Inlägg

Inlägg som ddelin har skrivit i forumet
Av ddelin

IBM säljer såna moduler till sina nya X4 chipset baserade maskiner (x3850m2 & x3950m2). Listpris är 237541 kr för ett par, så det är bara att börja spara....

Av ddelin
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Teoretiskt ja,men i verkligheten stämmer det inte alls.

Precis, och dessutom är det ju stor skillnad i CPU utnyttjande då SATA bland annat har DMA stöd.

Av ddelin
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exley

Min erfarenhet är (genom eget användande) att Open-GL har lite snyggare kantutjämning men är duktigt buggigt och man får ofta konstiga grafikfel i applikationen som man måste uppdatera eller liknande för att få bort.
Det verkar som Open-GL inte har utvecklats alls mycket på sista tiden medans direct3d utvecklas så in i bänken hela tiden.
Direct3d har jag aldrig haft några problem med alls faktiskt.

[/B]

Kan inte riktigt hålla med om att OpenGL utvecklas så långsamt nuförtiden, ver 2.1 släpptes för inte så länge sedan. Den var väl typ en wrapup med alla extensions som tillkommit utanför standarden (mestadels från Nvidia).
Version 3.0 annoserades faktiskt igår, och kommer att innehålla mycket nya prylar, har själv inte koll på allt.
Har inte så stor erfarenhet av CAD applikationer, men det jag har sett i UNIX/Linux världen har det inte varit några fel på.
På spelsidan så använder väl ID Software fortfarande OpenGL till sina spel, och dom grafikmotorerna är ju rätt okey.

Den största fördelen med OpenGL är ju givetvis att specen är öppen och funkar/finns på i princip alla operativsystem, har jobbat med många OS och alla har haft den gemensamma nämnaren.
Skriver man Direct 3D program så har man ju garanterat låst sig till pyttemjuks operativ.