Left 4 dead-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Testa att stänga av multicore rendering under video options. Fungerade för mig.

Vad gör denna inställning? Ska det verkligen behövas att man fifflar med inställningarna själv för en sådan sak.

Vill bara tillägga att ibland kraschar det inte alls under ett par timmar till och med. Men ibland även rätt fort. Samt att om man tabbar ut ur spelet någon gång medans man väntar i lobbyn eller liknande så är risken större att det hänger sig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Är det vista användare som har problem ? kör xpx32 och har aldrig haft några problem, har allt maxat och ändå får man stabil och bra fps med multicore på off.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Är det vista användare som har problem ? kör xpx32 och har aldrig haft några problem, har allt maxat och ändå får man stabil och bra fps med multicore på off.

Handlar inte om låg fps. Utan stt spelet fryser och ljuder loopar, man måste alt tabba ut och in för att det ska börja igen. Som sagt hade det sen demo versionen. Har haft olika komponenter med. Ibland händer det ibland inte.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Vad gör denna inställning? Ska det verkligen behövas att man fifflar med inställningarna själv för en sådan sak.

Vill bara tillägga att ibland kraschar det inte alls under ett par timmar till och med. Men ibland även rätt fort. Samt att om man tabbar ut ur spelet någon gång medans man väntar i lobbyn eller liknande så är risken större att det hänger sig.

Den har något att göra med att ge bättre prestanda om man har fler än en kärna på processorn, jag märkte dock ingen skillnad i prestanda.

Nu när du beskriver mer av ditt problem så låter det inte riktigt samma som jag hade. Mitt krashar och får ljudet att loopa direkt men efter ca 5-10s så slutar det och så flyter det fint någon minut sen loopar ljudet igen och så håller det på så.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Byt till äldre drivrutiner. Jag körde de nya 18X.XX drivarna o fick dessa problem i L4D. Nu kör jag 178 o det funkar fin fint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
Byt till äldre drivrutiner. Jag körde de nya 18X.XX drivarna o fick dessa problem i L4D. Nu kör jag 178 o det funkar fin fint.

Det här har funkat för många, mig själv inkluderat.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Entusiast

http://kotaku.com/5164722/take-a-look-at-the-left-4-dead-down...

Filmer som visar nya patchen, survival mod osv

Glöm inte välja high quality på filmerna, annars är det för litet!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Survival mode verkar riktigt värt, vore dock kul med ytterligare en karta också

Permalänk

Några här som fortfarande spelar? Svårt att hitta bra spelare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RayenPunk
Några här som fortfarande spelar? Svårt att hitta bra spelare

jag spelar bara ibland, och ja, bra spelare är ytterst sällsynt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
jag spelar bara ibland, och ja, bra spelare är ytterst sällsynt.

Gå med i lite grupper så hittar man lättare. L4D Sweden t.ex.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Gå med i lite grupper så hittar man lättare. L4D Sweden t.ex.

Den gruppen hade bara 4 medlemmar ju

Permalänk
Medlem

Jag spelar, absolut mycket roligt när man väl kommer med några som kan spela. Sitta och snacka skit, skratta. Mycket bra spel fortfarande!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jag spelar, absolut mycket roligt när man väl kommer med några som kan spela. Sitta och snacka skit, skratta. Mycket bra spel fortfarande!

Får jag då lov och adda dig på steam? så L4D åter igen blir roligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RayenPunk
Får jag då lov och adda dig på steam? så L4D åter igen blir roligt

dito pl0x

Permalänk

Patchen kommer den 21:a April!!!

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31977

EDIT: NOOOOOOOOOOOOO Då kommer den till XBOX 360!!... Sadface

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Patchen kommer den 21:a April!!!

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31977

EDIT: NOOOOOOOOOOOOO Då kommer den till XBOX 360!!... Sadface

asså vafan... pc borde ju komma före xbox tycker man.. jag kan nästan svära på att l4d till pc har mer spelare också, speciellt med tanke på att alla jävla servrar är konstant fulla på kvällarna.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Med det står även att det "troligen" kommer till pc samma dag eller runt det datumet.

Hoppas!!!! vill ha survivor nu när jag övertallat mina kopisar att äntligen köpa spelet

Dom har tills nu kört crackat med steam urtaget >.<
Bra spel köper man punkt!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Med det står även att det "troligen" kommer till pc samma dag eller runt det datumet.

Det är antagligen bara fragzones spekulationer

Permalänk
Medlem

förstår inte varför inte l4d prioriteras högre med tanke på hur många spelare dom fått.. borde ju vara uppdateringar och uppgraderingsplaner hela tiden..
spelet är ju aslitet .. borde byggas ut bra mycket mer.
Jag har börjat spela mycket mindre.. kanske bara 2timmar i veckan på sin höjd.. just för att man spelat igenom det så pass många ggr.. börjar kännas som demot gjorde efter nån vecka.
Spelar endast när mina kompisar spelar och behöver en till spelare.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Det är antagligen bara fragzones spekulationer

Antar att det är därför ordvalet "troligen" användes ^^;

Hur som helst så håller jag med följande skirbent om att det borde byggas ut mycket mer men i och med att survival kommer så är jag nöjd tills nästa patch släpps

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Ser ut som dom sänkt priset på L4D på steam, till 29:99 euro. Man kan ju alltid hoppas att dom sänker priset på det fysiska spelet med.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ett helt ok pris på 3-400kr men visst mer sänkning hade inte gjort ont i plånboken för dom som inte redan har det ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Permalänk

Ser ut som att priset på det butikssålda L4D börjar sjunka i pris nu när butikerna börjat köpa in för det nya priset.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=148332

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk

L4D coop på pc är grymt...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Hittade spelet för 229:- på OnOff i Uppsala, är det värt det? Har inte några kompisar som har spelet eller vill köpa det så det blir väll mest public och någon steam kompis.

Har hört att det finns många idioter på public i det här spelet, som kör sitt eget race och förstör för resten av gruppen. Känns lite oroväckande då spelet bygger så mycket på samarbete.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

229:- för l4d är väll billigt, köpte mitt för 350:- på webhallen för ett tag sen, kostar 269:- där nu så 229:- på on-off är ju fortfarande billigare

Jag spelar alltid med random människor när jag kör left 4 dead, haft det i 1 månad nu och har aldrig stött på någon som kör en Leroy Jenkins eller förstör för andra. Vem vet, jag kanske bara har tur dock.

De flesta har mic och är vänliga. Ingen har någonsin klagat på mig även om jag kanske var dålig i början.

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Medlem

Ne det är ingen fara med idioterna tycker jag, går jätte snappt att byta server om det vore så. Kan väl vara värt det.

Permalänk
Medlem

Jo, det finns ju fler idioter än vettiga spelare tyvärr. Många ryssar och fransmän som inte vill snacka engelska och bara drar iväg istället.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB