Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tBiorrith:

För några år sedan hittade jag en gammal tekniktidning från 70/80-talet.
Där förutspådde man att vi till år 2020 kommer köra runt i flygande bilar. HA!

Fanns ju faktiskt experimentfordon, både flygande "bilar" svävande plattformar och "Jetpacks" redan på 50 talet, många av fordonen i de första StarWars filmerna har faktiskt hämtat inspiration från verkliga projekt.,

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

En sån där kväll som jag känner mig extra deppig. Bröt upp med sambon för en månad sedan (som jag skrev här i tråden) och det har gått förvånansvärt bra till vardags men vissa dagar är det bara åt helvette. Hopplösheten som finns där är överväldigande. Idag har jag stött på bilder av oss tillsammans med vovven som dessutom gick bort i höstas. Det suger.

Flytten närmar sig iallafall, bara juni ut sen har jag semester hela juli och flytten är i Augusti. Känns både befriande och skitläskigt. Även om vi har gjort slut så bor vi fortfarande ihop och det ger en viss nivå av närhet ändå. Efter flytten kommer det vara helt bortblåst och jag tror att då kommer det slå hårdare än någosing. Det är så många känslor på samma gång. Arg på mig själv för att jag sabbade det bästa som hänt mig, arg på hen för att hen gav upp, känslan att man kommer vara ensam för evigt.

Jag vet att man måste må bra i sig själv och att ens lycka inte ska hänga på en annan individ, men jag minns hur jag mådde innan vi blev tillsammans och jag längtar inte tillbaka till det. Jag lever nu på hoppet att jag är en helt annan människa som har utvecklats väldigt mycket på dom här åren, och att det ska kännas bättre att vara ensam ett tag. På många sätt är det redan skönt, på andra sätt skitjobbigt.

Vet att jag inte är unik, det här är väl vad precis alla går igenom när dom bryter upp, inte värre för mig än för nån annan. Men det suger ändå.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av macmann1:

En sån där kväll som jag känner mig extra deppig. Bröt upp med sambon för en månad sedan (som jag skrev här i tråden) och det har gått förvånansvärt bra till vardags men vissa dagar är det bara åt helvette. Hopplösheten som finns där är överväldigande. Idag har jag stött på bilder av oss tillsammans med vovven som dessutom gick bort i höstas. Det suger.

Flytten närmar sig iallafall, bara juni ut sen har jag semester hela juli och flytten är i Augusti. Känns både befriande och skitläskigt. Även om vi har gjort slut så bor vi fortfarande ihop och det ger en viss nivå av närhet ändå. Efter flytten kommer det vara helt bortblåst och jag tror att då kommer det slå hårdare än någosing. Det är så många känslor på samma gång. Arg på mig själv för att jag sabbade det bästa som hänt mig, arg på hen för att hen gav upp, känslan att man kommer vara ensam för evigt.

Jag vet att man måste må bra i sig själv och att ens lycka inte ska hänga på en annan individ, men jag minns hur jag mådde innan vi blev tillsammans och jag längtar inte tillbaka till det. Jag lever nu på hoppet att jag är en helt annan människa som har utvecklats väldigt mycket på dom här åren, och att det ska kännas bättre att vara ensam ett tag. På många sätt är det redan skönt, på andra sätt skitjobbigt.

Vet att jag inte är unik, det här är väl vad precis alla går igenom när dom bryter upp, inte värre för mig än för nån annan. Men det suger ändå.

Tråkigt att höra och tråkigt att du ska behöva offra semester för att behöva flytta. Det du pratar om är en trend som bara blir mer populär för varje år och har ni inga barn tillsammans så blir det betydligt mindre komplicerat på alla sätt och vis.

Ungkarlslivet har sedan sina fördelar, man kan göra vad man vill utan behöva tänka på någon annan. T.ex jobba över skitsent många kvällar, jobba helg med 1h förvaring på fredag kväll etc.

Frågan är dock vad meningen med livet som ungkarl är? Jobba, sova, äta, gymma, skriva på sweclockers åren går. Visst är de problemfria, men..

Permalänk
Inaktiv

@macmann1: Mycket tråkigt. Känner igen mycket av det du skriver och som du själv skriver så vet man någonstans att det förmodligen kommer bli bättre efter en tid som det alltid blivit men det känns diffust och långt borta när man är mitt i mörkret.

Permalänk
Medlem

Missade just flixbus från Göteborg... Najs. Nu blir det tåg för dubbla pengarna.

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Najsisen:

Missade just flixbus från Göteborg... Najs. Nu blir det tåg för dubbla pengarna.

Jag kollade upp flexbuss och sj, jävlar vilken prisskillnad. Flexbus finns visa tider från 279kr, sj ofta längst 1000kr om man inte ska ha 13h restid och byten.
Inte för att diskutera politik men de borde förbättra transporten mellan dessa städer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag kollade upp flexbuss och sj, jävlar vilken prisskillnad. Flexbus finns visa tider från 279kr, sj ofta längst 1000kr om man inte ska ha 13h restid och byten.
Inte för att diskutera politik men de borde förbättra transporten mellan dessa städer.

Blev Öresundståg för vår del istället. Det må kosta dubbelt så mycket men går iallafall 1 timme snabbare...

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Tråkigt att höra och tråkigt att du ska behöva offra semester för att behöva flytta. Det du pratar om är en trend som bara blir mer populär för varje år och har ni inga barn tillsammans så blir det betydligt mindre komplicerat på alla sätt och vis.

Ungkarlslivet har sedan sina fördelar, man kan göra vad man vill utan behöva tänka på någon annan. T.ex jobba över skitsent många kvällar, jobba helg med 1h förvaring på fredag kväll etc.

Frågan är dock vad meningen med livet som ungkarl är? Jobba, sova, äta, gymma, skriva på sweclockers åren går. Visst är de problemfria, men..

Tack för att du delar!

När man väl har skaffat barn och har ett väldigt inrutat liv för att få saker att gå ihop så känner man ibland att de där lätta dagarna när man kunde vara spontan och en hjälte på jobbet var ganska najs. Men man vet att man aldrig kan komma dit igen vilket ibland gör att man känner sig instängd.
Jag säger till mig själv då att ungkarlsdagarna var ganska trista i längden men man minns ju bara de saker som var bra.
Så tack för påminnelsen

Länge leve swec!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Tråkigt att höra och tråkigt att du ska behöva offra semester för att behöva flytta. Det du pratar om är en trend som bara blir mer populär för varje år och har ni inga barn tillsammans så blir det betydligt mindre komplicerat på alla sätt och vis.

Ungkarlslivet har sedan sina fördelar, man kan göra vad man vill utan behöva tänka på någon annan. T.ex jobba över skitsent många kvällar, jobba helg med 1h förvaring på fredag kväll etc.

Frågan är dock vad meningen med livet som ungkarl är? Jobba, sova, äta, gymma, skriva på sweclockers åren går. Visst är de problemfria, men..

Man lever inte för att jobba, möjligtvis att man kan jobba för att leva. Man lever bara 1 gång och varje minut man tillbringar på ett arbete, är 1 minut mer utav ens liv man offrar och som inte går att köpa tillbaka. Det finns ett finger i mitten på handen att visa för varje chef som nämner ordet övertid😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

En sån där kväll som jag känner mig extra deppig. Bröt upp med sambon för en månad sedan (som jag skrev här i tråden) och det har gått förvånansvärt bra till vardags men vissa dagar är det bara åt helvette. Hopplösheten som finns där är överväldigande. Idag har jag stött på bilder av oss tillsammans med vovven som dessutom gick bort i höstas. Det suger.

Flytten närmar sig iallafall, bara juni ut sen har jag semester hela juli och flytten är i Augusti. Känns både befriande och skitläskigt. Även om vi har gjort slut så bor vi fortfarande ihop och det ger en viss nivå av närhet ändå. Efter flytten kommer det vara helt bortblåst och jag tror att då kommer det slå hårdare än någosing. Det är så många känslor på samma gång. Arg på mig själv för att jag sabbade det bästa som hänt mig, arg på hen för att hen gav upp, känslan att man kommer vara ensam för evigt.

Jag vet att man måste må bra i sig själv och att ens lycka inte ska hänga på en annan individ, men jag minns hur jag mådde innan vi blev tillsammans och jag längtar inte tillbaka till det. Jag lever nu på hoppet att jag är en helt annan människa som har utvecklats väldigt mycket på dom här åren, och att det ska kännas bättre att vara ensam ett tag. På många sätt är det redan skönt, på andra sätt skitjobbigt.

Vet att jag inte är unik, det här är väl vad precis alla går igenom när dom bryter upp, inte värre för mig än för nån annan. Men det suger ändå.

Tråkigt att höra, aldrig kul att bryta upp har själv varit där.
Men det finns alltid en anledning till varför man träffades och till att man blev tillsammans och flyttade ihop ifrån början, kan man hitta tillbaka till den känslan så kanske man kan få en chans till.
Sen får man aldrig ta den andre partnern för givet och man ska alltid dejta sin partner för att hålla gnistan vid liv.
Funkar inte det, så finns några sätt till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RetarDeD:

Tack för att du delar!

När man väl har skaffat barn och har ett väldigt inrutat liv för att få saker att gå ihop så känner man ibland att de där lätta dagarna när man kunde vara spontan och en hjälte på jobbet var ganska najs. Men man vet att man aldrig kan komma dit igen vilket ibland gör att man känner sig instängd.
Jag säger till mig själv då att ungkarlsdagarna var ganska trista i längden men man minns ju bara de saker som var bra.
Så tack för påminnelsen

Länge leve swec!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag brukar säga att gräset är grönare på andra sidan. För väldigt ofta är man så sugen på något och när man väl har fått det så har man helt plötsligt en massa problem på köpet.
Skulle jag ha en flickvän nu så skulle jag kanske behöva umgås med henne och då kräver det att jag får något tillbaka som är värt denna tid.
Och detta gör det så otroligt mycket mer komplicerat att hitta en livskamrat då villkoren då jag gallrar bort majoriteten av sveriges kvinnor. Alla har vi olika intressen men en kvinna som jobbar på dagis och har småbarn som största intresse, kanske inte blir så meningsfulla samtal med mig. Andra tjejer säger samma sak om mitt teknikintresse, så smaken är som baken.

Skrivet av Playboy_1338:

Man lever inte för att jobba, möjligtvis att man kan jobba för att leva. Man lever bara 1 gång och varje minut man tillbringar på ett arbete, är 1 minut mer utav ens liv man offrar och som inte går att köpa tillbaka. Det finns ett finger i mitten på handen att visa för varje chef som nämner ordet övertid😁

Skickades från m.sweclockers.com

Så kan man tycka många gör det också. Det handlar då om att bli så duktig så man kan göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag brukar säga att gräset är grönare på andra sidan. För väldigt ofta är man så sugen på något och när man väl har fått det så har man helt plötsligt en massa problem på köpet.
Skulle jag ha en flickvän nu så skulle jag kanske behöva umgås med henne och då kräver det att jag får något tillbaka som är värt denna tid.
Och detta gör det så otroligt mycket mer komplicerat att hitta en livskamrat då villkoren då jag gallrar bort majoriteten av sveriges kvinnor. Alla har vi olika intressen men en kvinna som jobbar på dagis och har småbarn som största intresse, kanske inte blir så meningsfulla samtal med mig. Andra tjejer säger samma sak om mitt teknikintresse, så smaken är som baken.

Så kan man tycka många gör det också. Det handlar då om att bli så duktig så man kan göra det.

Behöver inte alltid handla om att vara allt för duktig heller. Men ens närmsta chef har inte alltid befogenhet att säga upp en, och när man har 6månader utav uppsägningstid samt a-kassa i värsta fall att luta sig emot om det skulle vara så illa, och en arbetsgivare har skyldighet att respektera en anställds fritid.
Sen är du som arbetstagare en kreditgivare i form av arbetskraft emot betalning i efterskott.
Så har din chef en slips, så är det bara att dra åt den🥳

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Playboy_1338:

Man lever inte för att jobba, möjligtvis att man kan jobba för att leva. Man lever bara 1 gång och varje minut man tillbringar på ett arbete, är 1 minut mer utav ens liv man offrar och som inte går att köpa tillbaka. Det finns ett finger i mitten på handen att visa för varje chef som nämner ordet övertid😁

Så kan man tycka men det är inte alla som tycker så. Ett liv utan jobb skulle snabbt bli ganska meningslöst och speciellt då om man inte har massor med pengar. Men även de med mycket pengar kan få problem med sysslo-/meningslöshet utan något vettigt att hänga upp sitt liv på.

Men, det beror nog mycket på om man är "lutheran" eller "libertan" Skulle tro att ju längre söderut man kommer (i världen, kanske inte i Sverige) så ökar förmågan att stå ut med att inte jobba

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

kolla om du inte kan spara profiler... de flesta uefi har det, både på eprom samt spara till usb

mitt asus z390, sparar profilen på usb i klartext - vilket är kanon, bara ändra i textfilen & ladda i bios

Det kan man. Men jag hade inte brytt mig om det tidigare. Men nu har jag gjort det haha

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av macmann1:

En sån där kväll som jag känner mig extra deppig. Bröt upp med sambon för en månad sedan (som jag skrev här i tråden) och det har gått förvånansvärt bra till vardags men vissa dagar är det bara åt helvette. Hopplösheten som finns där är överväldigande. Idag har jag stött på bilder av oss tillsammans med vovven som dessutom gick bort i höstas. Det suger.

Flytten närmar sig iallafall, bara juni ut sen har jag semester hela juli och flytten är i Augusti. Känns både befriande och skitläskigt. Även om vi har gjort slut så bor vi fortfarande ihop och det ger en viss nivå av närhet ändå. Efter flytten kommer det vara helt bortblåst och jag tror att då kommer det slå hårdare än någosing. Det är så många känslor på samma gång. Arg på mig själv för att jag sabbade det bästa som hänt mig, arg på hen för att hen gav upp, känslan att man kommer vara ensam för evigt.

Jag vet att man måste må bra i sig själv och att ens lycka inte ska hänga på en annan individ, men jag minns hur jag mådde innan vi blev tillsammans och jag längtar inte tillbaka till det. Jag lever nu på hoppet att jag är en helt annan människa som har utvecklats väldigt mycket på dom här åren, och att det ska kännas bättre att vara ensam ett tag. På många sätt är det redan skönt, på andra sätt skitjobbigt.

Vet att jag inte är unik, det här är väl vad precis alla går igenom när dom bryter upp, inte värre för mig än för nån annan. Men det suger ändå.

Jag känner igen mig i din story. Jag befann mig i en liknande situation 2012, men för att vara extra klyschig så får jag ta kapitelanalogin eller dörrstängaranalogin. Avsluta kapitlet eller stäng dörren för att ett nytt kapitel kan påbörjas. Jag minns fortfarande hur det var och som många har skrivit så finns det en anledning varför det tog slut. Gå vidare och gå framåt. Sådär 7 år senare så är man bolånetorsk, ny sambo och en gemensam son. Detta hade inte hänt om jag inte ha dumpat exet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

För några år sedan hittade jag en gammal tekniktidning från 70/80-talet.
Där förutspådde man att vi till år 2020 kommer köra runt i flygande bilar. HA!

Kanske skrattretande i stor skala
Men flygande bilar finns ju redan, om än på teststadiet.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tyvärr är det en vardag på internet.

Hade några jättefina tjejer på Skype dom gillade min röst och vill att jag skulle visa mig på webcam så jag gick ut och köpte den bästa och sen när jag skulle visa mig i webcam så bliv dom tysta och sen så ville dom aldrig prata med mig igen.

Får många såna kommentarer som du får ibland får jag ännu värre som att dom vill "döda mig", "Söka upp min familj", "beskriver hur mitt hus ser ut", "Kalla mig nedsättande ord", "Kalla min mamma för H*ra" det var min vardag i över 5 år. Och dom som lyckas hitta min adress beställer hem saker till mig.

När jag skulle skriva detta på FB så bliv jag tempbannad i 30 dagar då jag beskriv dessa som svin som håller på mot mig.

Ursäkta (väldigt) sent svar. Jo det verkar ju som om näthatet är värre än någonsin idag. Beklagar verkligen att du råkat ut för det du råkat ut för. Det är verkligen dags att göra något åt hatet, både på nätet och i verkligheten. Är tveksam att det görs i närheten av tillräckligt för att stoppa det dock. Något annat som jag också tycker är riktigt viktigt är att man måste försöka respektera varandras olikheter och stoppa all form av diskriminering så mycket som möjligt.

Skrivet av anon159643:

Nu vet jag ej om du är kille eller tjej, men tjejer har ofta mycket värre inom detta område. Jag själv ser inte bra ut nu och faktisk har ingen varit taskig för detta, däremot andra saker för länge sedan. Jag skulle mycket det beror på vad man går bor, jag går ej bland ungdomar i ålder 16-20 som mer är mobb-åldern.

