Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
Så det finns risk att man blir tvungen att flasha BIOS för att få igång datorn med en Xeonpropp? I så fall blir det problematiskt eftersom det är svårt att flasha BIOS utan någon CPU..

Borde gå i något slags kompatibilitetsläge flasha. Räkna inte med fullt fungerande prolle med alla funktioner aktiverade. Bara en känsla men ja, bör nog inte vara något problem.

Permalänk
Medlem

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=577954

Beställde från netshop.se i fredags och hämtade ut den idag.
Pipandet som kom från mitt gigabyte ud5 moderkort med gamla 920 C0an är helt borta nu oavsett vilket operativsystem och drivrutiner jag använder

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vashy
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=577954

Beställde från netshop.se i fredags och hämtade ut den idag.
Pipandet som kom från mitt gigabyte ud5 moderkort med gamla 920 C0an är helt borta nu oavsett vilket operativsystem och drivrutiner jag använder

Härligt. Lite mer än 2MHz på BCLK klarar nog ditt ex i OC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Härligt. Lite mer än 2MHz på BCLK klarar nog ditt ex i OC.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Härligt. Lite mer än 2MHz på BCLK klarar nog ditt ex i OC.

inget överklockat utan endast default/auto i bios. Då tystnad prioriteras kommer det fortsätta vara så

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vashy
inget överklockat utan endast default/auto i bios. Då tystnad prioriteras kommer det fortsätta vara så

http://img7.imageshack.us/my.php?image=97577324.png

Från förra veckan då jag testade hur lågt den gick, 3,2GHz @ sub 1V blev det tillslut. Den är sval då, men fortfarande kraftfull. Ditt ex borde också kunna överklocka hyffsat och ändå undervolta rejält. Prova.

Och ja, den är tyst med, enda som låter är knattret från min hårddisk samt när mitt GTX 260 belastas.

EDIT:

Jag fick en 20% OC och en svalare CPU än vad den var oklockad, säger ju något va?

Permalänk
Medlem

vad ni skryter med era D0 prollar då själv sitter man med en sketen C0 steppad 920

men enda jag inte har sett är grymma klock från er ;):D där har ni jobba på än...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
vad ni skryter med era D0 prollar då själv sitter man med en sketen C0 steppad 920

men enda jag inte har sett är grymma klock från er ;):D där har ni jobba på än...

...säger snubben som kört 4,7GHz med torris.

Passa på och uppgradera om du är sugen/kan motivera kostnaden, i7 blir ju premium på riktigt i höst och då kommer det kosta. Och blir nog samma sak med Xeon's innan någon hinner påpeka de.

Permalänk
Medlem

anders.149

skulle vilja se lite grymma resultat från dig med vad är max klock du kan nå med lägsta vcore ?

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
anders.149

skulle vilja se lite grymma resultat från dig med vad är max klock du kan nå med lägsta vcore ?

Har ju bidragit med mina 3,2GHz @ 1V ju. =P Men med högre klockfrekvens? 3,6GHz @ 1,15V, typ 1,1V då jag inte kompenserar för vDroop i BIOS. Försökt få igång den i 3,8GHz, klarat 21x181 vid 1,175V vilket nog är det högsta. Får inte min prolle att fungera på 4GHz, något stör och jag vet inte vaf-n det är som stör.

Kan bidra med lite mer verifierade resultat imorgon, lite för sent nu. Men överlag så verkar den behöva lite kräm för att hålla hastigheter stabilt, men 4GHz klarade min C0 bättre hitills...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Försökt få igång den i 3,8GHz, klarat 21x181 vid 1,175V vilket nog är det högsta.

19x200 med 1,1625 V klarar min i alla fall (nu har jag förvisso inte kört occt alldeles för länge, men seti@home i ett par veckor har gått bra).

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
19x200 med 1,1625 V klarar min i alla fall (nu har jag förvisso inte kört occt alldeles för länge, men seti@home i ett par veckor har gått bra).

