Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fenix:

Jag har ett skapligt cv och kunskaper. Arbetsmarknadsutbildningen var dock ett försök att skola om mig efter att ha råkat ut för misshandel i arbetet mer än en gång. Som du säger så e planen att bygga upp en buffert innan finanskrisen kommer

ok, misshandel låter ej skoj. Vissa jobb är mer utsatta än andra, jag misstänker det är privatpersoner och ej kollegor som har gjort detta.Angående cv och kunskaper så om man byter arbetsområde behöver man ha nya meriter.
Angående finanskrisen så är det just nu inom de flesta områden brist på person, detta kan väldigt snabbt förändras.

Mina egna problem är att jag nog är knäpp. hehe Jag vet inte varför jag har ett så stort behov att vara ärlig för vissa personer om något men det finns aldrig rätt tillfälle. T.ex. jag har varit med om konstiga konflikter som jag har nämnt, men som alltid finns det två sidor. Bara för att jag var den som förlorade så betyder det inte att jag var en ängel.

Samma sak gäller min livssituation, då jag har en bland de knepigaste i sverige. På vissa håll kan man se att jag har gott om pengar, andra sidan så kan jag inte ens köpa en lägenhet i Göteborg, för jag behöver ha pengar för framtida utgifter för affärsmässiga beslut som mina föräldrar fattar.
Så på sätt och vis har jag uppmålat en liten falsk fasad och jag gillar ej detta.
Typ 99,99% av alla killar skulle skita i detta, men jag tillhör ej denna grupp.
Det jag mest funderar på är varför jag ens tänker på detta? Det är ett tecken på att jag jobbar för lite så jag får tid på konstiga tankar så tillbaka till jobbet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bardbard:

Det där är fruktansvärt sant tror jag, är inte riktigt där än att jag kan se tillbaka på livet än
Gjorde mycket övertid förr men har lagt ner det(gör kanske 100h per år nu för tillfället bara).
Inställningen ändrades ganska radikalt när jag fick barn för 4,5år sedan(har 2 nu).
Åker helt enkelt hellre hem i tid och hänger med dem istället på eftermiddagarna och helgerna.
Inte mitt fel att idioter till projektledare etc.. sätter tidsplaner som är åt helvete(har slutat hetsat upp mig för tighta deadlines också, det tar den tid det tar).

Har ett nytt projekt på g nu på jobbet till USA där herr Trump har ett fruktansvärt krav på leveranstid...Vår VD kommer väl att svälja betet för att ro hem affären(i miljardklassen) så antar att man kommer bli utsatt för ganska hård press nu om övertid etc..
Kan väl köra någon timme extra här och där och ev. någon lördag men i övrigt får de ta in lite konsulter...

Tror man ska vara lite mer chill, visst man är väl duktig och så på sitt jobb men det är bara ett jobb.
Slita ut sig för någon annans lönekuvert och bonusar? Nej tack!

En psykolog som jobbade med ungdomar sa att i stadens dyrare områden handlade det mycket om att ungdomarna var vilsna. Ofta jobbade bägge föräldrarna hårt i välbetalda jobb men då hade dom inte heller så mycket tid över för sina barn. Därav vilsenheten. Dom visste inte varför dom fanns till annat än som "trophy kids". PG Gyllenhammars dotter skrev en bok om hur det kändes att vara barn till honom. I en intervju i SVT sa PG att han hade fyra barn, men så rättade han sig och sa att "fem blev det visst". Kunde inte ens hålla reda på hur många han hade. Så dålig på matte är han inte, han brydde sig helt enkelt inte.

Barn har stenkoll på vilka prioriteringar du gör som förälder. Är jobbet eller datorn viktigare så vet barnet sin plats, att jobbet och datorn är viktigare, alltså vet barnet att det inte är så viktigt. Mycket enkelt och glasklart tänkt. Samtidigt kan barnet inte protestera, barnet är beroende av sina föräldrar och får bara gilla läget, självkänslan får ta den smällen. Feedbacken får föräldrarna långt senare, typ när dom gått i pension och/eller sitter där och ugglar ensamma på äldreboendet och barnen är upptagna med sina jobb och datorer (eller när barnet skriver en bok om dom ...).

För jobbet är du i slutändan högst utbytbar men inte för dina barn. Så du prioriterar helt rätt. Ge dom tid medans du har dom. Tids nog är din funktion mest att leverera ett nätverk med låg latens och en graffe som inte flaskar så förbannat.

Permalänk
Medlem

Apropå pengar så är den nåt som gnager en del hos mig. Det är för mångfacetterat så jag hittar inte riktigt ett bra internt förhållningssätt. Kan lista några omständigheter som jag måste förhålla mig till som relaterar till pengar

1. Jag har det en hel del mycket bättre ställt än resten av min familj, kanske framförallt just ekonomiskt
2. Min lön är något låg rent statistiskt, både på arbetsplatsen plus att hela min arbetsplats ligger något lågt
3. Vissa dagar känner jag att jag är underbetald, andra dagar undrar jag hur i helvete någon vill betala mig en krona.
3b. Jag kan spara nästan 10 lök i månaden tack vare att jag håller igen på inköp och extravaganser i samband med en "bra" lön.
4. Det enda målet jag egentligen har om man blickar framåt är att köpa ett hus och ha en egen verkstad.. så trots stort överflöd vet jag att varenda krona jag inte sparar/investerar minskar mina möjligheter att uppnå detta
5. Min flickvän, som jobbar med nästan samma sak som jag fast på en annan plats i världen och med fler år i arbetslivet håvar in ungefär dubbelt så mycket som jag
6. Konjunktur och hela faderullan gör att jag väljer ha mina pengar på ett bankkonto där de långsamt ruttnar bort pga inflation

Edit: Numrering fixad

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Olegh:

Apropå pengar så är den nåt som gnager en del hos mig. Det är för mångfacetterat så jag hittar inte riktigt ett bra internt förhållningssätt. Kan lista några omständigheter som jag måste förhålla mig till som relaterar till pengar

1. Jag har det en hel del mycket bättre ställt än resten av min familj, kanske framförallt just ekonomiskt
2. Min lön är något låg rent statistiskt, både på arbetsplatsen plus att hela min arbetsplats ligger något lågt
3. Vissa dagar känner jag att jag är underbetald, andra dagar undrar jag hur i helvete någon vill betala mig en krona.
3. Jag kan spara nästan 10 lök i månaden tack vare att jag håller igen på inköp och extravaganser i samband med en "bra" lön.
4. Det enda målet jag egentligen har om man blickar framåt är att köpa ett hus och ha en egen verkstad.. så trots stort överflöd vet jag att varenda krona jag inte sparar/investerar minskar mina möjligheter att uppnå detta
5. Min flickvän, som jobbar med nästan samma sak som jag fast på en annan plats i världen och med fler år i arbetslivet håvar in ungefär dubbelt så mycket som jag
6. Konjunktur och hela faderullan gör att jag väljer ha mina pengar på ett bankkonto där de långsamt ruttnar bort pga inflation

Punkt 1,2,3,4,6 exakt samma sak här. Nu har jag flera inkomstkällor.
Punkt 6 så har jag på tok för mycket pengar på bankkontot med tanke av den kassa räntan, men jag är som du rädd för lågkonjunkturen.

Enda skillnaden är punkt 5 flickvän. Har ingen och jag har för en gångs insett att det största problemet är tid/ork. Skulle jag ha en flickvän skulle hon dumpa mig på under en vecka. Så jag är faktisk glad att jag inte har någon då jag ej orkar bete mig som en man borde göra.
https://www.youtube.com/watch?v=l7lGofeLkck Låt om män som beter sig som mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Punkt 1,2,3,4,6 exakt samma sak här. Nu har jag flera inkomstkällor.
Punkt 6 så har jag på tok för mycket pengar på bankkontot med tanke av den kassa räntan, men jag är som du rädd för lågkonjunkturen.

Enda skillnaden är punkt 5 flickvän. Har ingen och jag har för en gångs insett att det största problemet är tid/ork. Skulle jag ha en flickvän skulle hon dumpa mig på under en vecka. Så jag är faktisk glad att jag inte har någon då jag ej orkar bete mig som en man borde göra.
https://www.youtube.com/watch?v=l7lGofeLkck Låt om män som beter sig som mig.

Hah!

Vad gäller flickvän så tar man sig helt enkelt tid om vill och vågar. Ganska snart kan man avgöra om det känns värt det. Gör det inte det.. fel person

Permalänk
Medlem

Skriver för att jag är så otroligt trött på de (förhoppningsvis) fåtal ungdomar, eller vuxna för den delen som kan tänka sig att fälla kommentarer som t.ex. "äcklig", "ful" eller "du är störst" bara för att man är lite överviktig? Hur tänker man när man säger så? Begriper man inte att det är man själv som är problemet, att man helt enkelt är en riktigt elak person som säger sånt? Har såna personer inget samvete ens? Hur tänker man? Jag fattar inte?!?

Jag har varit med om kommentarer som jag vet varit riktade mot mig på senare tid. Sen är det något tillfälle där jag varit mer osäker på om det var riktat mot mig. Så därför har jag en fråga: Till er som har koll - hur vanligt är det att man oprovocerat hånar andra, helt oskyldiga människor t.ex. ute på stan i dag - framförallt bland ungdomar? Och är det "vanligt" att ungdomar provocerar varandra med fula ord - att det är det man hört istället för att det ska ha varit riktat mot mig?

Tycker mig ha förstått att det är ganska hårt språk som gäller idag. Hur har ni uppfattat detta?

Hursomhelst har man inget rätt att slänga ur sig såna här vidrigheter. Gör man det ska man söka hjälp för sin elakhet.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waverider:

Skriver för att jag är så otroligt trött på de (förhoppningsvis) fåtal ungdomar, eller vuxna för den delen som kan tänka sig att fälla kommentarer som t.ex. "äcklig", "ful" eller "du är störst" bara för att man är lite överviktig? Hur tänker man när man säger så? Begriper man inte att det är man själv som är problemet, att man helt enkelt är en riktigt elak person som säger sånt? Har såna personer inget samvete ens? Hur tänker man? Jag fattar inte?!?

Jag har varit med om kommentarer som jag vet varit riktade mot mig på senare tid. Sen är det något tillfälle där jag varit mer osäker på om det var riktat mot mig. Så därför har jag en fråga: Till er som har koll - hur vanligt är det att man oprovocerat hånar andra, helt oskyldiga människor t.ex. ute på stan i dag - framförallt bland ungdomar? Och är det "vanligt" att ungdomar provocerar varandra med fula ord - att det är det man hört istället för att det ska ha varit riktat mot mig?

Tycker mig ha förstått att det är ganska hårt språk som gäller idag. Hur har ni uppfattat detta?

Hursomhelst har man inget rätt att slänga ur sig såna här vidrigheter. Gör man det ska man söka hjälp för sin elakhet.

Tyvärr är det en vardag på internet.

Hade några jättefina tjejer på Skype dom gillade min röst och vill att jag skulle visa mig på webcam så jag gick ut och köpte den bästa och sen när jag skulle visa mig i webcam så bliv dom tysta och sen så ville dom aldrig prata med mig igen.

Får många såna kommentarer som du får ibland får jag ännu värre som att dom vill "döda mig", "Söka upp min familj", "beskriver hur mitt hus ser ut", "Kalla mig nedsättande ord", "Kalla min mamma för H*ra" det var min vardag i över 5 år. Och dom som lyckas hitta min adress beställer hem saker till mig.

När jag skulle skriva detta på FB så bliv jag tempbannad i 30 dagar då jag beskriv dessa som svin som håller på mot mig.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av waverider:

Skriver för att jag är så otroligt trött på de (förhoppningsvis) fåtal ungdomar, eller vuxna för den delen som kan tänka sig att fälla kommentarer som t.ex. "äcklig", "ful" eller "du är störst" bara för att man är lite överviktig? Hur tänker man när man säger så? Begriper man inte att det är man själv som är problemet, att man helt enkelt är en riktigt elak person som säger sånt? Har såna personer inget samvete ens? Hur tänker man? Jag fattar inte?!?

Jag har varit med om kommentarer som jag vet varit riktade mot mig på senare tid. Sen är det något tillfälle där jag varit mer osäker på om det var riktat mot mig. Så därför har jag en fråga: Till er som har koll - hur vanligt är det att man oprovocerat hånar andra, helt oskyldiga människor t.ex. ute på stan i dag - framförallt bland ungdomar? Och är det "vanligt" att ungdomar provocerar varandra med fula ord - att det är det man hört istället för att det ska ha varit riktat mot mig?

Tycker mig ha förstått att det är ganska hårt språk som gäller idag. Hur har ni uppfattat detta?

Hursomhelst har man inget rätt att slänga ur sig såna här vidrigheter. Gör man det ska man söka hjälp för sin elakhet.

Nu vet jag ej om du är kille eller tjej, men tjejer har ofta mycket värre inom detta område. Jag själv ser inte bra ut nu och faktisk har ingen varit taskig för detta, däremot andra saker för länge sedan. Jag skulle mycket det beror på vad man går bor, jag går ej bland ungdomar i ålder 16-20 som mer är mobb-åldern.

Angående tjejer så fanns det en rejält kraftig en tjej som bodde en våning ovanför mig som av flera orsaker såg ut att ha det mycket dåligt. Hon gick ofta utanför med sin lilla hund satt ofta ensam på en bänk och såg ledsen ut, ibland såg jag henne med hennes mamma på bänken. Tjejerna runt omkring verkade ej umgås med henne, killarna var ute efter smalare tjejer.

Jag själv hade extremt press på mig i jobbet, jobbade nästan dygnet runt. Jag funderade flera gånger på att sätta mig ner och prata med henne, men samtidigt visste jag att absolut ingen fritid hade jag. Jag skulle kunna bjuda henne på stans finaste restaurang och vara schysst. Men då skulle hon undra vad gjorde hon för fel för att jag senare undviker henne, där orsaken var att jag kämpade som en idiot för att ej få sparken och ej hade någon tid till att umgås med någon.

Så summan är att jag såg en tjej som mådde väldigt dåligt i min närhet och jag gjorde egentligen inte ett skit mer än att hälsa av anledningen att jag ej hade tid och jag såg mina försök att vara schysst lätt kunde misstolkas.
Jag tror detta är vanligt med folk som av olika anledningar har problem, vi skulle kunna hjälpa varandra men ofta har vi för stora problem med våra egna liv. Detta kan leda till att man känner att ingen bryr sig, men fritid är så dyrt idag.

Idag har denna tjej jag pratade om flyttat. Ingen aning vart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Skriver för att jag är så otroligt trött på de (förhoppningsvis) fåtal ungdomar, eller vuxna för den delen som kan tänka sig att fälla kommentarer som t.ex. "äcklig", "ful" eller "du är störst" bara för att man är lite överviktig? Hur tänker man när man säger så? Begriper man inte att det är man själv som är problemet, att man helt enkelt är en riktigt elak person som säger sånt? Har såna personer inget samvete ens? Hur tänker man? Jag fattar inte?!?

Jag har varit med om kommentarer som jag vet varit riktade mot mig på senare tid. Sen är det något tillfälle där jag varit mer osäker på om det var riktat mot mig. Så därför har jag en fråga: Till er som har koll - hur vanligt är det att man oprovocerat hånar andra, helt oskyldiga människor t.ex. ute på stan i dag - framförallt bland ungdomar? Och är det "vanligt" att ungdomar provocerar varandra med fula ord - att det är det man hört istället för att det ska ha varit riktat mot mig?

Tycker mig ha förstått att det är ganska hårt språk som gäller idag. Hur har ni uppfattat detta?

Hursomhelst har man inget rätt att slänga ur sig såna här vidrigheter. Gör man det ska man söka hjälp för sin elakhet.

Jag var riktigt överviktig många år (42 bmi) och fick aldrig någon sådan kommentar till mig.
Om någon okänd hade sagt något sådant till mig på stan så hade den personen fått på fan också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Nu vet jag ej om du är kille eller tjej, men tjejer har ofta mycket värre inom detta område. Jag själv ser inte bra ut nu och faktisk har ingen varit taskig för detta, däremot andra saker för länge sedan. Jag skulle mycket det beror på vad man går bor, jag går ej bland ungdomar i ålder 16-20 som mer är mobb-åldern.

Angående tjejer så fanns det en rejält kraftig en tjej som bodde en våning ovanför mig som av flera orsaker såg ut att ha det mycket dåligt. Hon gick ofta utanför med sin lilla hund satt ofta ensam på en bänk och såg ledsen ut, ibland såg jag henne med hennes mamma på bänken. Tjejerna runt omkring verkade ej umgås med henne, killarna var ute efter smalare tjejer.

Jag själv hade extremt press på mig i jobbet, jobbade nästan dygnet runt. Jag funderade flera gånger på att sätta mig ner och prata med henne, men samtidigt visste jag att absolut ingen fritid hade jag. Jag skulle kunna bjuda henne på stans finaste restaurang och vara schysst. Men då skulle hon undra vad gjorde hon för fel för att jag senare undviker henne, där orsaken var att jag kämpade som en idiot för att ej få sparken och ej hade någon tid till att umgås med någon.

Så summan är att jag såg en tjej som mådde väldigt dåligt i min närhet och jag gjorde egentligen inte ett skit mer än att hälsa av anledningen att jag ej hade tid och jag såg mina försök att vara schysst lätt kunde misstolkas.
Jag tror detta är vanligt med folk som av olika anledningar har problem, vi skulle kunna hjälpa varandra men ofta har vi för stora problem med våra egna liv. Detta kan leda till att man känner att ingen bryr sig, men fritid är så dyrt idag.

Idag har denna tjej jag pratade om flyttat. Ingen aning vart.

I en sådan situation som med tjejen så tror jag att bara le och säga hej kan betyda mer än vad man kan tro.
Typ man får ett bevis på att man finns och inte är osynlig och ett leende värmer bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Att Sverige lyckas vara så komplett värdelösa genom ett helt VM, trots den truppen, är under all kritik. Enda glädjen är att vi nu slipper mannen-utan-spelidé i båset.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Förbannade statistiska centralbyrån som ska ringa varje dag för intervjuer.
Även fast man säger att man inte är intresserad så fortsätter de ringa tills man svarat på intervjun.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Förbannade statistiska centralbyrån som ska ringa varje dag för intervjuer.
Även fast man säger att man inte är intresserad så fortsätter de ringa tills man svarat på intervjun.

De har kikat på statistiken och dragit slutsatsen att tjat fungerar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Varit sjukskriven nu sen februari. Ångest och deprimerad. Jag gör egentligen genom planerna. Jag tränar på som vanligt 5-6 ggr i veckan. 3 kondition/2-3 styrka. Lagar mat och gör det jag tycker är helt okej..roligt som jag egentligen tyckte förr var riktigt roligt. Men jag känner att jag stampar på samma ställe då hjälpen från hälsocentralen är lite dålig. Pratar just nu med en kurator. Vill prata med en psykolog. Så håller på att gå 5 gånger till denna kurator för sedan försöka få en remiss.

Har mått piss till senaste veckan, då började det faktiskt lättna lite och gjort det i en vecka. Men nu börjar jag känna mig lite nere igen. De som får bort mina tankar är väl "hypen" på Classic wow. får alla mina tankar att fokusera dit istället. Då de är en av de få grejor som får mig att bli glad. annars känner jag mig neutral till allt. Nu går vi mot sommaren och det känns allmänt bättre. ljusare dagar och sol för det mesta tycker jag.

MEN tänker så här.. ska de va så här svårt? Jag vill ha hjälp, jag vill till en psykolog. Visst jag kan betala själv så klart, men man får inte så mycket i lön just nu och tänker vad sjutton betalar jag skatt för till hälsovården. vet att vi massa annat som vi betalar skatt för och jag är helt på för att betala SKATT, men vi betalar extrema summor och hälsovården tycker jag blir sämre och sämre. Far min är ofta där så har märkt att de försämras i Gävle/Uppsala iaf.
Jag har nu faktiskt en rätt bra läkare får jag säga. men åh ge mig tid till en psykolog. Gått dit en gång genom jobbet då de betalde. (Kändes väldigt väldigt bra) men sjukvården verkar ej vilja pusha dit. De verkar vilja ta antidepp och låt de hjälpa istället, men då lär jag mig inget..

Är det bara jag som känner att de är svårt att komma till en psykolog?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Wizook:

Är det bara jag som känner att de är svårt att komma till en psykolog?

Never mind psykolog för min del, varje gång jag försöker boka en tid på vårdcentralen för ett uppföljningsbesök (jag var senast dit i slutet av februari, fick en månadslång behandling och skulle återkomma därefter) står det att inga tider är utlagda. Kan inte ens få en vanlig jävla läkare på tråden.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Never mind psykolog för min del, varje gång jag försöker boka en tid på vårdcentralen för ett uppföljningsbesök (jag var senast dit i slutet av februari, fick en månadslång behandling och skulle återkomma därefter) står det att inga tider är utlagda. Kan inte ens få en vanlig jävla läkare på tråden.

Jag bor i en liten ort, där får jag tag i min läkare bra faktiskt. men i staden bredvid oss. är det en månadsväntetid.. JAG FÖRSTÅR INTE. har dom halverat budgeten på sjukvården..

Tycker synd om dig... :/ måste vara förjävligt

Permalänk
Medlem

Blir även jävligt arg på folk som ej röstar! FOLK som ej vill ta in sig fakta. Är inte fakta skoj?! Är det inte roligt att veta vissa saker är ren propaganda.

Teknik trumfar politik!

åh jag kan bli så less på detta. är det bara jag eller bryr sig folk inte ett dugg längre att vilja bli allmän bildad? jag är inte smart. jag är inte någon som kommer "Komma" på något extremt coolt. men jag gillar att diskutera, höra nya saker. teknik. Jag kan erkänna om jag har fel. jag är väldigt open minded. men tycker folk bör inse att politik är viktigt och man bör läsa på sig...

Permalänk
Medlem

Huvudvärk hela jäkla dagen och nu på kvällen kom rörmokaren och fixade ett stopp i vasken så det luktar avlopp i hela lägenheten. Jäkligt schysst att han kunde komma så sent på kvällen men doften gör inga underverk för skallen tyvärr.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Blir även jävligt arg på folk som ej röstar! FOLK som ej vill ta in sig fakta. Är inte fakta skoj?! Är det inte roligt att veta vissa saker är ren propaganda.

Teknik trumfar politik!

åh jag kan bli så less på detta. är det bara jag eller bryr sig folk inte ett dugg längre att vilja bli allmän bildad? jag är inte smart. jag är inte någon som kommer "Komma" på något extremt coolt. men jag gillar att diskutera, höra nya saker. teknik. Jag kan erkänna om jag har fel. jag är väldigt open minded. men tycker folk bör inse att politik är viktigt och man bör läsa på sig...

Jag bara måste reagera på att du särskrev allmänbildad...

Permalänk
Medlem

Varfööör måste jag ALLTID få sådant förbenat köpsug på helt onödiga saker så fort jag får lön för -,-

Sitter på en Noctua nh-d15 men kollar på olika slutna system bara för att det är kul att pilla...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MyRus:

Varfööör måste jag ALLTID få sådant förbenat köpsug på helt onödiga saker så fort jag får lön för -,-

Sitter på en Noctua nh-d15 men kollar på olika slutna system bara för att det är kul att pilla...

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis för mig är det tvärt om och har varit så i 10år, det är faktisk mindre skoj än vad man kan tro att inte ha något som man vill köpa. Såklart finns det saker som jag vill ha, men de har jag ej råd med.

Permalänk
Medlem

@Wizook: Om du känner att livet står stilla så håller du fast i något som du borde släppa.

Permalänk
Medlem

Kl 13.30 ska jag till tandläkaren och dra ut en visdomstand som trilskas.
Ser inte jättemycket fram emot det :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Kl 13.30 ska jag till tandläkaren och dra ut en visdomstand som trilskas.
Ser inte jättemycket fram emot det :S

ÄÄh det är ju inga bekymmer alls

Underkäken är lite jobbigare då det blir som en grop där bak där det samlas matrester som ris t.ex Samt att det blir väldigt stelt att öppna munnen. (Jag tog iofs bort både höger och vänster på underkäken samtidigt)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Har haft det kämpigt med relationerna i släkten. Släkten kan man inte välja men lyd mitt råd har ni någon i er närhet som är narscisist/psykopat spring för livet speciellt om det är en förälder, tro inte att ni kan ändra på dem för de lurar in sitt byte i tron om att de ska ändra på sig och sedan är man fast och blir utnyttjad tills man bryter ihop eller säger ifrån och då börjar helvetet på riktigt.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Jag bara måste reagera på att du särskrev allmänbildad...

förlåt. Skriva är tyvärr ej min starka sida. Dom säger att jag har dyslexi, men jag vet inte. Tack gudagod för rättstavningsprogram får jag säga. Kan dock förstå att det verkade roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Har haft det kämpigt med relationerna i släkten. Släkten kan man inte välja men lyd mitt råd har ni någon i er närhet som är narscisist/psykopat spring för livet speciellt om det är en förälder, tro inte att ni kan ändra på dem för de lurar in sitt byte i tron om att de ska ändra på sig och sedan är man fast och blir utnyttjad tills man bryter ihop eller säger ifrån och då börjar helvetet på riktigt.

Det gäller att skapa ett rejält avstånd. Själv valde jag en gång i tiden att flytta utomlands och sluta svara på samtal. Sen fanns det givetvis även andra anledningar till att utlandet var intressant. Har inte haft någon kontakt med släktingen ifråga på många år, men har hört att hen sitter fast i samma gamla beteendemönster trots att hen nog inte har många år kvar att leva.

Alla människor är inte normala och somliga är direkt farliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

ÄÄh det är ju inga bekymmer alls

Underkäken är lite jobbigare då det blir som en grop där bak där det samlas matrester som ris t.ex Samt att det blir väldigt stelt att öppna munnen. (Jag tog iofs bort både höger och vänster på underkäken samtidigt)

Direkt tandläkarskräck har jag inte. Men jag tycker ju inte om det heller.
Nåväl, det är överkäken så det är ju bra iaf!

Permalänk
Medlem

skulle fixa ny mobil så man la en beställning i en svensk butik i Februari. Tyvärr så efter försening o försening så skulle jag flytta, skrev ett mail i slutet av Mars att dom kunde uppdatera min order till min nya adress och postort, fick svar att dom hade uppdaterat ordern med min nya adress.

Spola fram cirka 9 veckor (idag) så fick jag ett mail att dom har skickat mobilen till min gamla adress... Har redan skickat ett mail angående problemet, ska man skratta eller gråta?

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Direkt tandläkarskräck har jag inte. Men jag tycker ju inte om det heller.
Nåväl, det är överkäken så det är ju bra iaf!

Överkäken har jag tagit båda två på samtidigt också, Det var betydligt mycket lättare/bekvämare än under käken. Ända jobbiga där var att munnen blev blodfylld hela tiden

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2