Permalänk
Medlem

Denna netbooken verkar onekligen väldigt intressant, hoppas att den dyker upp med svenskt tangentbord snart!

Ni som har denna hemma: Är det bluetooth inbyggt?
Någon som kan bekräfta att det endast är lödpunkter vid HSDPA sloten?

Visa signatur

Cooler Master Mystique | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6750 @ 3,51 GHz | OCZ Reaper HPC PC8500 | Inno3D Geforce 8800GT

Permalänk
Medlem

Min förhoppning är att när den väl kommer till Sverige så kommer den med 3g som option så man slipper kludda med det själv.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0rk
Min förhoppning är att när den väl kommer till Sverige så kommer den med 3g som option så man slipper kludda med det själv.

Japp, håller tummarna för det jag också. Kan inte någon ruska tag i Samsung och få dem att läcka lite information?

Permalänk
Medlem

Tog ca 20 timmar från att den blev skickad från England tills att de knackade på dörren. Tyvärr kunde jag inte ta emot den då jag jobbar. :/

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag bli sur, har inte fått nått jäkla mail.
har mailat dom nu får se hur lång ti det tar att få svar på det. måste sluta betala saker i förväg och handla där man måste det.
blir jämt massa tjaffs ör mig när jag beställer saker.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Min skickades just så får vi se hur lång tid det tar. 4500 från clove.co.uk var lite mer än jag räknat med men aja, det är bara jul en gång om året

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

http://m3.idg.se/2.1022/1.201925/samsung-ansluter-sig-till-fl...

De jävlarna tar 1000 kr mer för den, 1500 mer om man ska ha 3g. Inget nämnt om datum för release dock.

Permalänk
Medlem

Men det där är väl rekommenderade priser från Samsung.
Borde ju bli lägre när det väl kommer ut i nätbutikerna.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Samma här, och nu gått nästan 3 veckor och inga pengar i retur.
Ska anmäla dom till Mastercard på onsdag om inga pengar finns i retur.
Luktar lurendrejare låååång väg

Update: fick retur på kontot igår, tog tid men pengarna kom tillbaka iallafall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fojji
http://m3.idg.se/2.1022/1.201925/samsung-ansluter-sig-till-fl...

De jävlarna tar 1000 kr mer för den, 1500 mer om man ska ha 3g. Inget nämnt om datum för release dock.

Enligt DI så kommer den komma i Januari, sen hur bra det stämmer, ja det återstår ju att se.

Priset 5.500:- även det är ju enligt samsung själva och företag vill ju gärna överdriva lite.

Permalänk

Känns hursom väldigt bra att köpt den för cirkus 3200kr!

Fungerar fortfarande väldigt bra, blir nog en trådlös router till jul och då får jag lite fler användningsområden för den, så det blir kul! Dessutom ska jag resa bort och då glider den givet ner i ryggsäcken.

Permalänk
Medlem

min kom igår morse. ca 3 arbetsdagar tog det från clove.co.uk

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
min kom igår morse. ca 3 arbetsdagar tog det från clove.co.uk

Trevligt! Härlig julklapp.

Permalänk

Köpte en blå Samsung NC10 på eBay igår till ett riktigt bra pris, £300 inklusive frakt (säljaren sålde slut på dem snabbt). Hoppas nu att Parcelforce inte klantar till det som de brukar göra och paketet kommer fram innan nyår.

Permalänk
Medlem

Happ, då fick man mailet att dom har abrytit beställningen eftersom adressen var till min mormor.
fast jag hade ringt dom och frågat, och om sagt att jag bara behövde skriva i mailet den riktiga samt skicka med alla dokument som behövdes. och även lovat att jag skulle få den innan den 29onde dec.
Jävla skit ställe, får jag hoppas att det inte tar 3 veckor för mig med att få tillbaka pengarna.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Någon som kör linux på sin och lyckats få igång wlan ordentligt?

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

När i januari ska nc10 lanseras i Sverige? Vill ha nu

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
När i januari ska nc10 lanseras i Sverige? Vill ha nu

Hehe, samma här
Fast det skulle inte förvåna om Sverige lanseringen blir försenad

Permalänk
Medlem

äh säg inte så, har samsung sagt Januari får dom banne mig hålla det

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Nu är det januari!!!!! Var är den?