Angående tjejer så fanns det en rejält kraftig en tjej som bodde en våning ovanför mig som av flera orsaker såg ut att ha det mycket dåligt. Hon gick ofta utanför med sin lilla hund satt ofta ensam på en bänk och såg ledsen ut, ibland såg jag henne med hennes mamma på bänken. Tjejerna runt omkring verkade ej umgås med henne, killarna var ute efter smalare tjejer.

Jag själv hade extremt press på mig i jobbet, jobbade nästan dygnet runt. Jag funderade flera gånger på att sätta mig ner och prata med henne, men samtidigt visste jag att absolut ingen fritid hade jag. Jag skulle kunna bjuda henne på stans finaste restaurang och vara schysst. Men då skulle hon undra vad gjorde hon för fel för att jag senare undviker henne, där orsaken var att jag kämpade som en idiot för att ej få sparken och ej hade någon tid till att umgås med någon.

Så summan är att jag såg en tjej som mådde väldigt dåligt i min närhet och jag gjorde egentligen inte ett skit mer än att hälsa av anledningen att jag ej hade tid och jag såg mina försök att vara schysst lätt kunde misstolkas.
Jag tror detta är vanligt med folk som av olika anledningar har problem, vi skulle kunna hjälpa varandra men ofta har vi för stora problem med våra egna liv. Detta kan leda till att man känner att ingen bryr sig, men fritid är så dyrt idag.

Idag har denna tjej jag pratade om flyttat. Ingen aning vart.

Jag är kille/man. Jo säkert har tjejerna det ännu värre. H-ordet m.m. lär ju vara vanligt i skolorna. Hoppas verkligen man få till en trevligare i ton i samhället i allmänhet. Ang. den där tjejen så tror jag precis som någon annan skrev här innan att ett leende och ett hej säkert gör skillnad för många som känner sig ensamma och kanske utanför.

Håller verkligen med om att fritid är dyrt idag, tempot går sjukt snabbt!

Skrivet av Nivity:

Jag var riktigt överviktig många år (42 bmi) och fick aldrig någon sådan kommentar till mig.
Om någon okänd hade sagt något sådant till mig på stan så hade den personen fått på fan också.

Kanske har det att göra med min kulmage, vet inte om folk i allmänhet tycker det är värre än om allt är mer jämnt fördelat dock. Hursomhelst borde man begripa att man inte ska hålla på att håna varandra. En tanke folk som hånar kanske borde tänka är att "Hur hade det känts om någon sagt så till mig"?

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Tyvärr är det en vardag på internet.

Hade några jättefina tjejer på Skype dom gillade min röst och vill att jag skulle visa mig på webcam så jag gick ut och köpte den bästa och sen när jag skulle visa mig i webcam så bliv dom tysta och sen så ville dom aldrig prata med mig igen.

Får många såna kommentarer som du får ibland får jag ännu värre som att dom vill "döda mig", "Söka upp min familj", "beskriver hur mitt hus ser ut", "Kalla mig nedsättande ord", "Kalla min mamma för H*ra" det var min vardag i över 5 år. Och dom som lyckas hitta min adress beställer hem saker till mig.

När jag skulle skriva detta på FB så bliv jag tempbannad i 30 dagar då jag beskriv dessa som svin som håller på mot mig.

Det finns olika typer av killar och tjejer. Man kan dela upp individerna i olika sociala grupper och generellt vill en tjej ha en kille som har mer än henne själv. Enklaste och populäraste sättet är att välja en äldre kille, trots att män har kortare genomsnittslivslängd så det statistisk sett betyder många ensamma dagar på slutet.
Detsamma gäller utseende och ekonomi, en tjej som är god t.ex för 10 miljoner har en vanlig kille hur svårt som helst att få henne intresserad. Utseende och vikt är samma sak.

Så generellt snygga tjejer är supertrevliga emot alla om man ej raggar på dem.

Min drömtjej är en som inte har haft det ett perfekt liv sedan kommer jag där som räddaren i nöden och fixar upp allt med hus i storstaden och allt. Just nu har jag inte så mycket pengar men förhoppningsvis en dag.
En tjej som idag redan har allt idag och hennes liv är helt perfekt på alla sätt och vis, ja frågan är enbart hur hårt hon kommer håna mig vid raggningsförsöket.

Permalänk
Avstängd

Tvär över att min inflammation i foten fortfarande inte har lagt sig riktigt så att man förmodligen måste ta en vidrig pencilinkur, vilket jag nästan hellre dör än gör, men men...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Forza Horizon 4 LEGO addon. Behöver jag säga mer? Orkar inte...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Det finns olika typer av killar och tjejer. Man kan dela upp individerna i olika sociala grupper och generellt vill en tjej ha en kille som har mer än henne själv. Enklaste och populäraste sättet är att välja en äldre kille, trots att män har kortare genomsnittslivslängd så det statistisk sett betyder många ensamma dagar på slutet.
Detsamma gäller utseende och ekonomi, en tjej som är god t.ex för 10 miljoner har en vanlig kille hur svårt som helst att få henne intresserad. Utseende och vikt är samma sak.

Så generellt snygga tjejer är supertrevliga emot alla om man ej raggar på dem.

Min drömtjej är en som inte har haft det ett perfekt liv sedan kommer jag där som räddaren i nöden och fixar upp allt med hus i storstaden och allt. Just nu har jag inte så mycket pengar men förhoppningsvis en dag.
En tjej som idag redan har allt idag och hennes liv är helt perfekt på alla sätt och vis, ja frågan är enbart hur hårt hon kommer håna mig vid raggningsförsöket.

Mitt råd är alltså ragga ej på snygga tjejer om man "ej är perfekt", jag vet dock flera skitsnygga tjejer som är skitschyssta, men det är de som sagt för att man ej raggar på dem.

Men jag gillar ju tjocka orakade kvinnor, typ 70tals skogstältläger, afrkanska bushman hövdinatanter och gamla 1600tals målningar och sådant, så skall det se ut! more IS more! ha ha

Fast just mina definitioner av "snygg" har jag alltid känt mig rätt ensam om...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Men jag gillar ju tjocka orakade kvinnor, typ 70tals skogstältläger, afrkanska bushman hövdinatanter och gamla 1600tals målningar och sådant, så skall det se ut! more IS more! ha ha

Fast just mina definitioner av "snygg" har jag alltid känt mig rätt ensam om...

Ja det är tur att alla har olika definitioner på snygg.

Men för att ta ett exempel, jag hade en granntjej i min ungdom som enligt de flesta killar var skitsnygg. Hon var så snygg så folk frågade mig om jag bodde i närheten av henne när jag berättade var jag bodde. Hon la ner extremt mycket tid på sitt utseende och var hon än gick fick hon "kåtebockar" som uppvaktade henne och hon var lite dryg tillbaka.
Så hon sa ett och annat ord till dessa killar. Men mig var hon hur schysst som helst, varför då? Jo för när jag träffade henne ute på mina ägor så kom jag ofta med kläder från en ladugård som hade det ena och andra på sig. (vi gick på olika gymnasium) Jag raggade då såklart inte precis på henne och hon slapp avvisa mig. Det var för övrigt hon som sprang på mig på mina marker, aldrig tvärt om. Varför hon hela tiden sprang på mig på mina marker är en annan fråga, lite sent att ställa den efter över 20 år..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Ja det är tur att alla har olika definitioner på snygg.

Men för att ta ett exempel, jag hade en granntjej i min ungdom som enligt de flesta killar var skitsnygg. Hon var så snygg så folk frågade mig om jag bodde i närheten av henne när jag berättade var jag bodde. Hon la ner extremt mycket tid på sitt utseende och var hon än gick fick hon "kåtebockar" som uppvaktade henne och hon var lite dryg tillbaka.
Så hon sa ett och annat ord till dessa killar. Men mig var hon hur schysst som helst, varför då? Jo för när jag träffade henne ute på mina ägor så kom jag ofta med kläder från en ladugård som hade det ena och andra på sig. (vi gick på olika gymnasium) Jag raggade då såklart inte precis på henne och hon slapp avvisa mig. Det var för övrigt hon som sprang på mig på mina marker, aldrig tvärt om. Varför hon hela tiden sprang på mig på mina marker är en annan fråga, lite sent att ställa den efter över 20 år..

Sant, den rätta är ju den rätta oavsett hur hen ser ut.

Verkar faktiskt vara en livsstil som tilltalar förvånansvärt många kvinnor fastän man själv inte tror det...
Jag har alltid gått i den föreställningen att andra (oavsett kön) bara ser "gammeldags" muskelarbete, amoniaklukt, olja och svett men numera tror jag också att många kvinnor (och män) faktiskt uppskattar något slags naturligt vad skall man säga, ärlighet och rakhet i vad man får så att säga, i det hela inte bara romantiska drömmar om en hästgård där solen lyser för evigt.
Brukade alltid säga att jag hade något flashigt "mode jobb" på gång när jag var yngre eftersom det lät bättre i mitt tycke, men det borde man kanske inte gjort, upplevde faktiskt någonting liknande.

Nu har man väl mest levt för jobbet och inte tänkt så mycket på att bilda familj och sådant, alltid trott min livsstil ute i skogen var för udda efter att jag ledsnade på stadslivet, som var kul några år för visso med lägenhet i centrum och något glassigt IT relaterat jobb man försökte ge intryck av var exklusivare än det var. Känns bara inte som man har samma behov längre av att hävda sig med en massa statusprylar eller inbillade pengar, det gör en inte mer lyckligt tror jag. Har tom tröttnat på att festa med polare insåg jag för några år sedan, känner inte alls det allra minsta för familjeliv heller ärligt talat. Vore bara trevligt med någon likasinnad att prata med och mysa tillsammans i varsin gungstol och tälta i skogen och sådant när man har tid över numera, om det fanns någon sådan person. ha ha.

Känner igen mig en heldel i Wal Footrot från footrot flats ibland... ha ha

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Jag kan trösta dig med att säga så här:
Spelar ingen roll idag om du gått klart skolan eller inte, eller läst vidare, vilket även jag gjort.
Jag är less på att inte kunna behålla ett jobb, har haft två jobb plus frilans nu ett tag och under samma vecka fick jag reda på att jag kommer få kicken på grund av arbetsbrist från två jobb!
Jag är riktigt less på att inte kunna få tjäna pengar, köpa det jag vill ha och må bra! (ja jag är prylbög).
Är less på att vara arbetslös, finns inge värre och leva med ostadig ekonomi. Söker jobb, efter jobb, efter jobb men får bara små skit grejer som varar en kort stund. Visst, det hjälper mig och leva genom månaderna men vill börja tjäna normalt med pengar!

Beror väl på , då måste jag vara något unikt.
Sökte timvikarie inom vården , varit kvar där 4 år nu. Jobbat mer el mindre heltid.
Samt blev klar med min uska ut. För 2v nu, blev erbjuden heltidstjänst på stället jag varit timvik. Så visst kan man skam den som ger sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Det finns olika typer av killar och tjejer. Man kan dela upp individerna i olika sociala grupper och generellt vill en tjej ha en kille som har mer än henne själv. Enklaste och populäraste sättet är att välja en äldre kille, trots att män har kortare genomsnittslivslängd så det statistisk sett betyder många ensamma dagar på slutet.
Detsamma gäller utseende och ekonomi, en tjej som är god t.ex för 10 miljoner har en vanlig kille hur svårt som helst att få henne intresserad. Utseende och vikt är samma sak.

Så generellt snygga tjejer är supertrevliga emot alla om man ej raggar på dem.

Min drömtjej är en som inte har haft det ett perfekt liv sedan kommer jag där som räddaren i nöden och fixar upp allt med hus i storstaden och allt. Just nu har jag inte så mycket pengar men förhoppningsvis en dag.
En tjej som idag redan har allt idag och hennes liv är helt perfekt på alla sätt och vis, ja frågan är enbart hur hårt hon kommer håna mig vid raggningsförsöket.

Nästan alla tjejer anser sig vara snygga, så är svårt att hitta en som anser sig vara normal snygg.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Nästan alla tjejer anser sig vara snygga, så är svårt att hitta en som anser sig vara normal snygg.

Ditt påstående tvivlar jag starkt på, speciellt med dagens skönhetsideal där många har anorexia och mår riktigt dåligt och annat. Min poäng är att det finns ändå ett visst slags klassamhälle och vill man slippa bli mobbad ska man undvika ragga på individer i en högre klass.

Jag vet inget om dig, men jag själv är nu rejält överviktig och hårdbantar. Om jag då ska kolla in tjejer bör jag kolla in de i samma sits. Och det är absolut inget fel på en tjej bara för att hon precis exakt som jag själv har misskött sitt matintag.

Nå jag vill träna som en galning och då bör man ju umgås med tjejer med samma intresse. Dessutom är jag ej samma person idag som om 5år. Nu en av de fattigaste på jobbet sett till privat bostad, om 5 -10år så är jag inte precis fattigast.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Ditt påstående tvivlar jag starkt på, speciellt med dagens skönhetsideal där många har anorexia och mår riktigt dåligt och annat. Min poäng är att det finns ändå ett visst slags klassamhälle och vill man slippa bli mobbad ska man undvika ragga på individer i en högre klass.

Jag vet inget om dig, men jag själv är nu rejält överviktig och hårdbantar. Om jag då ska kolla in tjejer bör jag kolla in de i samma sits. Och det är absolut inget fel på en tjej bara för att hon precis exakt som jag själv har misskött sitt matintag.

Nå jag vill träna som en galning och då bör man ju umgås med tjejer med samma intresse. Dessutom är jag ej samma person idag som om 5år. Nu en av de fattigaste på jobbet sett till privat bostad, om 5 -10år så är jag inte precis fattigast.

Det stämmer det finns både men ofta så ser man bara dom som mår bra dom som inte mår bra kanske undviker att lägga upp bilder på sig och så vidare så dom märker man inte av.

Om vi säger att det finns tre klasser i samhället hur ska man veta vilken klass som är vad?

Nu vet inte om jag klassas som överviktig vägar lite över 100 KG och är 186 cm lång, men jag vill träna så att min rygg blir bättre men jag gillar inte träna då det är tråkigt att gå själv, och man känner sig liten mot dom andra som har 10 gånger mer muskler än sig själv.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Beror väl på , då måste jag vara något unikt.
Sökte timvikarie inom vården , varit kvar där 4 år nu. Jobbat mer el mindre heltid.
Samt blev klar med min uska ut. För 2v nu, blev erbjuden heltidstjänst på stället jag varit timvik. Så visst kan man skam den som ger sig

Skickades från m.sweclockers.com

När jag läste det du citerat kände jag inte ens igen inlägget. Nu 10 år senare efter inlägget så kan jag uppdatera med att jag har fastjobb och knegar på, blev dock tvungen att flytta från orten jag bodde i, tillbaka till min födelseort (litet samhälle med knappt 5000 kommuninvånare). Trodde jag aldrig skulle hända men man vet aldrig vad livet har att ge.

Förövrigt så är jag ingen prylbög längre, köper mest retrospel, ny hemelektronik är bara ont behövande saker.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv

Oj, en tråd som passar mig perfekt. Som naturalist & humanist är det en tuff tid vi befinner oss i när vi pratar om en hel planets öde & varför folk är så artiga, varför folk är så tålmodiga, varför är de så förlåtande för organiserad brottslighet och förräderi det är väldigt svårt att förstå.

Jag tror att det beror på att dominatorkulturen blir alltmer och mer sofistikerad i sin perfektion av subliminala kontrollmekanismer och jag menar inte någonting storslaget och misstänksamt jag menar bara att genom pressmeddelanden och ljudbett och tvångsforcerad idioti av television har dramatiken av en döende värld blivit en såpopera för de flesta människor och de förstår inte att det är deras historia och att de kommer att äta den i slutspelet om någonstans däremellan och den slutgiltiga akten de inte ställer sig upp på bakbenen och ylar!

Vad som annars gör mig ledsen är att Västvärlden kapat sig länk med det spirituella, men i det blir det lite roligt när man hör Religösa undra varför deras Gud inte talar till dem, vi är så fängslade av och intrasslade i vårt subjektiva medvetande att vi glömt det faktum att Gud talar främst genom drömmar och visioner.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Det stämmer det finns både men ofta så ser man bara dom som mår bra dom som inte mår bra kanske undviker att lägga upp bilder på sig och så vidare så dom märker man inte av.

Om vi säger att det finns tre klasser i samhället hur ska man veta vilken klass som är vad?

Nu vet inte om jag klassas som överviktig vägar lite över 100 KG och är 186 cm lång, men jag vill träna så att min rygg blir bättre men jag gillar inte träna då det är tråkigt att gå själv, och man känner sig liten mot dom andra som har 10 gånger mer muskler än sig själv.

Det är inget hårddraget och många saker påverkar. Men pratar man om att träffa folk online där de enbart ser ens utseende så blir det väldigt utseende fixerat.
Sedan ditt argument att vara liten emot andra, så gå på vanliga gym. Dessa vanliga gym finns det inga kroppsbyggare på då de inte har vikter i deras klasser.

Mitt påstående är alltså brukar man bli hård nobbad för att man flörtar med vissa tjejer, funderar då på vilken grupp tjejer man flörtar med. Nu finns det män som har det riktigt dåligt av olika orsaker och då har det riktigt svårt.