Nvidia Geforce GTX 590

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

2540x1440 vinner mark när tillverkarna styr över till 16x9. Drygt 7k http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=539896 har dock varit under 7k några gånger.
Någon som kan kolla upp vad Dustins studentpris ligger på nuförtiden?

Skärmen kostade lika mycket med studentpriset.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Men hallå, extrema upplösningar liras ju främst med ett flertal skärmar, inte en enda svindyr superskärm. De flesta köper då typ 3st billiga tn-paneler, vilket inte behöver gå på mer än 3000 spänn. Det är populärare än många här verkar tro. Kika tex i eyefinity-tråden. Det är då det spelar roll med dessa fetare kort.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Tycker han berättar väldigt bra så gender blender, du får läsa hans och börja förstå att jag inte går så smalt i mina kommentarer som du gör.
Plus att vara fanboy betyder att man går emot fakta och börjar argumentera mot den fastän man egentligen vet att ens märke har förlorat. ditt verkar vara Nvidia. (man kan ha 100 ATIkort och ändå vara Nvidia fanboy.)

Ja, jag tror nog att det funkar åt båda hållen Mr "jag har ett Geforce också så jag kan inte vara en AMD-fanboys"

Ingen här tycks tänka på att det även finns en 3D-marknad där man är i behov av kort som 590 och 6990. Men jag antar att ett 6990 är bäst även där? AMD som knappt finns på 3D-marknaden är ju självklart bäst där också.

Jag är ingen fanboy. Erbjuder AMD det jag vill ha i ett grafikkort så överväger jag att byta direkt då det börjar bli relativt tråkigt att köra med Geforce, men så länge Nvidia erbjuder mig tekniker som PhysX och CUDA så är det de som gäller. Hade man haft större utrymme här hemma så hade jag haft två datorer, en för arbete och en för spel, och vad som är i dom får vara det som är bäst.

Dock så tycker jag att Ni som påstår att 6990 är bäst för att siffrorna i ett fåtal spel i dom högsta upplösningarna visar att det presterar bättre är ute på helt fel bana. Det finns flera faktorer att tänka på. Ni säger att 6990 är bäst overall, men exakt vad menar ni med det egentligen? Är inte overall att vara bäst på flera områden? Vart är 6990 bäst på 3D-gaming t.ex.? Vart är 6990 bäst på att erbjuda unika funktioner? Vart är 6990 bäst på GPU-beräkningar? Allt 6990 är bäst overall på är spel i så hög upplösning som möjligt, och det utgör ungefär lika mycket som den här punkten -----> . när det kommer till vad man kan använda en dator till. Geforce och Radeon har helt enkelt olika användningsområden, Geforce är lite mer all-around och Radeon är bara för spel, men detta är ingen spelsajt, så bäst i spel betyder inte allt här.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ja, jag tror nog att det funkar åt båda hållen Mr "jag har ett Geforce också så jag kan inte vara en AMD-fanboys"

Ingen här tycks tänka på att det även finns en 3D-marknad där man är i behov av kort som 590 och 6990. Men jag antar att ett 6990 är bäst även där? AMD som knappt finns på 3D-marknaden är ju självklart bäst där också.

Jag är ingen fanboy. Erbjuder AMD det jag vill ha i ett grafikkort så överväger jag att byta direkt då det börjar bli relativt tråkigt att köra med Geforce, men så länge Nvidia erbjuder mig tekniker som PhysX och CUDA så är det de som gäller. Hade man haft större utrymme här hemma så hade jag haft två datorer, en för arbete och en för spel, och vad som är i dom får vara det som är bäst.

Dock så tycker jag att Ni som påstår att 6990 är bäst för att siffrorna i ett fåtal spel i dom högsta upplösningarna visar att det presterar bättre är ute på helt fel bana. Det finns flera faktorer att tänka på. Ni säger att 6990 är bäst overall, men exakt vad menar ni med det egentligen? Är inte overall att vara bäst på flera områden? Vart är 6990 bäst på 3D-gaming t.ex.? Vart är 6990 bäst på att erbjuda unika funktioner? Vart är 6990 bäst på GPU-beräkningar? Allt 6990 är bäst overall på är spel i så hög upplösning som möjligt, och det utgör ungefär lika mycket som den här punkten -----> . när det kommer till vad man kan använda en dator till. Geforce och Radeon har helt enkelt olika användningsområden, Geforce är lite mer all-around och Radeon är bara för spel, men detta är ingen spelsajt, så bäst i spel betyder inte allt här.

I vissa fall är en 1090T bättre än 2500k men jag skulle inte kalla den gamla phenom2an en bättre cpu för det.

Vill du absolut ha t.ex nvidia physx så köper du ett nvidia kort, ingen hindrar dig.

Permalänk
Medlem

Det var väl som väntat. När man kollar på de högre upplösningarna, som förmodligen personerna som köper dessa kort spelar på, så visar verkligen AMD musklerna med deras 6990!

Lite dåligt att inte testa drivrutinerna ordentligt först. De har väl haft tid på sig? Knappast billigt om man börjar pilla med "fel" drivrutiner.
AMD håller kvar prestandatronen i mina ögon. Kul att de kom såpass nära varandra så kanske vi får se lite prisdropp :]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av lynx:

Mmm. Jämför mitt GTX 480 med GTX 590 i den upplösning jag spelar (1680x1050) Det är en stor förbättring och med AA. Jag kan inte spela dagens spel (senaste var bulletstorm) med kantutjämning. För låg FPS för min smak. Ett GTX 590 skulle sitta perfekt. Sen gillar jag att pilla med 3D ibland. Och även där känns mitt GTX 480 ganska klent, framförallt med lite AA påslaget.

Kan ju tillägga att mitt 570 klarar Bulletstorm på max inställningar i 1920*1080, så ja.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Grattis AMD till världens snabbaste grafikkort. HD6990 oslagbart.
Ironiskt att ett så omtalat kort, efter mycket om och men dyker upp. De skulle skippat detta kort helt klart, två 580 SLI är ju långt bättre än ett 590.

Positivt
+Näst snabbast
+Till ytan mindre än konkurrenten

Negativt
-Dyrt <---
-Strömslukande
-Varmt
-Går inte att överklocka nästan alls tydligen

Helt klart övervägande negativt för detta kortet. Ingen kommer köpa det vid dagens priser, men lägger det sig ca 10% eller mer under HD6990 kan det bli ett intressant alternativ helt klart. Om priset går ner från ca 12'000 till 5'000, en minskning på närmare 55%... Jo förmodligen kommer det hända. Eller vänta lite...
I sense much fail about this card. DO NOT WANT!

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

Kan inte vara många som tar sig an ett dual gpu kort i dagsläget vilket fall som helst. Har man den pengen att leka med är 2x single gpu kort i crossfire/sli bättre prestanda/kr.

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Varför saknas GTX 590 SLI i prestandaindex?

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Kan ju tillägga att mitt 570 klarar Bulletstorm på max inställningar i 1920*1080, så ja.

Kan ju tillägga att mitt 480 också klarar av det så vet inte riktigt hur han har lyckats med det.

Visa signatur

Intel I7 2600k @4,5Ghz | Gtx 480 Sli | Corsair Vengeance 16gb| Sabertooth P67 | Corsair Force 120gb | 2xCorsair Force 3 120gb | Corsair HX1000w | Fractal Design Define XL | Phobya DC12-260 | EK-Supreme HF | EK-CoolStream RAD XT 360 | 2xEK Water Blocks EK-FC480 GTX |

Permalänk
Medlem

Brukar läsa recensioner från min favorit sida först då dom kör med riktiga speltester. En ganska annorlunda slutsats dom kommer fram till. http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

hur som helst är dubbel gpuer ett stort nejtack! Microstuttering suger...

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jioop:

Grattis AMD till världens snabbaste grafikkort. HD6990 oslagbart.
Ironiskt att ett så omtalat kort, efter mycket om och men dyker upp. De skulle skippat detta kort helt klart, två 580 SLI är ju långt bättre än ett 590.

Positivt
+Näst snabbast
+Till ytan mindre än konkurrenten

Negativt
-Dyrt <---
-Strömslukande
-Varmt
-Går inte att överklocka nästan alls tydligen

Helt klart övervägande negativt för detta kortet. Ingen kommer köpa det vid dagens priser, men lägger det sig ca 10% eller mer under HD6990 kan det bli ett intressant alternativ helt klart. Om priset går ner från ca 12'000 till 5'000, en minskning på närmare 55%... Jo förmodligen kommer det hända. Eller vänta lite...
I sense much fail about this card. DO NOT WANT!

12.000? Det kostar precis lika mycket som HD6990 gör.

http://www.komplett.se/k/search.aspx?q=GTX+590

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Dags att ta farväl av 1900-talet och dess lågupplösta CRT-era. Du är välkommen till högupplösta 21:a århundradet.

Tss, jag kan gå in i 2000-talet och 2560 när det flyter på i 120Hz med säg 4xAA. Annars kör jag nog hellre på 1680 ett tag till. Jäkla hets på upplösning och inget på hur det presterar, 60Hz med vsync på skrattade man åt på 1900-talet.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Förstår inte hur ägare till 6990 tycker att ljudnivån könns okej då det inte finns något grafikkort som låter mer av de som idag går att köpa. GTX 480 t.ex. låter i mitt tycke oacceptabelt mycket.

Mitt GTX 580 låter okej men ändå på gränsen. Har iofs lite högre rpm än auto använder sig av för att hålla tempen under 70grader hela tiden.

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_590/22.ht...

Nej, det är ju helt otänkbart att folk som är entusiaster skulle ha en annan uppfattning än du inte sant? Bland det dummaste jag läst.. Förresten förstår jag inte hur du kan ha ett high end kort som 580, det är ju så varmt!

OnT: Jag satt just och funderade på att Nvidia faktiskt borde vara rätt nöjda med kortet. Okej det tog inte prestandakronan - men för personer som kollar på kort i den prisklassen är det ett attraktivt köp.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

... Jag förstår inte hur folk kan gnälla så mycket på ljud och storlek när det handlar om riktiga prestandakort. Det är lika jävla oväsentligt i detta fallet som effektförbrukningen och prestandan i lägre upplösningar...

så det är inte bara jag som tänker såhär alltså, härligt att se

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Skrivet av tEan:

Brukar läsa recensioner från min favorit sida först då dom kör med riktiga speltester. En ganska annorlunda slutsats dom kommer fram till. http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

hur som helst är dubbel gpuer ett stort nejtack! Microstuttering suger...

Jag får en känsla av att killen som har webbsidan du länkade till inte är direkt opartisk. Helt klart ett Nvidia fanboy!!! Det skulle jag med va om jag hade dom som sponsor. Pengarna som talar kanske.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Tyckte kortet presterade ganska bra hade beräknat att det skulle prestera ~2,7% sämre haha Men just det att kortet är tyst och litet är ju bara bra AMDs kort har en ganska dålig kylare dessutom klockar det urdåligt så skull nästan säga gå på GTX 590 om det ligger i samma prisklass

590 kostar ju bara 200kr mer än ett 6990 på inet.se så

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

"AMD vann prestanda kronan, Nvidia tystheten. Föredrar man ett tyst kort i sin speldator så är de klart Nvidia som gäller"
Haha vilken usel förklaring för att välja 590 jämte mot 6990. De slog dig aldrig tanken att "hmm 6990 mycke kallare, undra vad som händer om man sänker fläkten lite?"

Beta drivrutiner? Jo mycke möjligt, men är de lönt å gnälla om det då 6990 är recenserat också på beta drivisar?
Jag citerar mig själv "Kommer dumförklara varenda en som kör 590 med motivering .. För prestanda .."
Nåja nu får AMD å NVIDIA trollen fortsätta hacka på varandra (kommer liks aldrig köpa ett kort som 590 eller 6990, den dagen man beger sig till den fronten så blir det 2xsingle gpu kort.)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av oroxlid:

Kan ju tillägga att mitt 480 också klarar av det så vet inte riktigt hur han har lyckats med det.

Kan ju ha med processorn att göra, men det känns tveksamt. Men ja, 480 är i princip lika snabbt eller snabbare än mitt 570 så jag är också förvirrad. x)

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Tråkigt för Nvidia att få en dålig start på sin senaste release. Jag har en GTX580 Windforce och är mkt nöjd!

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emildooooo:

590 kostar ju bara 200kr mer än ett 6990 på inet.se så

Ja inte illa ^^ har man en liten dator som ska vara tyst så är GTX 590 ett bra alternativ

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Inte bara långsammare, sämre skalning och mer strömtörstigt, utan det kostar nästan 1000kr mer också:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=843018
http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=gtx%20590

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Lite skoj att se nvidia faila igen, hejja AMD

Det enda 590 var bättre på var alltså ljudnivån (med förhöjda temps som resultat av det) och storleken. dvs 2 saker man absolut skiter i om man köper ett grafikkort för 6000 spänn.

6990 var alltså bättre i prestanda, prestanda/kr, inte för att jag någonsin skulle köpa ett sånt kort men ändå är det lite skoj att se att det är fortfarande AMD som gäller ända sen jag köpte mina 4870s

Permalänk
Medlem

Synd att det inte gjordes en video-recension denna gång Kul dock att se resultatet efter mycket om och men. Och summan av kardemumman vart ju som väntar vinst till AMD.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Esseboy:

Ja inte illa ^^ har man en liten dator som ska vara tyst så är GTX 590 ett bra alternativ

Snarare ett dåligt val då det är det mest strömslukande kort i testet och i ett litet chassi (förmodar att du snackar om ITX då mATX och uppåt generellt klassas som stort) så vill man inte ha all denna värme att hantera. För att inte tala kraven på nätdelen.

Single-GPU kort som håller åtminstonde bra effektivitet och drar under 300W är istället att föredra. Vill man ha ett tyst grafikkort så är dessutom så gott som alla andra kort tystare.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hoppsan där ser man.

Trodde faktiskt att GTX 590 skulle vara snäppet vassare, men det var väl helt enkelt fysiskt omöjligt att få det att funka för nVidia. Här ser man vad AMD's strömeffektivitet har för fördelar i slutändan. De som under åren har hånat AMD för att göra en strömeffektiv GPU kanske kniper käft nu när der ser att det finns en poäng med att vara strömeffektiv, på flera olika sätt men framförallt för att få ner värmeutvecklingen.

Sen måste jag säga att jag tycker slutsatsen är väldigt färgad till nVidias fördel, man liksom; "ok detta var inte det bästa kortet men det är väldigt bra ändå för man kan ju trixa själv med det så blir det lite bättre". Ja eller så köper man HD6990 och skiter i trixet och får ett bättre kort för pengarna.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Jag får en känsla av att killen som har webbsidan du länkade till inte är direkt opartisk. Helt klart ett Nvidia fanboy!!! Det skulle jag med va om jag hade dom som sponsor. Pengarna som talar kanske.

Jaså,du vet visst något som ingen annan vet.Ha gärna lite mer kött på benen innan du kommer med en massa dravel.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Dom senaste generationerna så har Nvidia legat efter AMDs kort vid release, sen efter 3-6mån så ser det helt annorlunda ut. Självklart kan AMD också optimera sina drivrutiner, men det är sällan dom gör det lika bra som Nvida. Dock så har Nvidia sen 260.XX drivrutinen inte lyckats så bra med sina drivrutiner, dom har varit väldigt instabil, så man kan aldrig vara helt säker.

Ang strömförbrukning och värme så rekommenderar jag dig att kolla andra tester då Sweclockers test inte visar samma resultat som andra tester. Som jag skrev bara några inlägg upp så är 6990 både varmare, drar mer ström och låter mer än 590.

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-590-sli-review/3
http://www.nordichardware.se/testlabb/25-graphics/42660-gefor...

Så här skriver då Nordic hard ware: "Kort sagt, en mätning som försvåras av NVIDIAs ökande vilja att inte visa upp reell förbrukning, utan en graf ni inte ska dra några slutsatser ifrån, snarare."

Så jag vet inte hur riktigt dit argument är... Och om du ska argumentera, så kanske det kan vara bra att LÄSA det du skal använda i din argumentering.

Visa signatur

CPU: i7 950 @ 3,27 RAM: 6Gb Corsair xms 1600Mhz GPU: Gigabyte AMD Radeon 6970 Mobo: ASUS sabertooth 58X PSU: Corsair TX 850 SSD: Corsair Nova 64gb HDD: WD Caviar green 1TB Kylning: Noctua NH-U12P

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Ja, jag tror nog att det funkar åt båda hållen Mr "jag har ett Geforce också så jag kan inte vara en AMD-fanboys"

Ingen här tycks tänka på att det även finns en 3D-marknad där man är i behov av kort som 590 och 6990. Men jag antar att ett 6990 är bäst även där? AMD som knappt finns på 3D-marknaden är ju självklart bäst där också.

Jag är ingen fanboy. Erbjuder AMD det jag vill ha i ett grafikkort så överväger jag att byta direkt då det börjar bli relativt tråkigt att köra med Geforce, men så länge Nvidia erbjuder mig tekniker som PhysX och CUDA så är det de som gäller. Hade man haft större utrymme här hemma så hade jag haft två datorer, en för arbete och en för spel, och vad som är i dom får vara det som är bäst.

Dock så tycker jag att Ni som påstår att 6990 är bäst för att siffrorna i ett fåtal spel i dom högsta upplösningarna visar att det presterar bättre är ute på helt fel bana. Det finns flera faktorer att tänka på. Ni säger att 6990 är bäst overall, men exakt vad menar ni med det egentligen? Är inte overall att vara bäst på flera områden? Vart är 6990 bäst på 3D-gaming t.ex.? Vart är 6990 bäst på att erbjuda unika funktioner? Vart är 6990 bäst på GPU-beräkningar? Allt 6990 är bäst overall på är spel i så hög upplösning som möjligt, och det utgör ungefär lika mycket som den här punkten -----> . när det kommer till vad man kan använda en dator till. Geforce och Radeon har helt enkelt olika användningsområden, Geforce är lite mer all-around och Radeon är bara för spel, men detta är ingen spelsajt, så bäst i spel betyder inte allt här.

Äntligen ett vettigt inlägg, tog bara 10 sidor att hitta det.

Amd har det snabbaste kortet, Nvidia har den snabbaste gpu'n. Sen får ju folk välja vad de anser passar dem bäst. Man ser ju inte denna typ av dravvel på på i5 vs. i7 disskusioner utan där brukar folk va sakliga och helt enkelt utgå ifrån om man vill ha HT eller inte, men så fort 2 olika tillverkare med olika funktioner, olika fördelar osv. ställs emot varandra så hålls det samma sandlåde-nivå som mellan moderaterna och sossarna uppe i riksdan, så fort ena parten är snäppet bättre på en sak ska den andra framställas som värdelös och oduglig.

Permalänk
Medlem

Varför drar inte sweeclockers upp fläkten så att den låter lika mycket som ett 6990 och sen testar temp och överklockning? Det är i alla fall siffror som jag skulle vilja se. Och ett slitest när det finns drivrutiner för det skulle också vara väldigt kul att se. Det känns inte som att jag riktigt har fått en helhetsbild av 590 än. Jag hoppas att det kommer ett till test.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2