Pixmania sänkte priset på datorn med typ 200 spänn idag, det kanske beror på att dom vet att svenska versionen kommer snart och att dom inte kommer att kunna sälja lika många när den väl finns att beställa.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Delight brukar inte hända så mkt på nyårsdagen

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Blir den svenska billigare än 3600kr som den engelska kostar på Pixmania?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suddenly
Blir den svenska billigare än 3600kr som den engelska kostar på Pixmania?

Priserna preliminärt säger 5000 kr för en svensk version, medans en med 3G kostar 5500 kr. Så svaret är nej.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Sneglar på å köpa en NC10 från England, fast det kanske är lika bra å vänta på svenska versionen!? Någon som hört nåt datum??

Ni som köpt era från England, hur gör ni med åäö?

Tack.
Mvh

Visa signatur

G O O G L E
Det är inte så svårt...

Permalänk
Medlem

det är exakt samma layout som på svenska tangentbord men det står förstås inte åäö utan diverse tecken. Personligen tittar jag aldrig på tangentbordet när jag skriver och då är det alltså ingen skillnad. Det som skulle kunna bli problem, vilket jag aldrig upplevt så här långt, är när man behöver använda konstiga tecken som man inte är säker på var de sitter, men då går det ju att ändra tangentbordslayout till engelsk med bara ett knapptryck (både i linux(gnome) och windows)

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

Nån som hört nått mer specifikt lanseringsdatum för sverige? Det kliar i fingrarna nu....skulle verkligen behöva en bärbar dator. Kanske ska man beställa en engelsk variant från pixmania för 3700 med frakt? Vågar man lita på pixmania?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Nån som hört nått mer specifikt lanseringsdatum för sverige? Det kliar i fingrarna nu....skulle verkligen behöva en bärbar dator. Kanske ska man beställa en engelsk variant från pixmania för 3700 med frakt? Vågar man lita på pixmania?

Inget företag har ännu inte lagt ut någon information om att dom ska få in denna dator i lager, vilket dom annars brukar kunna vara snabba med för att få in förhandsbokningar.
Med den infon skulle jag iaf tro att det kommer dröja några veckor till innan den dyker upp Vi väntar oxå på denna dator, mest intressant för oss är det inbyggda 3g modemet, då vi har med oss dator nästan överallt.
Så för oss är dongeln en jäkla irriterande mojäng som bara hänger och är ivägen. Därav att vi väntar på denna svenska version.

Pixmania är ju som sagt betydligt billigare än vad som är skrivet för dom Svenska, men att lita på dem, NJA! Dom flesta som har gett negativa omdömmen är ju de som haft med supporten att göra.
För det verkar ju som att "flesta" får prylarna iaf.
Men själv skulle jag nog aldrig våga göra en direktbetalning utan ta det på postförskott eller faktura. Sen är det bara hoppas att det inte blir något strul med datorn.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om datorn (den svarta) på pixmania har brittiskt eller amerikanskt tangentbord. Man vill ju ha den stora enter knappen :D.

Tycker att det är skönare att handla på en "Svensk" sida än utomlands.

Edit: är det någon som har e-mail:en till pixmania... Hittade den inte på deras värdelösa hemsida :P.

Permalänk

Jag har mejlat både Dustin och Onoff som kommer att ta in den och fick svaret från Dustin att man gissar på att den kommer in i mars och Onoff hade inget leveransbesked att ge.

Så det ser ut som man får ta den engelska versionen i alla fall då. Fast vad jag läst så kommer den svenska burken att ha ett riktpris på 4995:- och troligtvis billigare via nätbutik. Frågan är dock hur mycket billigare? Är det värt en tusenlapp för att få svenskt tangentbord? Hmm....
Fast, sedan har man ju med supporten på PixMania att göra om nu något skulle strula. Det kan ju vara värt den där tusingen...

Permalänk
Avstängd

Då tar man hellre NC20 med via nano

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.