Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av anders.149
Kör min på all och då får jag upp alla "8" kärnorna iallafall. Nyinstallerat OS för hårdvaran? Vad händer om du får fram alla defaultvärden för bios/ resettar cmos? [/QUOTE

Ca två veckor gammal datorn så allt är nytt kör vista home premium 64 bit,
och har alla defaultvärdena i bios...
kan det ha något med att jag har en 920 med D0-steppning ?

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk

kanske behöver nytt bios?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
kanske behöver nytt bios?

Exakt min tanke.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Exakt min tanke.

Hur vet jag vilket bios jag ska ha då ? Är ganska ny inom det här med bios`? hur byter jag bios`?

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Hedersmedlem

Först tar du fram en stjärnskruvmejsel, sedan... (j/k) Gå in på tillverkarens sida och klicka dig fram till ditt mb och välj sedan downloads eller liknande och ladda hem senaste bios.

Permalänk

hade visst senaste bios, så vad ska jag göra :S ?
Kan en hel systemåterställning kanske lösa det hela eller är det något fel på sensorerna eller något som bara gör så att den inte kan registerar hur många kärnor...

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk

Hmm..

Hur stor är skillnaden mellan en D0 och en "vanligt" C0/C1?

Funderar på att fixa en D0 då min C0/C1 är totalt kass, alltid otur med sakerna...:(

Permalänk

Alltås dette är så jävla pinsamt min processor satt inte på riktigt så två kärnor funkade bara ^^ men nu funkar't
jag hade tur som fick en D0 utan att ens be om det av dustin ^^

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimbow1234
Alltås dette är så jävla pinsamt min processor satt inte på riktigt så två kärnor funkade bara ^^ men nu funkar't
jag hade tur som fick en D0 utan att ens be om det av dustin ^^

Har du klockat något ännu då?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Har du klockat något ännu då?

Nepp har inte kommit så långt ännu verkar ha lite små problem med datorn...

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimbow1234
Nepp har inte kommit så långt ännu verkar ha lite små problem med datorn...

om du har en D0 steppad från dustin varför inte slänga upp en cpu-z bild o sen skriv gärna vad för batch du fick

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimbow1234
Nepp har inte kommit så långt ännu verkar ha lite små problem med datorn...

Några mer komponenter du inte satt dit ordentligt kanske?

Permalänk
Hedersmedlem

tänk att det säkert finns rätt många som får d0:or som aldrig kommer klocka dem... de borde tvingas byta med oss andra (vilken trevlig värld det hade varit).

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
tänk att det säkert finns rätt många som får d0:or som aldrig kommer klocka dem... de borde tvingas byta med oss andra (vilken trevlig värld det hade varit).

Instämmer. Folk som inte klockar borde få samtliga C0'or medan vi som vet hur vi ska "vårda" vår hårdvara får alla D0'or istället. Borde skötas redan i butik.

"Tja, jag vill ha en i7 920, självklart ska den klockas."

"Varsågod, en D0'a. Klockar den dåligt så är det bara att komma in så byter vi ut den."

Nåja, drömma kan man iallafall.

Permalänk
Medlem

anders.149: Haha, så j_vla roligt Ja, det vore en perfekt värld.

För övrigt, börjar vara lite D0's på forumet, men väldigt knapert med överklockningsresultat - upprörande

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
anders.149: Haha, så j_vla roligt Ja, det vore en perfekt värld.

För övrigt, börjar vara lite D0's på forumet, men väldigt knapert med överklockningsresultat - upprörande

men inte funderar du på d:oa väl? du som har en av de bättre c på forumet som det verkar.

Permalänk
Medlem

anders.149

var köpte du din core i7 920 ?

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
anders.149

var köpte du din core i7 920 ?

Tror han köpte den på dustin om jag minns rätt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
anders.149

var köpte du din core i7 920 ?

Dustin. Har lite problem med den för stunden, får blåskärmar så får bli en 24 timmars OCCT-test för att se om den ens fungerar stock. Klarar sig problemfritt i någon timme och sen BSOD'ar den och skyller oftast på ström eller att någon kärna misslyckas.

Permalänk
Medlem

:(:o enligt mina öron är det ingen här som sitter på en D0 än. utan ljuger eller fejkar fram en cpu-z bild för andra ska vara avundsjuka....
Från o med nu är det ingen cpu-z bild utan validera filen på doms hemsida !

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
:(:o enligt mina öron är det ingen här som sitter på en D0 än. utan ljuger eller fejkar fram en cpu-z bild för andra ska vara avundsjuka....

Börjar undra det lite med, förutom de som importerat sina då. Väldigt underligt med de som säger att de handlat i svenska butiker för flera veckor sedan och fått D0'or när det fortfarande uppenbarligen finns en hel del C0/C1'or kvar i butik. Hm..

Permalänk
Medlem

men jag har juh D0 jag med ;):P eller ? är det fejk tro ?:D

http://img366.imageshack.us/img366/1489/fejk.jpg

nää inge fejk där väll ska vi se vad valid link säger då ^^

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=563746

nej fan det var bara C0 :(:P

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
men jag har juh D0 jag med ;):P eller ? är det fejk tro ?:D

http://img366.imageshack.us/img366/1489/fejk.jpg

nää inge fejk där väll ska vi se vad valid link säger då ^^

Snygg skrivbordsbild

Permalänk
Medlem

Jag ser ingen anledning att folk skulle ljuga om att dom fått D0 och dessutom fejka bildbevis.
Men sen är jag ju ganska godtrogen också..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
men jag har juh D0 jag med ;):P eller ? är det fejk tro ?:D

http://img366.imageshack.us/img366/1489/fejk.jpg

nää inge fejk där väll ska vi se vad valid link säger då ^^

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=563746

nej fan det var bara C0 :(:P

Kollade igenom hela tråden en gång till, lite intressant att plyschsnubben inte lämnade någon verifierad länk till sin CPU..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Jag ser ingen anledning att folk skulle ljuga om att dom fått D0 och dessutom fejka bildbevis.
Men sen är jag ju ganska godtrogen också..

Sadister finns överallt. Låter hans profil säga allt: http://www.sweclockers.com/profil/?id=134755

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Kollade igenom hela tråden en gång till, lite intressant att plyschsnubben inte lämnade någon verifierad länk till sin CPU..

Sadister finns överallt. Låter hans profil säga allt: http://www.sweclockers.com/profil/?id=134755

Okej, det verkar lite mysko. Men jag menar vem har nöje att ljuga om en sån sak?
Visst, om han skulle lagt upp en bild där han överklockat den till 4,4 på 1,2v sånt kan jag till viss del förstå att man kan ljuga om för att förlänga sin e-penis men bara att han fått en D0a?
Nåja, det visar väl sig om han kommer med en valid link eller ej.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Okej, det verkar lite mysko. Men jag menar vem har nöje att ljuga om en sån sak?
Visst, om han skulle lagt upp en bild där han överklockat den till 4,4 på 1,2v sånt kan jag till viss del förstå att man kan ljuga om för att förlänga sin e-penis men bara att han fått en D0a?
Nåja, det visar väl sig om han kommer med en valid link eller ej.

Precis.

Säger inte att han ljugit om sitt ex eller något men med tanke på vad för folk som dräller på forumet samt hans korta reggade tid så. Tycker det verkar lite för skumt.

Permalänk
Medlem

tycker nu nästan han får ta kort på sin kartong vad som står där

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
tycker nu nästan han får ta kort på sin kartong vad som står där

Och i bakgrunden bör Sweclockers.com synas på skärmen samt lappen från Dustin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
tycker nu nästan han får ta kort på sin kartong vad som står där

Med en lapp bredvid som det står "Sweclockers D0", annars kan man ju ta en från google bildsök eller liknande bara.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D