Vet iofs inget om seti (trodde inte det fanns fortfarande faktiskt) men LinX är då hårdare än OCCT iallafall och den jag valt att primärt använda vid mina tester.

Permalänk
Medlem

Nu har Misco fått in Xeon W3520 http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=651696&hbx_...
Min propp kommer nog senast imorgon. Sen förhoppningsvis får jag också hem resten av komponenterna innan helgen..

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
Nu har Misco fått in Xeon W3520 http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=651696&hbx_...
Min propp kommer nog senast imorgon. Sen förhoppningsvis får jag också hem resten av komponenterna innan helgen..

Hoppas du får grejerna till helgen.

Permalänk
Medlem

Vilken tur att jag beställde från Tyskland... Mitt paket verkar iaf inte kmma i dag, förhoppningsvis i morgon.

Miscos cpuer verkar ha försvunnit fort.

Permalänk
Medlem

Hur ny bios måste man ha för att inte stöta på patrull om man försöker sätta i en xeon tro?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Hur ny bios måste man ha för att inte stöta på patrull om man försöker sätta i en xeon tro?

Varför inte bara flasha till nyaste? Det är ju ett ganska säkert kort..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Det förutsätter ju att jag får igång brädan med xeon-prollen. Tänker inte köpa två processorer bara för att kunna flasha bios.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Det förutsätter ju att jag får igång brädan med xeon-prollen. Tänker inte köpa två processorer bara för att kunna flasha bios.

Vad har du för bräda då? På Asus brukar det gå bra att starta upp och flasha även om bioset inte har stöd för cpun.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Hämtade ut CPUn precis. Bara några komponenter to go.. Robot med på bilden för att få perspektiv på storleken
http://img197.imageshack.us/my.php?image=xeon18.jpg

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Jobu din lille sork

vad för batch fick du o kan du ta kort på den

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Hihi
Batch 3849A773.. Hittar inget om den genom mitt googlande..
http://img38.imageshack.us/my.php?image=xeonbatch.jpg

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
Hämtade ut CPUn precis. Bara några komponenter to go.. Robot med på bilden för att få perspektiv på storleken
http://img197.imageshack.us/my.php?image=xeon18.jpg
http://img197.imageshack.us/my.php?image=xeon18.jpg

Bifoga resultat snarast!
Du kan ju testa hur mycket kräm den behöver för att nå 200*20 stabilt, HT on.?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Kan lova att jag ska testa både det ena och det andra så fort jag fått hem moderkort och andra mer eller mindre nödvändiga komponenter.. Kanske till och med kommer rapportera ett och annat resultat

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
Kan lova att jag ska testa både det ena och det andra så fort jag fått hem moderkort och andra mer eller mindre nödvändiga komponenter.. Kanske till och med kommer rapportera ett och annat resultat

När får du brädan m.m då?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Beställde det från Alina i morse och de verkade ha allt på lager men de har inte skickat ännu.. Tog det säkra före det osäkra och beställde med postförskott eftersom mitt konto var nollat :P. Det kommer förhoppningsvis vara åtgärdat tills posten är levererad dock

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Hedersmedlem

Väntar med spänning. Börjar fundera på att skaffa en w3520 innan de går upp i pris/ ev. försvinner.

Permalänk
Medlem

Jobu

varför just det moderkortet beställde du Asus P6T-D V2 har sett många klaga på o klockar inte lika bra. eller kanske dom hade otur med sina brädor o jag hoppas du får bättre än dom. o uppdatera nyaste bios kan bvara bra med o ger mer Bclk då jag testade uppdatera nyaste för mitt kort med beta version 1403 o jag kunde få ut mer bclk då än innan

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

OffT: någon som vet något annat bra moderkort runt 3000kr (har gigabyte fått ordning på sitt bios osv?) ifall jag får en ny på rma (börjar tvivla på p6t deluxe).

Permalänk
Medlem

Jag ville inte riktigt köpa något dyrare moderkort.. Får se om jag kommer ångra det :/

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP