Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aridif
Goda nyheter för en kommande Sverige lansering!

(http://www.sammynetbook.com/news.php?item.40.2)

Skulle vara lite underligt om den inte kommer till Sverige nu :P.

Fantastiska nyheter, tack för infon

Permalänk
Medlem

Sådär ja, nu la jag nyss in en beställning. nu hoppas jag bara att den hinner fram till sverige innan den 19onde.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Var beställde du ifrån?

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

Jag la min beställning ifrån http://www.laptopsdirect.co.uk/Samsung_Netbook_NC10_Ultra_Por... förra torsdagskväll o fick den idag! Har inte kunnat använda den ännu. Den engelska strömkablen passade inte iväggen så det får bli en runda till Claes Ohlson imorrn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
Var beställde du ifrån?

Beställde en Vit från overclockers.uk.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Den recensionen får det verkligen att vattnas i munnen på en. Tyst, relativt kall och med 5 timmars batteri på riktigt? Den här klassen av bärbara börjar bli användbar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
Beställde en Vit från overclockers.uk.

Se upp med overclockers.uk : väntar fortfarande på pengar som drogs vid annullerat köp. 2 veckor nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aridif
Goda nyheter för en kommande Sverige lansering!

(http://www.sammynetbook.com/news.php?item.40.2)

Skulle vara lite underligt om den inte kommer till Sverige nu :P.

Underbart att få det bekräftat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Se upp med overclockers.uk : väntar fortfarande på pengar som drogs vid annullerat köp. 2 veckor nu.

oj, låter inte bra men kanske är vid sånna ärenden som de är så?
var väll nån fler som hade beställt från dom?

Funderade faktist på att avbeställa den eftersom när jag berättade för damen att jag beställt så vart hon lite arg och förklarade att hon redan köpt en acer aspire One åt mig och att den låg inslagen i sovrummet.
Men kände att det skulle bli jobbigt att avbeställa och börja tjaffsa med nått utländsk företag samt att jag var mycket mer intreserad av denna netbook. så blev att hon fick ta och lämnade tillbaka acern och hitta på nått nytt att köpa åt migi julklapp. hon var inte så himmla glad över det beslutet

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
oj, låter inte bra men kanske är vid sånna ärenden som de är så?
var väll nån fler som hade beställt från dom?

Funderade faktist på att avbeställa den eftersom när jag berättade för damen att jag beställt så vart hon lite arg och förklarade att hon redan köpt en acer aspire One åt mig och att den låg inslagen i sovrummet.
Men kände att det skulle bli jobbigt att avbeställa och börja tjaffsa med nått utländsk företag samt att jag var mycket mer intreserad av denna netbook. så blev att hon fick ta och lämnade tillbaka acern och hitta på nått nytt att köpa åt migi julklapp. hon var inte så himmla glad över det beslutet

Det är bra att du visar vart skåpet ska stå!

Nejmen, jag tror du gör rätt så tillvida att NC10 är en bättre dator, på flera punkter!

Permalänk
Medlem

Har någon beställt från pixmania och vet ifall det är brittiska eller amerikanska versionen de säljer? De skriver bara 'engelsk', kan betyda vilket som. Bilden är på amerikanska tyvärr, men det kan man nog inte dra några slutsatser om. Vill inte ha den äckliga enter-tagenten.

http://www.pixmania.com/se/se/1898756/art/samsung/np-nc10-whi...

Permalänk
Medlem

Pixmania ska jag aldrig mer handla ifrån i alla fall. Beställde en från Overclockers nu... blev 4300, lite mer än vad jag vill ge egentligen.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
Pixmania ska jag aldrig mer handla ifrån i alla fall.

Vad utsatte de dig för sist då?

Edit: Ok, läste lite på prisjakt. Folk har då väldigt mycket illa att säga om dem.

Permalänk
Medlem

Bara jag som fick detta från overclockers? Fett drygt, pengarna är redan dragna.

Citat:

In order to comply with credit and debit card regulations, we need to verify your identity. To allow us process this and subsequent orders please post, email or fax (details below) copies of 2 of the following documents.

1 - Bank statement showing address and within last 3 months.
2 - Credit card statement showing address and within last 3 months.
3 - Utlity bill showing address and within last 3 months .
4 - Driving licence.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

Posten var här med min vita jag beställde från clove nu:) Överlycklig.

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

Sunray, samma här. Suck vad jobbigt.. jag som har bråttom att få den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fojji
Sunray, samma här. Suck vad jobbigt.. jag som har bråttom att få den.

Har du några förslag på vad man ska skicka? Funderar på att ta ett kort på mitt VISA-kort + körkort. Men sen måste jag ha en till grej också... har inga räkningar för allt är på autogiro.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
Har du några förslag på vad man ska skicka? Funderar på att ta ett kort på mitt VISA-kort + körkort. Men sen måste jag ha en till grej också... har inga räkningar för allt är på autogiro.

Samma här. Jag ringde dem och förklarade att jag inte har någonting alls i pappersform. De kunde tyvärr inte göra något så jag fick avbeställa. Så less jag blir.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
Bara jag som fick detta från overclockers? Fett drygt, pengarna är redan dragna.

Samma här, och nu gått nästan 3 veckor och inga pengar i retur.
Ska anmäla dom till Mastercard på onsdag om inga pengar finns i retur.
Luktar lurendrejare låååång väg

Permalänk

Jag skickade mitt pass nummer till clove, behövdes inte göra något mer, kanske går på overclockers också om man frågar?

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fojji
Samma här. Jag ringde dem och förklarade att jag inte har någonting alls i pappersform. De kunde tyvärr inte göra något så jag fick avbeställa. Så less jag blir.

Att man är tvungen att skicka in denna information handlar mestadels om säkerhet för en själv och för företaget, ett sätt att bevisa att det är du och ingen annan som bara tagit ditt kortnr och beställt.
Du säger här att du inte hade något i papperform, räcker gott och väl att ta ett kort på ditt pass eller legitimation samt på ditt bankkort.
Dom flesta har ju idag en kamera på mobilen, sen är det bara slänga iväg ett mail, krångligare än så behöver det inte vara.

Passar på med en fråga oxå
Är oxå väldigt sugen på denna dator, men är intresserad av att veta hur det fungerar med det inbyggda 3g modemet. Fungerar det överhuvudtaget här i Sverige och isf hur är mottagningen jämfört med en dongel??

Permalänk
Medlem

Tog ett kort på mitt körkort och det dög. Men nu blev den Out-of-stock istället... höhö

Edit: Nej då, nu har den skickats.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnbybullen
Passar på med en fråga oxå
Är oxå väldigt sugen på denna dator, men är intresserad av att veta hur det fungerar med det inbyggda 3g modemet. Fungerar det överhuvudtaget här i Sverige och isf hur är mottagningen jämfört med en dongel??

Det är bara den Italienska versionen som har inbyggt 3G. De andra versionerna har lödpunkter förberedda på moderkortet, men saknar de vitala komponenterna för att aktivera det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Det är bara den Italienska versionen som har inbyggt 3G. De andra versionerna har lödpunkter förberedda på moderkortet, men saknar de vitala komponenterna för att aktivera det.

Åhå! kan man fixa det på nåt sätt?

Lingonmannen: hur lång tid tog det från clove? jag beställde därifrån idag.

jag scannade för övrigt bara mitt leg och skickade in. Varför behöver aldrig svenska företag den formen av säkerhet?

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
Åhå! kan man fixa det på nåt sätt?

Jag antar det. Man behöver kanske ett italienskt BIOS dock, för att aktivera det rent mjukvarumässigt. Men det kan också fungerar direkt, utan att byta BIOS.

Vad jag kan se verkar det behövas en miniPCEe-sockel och en SIM-kortsläsare. Såna antar jag att man kan köpa från ELFA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Samma här, och nu gått nästan 3 veckor och inga pengar i retur.
Ska anmäla dom till Mastercard på onsdag om inga pengar finns i retur.
Luktar lurendrejare låååång väg

NisseGurra, kolla dina priv-meddelanden.

Permalänk
Medlem

varför har inte jag fått nått såntär mail?

och när man loggar in på ens acout på sidan så står det: "Order Status: Security validation"
har dom glömt skicka ut mail till mig ellr?

fan jag som måste ha den innan jul.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
varför har inte jag fått nått såntär mail?

och när man loggar in på ens acout på sidan så står det: "Order Status: Security validation"
har dom glömt skicka ut mail till mig ellr?

fan jag som måste ha den innan jul.

Du kommer få det mailet imorgon då. Föreslår att du går upp tidigt och ringer dem och försäkrar dig om att de skickar samma dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fojji
Du kommer få det mailet imorgon då. Föreslår att du går upp tidigt och ringer dem och försäkrar dig om att de skickar samma dag.

Ger det nått att man ringer? dom måste väll ha nån sorts bild bevis?
uppe tidigt är jag, kl6 borde väll räcka.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."