Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Mina skor är värdelösa; tårna sticker ut och sulan är trasig. Skorna köpte jag förra sommaren under rea för 1000 kr (prisnedsatt från 1600 kr). Lite surt att att jag verkade få ett måndagsexemplar.

Men är väl bara att köpa nya

Permalänk
Medlem

Om någon har ont i huvudet så tänkte jag.. att..
Inte så djäkla konstigt om det ska vara populärt att koppla in sina as-trimmade kökfläkar hur som helst, var som helst och sitta och röka på och samtidigt skapa störning i ventilationen som skapar ett mysko tryck, blir varmt och kvavt hur man än gör, klart att det kan bli varmare på natten än på dagen och det kan vips bli superbt bra på en sekund.. oh ja, inte alls fel då..

Nya lagen som kommer om rökning är välkommet på tiden med för att skiten går liksom inte ut i rymden och vissa borde ha rök-körkort eller något..
Sen har vi gårdsgrillning, ser ju tom att det studsar mot hus där in-"friskluften" sitter..
Blev iaf glad när jag såg att det fanns EN värd som från start inte tillåter rökning varken inne eller på "området..
*Gnäll* & far åt bokskogen...

Tack, det behövde jag ventilera ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ludde72:

Om någon har ont i huvudet så tänkte jag.. att..
Inte så djäkla konstigt om det ska vara populärt att koppla in sina as-trimmade kökfläkar hur som helst, var som helst och sitta och röka på och samtidigt skapa störning i ventilationen som skapar ett mysko tryck, blir varmt och kvavt hur man än gör, klart att det kan bli varmare på natten än på dagen och det kan vips bli superbt bra på en sekund.. oh ja, inte alls fel då..

Nya lagen som kommer om rökning är välkommet på tiden med för att skiten går liksom inte ut i rymden och vissa borde ha rök-körkort eller något..
Sen har vi gårdsgrillning, ser ju tom att det studsar mot hus där in-"friskluften" sitter..
Blev iaf glad när jag såg att det fanns EN värd som från start inte tillåter rökning varken inne eller på "området..
*Gnäll* & far åt bokskogen...

Tack, det behövde jag ventilera ut.

Ha ha, låter exakt som morsan, fast det är ju bra, både farsan och jag har fimpat för länge sedan, han rökte pipa utomhus på söndagarna på 80 talet.
Jag använde min max en gång i veckan också förut (snodde hans gamla masurpipa efter att han fimpade när jag var student, fick givetvis inte röka för honom heller.) , mest i ställetför att hinka öl och för trivseln ute i skogen eller på sjön i morfars gamla trä eka, men nu saknar jag ingetdera, inte ens ölen, bara träekan och tjärdoften från den saknar jag.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Otroligt trött på att äga fordon, de får alltid något problem. Nu senaste var det en moppe jag har som stått över vintern och sadellåset har satt sig och går inte att få upp. Känns som jag bara vill slänga skiten då jag inte orkar skruva ner hela den, alternativt betala en förmögenhet för att en mekaniker skall fixa det.

Usch!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av legolas1:

Otroligt trött på att äga fordon, de får alltid något problem. Nu senaste var det en moppe jag har som stått över vintern och sadellåset har satt sig och går inte att få upp. Känns som jag bara vill slänga skiten då jag inte orkar skruva ner hela den, alternativt betala en förmögenhet för att en mekaniker skall fixa det.

Usch!

Bilar är värst om den inte är ny, kostar en massa pengar att äga, sålde bort min senaste bil för 4 år sedan, saknar inte bil, man sparar runt 3000 kr per månad i bensin,skatt och service samt reservdelar, har bara eu moppe och den kostar typ 300 i månaden om jag slår ut de på ett helt år.

Permalänk
Avstängd

Jamen, sådärja, nu börjar det bli litet jämnvikt, jag blev ju biten av en huggorm för ett par veckor sedan i ena benet, nu har jag lyckats trampa in en glasskärva i den andra foten (inte en aning om hur den hamnade i min sko), nu borde de ju jämna ut varandra så att det blir +- noll menar jag, lagom till man skall ut och klänga på byggställningarna i morgon... ha ha
Känns lite grand som man står på två brinnande bowlingklot just nu, ha ha!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Kom just hem efter 9 dagar på sjukhus. En läkare ringde upp mig 18.6 och frågade hur jag mår sen sa han att mitt kalciumvärde är väldigt högt och att jag genast måste läggas in på sjukhus för att få ner kalciumhalten i blodet. Visade sig att jag har en stor överproduktion (323, normalt 15<65) av bisköldkörtelhormon. Nu har jag med medicinering fått ner kalciumvärdet en bit över normala nivåer. och känner mig betydligt piggare. Förmodligen är det en av bisköldkörtlarna som fått fnatt och måste opereras bort men det blir tidigast i augusti. Den här sjukdomen är överlägset vanligast bland kvinnor över 60 (1% drabbade varav de flesta i lindrig form) och så är man man och under 50 och har drabbats av svår form. Snacka om otur. Sen läser man att en del patienter inte är opererbara. Vilket i så fall kan betyda att jag kommer att ha ett högt kalciumvärde och benskörhet? med mera resten av livet och behöva äta medicin. Urk.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Kom just hem efter 9 dagar på sjukhus. En läkare ringde upp mig 18.6 och frågade hur jag mår sen sa han att mitt kalciumvärde är väldigt högt och att jag genast måste läggas in på sjukhus för att få ner kalciumhalten i blodet. Visade sig att jag har en stor överproduktion (323, normalt 15<65) av bisköldkörtelhormon. Nu har jag med medicinering fått ner kalciumvärdet en bit över normala nivåer. och känner mig betydligt piggare. Förmodligen är det en av bisköldkörtlarna som fått fnatt och måste opereras bort men det blir tidigast i augusti. Den här sjukdomen är överlägset vanligast bland kvinnor över 60 (1% drabbade varav de flesta i lindrig form) och så är man man och under 50 och har drabbats av svår form. Snacka om otur. Sen läser man att en del patienter inte är opererbara. Vilket i så fall kan betyda att jag kommer att ha ett högt kalciumvärde och benskörhet? med mera resten av livet och behöva äta medicin. Urk.

Fyfan, jag skall aldrig mer klaga ens över ormbett...

--------------------
Undrar varför man alltid känner av trötthet i kombination med ordentlig huvudvärk, främst i punkter vid höger öga, inte en aning om vad det beror på heller men kanske lika bra att man inte vet... Det är inte migrän, så mycket vet jag. Däremot kanske det där vad det nu heter som känns som man driver in en glödande spik i skallen, det stämmer däremot in bra, i så fall är det väl bara som det är antar jag... Så man skall väl inte klaga om det bara är det.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Fyfan, jag skall aldrig mer klaga ens över ormbett...

Nå det positiva är att det i de allra flesta fall går att operera och att operationerna lyckas och att man i så fall kommer att känna sig mycket bättre efteråt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Nå det positiva är att det i de allra flesta fall går att operera och att operationerna lyckas och att man i så fall kommer att känna sig mycket bättre efteråt.

Vi håller tummarna för dig!
Klart det kommer att lyckas!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Saker värda att uppnå kommer sällan utan ansträngning.
Se det som är positivt, du kommer minska ditt sockerintag och därför tappa i vikt, du kommer minska risk för diabetes och få bättre hälsa och du kommer sluta att töjja ut din magsäck vilket lätt gör att man får i sig mer än vad man behöver.
Cola är godare än vatten, det håller jag med om men du får se det utifrån det långa loppet. Sedan kanske du kan njuta desto mer av en 33cl burk cola eller två om helgen istället.

Kan vara bra att få i dig lite koffein i början typ kaffe så att du inte får för mycket abstinens. Sen har jag inte en aning på hur kroppen reagerar när man tvärt minskar sitt sockerintag. Men du blir ju beroende i dubbel bemärkelse, både av socker och koffein, utöver det psykologiska beroendet.

Skickades från m.sweclockers.com

Dricker inte kaffe.

Saker som man är djup beroende av tror jag det inte är en bra ide att tvärt slutar, men att minska bör gå.

Skrivet av anon159643:

Man får ge fan i att sluta och ta i med hårdhandskarna och ha nolltolerans emot visa saker. Att bara minska är svårt, lättare är ofta att sluta helt.
Det kommer jag själv göra, under semestern ska jag inte äta något onyttigt alls, ut och träna så fort som jag får tid. Undvika allt nöje som finns på internet och jag funderar att få moderaterna moderator och stänga av mitt konto här, sedan säga upp Netflex och spärra Youtube.

Goodbye internet ses till hösten.

*edit* Felstavning

Lättare sagt än gjort, det låter enkelt.

La till en bild
Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Galen snart tror jag:)
Nä men grejen är att jag har störts av ljud i min lägenhet i flera månader,misstänker starkt att det är grannen som spelar trancemusik då jag har bekanta som känner till individen och det är detta han håller på med 24/7.
Har redan pratat med honom och han förnekar givetvis att han spelar!.Sedan är problemet med att ljudet är skitsvårt att definiera då det låter nästan som ett svagt surr och en bas samt lite som ett tvspels knaster? som man känner gå lite svagt genom min lägenhet.Kan tilläga att detta jävla ljud kan jag höra alla timmar på dygnet då man vill sova!.
Problemet är att ljudet är så svagt att det kan bara uppfattas om man ligger helt still och det är hyfsat tyst i lägenheten så ringa störningsjouren är nog ingen ide.
Nån som är ljudexpert och tycker sig känna igen ljudet?:)känner att hämndbegäret kommer allt närmare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Galen snart tror jag:)
Nä men grejen är att jag har störts av ljud i min lägenhet i flera månader,misstänker starkt att det är grannen som spelar trancemusik då jag har bekanta som känner till individen och det är detta han håller på med 24/7.
Har redan pratat med honom och han förnekar givetvis att han spelar!.Sedan är problemet med att ljudet är skitsvårt att definiera då det låter nästan som ett svagt surr och en bas samt lite som ett tvspels knaster? som man känner gå lite svagt genom min lägenhet.Kan tilläga att detta jävla ljud kan jag höra alla timmar på dygnet då man vill sova!.
Problemet är att ljudet är så svagt att det kan bara uppfattas om man ligger helt still och det är hyfsat tyst i lägenheten så ringa störningsjouren är nog ingen ide.
Nån som är ljudexpert och tycker sig känna igen ljudet?:)känner att hämndbegäret kommer allt närmare.

Gör som jag har gjort, skaffa öronproppar och sov med och bara släpp det, så känns det bättre

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

@Jeddan: Jo jag sover redan med med bra öronproppar,tycker ändå jag kan höra det jävla ljudet.
Btw ska ändå försöka flytta innan året e slut så man få väl stå ut,men jag blir så jävla förbannad på idioter som skiter i andra.
Det är ganska lyhört mellan våra lägenheter men ändå,man får väl anpassa sig lite när man bor i lägenhet.
Min förra granne va knäpptyst så det det är väl därför jag stör mig så mycket på det.
Det kanske va därför han flyttade ,för att han hörde mig hehe,tyckte han kollade lite snett på mig i trappugången.:)

Permalänk
Avstängd

Jag använde 3Ms gula öronproppar (jag långlånade från jobbet) i förra arbetslägenheten då trafiken utanför lät typ som en arme av stridsvagnar körde rakt genom sovrummet (iaf upplevde jag det så...) när alla lastbilar från ett industriområde skulle ut mellan 02:00 och 04:00 och 5-6 tiden på morgonen.

Saker jag däremot inte under några omständigheter skulle acceptera är idioter som tex driver dagis och liknande i en vanlig lägenhet, sådana människor skall bara ut på stående fot.
Kommer personligen att kasta ut dem om det händer här, kommer fan att åka 25 mil enkelresa enkom för att göra det i så fall...

Det är givetvis inte heller tillåtet att ösa på med stereon 24/7 i en lägenhet, jag brukar själv släcka ned den senast klockan 8 då jag vet det är folk som skall upp och jobba vid 4-5 tiden, då är det ju måttligt roligt om någon sitter uppe till 3 på nätterna och krämar på fullt med basen... (jag började själv klockan sex på morgonen där). Vill man lyssna senare får man antingen ha skitlågt, eller skaffa bra hörlurar, inte kräma på med subwoofers på golvet och liknande som man de facto vet kommer att väsnas i hela jädra kåken... (använder själv subwoofers dagtid, men inte efter klockan 7 (annat än när jag är själv i huset).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Man är inte skonad ifrån väsen fast man bor i villa nu i ett litet villakvarter.
Danskarna snett över vägen har 3 små jävla fjant hundar som skäller på precis allt, bilar, folk, spöken.

Värsta är ju när de är varmt ute då de alltid har sina hundar ute från morgon till sen kväll (De är pensionärer så hemma alltid)

Idag har de vänner över och danskarnas hundar står och skäller på deras gäster mitt i trädgården utan att pausa. Danskarna säger "HÅEL KAEFT" flera gånger men hundarna ignorerar deras ägare alltid, vilket jag me hade gjort för det låter för jävla korkat när de står o säger de 5+ gånger med en halvdan mesig röst.

Nu är det ju ägarna som är idioter som inte kan lära sina hundar, eller införskaffa anti-skall halsband och träna dom med det.
Men man förstår att vissa förgiftar hundar, även om det inte är hundarnas direkta fel så är de hundarna man blir förbannad på.

Men så är det med villa, man kan inte göra ett skit för man får i princip föra vilket oväsen som helst när de gäller barn och hundar
Fördel med lägenhet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Man är inte skonad ifrån väsen fast man bor i villa nu i ett litet villakvarter.
Danskarna snett över vägen har 3 små jävla fjant hundar som skäller på precis allt, bilar, folk, spöken.

Värsta är ju när de är varmt ute då de alltid har sina hundar ute från morgon till sen kväll (De är pensionärer så hemma alltid)

Idag har de vänner över och danskarnas hundar står och skäller på deras gäster mitt i trädgården utan att pausa. Danskarna säger "HÅEL KAEFT" flera gånger men hundarna ignorerar deras ägare alltid, vilket jag me hade gjort för det låter för jävla korkat när de står o säger de 5+ gånger med en halvdan mesig röst.

Nu är det ju ägarna som är idioter som inte kan lära sina hundar, eller införskaffa anti-skall halsband och träna dom med det.
Men man förstår att vissa förgiftar hundar, även om det inte är hundarnas direkta fel så är de hundarna man blir förbannad på.

Men så är det med villa, man kan inte göra ett skit för man får i princip föra vilket oväsen som helst när de gäller barn och hundar
Fördel med lägenhet.

Finns så många som inte borde ha hund, vi har infört regler i våran brf angående hundar, skäller dom efter 10 tiden vid upprepade tillfällen får dom en varning och upphör de inte ja då blir dom uppsagda och måste flytta, när vi gick ut med dom här reglerna så blev de direkt bättre, vi hade en boende som gick ut med sina 2 hundar halv 12 på natten och självklart skällde hundarna i ett, de har nu upphört.

Permalänk
Avstängd

Instämmer, vi hade själva hund (han dog dock av ålder för något år sedan så har blivit ett uppehåll).
Men det finns fan inget värre än hundar som skäller dygnet runt!
Irriterar mig som fan på det också, gör man så borde man inte ha någon hund.

Har alltid försökt vara noga med sådant.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Urk! Har ett konstant diffust illamående. Igår när jag skulle borsta tänderna så började jag spy när jag skulle borsta de bakre tänderna sen var jag ännu uppe och spy två gånger till på kvällen. Vet inte om det beror på hyperkalcemin eller på någon medicin jag tar. Inte heller det lättaste att dricka 3 l vätska om dan då det känns som att man ska börja spy.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag har egna problem av en annan art också, varför jag kollade in den här tråden igen nu när jag såg att den låg och flöt igen.
Jag kärade ner mig i en arbetskamrat på ett nytt jobb i mars.
Jag mådde så dåligt av det, ett deprimerat tillstånd nästan som jag i och för sig bidrog till själv genom att låta förälskelsen köra med mig och bli starkare och starkare.
Emellanåt är jag fortfarande till besvär för henne med mina monologer och kärleksförklaringar.
Senast igår sa jag trevlig helg och stack, för att sedan återvända två gånger och hålla någon slags monologer snarare än dialoger med henne.

Hon, och de kolleger som vet vill bara att jag ska ge mig och fokusera på jobbet.
Jag kan göra det, men livet var rätt trist före vad jag kände för henne.
De kanske inte ger mig mer jobb i framtiden så som jag har hållit på.

Jag har sovit dåligt, legat vaken nästan hela nätter ibland.
Och på mornarna har jag varit där, före alla andra, eller när bara hon är där och hon undrade nog vad jag vill.
Jag vill bara prata, men det är meningslöst.
Vi hade kontakt på fb-messenger, och hon förstod att jag mådde dåligt och hade tålamod.
Men hon bad mig sluta skriva, jag höll det i en vecka, skickade ett bamsemeddelande och hon blockerade mig helt.
Egentligen önskar jag bara att jag aldrig skrev till henne på fb-messenger, kanske till och med att jag aldrig berättade vad jag kände.
Hon listade kanske ut vad jag kände på mitt kroppsspråk i alla fall.

Mitt tips till andra är, ta inte kontakt när känslorna är som starkast.
Och håll er till kontakt IRL om det är svårt att låta bli.

Innan jag började där så inledde jag ett KBT program ovanpå det, jag tror inte det var förgäves, men det var inte lätt att jobba med sig själv samtidigt man är totalt nedkärad i någon.

Jag beundrar henne något fruktansvärt.
Hon ser bra ut, är duktig på sitt jobb, är social och "ser framåt" hela tiden, jag är raka motsatsen för det mesta.

Jag ska lämna henne ifred, i allt som inte har med jobbet att göra.
Men jag bryter mot det upprepade gånger.
Ser inte fram emot så mycket annat än att träffa henne, se och höra henne.

Dold text
Skrivet av Luminous:

@anon2110: Tack, jag tror jag lägger tillbaka texten igen.

Precis, acceptans.
Jag önskar jag gjort det från dag 1, men misslyckades och efter det kändes det liksom som att jag lika gärna kunde köra skeppet på grund.
Jag intalar mig själv att jag är efterhängsen pga skam, tristess och att jag vill visa att jag känner starkt snarare än att jag hoppas att hon ska ändra sig.
Men pudelns kärna måste ju vara att jag är besatt och att allt egentligen handlar om att jag vill ha henne.

Men jag gör ju henne illa, för hon säger att hon inte orkar mer, att hon nästan blir rädd för att gå till jobbet.
Hon kanske känner skuld för att hon inte kan besvara mina känslor, men jag kan inte gräva mer i det.
Det får räcka nu.

Skrivet av Luminous:

@Johan86c: Jo, jag skulle tro att facebook och messenger är inte problemet i sig, men att jag använt dem har orsakat 50-60% av problemen.

@anon2110: Jag har svårt att se att hon skulle sluta sitt jobb.
Snarare att jag blir av med mitt. Men det är nog inte risk för det nu.
Men om jag fortsätter så är det nog bara en tidsfråga.

Nu är jag lite sen på bollen men jag vill bara säga att jag känner för dig. Har själv varit i liknande situationer några gånger (fast det har mer rört sig om "friendzoneing"). Därtill tycker jag inte att det nödvändigtvis var fel att köra skeppet på grund. Ibland behöver man löpa linan ut även om man vet att det med största sannolikhet kommer att resultera i en krasch. Nu handlar det bara om att hitta en strategi för att ta hand om konsekvenserna.

För egen del gick det över först när jag kom ifrån personerna ifråga: både geografiskt avstånd och begränsad kommunikation tvingade mig att gå vidare... så allt som försvårar kommunikationen med henne är av godo. Sen är det viktigt att inte bara "ta bort" tankarna på henne. Det är minst lika viktigt att tänka på vad du ska fylla huvudet med istället. Det är ofta där det brister. I sorgearbete talas det ofta om att ge sorgen tid i begränsade doser. Det kanske kan vara något även i såna här situationer? Avsätt en begränsad tid varje dag där det är okej att tänka på henne. Resten av dygnet ska du varje gång tankarna kommer försöka tränga undan dem och fokusera på något annat istället.

Som @anon2110 skrev kan det till och med vara idé att byta jobb eller, om det är möjligt, åtminstone byta uppgifter eller bara kontor inom samma företag. Det kan automatiskt hålla hjärnan upptagen med nya och andra tankar. Sen är det lätt att ge råd om vad du bör göra men mycket svårare att säga något om hur du bör göra det. Det handlar nämligen om att du själv måste veta hur din hjärna fungerar och som lekman är det svårt att hjälpa dig med det.

Sist vill jag avsluta med att du verkar åtminstone ha självinsikt och kan analysera situationen någorlunda objektivt. Det är bra. Våra råd kanske därför som bäst fungerar som en påminnelse om sådant du redan har insett själv.
Jag hoppas att du hittar ett sätt som hjälper dig att gå vidare, innan du ofrivilligt mister jobbet.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Nu är jag lite sen på bollen men jag vill bara säga att jag känner för dig. Har själv varit i liknande situationer några gånger (fast det har mer rört sig om "friendzoneing"). Därtill tycker jag inte att det nödvändigtvis var fel att köra skeppet på grund. Ibland behöver man löpa linan ut även om man vet att det med största sannolikhet kommer att resultera i en krasch. Nu handlar det bara om att hitta en strategi för att ta hand om konsekvenserna.

För egen del gick det över först när jag kom ifrån personerna ifråga: både geografiskt avstånd och begränsad kommunikation tvingade mig att gå vidare... så allt som försvårar kommunikationen med henne är av godo. Sen är det viktigt att inte bara "ta bort" tankarna på henne. Det är minst lika viktigt att tänka på vad du ska fylla huvudet med istället. Det är ofta där det brister. I sorgearbete talas det ofta om att ge sorgen tid i begränsade doser. Det kanske kan vara något även i såna här situationer? Avsätt en begränsad tid varje dag där det är okej att tänka på henne. Resten av dygnet ska du varje gång tankarna kommer försöka tränga undan dem och fokusera på något annat istället.

Som @darkshippo skrev kan det till och med vara idé att byta jobb eller, om det är möjligt, åtminstone byta uppgifter eller bara kontor inom samma företag. Det kan automatiskt hålla hjärnan upptagen med nya och andra tankar. Sen är det lätt att ge råd om vad du bör göra men mycket svårare att säga något om hur du bör göra det. Det handlar nämligen om att du själv måste veta hur din hjärna fungerar och som lekman är det svårt att hjälpa dig med det.

Sist vill jag avsluta med att du verkar åtminstone ha självinsikt och kan analysera situationen någorlunda objektivt. Det är bra. Våra råd kanske därför som bäst fungerar som en påminnelse om sådant du redan har insett själv.
Jag hoppas att du hittar ett sätt som hjälper dig att gå vidare, innan du ofrivilligt mister jobbet.

Det är lite otäckt det där med att förstå sig själv för även om jag för det mesta "känner" att jag gått vidare och att jag lagt henne bakom mig är det som att jag blir en annan person så fort det finns möjlighet att prata med henne.
Som om all min osäkerhet och försiktighet försvunnit och det finns inget ont i att prata med henne fast det finns all anledning att vara försiktig.

Jag har egentligen ingen förväntning att hon ska utveckla känslor, men det finns ju ett hopp där inne som inte riktigt försvinner.

Nu är jag inte på samma ställe så mycket, så det är ganska lugnt nu.
Jag har läst och sett en del videor på youtube som jag tänkte kunde hjälpa mig, men jag var sent ute.
Bland annat en som föreslog att ju mindre man vet om det verkliga kärleksobjektet, och ju mer kärleksobjektet unviker att låta dig bilda en verklig bild, desto mer hålls "fantasierna" vid liv, och hon är tyvärr inte verbal på ett konstruktivt sätt kan man väl säga.
Hon föreslog att jag behövde "vila", men hon kanske inte har varit med om något liknande själv.
Jag har haft sömnproblem värre än jag haft tidigare av något liknande.

Det värsta är kanske inte mina känslor eller efterhängsenheten i sig, utan att jag förväxlat min brustna hjärta med ångest och depression.
Jag gläntade på locket om hur jag mår, men efter det blev det som en störtflod att prata med inte bara henne utan andra också.
Jag hade svårt att låta bli att gnälla om deppighet, ångest etc.
Frågan är om inte det är mer besvärande än mina kärleksförklaringar.

Om jag jämför mars-april med hur jag känner mig nu så är det som att kliva ut i en varm sol efter att ha vandrat utan ljus i underjordiskt mörker, om inte för henne, hon var det enda ljuset i mörkret.

Felet jag gjorde var att jag inte intresserade mig för vad hon kände i början, utan jag antog att hon inte kände likadant. Men sen ångrade jag att jag tänkt låta henne vara då känslorna plötsligt tog över helt.
Och så bad jag henne säga hur hon kände, men trots att hon då sade svart på vitt vad hon (inte) kände kunde jag inte tvinga mig själv att behandla henne som en i mängden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Urk! Har ett konstant diffust illamående. Igår när jag skulle borsta tänderna så började jag spy när jag skulle borsta de bakre tänderna sen var jag ännu uppe och spy två gånger till på kvällen. Vet inte om det beror på hyperkalcemin eller på någon medicin jag tar. Inte heller det lättaste att dricka 3 l vätska om dan då det känns som att man ska börja spy.

Jag vet inte om det stämmer in på dig, men du kanske skall höra med någon distriktssköterska tex över 1177 om någon medicin eller annat orsakat en mildare form av blödning genom magslemhinnan på någon fläck, det kan yttra sig sådär (, men det kan vara någonting helt annat.)

Edit, normalt inget att oroa sig för, men om det beror på någon medicin är det bra om din läkare får reda på det.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag vet inte om det stämmer in på dig, men du kanske skall höra med någon distriktssköterska tex över 1177 om någon medicin eller annat orsakat en mildare form av blödning genom magslemhinnan på någon fläck, det kan yttra sig sådär (, men det kan vara någonting helt annat.)

Edit, normalt inget att oroa sig för, men om det beror på någon medicin är det bra om din läkare får reda på det.

Känner mig nu mot kvällen lite bättre dock. Har en medicin som kan ge illamående nämligen Metforem mot diabetes 2. Sen kan även hyperkalcemi i sig ge illamående.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tänkte få lite mer utrymme på min telefon och köpte en 64 GB Micro SD men när den kom i brevlådan märkte jag att köpte fel. Var ett helt annat minneskort som är lämpade för systemkameror. Och jag är så dum och öppnar förpackningen. =/.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Känner mig nu mot kvällen lite bättre dock. Har en medicin som kan ge illamående nämligen Metforem mot diabetes 2. Sen kan även hyperkalcemi i sig ge illamående.

Då är det nog grönt, men det är ju alltid, som läkare, bra att känna till eventuella allvarligare biverkningar eller andra sidoeffekter/förändringar, ibland kan man behöva ändra på kombinationer av mediciner och liknande om det uppstår svårare komplikationer.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag vet att det inte tjänar någonting till, men nu börjar jag faktiskt bli förbannad på regnet!
Inte för att jag blir blöt utan för att det ligger som en fet jädra stoppkloss över en massa saker ute.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Det värsta är kanske inte mina känslor eller efterhängsenheten i sig, utan att jag förväxlat min brustna hjärta med ångest och depression.
Jag gläntade på locket om hur jag mår, men efter det blev det som en störtflod att prata med inte bara henne utan andra också.
Jag hade svårt att låta bli att gnälla om deppighet, ångest etc.
Frågan är om inte det är mer besvärande än mina kärleksförklaringar.

Om jag jämför mars-april med hur jag känner mig nu så är det som att kliva ut i en varm sol efter att ha vandrat utan ljus i underjordiskt mörker, om inte för henne, hon var det enda ljuset i mörkret.

Ja, tyvärr är det ju lite så att även om det är viktigt att få prata av sig (i måttliga mängder) är det sällan någon är villig att lyssna.

Skrivet av Luminous:

Felet jag gjorde var att jag inte intresserade mig för vad hon kände i början, utan jag antog att hon inte kände likadant. Men sen ångrade jag att jag tänkt låta henne vara då känslorna plötsligt tog över helt.
Och så bad jag henne säga hur hon kände, men trots att hon då sade svart på vitt vad hon (inte) kände kunde jag inte tvinga mig själv att behandla henne som en i mängden.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är alltid vanskligt att förutsätta vad någon annan känner. Men genom att be henne säga hur hon kände så slapp (och slipper) du i alla fall gå omkring i ovisshet.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Jobbade Mån-Lör förra veckan, Jobbat över minst 1 timme per dag denna vecka än så länge + tagit hem datorn för att hinna med mailen. Jobbar Mån-Sön denna vecka med konstant stress och troligtvis Mån-Fre nästa vecka. yaaaay osv

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort från Proshop. Dom ville att jag skulle ringa. Jag var tvungen att ha ett telefonnummer för att jag ska få köpa kortet. Jag har inget mobilnummer så jag skrev en massa nollor. Jag ringde dit på min jobbtelefon men jag vägrar skriva jobbets telefonnummer ifall jag skulle sluta eller att någon annan tar över telefonen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Beställde ett grafikkort från Proshop. Dom ville att jag skulle ringa. Jag var tvungen att ha ett telefonnummer för att jag ska få köpa kortet. Jag har inget mobilnummer så jag skrev en massa nollor. Jag ringde dit på min jobbtelefon men jag vägrar skriva jobbets telefonnummer ifall jag skulle sluta eller att någon annan tar över telefonen

Det var kasst gjort, man behöver egentligen inget telefonnummer om man beställer privat, men det kanske är annorlunda i Danmark, jag vet inte...

Kan du fixa ett billigt kontantkort eller liknande, kanske?

När jag beställde mitt kort var det inga problem, men har för mig jag rotade fram någon gammal mobil, men de frågade aldrig sedan då...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number