Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

skulle fixa ny mobil så man la en beställning i en svensk butik i Februari. Tyvärr så efter försening o försening så skulle jag flytta, skrev ett mail i slutet av Mars att dom kunde uppdatera min order till min nya adress och postort, fick svar att dom hade uppdaterat ordern med min nya adress.

Spola fram cirka 9 veckor (idag) så fick jag ett mail att dom har skickat mobilen till min gamla adress... Har redan skickat ett mail angående problemet, ska man skratta eller gråta?

Du får väl ge fan i att flytta, helt enkelt

Vad är det för telefon som beställs i februari, men skickas först nu?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Du får väl ge fan i att flytta, helt enkelt

Vad är det för telefon som beställs i februari, men skickas först nu?

Haha men jo exakt, visste bara inte att det skulle ta sådan lång tid
Beställde en Xiaomi mi 9 (128gb) som tyvärr verkat vara en bristvara, bara lite komiskt hela händelsen ;P

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

@Meantek @Wizook

När jag var deprimerad fixad min mor (som också tidigare varit deprimerad) tid hos en privat psykoterapeut snarare än en psykolog. Vet inte riktigt hur man går till väga för att hitta dem, men det kanske vore värt att försöka leta upp i era krokar? Började köra veckovisa möten med kognitiv beteendeterpi direkt.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trojancreeper:

Haha men jo exakt, visste bara inte att det skulle ta sådan lång tid
Beställde en Xiaomi mi 9 (128gb) som tyvärr verkat vara en bristvara, bara lite komiskt hela händelsen ;P

Aja, kunde ju varit en Huawei!

Permalänk
Medlem

Igår sa jag upp kontakten med min pappa.
Han har sakta men säkert blivit en mer och mer fullbordad alkoholist.
Dricker nästintill varje dag, han har blivit deprimerad till följd av hans alkoholmissbruk.
Hans hjärna har tagit stryk, man märker att han blivit onormalt glömsk osv för sin ålder.
Hans liv kretsar krings hans alkohol, han är bara hemma i sitt hus, träffar aldrig människor utöver på sitt jobb. Han tror att han har världen mest hektiska liv, trots att alla hans "barn" är vuxna och ingen bor längre hemma. Så han pratar enbart om vad "mycket han har att göra".

Igår kom jag hem till honom, jag säger till honom. Jag har åkt från mig enbart för att prata med dig (ca 30 minuters åktur) så du får gärna sätta dig ner. "Jag har egentligen inte tid med detta" är det första man får höra. Har f.ö inte träffat honom på en månad.

Visar honom en lång text jag skrivit om hur att han är alkoholist påverkar mitt liv. Tar ett långt samtal med honom hur jag tror att vara nykterist i alla fall några månader och se hur det känns. Och sedan när han har kontroll - då kan han få ta sig någon öl på helger, OM han klarar av det.

Hur som helst avslutar jag allt med - om han inte provar på livet som nykterist - så säger jag upp kontakten med honom. Han valde alkoholen.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kwame:

Igår sa jag upp kontakten med min pappa.
Han har sakta men säkert blivit en mer och mer fullbordad alkoholist.
Dricker nästintill varje dag, han har blivit deprimerad till följd av hans alkoholmissbruk.
Hans hjärna har tagit stryk, man märker att han blivit onormalt glömsk osv för sin ålder.
Hans liv kretsar krings hans alkohol, han är bara hemma i sitt hus, träffar aldrig människor utöver på sitt jobb. Han tror att han har världen mest hektiska liv, trots att alla hans "barn" är vuxna och ingen bor längre hemma. Så han pratar enbart om vad "mycket han har att göra".

Igår kom jag hem till honom, jag säger till honom. Jag har åkt från mig enbart för att prata med dig (ca 30 minuters åktur) så du får gärna sätta dig ner. "Jag har egentligen inte tid med detta" är det första man får höra. Har f.ö inte träffat honom på en månad.

Visar honom en lång text jag skrivit om hur att han är alkoholist påverkar mitt liv. Tar ett långt samtal med honom hur jag tror att vara nykterist i alla fall några månader och se hur det känns. Och sedan när han har kontroll - då kan han få ta sig någon öl på helger, OM han klarar av det.

Hur som helst avslutar jag allt med - om han inte provar på livet som nykterist - så säger jag upp kontakten med honom. Han valde alkoholen.

En alkoholist väljer alltid alkoholen. Har ingenting med relationen med dig att göra. Inget personligt alls. En alkoholist sviker allt och alla. Så är det bara.

Att du gav honom valet var mest ett snyggt sätt att tala för honom om varför du bryter kontakten. Vilket du gör helt rätt i.

Edit:
I det här sammanhanget brukar det komma upp en diskussion om alkoholism är ett val eller en sjukdom, den klassiska frågan om fri vilja helt enkelt. Min hållning är att jag struntar i om fri vilja finns eller inte, jag postulerar fri vilja därför att det är genom personligt ansvarstagande som vi skapar ett bra samhälle.

Permalänk
Medlem

Fullständig tankevurpa.... Tänkte att jag skulle uppdatera mitt bios idag. Tänkte inte på att min öveklock på både minnen och cpu som jag gjort skulle försvinna. Helt vansinnig är jag.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

@Segmonsson: Det man använder mobilens kamera till

Fast å andra sidan får du tänka på all rolig tid du nu får gotta dig med på att testa, testa och testa om.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@Segmonsson: Det man använder mobilens kamera till

Fast å andra sidan får du tänka på all rolig tid du nu får gotta dig med på att testa, testa och testa om.

Nu några timmar senare så blev det ändå bra. Nya bios var stabilare och hade lite updates så nu går minnerna i 3200 och cpun i 3,9. Så det blev bra ändå 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

RPG-konto hackat med pengar/gear värt runt 5,000kr. Typ 1000 timmar åt helvete...

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Avstängd

Hatar denhär tråden jävligt mycket!
Är mest förbannad på mig själv för att man tycker sig vara bunden till en massa här och tycker att man inte har råd att flytta utomlands, osv... Men var... hela jorden är förstörd snart, samma skit var man än hamnar det är inte här jag vill bo... Inte år 2019! Var är alla häftiga rymdskepp som kan åka mellan galaxer och utforska nya planeter? Var är min nya super kropp som är ständigt ung, frisk och stark och lever för evigt i en perfekt värld?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Var med om en olycka idag, fick en hemsk knivskada i handen, även tummen blev skadad. Efter ett antal timmar på akuten och många stygn senare är man hemma. Bedövningen börjar släppa och smärtan gör sig påminnd....

Jag som tänkte ha en lugn o fin kväll framför datorn o spela nya kartan i bf5 Nu kan jag inte spela alls

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Telenor verkar ligga nere i typ hela Sverige, gäller även mobil så det var den spel natten det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Telenor verkar ligga nere i typ hela Sverige, gäller även mobil så det var den spel natten det!

Skickades från m.sweclockers.com

Internet är dött här med, har Bitcom.
Bitcom kanske kör under telenor?
Dock fungerar mobilsurf för mig via vimla (telenor) som tur är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Överkäken har jag tagit båda två på samtidigt också, Det var betydligt mycket lättare/bekvämare än under käken. Ända jobbiga där var att munnen blev blodfylld hela tiden

Dock finns en risk med att dra visdomständer från överkäken. worst case, som min tandläkare förklarade kan det gå hål upp till biohålan om han har starka/långa rötter och drar och trycker med tanden =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Dock finns en risk med att dra visdomständer från överkäken. worst case, som min tandläkare förklarade kan det gå hål upp till biohålan om han har starka/långa rötter och drar och trycker med tanden =/

Det fick jag aldrig höra men jag fick inte bekymmer efteråt heller så för mig gjorde det inget

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Så jävla less på alla dessa helgdagar, klämdagar osv. Varit utomlands nu några veckor och fick precis tillgång till huset ett par dagar innan jag flyttade. Tänkte ta tag i internet, el, vatten, avfallshantering osv när jag kom hem. Kom hem onsdag natt. Torsdag är helgdag. Fredag är klämdag så inte en jävel jobbar trots att det enligt mig borde vara en vanlig jävla fredag. Så därför sitter jag här nu med 2mbit/s internet och känner mig helt handikappad. Kan inte ta tag i dom andra ärendena heller för ingen jobbar idag. Sedan är det lördag och söndag så ingen jobbar. Sen är det måndag och tisdag och då jobbar jag svinintensivt så kommer inte ha tid att sitta ner och ringa en massa samtal. Sedan onsdag och då har jag jobbat nattskift så sover bort halva dagen och sedan ska jag anordna fest. Torsdag är röd dag, och fredag nästa vecka blir väl likadan som idag, inte en jävel jobbar. Sen är det ny vanlig helg och sen börjar jag jobba svinintensivt igen hela veckan fram till nästa helg.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det fick jag aldrig höra men jag fick inte bekymmer efteråt heller så för mig gjorde det inget

Extremt ovanligt dock
Det värsta var när bedövningen släppte. Jobbig, molande smärta måste jag säga.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Extremt ovanligt dock
Det värsta var när bedövningen släppte. Jobbig, molande smärta måste jag säga.

Det där med smärta hade jag hört om innan men var inget jag kände av alls, varken för underkäken eller överkäken.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det där med smärta hade jag hört om innan men var inget jag kände av alls, varken för underkäken eller överkäken.

Måste vara olika for olika personer då.
Min tandläkare ville först borra sönder tanden för rötterna var så stora och djupgående, men jag sa att det är bara att dra ut skiten. Slutade med att han stod med sitt ena benet på mitt lår och våldsdrog. Gissar att det har en bidragande faktor till smärtan som kom sedan

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Min fru son och dennes familj kommer varje sommar och bor här i 3 månader, vi betalar för allt mat, kläder, nöjen och även resor fram och tillbaka till landet där dom bor. Jag vill spara lite till pensionen men dom är som en virvelvind med våra pengar. Vi ger dom pengar varje månad för att hjälpa dom.Dom ska åka runtomkring och vi ska spendera Dom har ett barn och jag tänker på barnet så ok.Men det finns pengar men dom ska sparas då dom vill flytta och det ger dom ränta. Sen har hon en annan son som också kräver oss på pengar speciellt när han får för sig att börja med kaninuppfödning , bygga sommar stuga , ge sin flickvän en dyr systemkamera mm , Jag blir trött och det kokar inom mig. Idag tog det en helt annan vändning, såg att kabeln till hårdisken det vi sparar allt från datorn låg tillfällig utanför bordet och jag kommenterade kanske bäst att flytta in kabeln så inte det 3:åriga barnet rycker ner hårddisken på golvet och det skulle jag inte säga , dom påstod att jag anklagade barnet utan jag ville förklara att jag ville stoppa " olle i grind" då barn är snabba och klart oberäkneliga, man blir trött

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton studs:

Min fru son och dennes familj kommer varje sommar och bor här i 3 månader, vi betalar för allt mat, kläder, nöjen och även resor fram och tillbaka till landet där dom bor. Jag vill spara lite till pensionen men dom är som en virvelvind med våra pengar. Vi ger dom pengar varje månad för att hjälpa dom.Dom ska åka runtomkring och vi ska spendera Dom har ett barn och jag tänker på barnet så ok.Men det finns pengar men dom ska sparas då dom vill flytta och det ger dom ränta. Sen har hon en annan son som också kräver oss på pengar speciellt när han får för sig att börja med kaninuppfödning , bygga sommar stuga , ge sin flickvän en dyr systemkamera mm , Jag blir trött och det kokar inom mig. Idag tog det en helt annan vändning, såg att kabeln till hårdisken det vi sparar allt från datorn låg tillfällig utanför bordet och jag kommenterade kanske bäst att flytta in kabeln så inte det 3:åriga barnet rycker ner hårddisken på golvet och det skulle jag inte säga , dom påstod att jag anklagade barnet utan jag ville förklara att jag ville stoppa " olle i grind" då barn är snabba och klart oberäkneliga, man blir trött

Stå på dig.
Jag hade aldrig betalat mina pengar till någon annan, om det inte vore extraordinära orsaker...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anton studs:

Min fru son och dennes familj kommer varje sommar och bor här i 3 månader, vi betalar för allt mat, kläder, nöjen och även resor fram och tillbaka till landet där dom bor. Jag vill spara lite till pensionen men dom är som en virvelvind med våra pengar. Vi ger dom pengar varje månad för att hjälpa dom.Dom ska åka runtomkring och vi ska spendera Dom har ett barn och jag tänker på barnet så ok.Men det finns pengar men dom ska sparas då dom vill flytta och det ger dom ränta. Sen har hon en annan son som också kräver oss på pengar speciellt när han får för sig att börja med kaninuppfödning , bygga sommar stuga , ge sin flickvän en dyr systemkamera mm , Jag blir trött och det kokar inom mig. Idag tog det en helt annan vändning, såg att kabeln till hårdisken det vi sparar allt från datorn låg tillfällig utanför bordet och jag kommenterade kanske bäst att flytta in kabeln så inte det 3:åriga barnet rycker ner hårddisken på golvet och det skulle jag inte säga , dom påstod att jag anklagade barnet utan jag ville förklara att jag ville stoppa " olle i grind" då barn är snabba och klart oberäkneliga, man blir trött

Din fru har alltså blivit tillsammans med en plånbok?

Jag vet absolut inget om er, när du skriver fru så kanske ni är gifta. Men jag känner till så otroligt många ensamstående kvinnor som är jakt på nya plånböcker. Plånboken (mannen) de blir ihop med brukar vara en som är mindre social och är jätteglad att få vara ihop med en tjej, men när de fullständigt ruinerar dem så brukar de snart tröttna.

Nu skrev du som sagt fru och ni kanske har barn tillsammans, annars hade jag i samma läge sett efter en annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Hatar denhär tråden jävligt mycket!
Är mest förbannad på mig själv för att man tycker sig vara bunden till en massa här och tycker att man inte har råd att flytta utomlands, osv... Men var... hela jorden är förstörd snart, samma skit var man än hamnar det är inte här jag vill bo... Inte år 2019! Var är alla häftiga rymdskepp som kan åka mellan galaxer och utforska nya planeter? Var är min nya super kropp som är ständigt ung, frisk och stark och lever för evigt i en perfekt värld?

För några år sedan hittade jag en gammal tekniktidning från 70/80-talet.
Där förutspådde man att vi till år 2020 kommer köra runt i flygande bilar. HA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton studs:

Min fru son och dennes familj kommer varje sommar och bor här i 3 månader, vi betalar för allt mat, kläder, nöjen och även resor fram och tillbaka till landet där dom bor. Jag vill spara lite till pensionen men dom är som en virvelvind med våra pengar. Vi ger dom pengar varje månad för att hjälpa dom.Dom ska åka runtomkring och vi ska spendera Dom har ett barn och jag tänker på barnet så ok.Men det finns pengar men dom ska sparas då dom vill flytta och det ger dom ränta. Sen har hon en annan son som också kräver oss på pengar speciellt när han får för sig att börja med kaninuppfödning , bygga sommar stuga , ge sin flickvän en dyr systemkamera mm , Jag blir trött och det kokar inom mig. Idag tog det en helt annan vändning, såg att kabeln till hårdisken det vi sparar allt från datorn låg tillfällig utanför bordet och jag kommenterade kanske bäst att flytta in kabeln så inte det 3:åriga barnet rycker ner hårddisken på golvet och det skulle jag inte säga , dom påstod att jag anklagade barnet utan jag ville förklara att jag ville stoppa " olle i grind" då barn är snabba och klart oberäkneliga, man blir trött

Men vadå "kräver", frågar de eller ska de bara ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Din fru har alltså blivit tillsammans med en plånbok?

Jag vet absolut inget om er, när du skriver fru så kanske ni är gifta. Men jag känner till så otroligt många ensamstående kvinnor som är jakt på nya plånböcker. Plånboken (mannen) de blir ihop med brukar vara en som är mindre social och är jätteglad att få vara ihop med en tjej, men när de fullständigt ruinerar dem så brukar de snart tröttna.

Nu skrev du som sagt fru och ni kanske har barn tillsammans, annars hade jag i samma läge sett efter en annan.

Det stämmer inte på mig men hon har alltid sagt att hon vill hjälpa hennes söner men hon börjar inse
att vi inte är deras privata bank utan skyldigheter när jag tagit upp detta om hennes söner men hon har börjat inse på senare tid att det är dags att börja bromsa när jag visat henne alla kostnader dom för med sig och hur lite vi har sparat, min fru jobbar och lägger in lika mycket till vår ekonomi som mig och där kan man inte klandra henne utan det är hennes söners agerande mot oss ekonomiskt. Dom är 33 och 37 år gamla och skulle vara starka kandidater till tv 3 skuldfällan här i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Men vadå "kräver", frågar de eller ska de bara ha?

Dom kräver och min fru är svag när det gäller dom, det blir väldigt känsligt när jag tar upp detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton studs:

Det stämmer inte på mig men hon har alltid sagt att hon vill hjälpa hennes söner men hon börjar inse
att vi inte är deras privata bank utan skyldigheter när jag tagit upp detta om hennes söner men hon har börjat inse på senare tid att det är dags att börja bromsa när jag visat henne alla kostnader dom för med sig och hur lite vi har sparat, min fru jobbar och lägger in lika mycket till vår ekonomi som mig och där kan man inte klandra henne utan det är hennes söners agerande mot oss ekonomiskt. Dom är 33 och 37 år gamla och skulle vara starka kandidater till tv 3 skuldfällan här i Sverige

Om dem är så gamla så hade jag inte gett dem ett ända öre..

Jag brukar själv kunna hjälpa min mor men jag vet till stor del varför hon inte har pengar.
Och även mina små syskonen då jag vet hur det är att växa upp utan pengar. (Men detta blir det snart slut på)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Nu några timmar senare så blev det ändå bra. Nya bios var stabilare och hade lite updates så nu går minnerna i 3200 och cpun i 3,9. Så det blev bra ändå 😁

Skickades från m.sweclockers.com

kolla om du inte kan spara profiler... de flesta uefi har det, både på eprom samt spara till usb

mitt asus z390, sparar profilen på usb i klartext - vilket är kanon, bara ändra i textfilen & ladda i bios

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton studs:

Min fru son och dennes familj kommer varje sommar och bor här i 3 månader, vi betalar för allt mat, kläder, nöjen och även resor fram och tillbaka till landet där dom bor. Jag vill spara lite till pensionen men dom är som en virvelvind med våra pengar. Vi ger dom pengar varje månad för att hjälpa dom.Dom ska åka runtomkring och vi ska spendera Dom har ett barn och jag tänker på barnet så ok.Men det finns pengar men dom ska sparas då dom vill flytta och det ger dom ränta. Sen har hon en annan son som också kräver oss på pengar speciellt när han får för sig att börja med kaninuppfödning , bygga sommar stuga , ge sin flickvän en dyr systemkamera mm , Jag blir trött och det kokar inom mig. Idag tog det en helt annan vändning, såg att kabeln till hårdisken det vi sparar allt från datorn låg tillfällig utanför bordet och jag kommenterade kanske bäst att flytta in kabeln så inte det 3:åriga barnet rycker ner hårddisken på golvet och det skulle jag inte säga , dom påstod att jag anklagade barnet utan jag ville förklara att jag ville stoppa " olle i grind" då barn är snabba och klart oberäkneliga, man blir trött

Sätt ner foten; fungerar det inte så dumpa och gå vidare. Du har bättre saker för dig i livet än att betala för en vuxen snorunge.