Permalänk
Avstängd

i7 d0-stepping

Går det att få tag på en I7-920 med d0-stepping i Svedala än?

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem

Mitt svar från INet i fredags

"
Jag kan hålla ett öga på 920an och när vi fått in D0 till butiken så lägger jag ett mail till dig. Problemet är att jag kan inget skicka från butiken, då alla beställningar man gör via webben går direkt från leverantör. Således kan jag inte garantera att den du får är med den nya steppingen, även om det sannolikt blir så. Men, som sagt, jag bevakar dem och kollar med jämna mellanrum och hör av mig. Trevlig helg!"

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Finns det någon lättillgänglig internetbutik som kan garantera att de levererar d0?

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk

Jag har sett det på den här sidan norge ifall det hjälper, http://www.scan.co.uk/Product.aspx?WebProductId=998001

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
Jag har sett det på den här sidan norge ifall det hjälper, http://www.scan.co.uk/Product.aspx?WebProductId=998001

Finns på overclockers.co.uk också för samma pris.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
Jag har sett det på den här sidan norge ifall det hjälper, http://www.scan.co.uk/Product.aspx?WebProductId=998001

Obs! scan.co.uk levererar endast sina produkter inom UK.

/M

Permalänk
Medlem

Äsch, sådan extrem panik är de la inte.. dom dyker nog upp i Sverige relativt snart.

iofs, dom som ska köpa i7 så fort som möjligt vill väl gärna ha D0'an..

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Hedersmedlem

undrar om man kan kränga sitt 3838A till någon som ändå inte skall klocka för ett par tusen kanske... vad är rimligt månne (endast haft mild oc som ni kan se i sign.)?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
undrar om man kan kränga sitt 3838A till någon som ändå inte skall klocka för ett par tusen kanske... vad är rimligt månne (endast haft mild oc som ni kan se i sign.)?

klart man kan kränga den! till mig! 1500

Visa signatur

i5

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pink-screen
klart man kan kränga den! till mig! 1500

jo tjenare i det blå skåpet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CaptainMike
Obs! scan.co.uk levererar endast sina produkter inom UK.

/M

overclockers.co.uk levererar iallafall till Finland om paketet är under 2kg så då borde dom skicka till sve också.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
overclockers.co.uk levererar iallafall till Finland om paketet är under 2kg så då borde dom skicka till sve också.

Jag har beställt ifrån overclockers.co.uk och de skickar sina paket till sverige utan några problem.

/M

Permalänk

Jag har beställt min i7 från OcUK och det var inga problem att skicka till Sverige, ifall någon vill försöka tar dom 15£ för leveransen.

Permalänk
Hedersmedlem

inte så farlig fraktkostnad... skriv gärna lite om hur den klockar för er (kanske borde börja hålla koll på batchnr från början? kanske försöka göra en sammanställning?)

Permalänk
Medlem

Finns ett litet test av d0 stepping här men man vet ju inte vad dom har för batch etc.

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core-i7-975xe.ht...

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon som har testat fått och testat sin än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Är det någon som har testat fått och testat sin än?

Jag fick min i fredags har testat att klocka lite nu igår, men mina fläktar till cpu kylaren är inte nått vidare + att tempen i min lilla lägenhet kan va bättre (27 grader ca när man kommer hem från jobbet).

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem

Vart köpte du den godbiten då?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Vart köpte du den godbiten då?

från en tysk butik som nån rekomendera i en annan tråd.

http://trend4pc.de/

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
Mitt svar från INet i fredags

"
Jag kan hålla ett öga på 920an och när vi fått in D0 till butiken så lägger jag ett mail till dig. Problemet är att jag kan inget skicka från butiken, då alla beställningar man gör via webben går direkt från leverantör. Således kan jag inte garantera att den du får är med den nya steppingen, även om det sannolikt blir så. Men, som sagt, jag bevakar dem och kollar med jämna mellanrum och hör av mig. Trevlig helg!"

fantastiskt att ingen påpekat hur bra bemötande de uppvisar på inet här! det här ska jag komma ihåg. massor av goodwill till inet.

ville bara säga det. gott bemötande är det aldrig fel att prisa.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcman
fantastiskt att ingen påpekat hur bra bemötande de uppvisar på inet här! det här ska jag komma ihåg. massor av goodwill till inet.

Tråkigt nog kan de inte göra så mycket när de engelska och tyska butikerna har prylarna i lager så långt före; dessutom billigare och förmodligen med snabbare frakt.

Permalänk
Medlem

Hej alla idag kom min i7 920 med D0 stepping som jag köpte ifrån overclockers.co.uk. Har testa och lekt lite med den som det ser ut så verkar det ju lovande och här nedan har jag lagt upp en screenshot.

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maste
Hej alla idag kom min i7 920 med D0 stepping som jag köpte ifrån overclockers.co.uk. Har testa och lekt lite med den som det ser ut så verkar det ju lovande och här nedan har jag lagt upp en screenshot.

HT av antar jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
HT av antar jag?

Det ser du ju på bilden. (Ht är alltså på)

Maste - Är den stabil på den spänningen? Isåfall hur har du testat, samt tid?
Isåfall är det ju riktigt bra, dock inte tillräckligt för att motivera en "uppgradering" från C0/C1, men ganska nära.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Det ser du ju på bilden. (Ht är alltså på)

Maste - Är den stabil på den spänningen? Isåfall hur har du testat, samt tid?
Isåfall är det ju riktigt bra, dock inte tillräckligt för att motivera en "uppgradering" från C0/C1, men ganska nära.

Hej igen nu har jag testat med 4ghz gränsen och har kört 1h med OCCT.

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Medlem

makalöst Maste

ska se om jag hittar någon som vill köpa min för en 5-hundring under marknadspris och sedan få tag på en D0.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

jag ser att min value på powers är 25.13W, vilka strömsparfunktioner kör du med på?

jag är rätt ny på att klocka just i7 och trodde at man typ var tvungen att stänga av alla sånna funktioner enligt det jag läst mig till hittills. men det vore väll bara bra antar jag om man kan köra med det på.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrwite
jag ser att min value på powers är 25.13W, vilka strömsparfunktioner kör du med på?

jag är rätt ny på att klocka just i7 och trodde at man typ var tvungen att stänga av alla sånna funktioner enligt det jag läst mig till hittills. men det vore väll bara bra antar jag om man kan köra med det på.

Det vet jag inte faktiskt eftersom jag kör det mesta på auto förutom dessa inställningar som jag kör just nu med.

CPU voltage 1,2125 V
CPU PLL voltage 1,80 V (standard)
QPI/DRAM voltage 1,2 V (standard)
DRAM bus voltage 1,5 V (standard)

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Medlem

Smaskigt.. 20x200 med HT på @ 1.216v

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maste
Det vet jag inte faktiskt eftersom jag kör det mesta på auto förutom dessa inställningar som jag kör just nu med.

CPU voltage 1,2125 V
CPU PLL voltage 1,80 V (standard)
QPI/DRAM voltage 1,2 V (standard)
DRAM bus voltage 1,5 V (standard)

då är allting på med andra ord, c1e, cpu tm, speedstep, c-state samt turbomode. mkt imponerande, det enda du har behövt att göra med andra ord va att höja volten lite lite och sen dra upp bclk till 200. riktig guld cpu du har fått tag i altså, undrar va den skulle komma upp i med extrem kylning.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most