Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

När jag läste det du citerat kände jag inte ens igen inlägget. Nu 10 år senare efter inlägget så kan jag uppdatera med att jag har fastjobb och knegar på, blev dock tvungen att flytta från orten jag bodde i, tillbaka till min födelseort (litet samhälle med knappt 5000 kommuninvånare). Trodde jag aldrig skulle hända men man vet aldrig vad livet har att ge.

Förövrigt så är jag ingen prylbög längre, köper mest retrospel, ny hemelektronik är bara ont behövande saker.

haha ja du ser, livet vänder när man minst anar det.
Rätt lätt och vanligt att man kastar in handduken lite lätt, och vips...

Fascinerande faktiskt, då jag själv tänkte som du gjorde då, och man lätt förtränger att man ens tänkt så.
Levande bevis på att inget ä hugget i sten

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Min cykel för 13500 blev stulen den 24/6, den va då 14 månader gammal. Fick ut 70% av nypriset på försäkringen efter självrisken dragits av. hade jobbat natt och satt i telefonkö halva förmiddagen. beställde sen en ny cykel. fick lägga 3k i mellanskillnad efter fösäkringspengarna dragits. Men efter 3 veckors väntan på leverans och lika många framflyttade leveransdatum så avbeställde jag och drog ner och köpte en lokalt istället.

Den nya cykeln inhandlades den 10/7, gick då på en kostnad av 10500:- dvs 2k mer än försäkringspengarna.

Inatt blev den också stulen utanför jobbet...

Första cykeln hade dubbla lås. Ett ramlås och en vajer till framdäcket, men den va inte fastlås runt någon fast punkt.

Den nya hade ramlås, bygellås i framdäcket och en vajer som satt runt en lyktstolpe.

Fick cykla till jobbet två gånger och hem en gång.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Sitter nu i telefonkö igen, Just nu på plats 29.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wastafari:

Min cykel för 13500 blev stulen den 24/6, den va då 14 månader gammal. Fick ut 70% av nypriset på försäkringen efter självrisken dragits av. hade jobbat natt och satt i telefonkö halva förmiddagen. beställde sen en ny cykel. fick lägga 3k i mellanskillnad efter fösäkringspengarna dragits. Men efter 3 veckors väntan på leverans och lika många framflyttade leveransdatum så avbeställde jag och drog ner och köpte en lokalt istället.

Den nya cykeln inhandlades den 10/7, gick då på en kostnad av 10500:- dvs 2k mer än försäkringspengarna.

Inatt blev den också stulen utanför jobbet...

Första cykeln hade dubbla lås. Ett ramlås och en vajer till framdäcket, men den va inte fastlås runt någon fast punkt.

Den nya hade ramlås, bygellås i framdäcket och en vajer som satt runt en lyktstolpe.

Fick cykla till jobbet två gånger och hem en gång.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Sitter nu i telefonkö igen, Just nu på plats 29.

För 15år sedan hade jag för mig dyra cyklar, de kostade runt 10 000kr. Jag fick ha dem hur länge som helst med bara ett vanligt lås. Tills ungefär 2010 gick det bra, därefter var det totalt kört.
Så nu idag i de flesta delar i landet kan man inte ha en bättre cykel om man ej har den inlåst, detta är bara att acceptera att det har blivit så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

För 15år sedan hade jag för mig dyra cyklar, de kostade runt 10 000kr. Jag fick ha dem hur länge som helst med bara ett vanligt lås. Tills ungefär 2010 gick det bra, därefter var det totalt kört.
Så nu idag i de flesta delar i landet kan man inte ha en bättre cykel om man ej har den inlåst, detta är bara att acceptera att det har blivit så.

Vet dock inte ifall det har blivit värre utan kanske till och med tvärtom.
Jag fick en cykel snodd 2006 så vart tvungen att googla "cykelstölder över tid" av nyfikenhet

"Enligt statistik från Brottsförebyggande rådet så har antalet anmälda cykelstölder nästan halverats sedan mitten på 1990-talet"
https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/vaster...
Dock i åtanke att det är antal anmälda stölder som de mäter.

Men eftersom jag har fått en cykel stulen så har jag efter det förvarat cykeln inlåst i förråd när den ej används.

Skrivet av Wastafari:

Min cykel för 13500 blev stulen den 24/6, den va då 14 månader gammal. Fick ut 70% av nypriset på försäkringen efter självrisken dragits av. hade jobbat natt och satt i telefonkö halva förmiddagen. beställde sen en ny cykel. fick lägga 3k i mellanskillnad efter fösäkringspengarna dragits. Men efter 3 veckors väntan på leverans och lika många framflyttade leveransdatum så avbeställde jag och drog ner och köpte en lokalt istället.

Den nya cykeln inhandlades den 10/7, gick då på en kostnad av 10500:- dvs 2k mer än försäkringspengarna.

Inatt blev den också stulen utanför jobbet...

Första cykeln hade dubbla lås. Ett ramlås och en vajer till framdäcket, men den va inte fastlås runt någon fast punkt.

Den nya hade ramlås, bygellås i framdäcket och en vajer som satt runt en lyktstolpe.

Fick cykla till jobbet två gånger och hem en gång.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Sitter nu i telefonkö igen, Just nu på plats 29.

Väldigt tråkigt det som har hänt.
Kan du inte kolla med din chef ifall det finns möjlighet att förvara cykeln inomhus under tiden du jobbar, eftersom du redan fått 2 cyklar stulna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Väldigt tråkigt det som har hänt.
Kan du inte kolla med din chef ifall det finns möjlighet att förvara cykeln inomhus under tiden du jobbar, eftersom du redan fått 2 cyklar stulna?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr. Jobbar på Akademiska sjukhuset i uppsala. Finns inte direkt plats, Skulle kunna ställa den i parkeringshuset nattetid, men känns som att risken är mist lika stor där då absolut ingen rör sig där då. Utanför är det ändå någon som kommer och går ibland. Men jag vet inte.
Känner mig väldigt uppgiven.

Funderar på att köpa två cyklar, en skräpcykel som jag pendlar med. och en vettig som jag kan roa mig med. Men är så otroligt sura pengar. Köper en bra cykel just för att jag cyklar dagligen, året om, i alla väder. Så vill inte ha en skräpcykel som man inte njuter av att cykla på. Men klart jag får ju ingen cykel att njuta av när den blir stulen 24/7 i vilket fall.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av superegg:

Det stämmer det finns både men ofta så ser man bara dom som mår bra dom som inte mår bra kanske undviker att lägga upp bilder på sig och så vidare så dom märker man inte av.

Om vi säger att det finns tre klasser i samhället hur ska man veta vilken klass som är vad?

Nu vet inte om jag klassas som överviktig vägar lite över 100 KG och är 186 cm lång, men jag vill träna så att min rygg blir bättre men jag gillar inte träna då det är tråkigt att gå själv, och man känner sig liten mot dom andra som har 10 gånger mer muskler än sig själv.

Man brukade säga att om man har en normal kropp utan synliga muskler så ska man väga 10 kg under sin längd. Så du ska väga 76kg....
Så du e absolut överviktig. Möjligen fet t.o.m. enligt BMI.

Jag tränade på gym o körde gruppträningspass i 5 år o det hjälpte en del. Måste såklart dock ta i o äta rätt också. Det var dock så tråkigt o gymma....alla är för sig själv o ingen pratar med en....gruppträningspass var liiite bättre.

Sen provade jag Crossfit o jag var sämst....var som att börja om från noll igen nästan....fast folk pratade med mig! Dem är välkomnande, peppande

Där jag kör finns det tjejer som tar mer vikt o fler reps.....det känns....som om man vill aldrig komma tillbaka.
Dock ger den träningen starka resultat.

Så det gäller att lämna egot hemma.

Så mitt råd, crossfit!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Man brukade säga att om man har en normal kropp utan synliga muskler så ska man väga 10 kg under sin längd. Så du ska väga 76kg....
Så du e absolut överviktig. Möjligen fet t.o.m. enligt BMI.

Så mitt råd, crossfit!

jag är 187 och när jag vägde 78 pga sjukdom så va jag en speta där man kunde räkna revbenen genom tröjan.. Jag har en bra kropp runt 85, man ser fortfarande magmuskler även om jag inte tränat på 8 år. inte mer än att jag cyklar överallt.

Jag säger gå efter spegelbild och inte bara vågen.

Hört mycket gott om Crossfit, tror det är en träningsform jag också hade tyckt om. Har inte kommit så långt bara.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Jag har också kommit till insikten att det inte går att ha en "fin" cykel. Tog bara fem stölder innan polletten trillade ner...

Saknar definitivt att fräsa runt på en fräsch cykel med växlar, men inte tillräckligt mycket för att väga upp att det bara är en tidsfråga innan den är borta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Campaigner:

Man brukade säga att om man har en normal kropp utan synliga muskler så ska man väga 10 kg under sin längd. Så du ska väga 76kg....
Så du e absolut överviktig. Möjligen fet t.o.m. enligt BMI.

Jag tränade på gym o körde gruppträningspass i 5 år o det hjälpte en del. Måste såklart dock ta i o äta rätt också. Det var dock så tråkigt o gymma....alla är för sig själv o ingen pratar med en....gruppträningspass var liiite bättre.

Sen provade jag Crossfit o jag var sämst....var som att börja om från noll igen nästan....fast folk pratade med mig! Dem är välkomnande, peppande

Där jag kör finns det tjejer som tar mer vikt o fler reps.....det känns....som om man vill aldrig komma tillbaka.
Dock ger den träningen starka resultat.

Så det gäller att lämna egot hemma.

Så mitt råd, crossfit!

Problemet med att vara för liten är att kommer det den minsta lilla vindpust så flyger man iväg. Nu för tiden när det blåser mer än vanligt bör man undvika vara för liten. Så jag skulle säga 1.80 och 80kg är det man bör väga. Väger man mer än 80kg bör man gå väldigt ofta på gymmet. Är man 1.90 så 85kg är inget fel mål, lite magrare men inte allt för lätt så man flyger iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Igår sa jag upp kontakten med min pappa.
Han har sakta men säkert blivit en mer och mer fullbordad alkoholist.
Dricker nästintill varje dag, han har blivit deprimerad till följd av hans alkoholmissbruk.
Hans hjärna har tagit stryk, man märker att han blivit onormalt glömsk osv för sin ålder.
Hans liv kretsar krings hans alkohol, han är bara hemma i sitt hus, träffar aldrig människor utöver på sitt jobb. Han tror att han har världen mest hektiska liv, trots att alla hans "barn" är vuxna och ingen bor längre hemma. Så han pratar enbart om vad "mycket han har att göra".

Igår kom jag hem till honom, jag säger till honom. Jag har åkt från mig enbart för att prata med dig (ca 30 minuters åktur) så du får gärna sätta dig ner. "Jag har egentligen inte tid med detta" är det första man får höra. Har f.ö inte träffat honom på en månad.

Visar honom en lång text jag skrivit om hur att han är alkoholist påverkar mitt liv. Tar ett långt samtal med honom hur jag tror att vara nykterist i alla fall några månader och se hur det känns. Och sedan när han har kontroll - då kan han få ta sig någon öl på helger, OM han klarar av det.

Hur som helst avslutar jag allt med - om han inte provar på livet som nykterist - så säger jag upp kontakten med honom. Han valde alkoholen.

Jag blir lite ledsen när jag läser det här. Din pappa är ju en vuxen människa som vet vad som funkar för honom. I hans eget fall har han funnit att hans tillvaro är dräglig av att dricka alkohol. Så jag förstår inte riktigt varför du ska bryta kontakten med honom utifrån det du beskriver. Har han skadat/sårat dig/något annat som saknas i inlägget?

Den gamla skolan säger att det är föräldern som ska uppfostra barnet så hur kan han vända sig till dig för stöd. Därför skulle det inte förvåna mig att han tänker att du aldrig skulle förstå vad han går igenom. Såklart går det men det krävs samförstånd, tålamod och förståelse, kanske av en annan mogen person som ser orimligheten av livet och dess stora utmaningar den utsätter oss för dagligen. Men inte för att vända honom. Bara för att förstå honom. Och om du kan förstå honom kan du eventuellt även acceptera hans alkoholism, även om den förstör honom.

Samtidigt förstår jag problematiken och frustrationen du går igenom. Att du måste behöva se det och att du skulle vilja se något annat från personen du älskar och bryr dig om. Men ultimatum är inte lösningen. Jag räknar också med att du vet att han älskar dig och det var inte det som var problemet, men du vill gärna använda det mot honom för att tvinga honom att sluta, så att du mentalt kan lämna bort din ansvarskänsla gentemot honom om han inte accepterar den.

Tyvärr är dom dåliga nyheterna det du inte vill höra, det är svårtvänt och något som är bättre att acceptera (som startpunkt i alla fall), på samma sätt som en rökare en dag riskerar att få lungcancer (som av någon anledning är mer accepterat på alla sätt och vis), eller en person med fetma (samma där, wtf cheesepomfritt).

Så råd bot och prata med din pappa för att han är din pappa. Lyssna igenom hans berättelser och fråga honom. Kanske får du ledtrådar vad som snetände. Kanske hade något på vägen gjort en skillnad. Kanske antidepressiva skulle hjälpa. Du vet, ta honom som den människa som han är.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon159643:

Nu för tiden när det blåser mer än vanligt bör man undvika vara för liten. Så jag skulle säga 1.80 och 80kg är det man bör väga.

Jag ska säga det till min kropp som oförskämt nog bestämde sig för att sluta växa vid 171cm och under 70kg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Igår sa jag upp kontakten med min pappa.
Han har sakta men säkert blivit en mer och mer fullbordad alkoholist.
Dricker nästintill varje dag, han har blivit deprimerad till följd av hans alkoholmissbruk.
Hans hjärna har tagit stryk, man märker att han blivit onormalt glömsk osv för sin ålder.
Hans liv kretsar krings hans alkohol, han är bara hemma i sitt hus, träffar aldrig människor utöver på sitt jobb. Han tror att han har världen mest hektiska liv, trots att alla hans "barn" är vuxna och ingen bor längre hemma. Så han pratar enbart om vad "mycket han har att göra".

Igår kom jag hem till honom, jag säger till honom. Jag har åkt från mig enbart för att prata med dig (ca 30 minuters åktur) så du får gärna sätta dig ner. "Jag har egentligen inte tid med detta" är det första man får höra. Har f.ö inte träffat honom på en månad.

Visar honom en lång text jag skrivit om hur att han är alkoholist påverkar mitt liv. Tar ett långt samtal med honom hur jag tror att vara nykterist i alla fall några månader och se hur det känns. Och sedan när han har kontroll - då kan han få ta sig någon öl på helger, OM han klarar av det.

Hur som helst avslutar jag allt med - om han inte provar på livet som nykterist - så säger jag upp kontakten med honom. Han valde alkoholen.

Känner igen mig, men jag har det kanske inte så illa ändå.
Jag har varit medberoende mer eller mindre sen jag kom till världen.
Redan igår hörde jag av min farsa, han var ensam i en båthamn och hade problem med radion (alkoholen gjorde det nog inte lättare).
Har minnen från när jag var 3 år som jag inte skulle önska andra ha från sin barndom.
Dock är min farsa mer en periodare som har annat att uppskatta i livet och rätt skötsam emellanåt så det har inte varit ett rent helvete, men rätt tungt när det väl begav sig.

Jag har egna problem av en annan art också, varför jag kollade in den här tråden igen nu när jag såg att den låg och flöt igen.
Jag kärade ner mig i en arbetskamrat på ett nytt jobb i mars.
Jag mådde så dåligt av det, ett deprimerat tillstånd nästan som jag i och för sig bidrog till själv genom att låta förälskelsen köra med mig och bli starkare och starkare.
Emellanåt är jag fortfarande till besvär för henne med mina monologer och kärleksförklaringar.
Senast igår sa jag trevlig helg och stack, för att sedan återvända två gånger och hålla någon slags monologer snarare än dialoger med henne.

Hon, och de kolleger som vet vill bara att jag ska ge mig och fokusera på jobbet.
Jag kan göra det, men livet var rätt trist före vad jag kände för henne.
De kanske inte ger mig mer jobb i framtiden så som jag har hållit på.

Jag har sovit dåligt, legat vaken nästan hela nätter ibland.
Och på mornarna har jag varit där, före alla andra, eller när bara hon är där och hon undrade nog vad jag vill.
Jag vill bara prata, men det är meningslöst.
Vi hade kontakt på fb-messenger, och hon förstod att jag mådde dåligt och hade tålamod.
Men hon bad mig sluta skriva, jag höll det i en vecka, skickade ett bamsemeddelande och hon blockerade mig helt.
Egentligen önskar jag bara att jag aldrig skrev till henne på fb-messenger, kanske till och med att jag aldrig berättade vad jag kände.
Hon listade kanske ut vad jag kände på mitt kroppsspråk i alla fall.

Mitt tips till andra är, ta inte kontakt när känslorna är som starkast.
Och håll er till kontakt IRL om det är svårt att låta bli.

Innan jag började där så inledde jag ett KBT program ovanpå det, jag tror inte det var förgäves, men det var inte lätt att jobba med sig själv samtidigt man är totalt nedkärad i någon.

Jag beundrar henne något fruktansvärt.
Hon ser bra ut, är duktig på sitt jobb, är social och "ser framåt" hela tiden, jag är raka motsatsen för det mesta.

Jag ska lämna henne ifred, i allt som inte har med jobbet att göra.
Men jag bryter mot det upprepade gånger.
Ser inte fram emot så mycket annat än att träffa henne, se och höra henne.

Dold text
lägger tillbaka texten jag tog bort
Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anton studs:

Dom kräver och min fru är svag när det gäller dom, det blir väldigt känsligt när jag tar upp detta

Curlade barn som inte blir vuxna. Självklart ska du strypa kranen direkt. Du får säga att ni får ha enskild del och en gemensam delning ekonomin. Gemensam del är mat och gemensamma utgifter, dvs inte ge hennes barn en massa pengar. Skitsamma att det är känsligt. Pengar är känsligt och därför ska det diskuteras och du har ju inte nån plikt att bidra till hennes barns konsumtion.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Luminous:

Känner igen mig, men jag har det kanske inte så illa ändå.
Jag har varit medberoende mer eller mindre sen jag kom till världen.
Redan igår hörde jag av min farsa, han var ensam i en båthamn och hade problem med radion (alkoholen gjorde det nog inte lättare).
Har minnen från när jag var 3 år som jag inte skulle önska andra ha från sin barndom.
Dock är min farsa mer en periodare som har annat att uppskatta i livet och rätt skötsam emellanåt så det har inte varit ett rent helvete, men rätt tungt när det väl begav sig.

Jag skrev ett långt inlägg förut om att jag har kärleksproblem men ångrar mig, vet inte om jag vill hänga ut det här så det räcker väl så här.

Jag läste inlägget och det är fan inte lätt, men det handlar om acceptans. Att du accepterar att hon inte känner likadant som du känner för henne. Kärlek går inte alltid åt båda hållen. Var stolt över att du kan hysa såna känslor för en annan människa, nu var det inte rätt person denna gång. Men i framtiden så kommer du hitta rätt. Det gäller att göra sig redo att acceptera kärleken och i och med att hon du är kär i nu inte känner likadant så är det bara att lägga ned. Risken är att du blir av med jobbet och får stslkerstämpeln på dig. Det bästa är egentligen för dig att byta jobb. Så du slipper träffa henne och på så sätt gå vidare. Du måste släppa det här och ge sig själv chansen att träffa en ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon2110: Tack, jag tror jag lägger tillbaka texten igen.

Precis, acceptans.
Jag önskar jag gjort det från dag 1, men misslyckades och efter det kändes det liksom som att jag lika gärna kunde köra skeppet på grund.
Jag intalar mig själv att jag är efterhängsen pga skam, tristess och att jag vill visa att jag känner starkt snarare än att jag hoppas att hon ska ändra sig.
Men pudelns kärna måste ju vara att jag är besatt och att allt egentligen handlar om att jag vill ha henne.

Men jag gör ju henne illa, för hon säger att hon inte orkar mer, att hon nästan blir rädd för att gå till jobbet.
Hon kanske känner skuld för att hon inte kan besvara mina känslor, men jag kan inte gräva mer i det.
Det får räcka nu.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Luminous:

@darkshippo: Tack, jag tror jag lägger tillbaka texten igen.

Precis, acceptans.
Jag önskar jag gjort det från dag 1, men misslyckades och efter det kändes det liksom som att jag lika gärna kunde köra skeppet på grund.
Jag intalar mig själv att jag är efterhängsen pga skam, tristess och att jag vill visa att jag känner starkt snarare än att jag hoppas att hon ska ändra sig.
Men pudelns kärna måste ju vara att jag är besatt och att allt egentligen handlar om att jag vill ha henne.

Men jag gör ju henne illa, för hon säger att hon inte orkar mer, att hon nästan blir rädd för att gå till jobbet.
Hon kanske känner skuld för att hon inte kan besvara mina känslor, men jag kan inte gräva mer i det.
Det får räcka nu.

Jag är ju en liten nörd som aldrig riktigt kunna hantera det sociala spelet. Kommentarer från mig blir ofta plumpt när jag försöker vara rolig. Naturligt är du besatt. Det är nästan så att du har fått en lätt psykos och kan inte riktigt hantera det. Förälskelse är riktigt starka känslor och det är otroligt svårt att rationellt hantera dessa. De som säger att det är enkelt har helt enkelt inte blivit förälskad alls. Synd för de. Jag tror för allas bästa så är det bra om du söker ett annat jobb. Om inte för hennes skull. Du kommer ha det otroligt svårt i gruppen om hon slutar pga händelsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Luminous:

@darkshippo: Tack, jag tror jag lägger tillbaka texten igen.

Precis, acceptans.
Jag önskar jag gjort det från dag 1, men misslyckades och efter det kändes det liksom som att jag lika gärna kunde köra skeppet på grund.
Jag intalar mig själv att jag är efterhängsen pga skam, tristess och att jag vill visa att jag känner starkt snarare än att jag hoppas att hon ska ändra sig.
Men pudelns kärna måste ju vara att jag är besatt och att allt egentligen handlar om att jag vill ha henne.

Men jag gör ju henne illa, för hon säger att hon inte orkar mer, att hon nästan blir rädd för att gå till jobbet.
Hon kanske känner skuld för att hon inte kan besvara mina känslor, men jag kan inte gräva mer i det.
Det får räcka nu.

Du bröt emot grundregel nr 1: Att undvika att bli intresserad av tjejer som du måste umgås med oavsett vad som händer. Min metod är att jag undviker att ta reda på information om dessa tjejer. Linkedin är okej det är professionellt, alla andra sociala medier är totalförbjudna.

När man vet väldigt lite om en person så är det svårare att bli felaktigt intresserad. Dessutom ju längre bort tjejen bor ju bättre är det, jag själv umgås på jobbet mycket med en tjej i norge där vi kan prata om det mesta. Men avståndet har gjort att det är helt ofarligt.

Så sluta upp och tänk på henne och följ min regel ovanför.

Permalänk
Medlem

@anon159643: Jo, jag skulle tro att facebook och messenger är inte problemet i sig, men att jag använt dem har orsakat 50-60% av problemen.

@anon2110: Jag har svårt att se att hon skulle sluta sitt jobb.
Snarare att jag blir av med mitt. Men det är nog inte risk för det nu.
Men om jag fortsätter så är det nog bara en tidsfråga.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Du bröt emot grundregel nr 1: Att undvika att bli intresserad av tjejer som du måste umgås med oavsett vad som händer. Min metod är att jag undviker att ta reda på information om dessa tjejer. Linkedin är okej det är professionellt, alla andra sociala medier är totalförbjudna.

När man vet väldigt lite om en person så är det svårare att bli felaktigt intresserad. Dessutom ju längre bort tjejen bor ju bättre är det, jag själv umgås på jobbet mycket med en tjej i norge där vi kan prata om det mesta. Men avståndet har gjort att det är helt ofarligt.

Så sluta upp och tänk på henne och följ min regel ovanför.

Sant, jag har aldrig haft relationer med personer på samma jobb. (men funkar det för någon så är det naturligtvis rätt i den personens situation, det beror ju på många faktorer).

Persomligen tycker jag också att det är betydligt fler Norrmän som delar min rent personliga uppfattning om vad livet går ut på jämfört med här hemma, men det är nog mer hur man är som person och att det kanske är lättare att hitta likasinnade att tala med i områden där man lever på likartat vis och de som trivs med det valt att stanna kvar tror jag, resten är väl slumpen antar jag... Men tycker överlag att man har mycket mer framåtanda och ofta positiv attityd i Norge jämfört med många delar av Sverige där det inte alls är accepterat att inte göra exakt som alla andra, att inte se pengar som ett självändamål, osv (personligen delar jag Ingvar Kamprads uppfattning när det kommer till pengar, att arbete och privatliv är två skilda saker, man använder endast det man anser sig behöva till sitt eget privatliv, resten tillhör jobbet och skall återinvesteras i företaget, samt att pengar inte får bli ett självändamål som han sade, ligger mycket i det tycker jag).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Föredetting
Skrivet av anon285333:

Oj, en tråd som passar mig perfekt. Som naturalist & humanist är det en tuff tid vi befinner oss i när vi pratar om en hel planets öde & varför folk är så artiga, varför folk är så tålmodiga, varför är de så förlåtande för organiserad brottslighet och förräderi det är väldigt svårt att förstå.

Jag tror att det beror på att dominatorkulturen blir alltmer och mer sofistikerad i sin perfektion av subliminala kontrollmekanismer och jag menar inte någonting storslaget och misstänksamt jag menar bara att genom pressmeddelanden och ljudbett och tvångsforcerad idioti av television har dramatiken av en döende värld blivit en såpopera för de flesta människor och de förstår inte att det är deras historia och att de kommer att äta den i slutspelet om någonstans däremellan och den slutgiltiga akten de inte ställer sig upp på bakbenen och ylar!

Vad som annars gör mig ledsen är att Västvärlden kapat sig länk med det spirituella, men i det blir det lite roligt när man hör Religösa undra varför deras Gud inte talar till dem, vi är så fängslade av och intrasslade i vårt subjektiva medvetande att vi glömt det faktum att Gud talar främst genom drömmar och visioner.

Jag förstår varför du satt Amsterdam som lokation.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Sant, jag har aldrig haft relationer med personer på samma jobb. (men funkar det för någon så är det naturligtvis rätt i den personens situation, det beror ju på många faktorer).

Persomligen tycker jag också att det är betydligt fler Norrmän som delar min rent personliga uppfattning om vad livet går ut på jämfört med här hemma, men det är nog mer hur man är som person och att det kanske är lättare att hitta likasinnade att tala med i områden där man lever på likartat vis och de som trivs med det valt att stanna kvar tror jag, resten är väl slumpen antar jag... Men tycker överlag att man har mycket mer framåtanda och ofta positiv attityd i Norge jämfört med många delar av Sverige där det inte alls är accepterat att inte göra exakt som alla andra, att inte se pengar som ett självändamål, osv (personligen delar jag Ingvar Kamprads uppfattning när det kommer till pengar, att arbete och privatliv är två skilda saker, man använder endast det man anser sig behöva till sitt eget privatliv, resten tillhör jobbet och skall återinvesteras i företaget, samt att pengar inte får bli ett självändamål som han sade, ligger mycket i det tycker jag).

Även om jag umgås mycket med norrmän så vet jag inget om deras relationer..
Dock finns det olika sätt att tänka och det beror på var man är i livet.
Livsfilosofi är intressent där frågan är vad man är ute efter? För mig är strul med tjejer så otroligt ointressant, mitt mål är att kunna göra som jag gjorde med polare för länga sedan. T.ex gå ut en kväll kanske äta, se på bio eller annat. Det är allt, inget som jag ej tidigare gjorde med en polare är jag intresserad av då det bara leder till en massa problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Även om jag umgås mycket med norrmän så vet jag inget om deras relationer..
Dock finns det olika sätt att tänka och det beror på var man är i livet.
Livsfilosofi är intressent där frågan är vad man är ute efter? För mig är strul med tjejer så otroligt ointressant, mitt mål är att kunna göra som jag gjorde med polare för länga sedan. T.ex gå ut en kväll kanske äta, se på bio eller annat. Det är allt, inget som jag ej tidigare gjorde med en polare är jag intresserad av då det bara leder till en massa problem.

Instämmer till fullo.
Har aldrig heller varit i annat än kompisrelationer där på andra sidan gränsen, men det brukar ju vara klart och tydligt redan från början om man har någorlunda koll på den andras personlighet tycker jag.
(Kvinnor har också ganska markanta sätt att visa om de har seriösa planer även om många är för blyga för att säga det, tror inte det är så stor skillnad mellan könen trots allt. )

Misstänker starkt att det måhända också är en åldersfråga...
Fast jag var aldrig intresserad av engångsligg och krograggning förut heller, ingen särskild orsak var bara inte alls intresserad av det, men vet några polare var det, och det dröjde länge innan han stadgade sig, misstänker att han fortfarande är ogift och lever likt Arne anka fast han inte vill erkänna det... Minns han alltid bottnade med typ 10 öl framåt kvällen var gång det var helg och vi besökte huvudstaden... Fast jag lät honom hållas så länge det stannade på den nivån och han inte drack hemma. Tror mer det handlade om att han ville känna sig som en kung när han var där. Som regel lyckades dock hans raggningsförsök betydligt bättre när han var nykter, men jag fick aldrig se tjejjerna han sade han tagit med hem... ha ha.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Jag förstår varför du satt Amsterdam som lokation.

Att jag valt att bosätta mig i Amsterdam, Mjo det borde väl te sig tämligen uppenbart om man är vaken över vad som händer runtomkring en. När Nyfascism börjar etablera sig & senare svämmar över & man börjar känna sig smutsig & skamsen över att kalla sig Svensk är det dags att fly fältet...💔 Bästa valet jag någonsin gjort, det är inte försent för dig själv heller innan du blir konsumerad av sjuklig doktrin & ideologi.

Permalänk
Avstängd

Där jag lever verkar iaf livet fortgå runtomkring tämligen oberoende av politiska trender och annat, man är den man är helt enkelt no less no more, alla har samma värde, ingen bryr sig om vem du är, hur mycket pengar du har på banken eller vilken bil du har, det viktiga är att man sköter sig och är hygglig och ärlig mot varandra, jäkligt skönt tycker jag, så borde det vara överallt!

Det viktiga tycker jag, är inte vad någon har gjort/varit tidigare, utan den man är nu och det man gör nu.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Det är inget hårddraget och många saker påverkar. Men pratar man om att träffa folk online där de enbart ser ens utseende så blir det väldigt utseende fixerat.
Sedan ditt argument att vara liten emot andra, så gå på vanliga gym. Dessa vanliga gym finns det inga kroppsbyggare på då de inte har vikter i deras klasser.

Mitt påstående är alltså brukar man bli hård nobbad för att man flörtar med vissa tjejer, funderar då på vilken grupp tjejer man flörtar med. Nu finns det män som har det riktigt dåligt av olika orsaker och då har det riktigt svårt.

Jag konstatera snabbt att det är bara utseende som spelar roll på internet, men jag har tänkt om det spelar någon roll vad man skriver till de, jag har skrivit olika meningar och se om det påverka något, jag gjorde även en bot som hade mål att samla in olika meningar så att jag kunde ta lärdomar av vad för meningar som är bra, dock så fick jag inte boten att funka så som den var tänkte.

Vad är ett vanliga gym har ingen koll på vad det finns för olika gym, får man hjälp så att man gör rätt?

Har märkt att tjejerna gillar min röst men när dom ser mig då hamnar dom i någon from av chock.

Skrivet av Campaigner:

Man brukade säga att om man har en normal kropp utan synliga muskler så ska man väga 10 kg under sin längd. Så du ska väga 76kg....
Så du e absolut överviktig. Möjligen fet t.o.m. enligt BMI.

Jag tränade på gym o körde gruppträningspass i 5 år o det hjälpte en del. Måste såklart dock ta i o äta rätt också. Det var dock så tråkigt o gymma....alla är för sig själv o ingen pratar med en....gruppträningspass var liiite bättre.

Sen provade jag Crossfit o jag var sämst....var som att börja om från noll igen nästan....fast folk pratade med mig! Dem är välkomnande, peppande

Där jag kör finns det tjejer som tar mer vikt o fler reps.....det känns....som om man vill aldrig komma tillbaka.
Dock ger den träningen starka resultat.

Så det gäller att lämna egot hemma.

Så mitt råd, crossfit!

Jag äter inte så mycket mat äter nästan bara kött, men dricker mellan 2-8 liter läsk vare dag och tror att det kan vara mitt problem.

Är crossfit bara gruppträningspass? kanske kan få min vän att gänga med.

Om man blir vältränad blir man snyggar då?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Jag konstatera snabbt att det är bara utseende som spelar roll på internet, men jag har tänkt om det spelar någon roll vad man skriver till de, jag har skrivit olika meningar och se om det påverka något, jag gjorde även en bot som hade mål att samla in olika meningar så att jag kunde ta lärdomar av vad för meningar som är bra, dock så fick jag inte boten att funka så som den var tänkte.

Tjejer på internet är som killar utanför internet, det som främst räknas är utseende. Sedan är det ej fel att visa upp dyra prylar, där dyra servrar med xeonprocessorer etc tyvärr inte attraherar alla tjejer.
För min egen del umgås jag med snygga tjejer, men ska jag ragga så får jag allt sänka kraven. Dels för att även om jag skulle lyckas, så finns det så otroligt mycket bättre män som de kan uppgradera till.
Det är inte som på 1400talet att fånga in en fru med lasso och det är klart, för idag är man hela tiden utbytbar.

Skrivet av superegg:

Vad är ett vanliga gym har ingen koll på vad det finns för olika gym, får man hjälp så att man gör rätt?

Vanliga gym är såna som tydligt skyltas i stan, där finns det en massa personer. STC, Noric wellnes, friskis&svettis är några. Kroppsbyggargym, ja där märker man direkt att man har gått fel.

Skrivet av superegg:

Är crossfit bara gruppträningspass? kanske kan få min vän att gänga med.

Om man blir vältränad blir man snyggar då?

Crosstraning är ett redskap som finns på gruppträning. Att vara överviktig var attraktivt fram till slutet av 1800talet, för det betydde att man hade råd att äta mycket och jobba lite. Från början av 1900 talet tills nu imponerar det inte att man har god tillgång till mat. Kolla in dessa tjejer på detta klipp, vad de tycker om vältränade män: https://www.youtube.com/watch?v=jmQtSMIrHsc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Där jag lever verkar iaf livet fortgå runtomkring tämligen oberoende av politiska trender och annat, man är den man är helt enkelt no less no more, alla har samma värde, ingen bryr sig om vem du är, hur mycket pengar du har på banken eller vilken bil du har, det viktiga är att man sköter sig och är hygglig och ärlig mot varandra, jäkligt skönt tycker jag, så borde det vara överallt!

Det viktiga tycker jag, är inte vad någon har gjort/varit tidigare, utan den man är nu och det man gör nu.

***bort/mod***

§1.1 samt meme /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon285333:

***bort/mod***

Vad menar du att jag skall göra åt det då mer än att rösta eller flytta till Utomlands?
Här kan jag åtminstone rösta och påverka.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon285333:

***bort/mod***

Det är väl ändå bättre att man gör det man kan för att hjälpa sina medmänniskor än att man bara går runt och är bitter över politik och världsläget tycker jag.
Har själv hjälp människor som kommit från krig ut till ett normal liv med ett riktigt jobb, bara viljan finns där och man kan fråga någon om vad man skall göra så kommer man långt.
Jag hjälper ingen här om jag går runt i någon annan del av världen och klagar över hur dåligt det är i Sverige, om man nu inte specifikt vill bo där av andra skäl.

Om du menar fackeltåg, lokalpolitiskt engagemang och liknande så har de ju det typ en gång i halvåret minst här, men som jag ser det så hjälper man genom att verka och inte genom att skrika i en folkhop på stan.
Den som har lust kan bli politiker här också om man vill påverka där lokalt, känner många som är det.

Det gör mig inte mer värd än andra men jag tror att om alla hjälps åt så kommer man betydligt längre och faktiskt kan påverka.

Ignorans är väl att fly från problemen i stället för att ta itu med dem.

Edit, funderar själv på att flytta utomlands men det är för att jag gillar kulturen maten livsstilen och människorna i det landet.

Jag absolut älskar Nederländerna så jag har inte problem alls att förstå om någon väljer Amsterdam över Stockholm.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av superegg:

Jag konstatera snabbt att det är bara utseende som spelar roll på internet, men jag har tänkt om det spelar någon roll vad man skriver till de, jag har skrivit olika meningar och se om det påverka något, jag gjorde även en bot som hade mål att samla in olika meningar så att jag kunde ta lärdomar av vad för meningar som är bra, dock så fick jag inte boten att funka så som den var tänkte.

Vad är ett vanliga gym har ingen koll på vad det finns för olika gym, får man hjälp så att man gör rätt?

Har märkt att tjejerna gillar min röst men när dom ser mig då hamnar dom i någon from av chock.

Jag äter inte så mycket mat äter nästan bara kött, men dricker mellan 2-8 liter läsk vare dag och tror att det kan vara mitt problem.

Är crossfit bara gruppträningspass? kanske kan få min vän att gänga med.

Om man blir vältränad blir man snyggar då?

Ditt läskdrickande är absolut ditt problem. Socker är inte bra för oss o dem mängderna du häller i dig är ju på amerikanare nivå!

Köttet du äter, mycket mättat fett i det?

Crossfit är endast gruppträningspass. De hårdaste gruppträningspass du någonsin kommer pröva till o med!
Man kan gymma där också fast det beror nog på vilken box man tränar i.

Blir du vältränad så blir du absolut snyggare. Får även bättre självförtroende o därmed vågar du mer. Livet blir bättre!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]