Left 4 dead-tråden

Permalänk
Medlem

... och vart är fixen för oss som har prestandaproblem efter det stora patchsläppet? Suck, låt inte bland de bättre spelen som existerar för tillfället gå i graven på detta sätt.

Permalänk

ang. sweclockers l4d servrar. jag kan tillhandahålla en server men behöver ha tag på någon som ansvarar för detta. skicka ett pm till mig.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

Seriöst är det bara jag som har stora problem med att L4D går upp och kör 100% CPU och laggar sönder systemet?

Har installerat om spelet, uppdaterat alla möjliga drivare, stängt av multicore funktionen osv.. Oavsett så plockar den 100% CPU ibland..

Någon som har haft samma problem?

Sitter btw på en E8500.

Permalänk
Medlem

Fungerar helt perfekt på dessa två rigg i sign.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToBeAs*
Seriöst är det bara jag som har stora problem med att L4D går upp och kör 100% CPU och laggar sönder systemet?

Har installerat om spelet, uppdaterat alla möjliga drivare, stängt av multicore funktionen osv.. Oavsett så plockar den 100% CPU ibland..

Någon som har haft samma problem?

Sitter btw på en E8500.

Jag har samma problem, sitter på en E6750 klockad till 3.6GHz. Innan låg den konstant på 100%, men efter någon patch blev det lite bättre. Märker heller nästan aldrig av några fps drops numera.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tror DrunkenMonkey har hostat en eller två servrar för swec 4 dead .. dessa servrar bör finnas i huvudmenyn för folk som är med i våran steamgrupp.
När man startat upp spelet och befinner sig i grundmenyn så ska det vara en serverlista som rullar längst ner på mitten av skärmen.. servrarna ska gå att nås genom den listan.
Vid problem eller funderingar ang servern skriv till "21:00 DrunkenMonkey" genom steamgruppen.

// Leef

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Då är det bestämt. DLCn blir gratis och innehåller bland annat detta:

Dead Air och Death Toll till Versus
Nya kampanjer med upp till 12 banor
Ett nytt spelläge - Survivor

Citat:

February 11, 2009 - The upcoming collection of downloadable content for Valve's zombie shooter Left 4 Dead will be free of charge for both Xbox 360 and PC gamers.

Dubbed the Left 4 Dead Survival Pack, the download introduces a new multiplayer game mode called Survival, plus two complete campaigns for Versus Mode, Death Toll and Dead Air. The Survival Pack is set for a spring release for both platforms.

A Critic's Choice Edition of the game will be released this spring as well, and it will include access to all the content introduced in the L4D: Survival Pack.

Det framgår dock inte exakt när uppdateringen släpps.

Permalänk

"Dubbed the Left 4 Dead Survival Pack, the download introduces a new multiplayer game mode called Survival, plus two complete campaigns for Versus Mode, Death Toll and Dead Air. The Survival Pack is set for a spring release for both platforms."

Var står det att det kommer nya kampanjer? Ser bara att dom ska släppa två gamla kampanjer till versus.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk

På FZs nyhet finns det en video som det näms något om nya kampanjer. Hann dock inte se den innan jag stack till jobbet imorse:

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31415

Permalänk

"I överlevnadspaketet ingår Dead Air och Death Toll som Versus-kampanjer, samt det nya spelläget Survival, som på minst 12 banor kommer erbjuda dig och dina vänner möjligheten att överleva mot mängder och ännu större mängder zombies om och om igen. "

Frågan är om dom menar att dom lägger till survival på 12 gamla banor eller nya.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk

Hmm, jag hoppas i alla fall på det senare alternativet med 12 helt nya banor dvs tre kampanjer med fyra banor i varje Det vore fett nice!

Permalänk
Medlem

De menar nog att man kommer kunna spela vs på samtliga kampanjer som redan finns.. på trailern fick man inte se någon ny bana eller nått.. samt att de inte nämner nånting om "nya" banor.. bara att spelsättet vs-mode kommer finnas på 12 banor.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
De menar nog att man kommer kunna spela vs på samtliga kampanjer som redan finns.. på trailern fick man inte se någon ny bana eller nått.. samt att de inte nämner nånting om "nya" banor.. bara att spelsättet vs-mode kommer finnas på 12 banor.

Så tolkar jag det med, annars skulle de nog ha påpekat några gånger att det är nya banor som kommer med DLC.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

ganska lamt att vänta på 2 redan existerande banor till versus som ska släppas i spring.. fyfan va dom är lata.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ganska lamt att vänta på 2 redan existerande banor till versus som ska släppas i spring.. fyfan va dom är lata.

ja.. känns inte som de prioriterar detta spel direkt.. ändå så verkar det som att väldigt många l4d har sålts.. vet inte om man kan hitta en statistik på det nånstans?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Dra dit pepparn växer Valve, så trött på er!!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ganska lamt att vänta på 2 redan existerande banor till versus som ska släppas i spring.. fyfan va dom är lata.

no shit.. blev förvånad när de inte var fixade en hel månad efter att spelet släppts, istället vill de att vi ska vara glada för att de är gratis nu när de kommer nån gång till våren... idioter

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Jag väntar på att custom maps ska släppas till l4d.. när kommer det att ske? man har ju sett massa filmer / bilder på custom maps.. men hur kan man spela dem?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Är tvungen att posta denna, garvade så in i h'lvete..

http://www.youtube.com/watch?v=b_awainiCQE

Bästa är ju 2min o 12sek in i klippet,
"Ok guys!, follow me!, FAKK!!.. ABORT ABOORT!.."

Visa signatur

Thermaltake Level 10 Gaming Station | Intel® Core™ i7-990X Extreme Edition | ASUS Rampage III Black Edition | Western Digital Caviar Green 3TB | Samsung Spinpoint F1 1TB SATA II | Kingston HyperX SSD 240GB 2.5" | Corsair SSD Force Series™ F180A, 180GB 2.5" | Corsair XMS3 Vengeance 24GB DDR3 PC3-15000 1866MHz 6x4gb | ASUS GeForce TITAN | Fostex TH900 | NEC MultiSync LCD 3090WQXI black

Permalänk
Medlem

princip och moralfråga.
Jag vet att detta kan inkräkta på §7 men jag vill veta.

Det är så att jag har köpt l4d (för att göra det klart) men jag har kompisar som inte har köpt det. Spela multiplayer är ju roligast så jag vill vara med men min original går inte ihop med deras gamla crackade.

Nu vill jag veta vad ni anser om att jag också kör deras crackade så vi kan spela. (jag har ju trots allt köpr rätten att få spela och använda mjukvaran)

vad säger ni? helst hade jag velat att dom köper det så vi kan spela survival sen när edt släpps :F

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
princip och moralfråga.
Jag vet att detta kan inkräkta på §7 men jag vill veta.

Det är så att jag har köpt l4d (för att göra det klart) men jag har kompisar som inte har köpt det. Spela multiplayer är ju roligast så jag vill vara med men min original går inte ihop med deras gamla crackade.

Nu vill jag veta vad ni anser om att jag också kör deras crackade så vi kan spela. (jag har ju trots allt köpr rätten att få spela och använda mjukvaran)

vad säger ni? helst hade jag velat att dom köper det så vi kan spela survival sen när edt släpps :F

Jag skulle säga ett bestämt nej på frågan ifall du ska fixa samma som dom. Tyvärr vet jag inte hur du ska lösa det här om ni ska spela publikt på internet. Ska ni bara spela själva så finns det program vi inte får diskutera som fixar ihop er via vpn.

Hur som helst, slå dina polare i pungen tills dom köper spelet är nog mitt bästa förslag.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Jag skulle säga ett bestämt nej på frågan ifall du ska fixa samma som dom. Tyvärr vet jag inte hur du ska lösa det här om ni ska spela publikt på internet. Ska ni bara spela själva så finns det program vi inte får diskutera som fixar ihop er via vpn.

Hur som helst, slå dina polare i pungen tills dom köper spelet är nog mitt bästa förslag.

Du säger det?
typiskt. hoppades på att man kunde gå fritt då jag har gjort min ärliga handling :\

Icke diskutabla program är redan testade och spelen vill inte komunicera då det var olika "något" i dom.
Vi kommer sitta i internt nätverk då vi sitter som grannar och kan dela trådlöst när vi vill ^^;

Men men det får väl bli pungslagen på dom tills dom köper dock vet jag inte hur jag slår en tjej på pungen o.0 XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Hörde att det ska komma nya vapen och nya infected i någon stor patch, stämmer detta :)?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Du säger det?
typiskt. hoppades på att man kunde gå fritt då jag har gjort min ärliga handling :\

Icke diskutabla program är redan testade och spelen vill inte komunicera då det var olika "något" i dom.
Vi kommer sitta i internt nätverk då vi sitter som grannar och kan dela trådlöst när vi vill ^^;

Men men det får väl bli pungslagen på dom tills dom köper dock vet jag inte hur jag slår en tjej på pungen o.0 XD

Ta med en i plast och tejpa fast den på henne.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linppan
Hörde att det ska komma nya vapen och nya infected i någon stor patch, stämmer detta :)?

Citat:

Due for release this spring, the DLC for 2008's best-selling new game property on the PC and Xbox 360, is dubbed the L4D Survival Pack and introduces a new multiplayer game mode entitled, Survival, plus two complete campaigns for Versus Mode (Death Toll, Dead Air). A Critic's Choice Edition of the game will be heading to retail stores this spring, and will include access to all the content introduced in the L4D: Survival Pack.

Står ingenting om Nya infected/vapen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får krachar i spelet det fastnar och ljuder bara loopar. Måste ctrl+alt+del ut och in igen då fungerar det. Hade samma problem med mitt 8800GTS 512MB och har även bytt nätagg (självklart inte har dessa uppgraderingar varit för l4d).

Använder Vista x64

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Nej, det var likadant för mig (fast i 10-20s så jag behövde inte göra ctr+alt+del). Jag uppdaterade drivrutinerna till grafikkortet och nu fungerar det mycket bättre, så testa det om du inte redan har gjort det.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutshell
Nej, det var likadant för mig (fast i 10-20s så jag behövde inte göra ctr+alt+del). Jag uppdaterade drivrutinerna till grafikkortet och nu fungerar det mycket bättre, så testa det om du inte redan har gjort det.

Har senaste drivrutinerna, alltid uppdaterad.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Testa att stänga av multicore rendering under video options. Fungerade för mig.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Var faaaaaaaaaan e patchen Valve???????? ZuGG D01mE ller?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB