Left 4 dead-tråden

Permalänk
Medlem

Får hålla med om att Steam är riktigt bra. Alltid sköt och ha spelen samlade på ett ställe och att slippa växla mellan massa skivor, också skönt med auto update.. man behöver aldrig oroa sig för att spelen är opatchade.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrunkenMonkey
kan vi inte få en forumdel eller om någon vill starta upp ett forum för swec4dead gruppen... eller en irc kanal... hade underlättat när man vill arrangera spelkvällar.

Att dra igång en IRC-kanal kanske inte vore helt dumt, och inte särskilt svårt heller Bara att någon tar tag i det och joinar en kanal så hoppar vi andra efter. Vore perfekt nu när det är svårt att se vart folk spelar p.g.a för många medlemmar i gruppen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teh Daniel
Då jag är en av de som faktiskt betalar för mina spel idag, så tycker jag att det känns kränkande att behöva stå ut med massor av extra program som tar från prestandan och ökar tiden det tar innan jag får börja spela spelet. Personligen anser jag att Steam är det mest korkade de kunnat komma på. Dock så erkänner jag att det var ett väldigt tag sen jag använde det så det är mycket möjligt att de har förbättrat det idag.

Tack för informationen dock.

hehe inga problem

Jag använder css och steam varje dag och märker ingen större förlust av prestandan.. aktivitetshanteraren(taskmgr.exe) tar mer cpu än vad steam gör tyvär..

Permalänk

Mmm precis, dagarna då man jagade varenda liten byte på minnet och beräkningscykel på processorn är numera historia.

Körar in och säger yay till steam. Håller med om en del överpriser, men i övrigt helt perfekt.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Måste passa på att fråga.. vad är det roligaste ni vart med om i L4D??

En "Kul" grej som hände mig var i ett versus game, såg ut så här ungefär

1: Alla står och campar och får stryk, utom jag som säger att vi måste dra vidare
2: Efter mycket möda och stort besvär så lyckas vi ta oss till saferoomet varpå en blir övermannad precis utanför.

Jag ska tillägga att det var inte lite infected utanför heller, så en vettig taktik hade väll vart att lämna honom bakom så inte alla dör när en smoker drar ut någon och vi måste rädda honom också..

men iaf.. jag stänger dörren, och någon lite fjortis börjar gapa och skrika på engelska att jag är en noob som stängde dörren (istället för att bara skjuta genom dörren, som jag hade tänkt)

Aja.. han öppnar dörren precis innan snubben där ute dör.

Slutsats: Infected stormar saferoom och alla dör, så vem är det som är noob egentligen..

Det var ganska kul.. i efterhand

Visa signatur

NIL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarantula
Måste passa på att fråga.. vad är det roligaste ni vart med om i L4D??

En "Kul" grej som hände mig var i ett versus game, såg ut så här ungefär

1: Alla står och campar och får stryk, utom jag som säger att vi måste dra vidare
2: Efter mycket möda och stort besvär så lyckas vi ta oss till saferoomet varpå en blir övermannad precis utanför.

Jag ska tillägga att det var inte lite infected utanför heller, så en vettig taktik hade väll vart att lämna honom bakom så inte alla dör när en smoker drar ut någon och vi måste rädda honom också..

men iaf.. jag stänger dörren, och någon lite fjortis börjar gapa och skrika på engelska att jag är en noob som stängde dörren (istället för att bara skjuta genom dörren, som jag hade tänkt)

Aja.. han öppnar dörren precis innan snubben där ute dör.

Slutsats: Infected stormar saferoom och alla dör, så vem är det som är noob egentligen..

Det var ganska kul.. i efterhand

Haha... Kul story!
Problemet i L4D är just att många inte vill kommunicera med varandra, utan kör sitt eget race..

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teh Daniel
Jag har hatat Valve sedan Half Life 2. Inte spelet i sig, men den extremt irriterande klienten man var tvungen att använda för att installera spelet. Dessutom så har jag glömt mitt användarnamn, e-post och troligen lösenord också, så jag kommer troligen aldrig att kunna spela det spelet igen.
Hur är det med sådant trams i detta spel?

Det tyckte jag också i början, men idag så är det så pass många bra spel på Steam att jag har ändrat åsikt. Det är ett väldigt smidigt system där man kan samla polare och olika spel (inte bara valve, även andra tillverkare) och kunna ansluta enkelt till samma server som ens polare lirar på... Så, ge det en chans till så tror jag nog att du ändrar dig.

---

@DrunkenMonkey; går ju alltid att skapa ett inlägg i den här tråden också. Men jag brukar fråga i #sweclockers, #sweclockers.com samt relaterade kanaler... brukar alltid vara folk som vill spela!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
Serverbrowsern suger nämligen och verkar ha en tendens att välja undermåttliga servrar hela tiden om man tar search for dedicated (antagligen för att resten e fulla).

Defaultinställningen är att joina första bästa server med ping på <250 ms har jag för mig vilket inte är så bra alla gånger. Det går att ändra värdet till t.ex. <100 ms. Kommer inte ihåg vilket cvar man skulle ändra men det är bara att Googla.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Tycker vi drar igång #l4d.se @ qnet förresten

För allmänt snack och hitta survivors att lira med

Permalänk

Det roligaste som hänt mig hittills är förmodligen när jag och två kompisar spelade. Det var på No Mercy, på första banan, kanske tredje, inte säker. Vi hade klarat oss till saferoom, men en av mina kompisar vill alltid döda så mycket som möjligt så han sa bara "Vänta, vänta, vi måste vänta på en sista våg." så vi satt där och väntade, jag hade snipergeväret.

Plötsligt hör jag en hunter och ser att han är på väg över stängslet till höger om mig, min kompis börjar spraya mot den men missar för den hoppar precis, jag viftar till med musen och skjuter den när den är som högst upp i luften, vilket leder till att den flyger säkert 20 meter upp från där den var! Vi höll på att garva ihjäl oss, den bara fladdrade iväg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Det roligaste som hänt mig hittills är förmodligen när jag och två kompisar spelade. Det var på No Mercy, på första banan, kanske tredje, inte säker. Vi hade klarat oss till saferoom, men en av mina kompisar vill alltid döda så mycket som möjligt så han sa bara "Vänta, vänta, vi måste vänta på en sista våg." så vi satt där och väntade, jag hade snipergeväret.

Plötsligt hör jag en hunter och ser att han är på väg över stängslet till höger om mig, min kompis börjar spraya mot den men missar för den hoppar precis, jag viftar till med musen och skjuter den när den är som högst upp i luften, vilket leder till att den flyger säkert 20 meter upp från där den var! Vi höll på att garva ihjäl oss, den bara fladdrade iväg.

Hehe, det är skönt när ragdoll buggar ur... ^^

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

ang steam.. väldigt bra program. Funktionen jag gillar mest är att man kan nästan spela vilket spel som helst i det.. jag kör t.ex wow genom steam.. och på så sätt så har jag möjligheten att trycka "shift + tab" och få fram friendslist och snacka med vänner som sitter o spelar ett helt annat spel. Det är även en väldigt bra join funktion så man kan högerklicka på en vän och ta "join game" eller se server-info på det game han är inne på. Pga priserna på spel i steam så kommer jag nog inte köpa några spel där.. skulle det däremot ändras till bra priser så skulle jag nog överväga saken.. slippa vänta på en beställning eller gå till en affär.

Hur går det med "Swec 4 Irc" kanalen?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
ang steam.. väldigt bra program. Funktionen jag gillar mest är att man kan nästan spela vilket spel som helst i det.. jag kör t.ex wow genom steam.. och på så sätt så har jag möjligheten att trycka "shift + tab" och få fram friendslist och snacka med vänner som sitter o spelar ett helt annat spel. Det är även en väldigt bra join funktion så man kan högerklicka på en vän och ta "join game" eller se server-info på det game han är inne på. Pga priserna på spel i steam så kommer jag nog inte köpa några spel där.. skulle det däremot ändras till bra priser så skulle jag nog överväga saken.. slippa vänta på en beställning eller gå till en affär.

Hur går det med "Swec 4 Irc" kanalen?

Hur i tusan spelar du WoW genom steam?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Hur i tusan spelar du WoW genom steam?

Tryck på "Games" sen "Add a non-Steam game to My Games list..." då kan du lägga till vilket spel du vill till steam

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Roligast jag varit med om var nog när mitt hp buggade, jag var ensam kvar och skulle bara ta mig in i bilen som stod och väntade precis bakom mig, men som sagt så var jag ensam kvar mot 2 tanks och ja... vääldigt många infected, jag vart omringad kunde inte röra mig en meter ens men mitt hp vägrade gå ner mer än till 7-10 innan det hoppade upp igen, jag var alltså odödlig! Men tro faan att de gick gå in i bilen, när man väl lyckats döda såpass många att man kunde röra sig vart jag bortslagen av tanksen och vips så var jag omringad igen... höll på väldigt länge men till slut gav polaren mig oändligt med rör bomber genom consollen så jag lyckades bli av med packet och kunde röra mig mot bilen. Värt att tilllägga var att polaren _inte_ hade mixtrat med livet i consollen, just de var alltså en bugg. Höll säkert på i 10-20 minuter att ta mig in i den där jävla bilen som stod 10 meter ifrån mig...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

kommer inte ihåg vilken som varit roligaste för mig.. finns så pass många.. men en sak som va roligt.. spelade på en server helt som vanligt.. spelade som survivor och som vanligt så skjuter man genom väggarna om man hör en boomer på andra sidan.. och med lite flyt så lyckades jag med det hela tiden.. och det var 8 av 10 fall samma person som jag dödade.. dröjde med andra ord inte länge innan jag blev fuskanklagad .. och jag började skratta så hårt när jag gång på gång lyckades ta honom genom en vägg eller på långt avstånd.. och han blev så sjukt förbannad.. slutade med att han lämnade servern..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarantula

--- text ---

Slutsats: Infected stormar saferoom och alla dör, så vem är det som är noob egentligen..

Det var ganska kul.. i efterhand

Råkade ut för samma grej när jag o en polare körde coop... vi stog i saferoomet å sen satt vi å pratade med varann (vi satt i samma rum hos mig)... sen hörde vi vrål från datorerna o det kom en hel hög med zombies. Kul var det, panik utbröt men vi överlevde.

Men iaf, jag tror nog L4D är roligast om man kör med kompisar osv... för då kan man göra upp hur man ska göra å planera lite. Eller som vi gjorde emellanåt, körde prickskytte med pistol på zombies vilket var ganska underbart.
Så med rätt personer är L4D hur kul som helst.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Hur går det med "Swec 4 Irc" kanalen?

Bra fråga du. Har både länkats till #l4d.se och till #l4d.sca, har ingen som helst aning vilken som "gäller"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
kommer inte ihåg vilken som varit roligaste för mig.. finns så pass många.. men en sak som va roligt.. spelade på en server helt som vanligt.. spelade som survivor och som vanligt så skjuter man genom väggarna om man hör en boomer på andra sidan.. och med lite flyt så lyckades jag med det hela tiden.. och det var 8 av 10 fall samma person som jag dödade.. dröjde med andra ord inte länge innan jag blev fuskanklagad .. och jag började skratta så hårt när jag gång på gång lyckades ta honom genom en vägg eller på långt avstånd.. och han blev så sjukt förbannad.. slutade med att han lämnade servern..

Haha, inte kul med folk som bara klagar. Speciellt inte folk som lämnar servern bara för att det går illa för laget, det är riktigt trist faktiskt. Jadu.. angående fusk, kanske man ska testa wallhack som infected

Permalänk

Patch den här veckan, och om man ska tro vissa på steampowered forumet, idag tillochmed.
Återstår att se, och det är som sagt en patch och inget har nämts om att dlc ska komma med den.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Patch den här veckan, och om man ska tro vissa på steampowered forumet, idag tillochmed.
Återstår att se, och det är som sagt en patch och inget har nämts om att dlc ska komma med den.

"dlc"?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
"dlc"?

DownLoadable Content.
Nya campaigns, vapen etc...

Vilket är bekräftat att det SKA komma. Kommer förmodligen att presenteras den här veckan lr nästa, men sen väntar dom nog yttligare en vecka lr två innan det släpps.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
DownLoadable Content.
Nya campaigns, vapen etc...

Vilket är bekräftat att det SKA komma. Kommer förmodligen att presenteras den här veckan lr nästa, men sen väntar dom nog yttligare en vecka lr två innan det släpps.

det är fanimej efterlängtat...

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

jo lite nya pangare och nya maps skulle va fint, efter 41k zombisar så börjar man hitta ganska bra.
Galet beroende framkallande spel!

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk
Medlem

nån som lyckats solo:a en tank än och fått achivement i "fair-game"? dvs inte fuskat och haft en kompis som blivit tank och låtits dödas.
Tycker det verkar rätt omöjligt.. svåraste steget är ju att alla andra måste vara helt döda.. annars skjuter de ju tanken och då kan du itne få achivement.. och så måste ju tanken verkligen vara urkass för att inte kunna döda en ensam spelare.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
nån som lyckats solo:a en tank än och fått achivement i "fair-game"? dvs inte fuskat och haft en kompis som blivit tank och låtits dödas.
Tycker det verkar rätt omöjligt.. svåraste steget är ju att alla andra måste vara helt döda.. annars skjuter de ju tanken och då kan du itne få achivement.. och så måste ju tanken verkligen vara urkass för att inte kunna döda en ensam spelare.

http://www.youtube.com/watch?v=Mn5i-DODtuU

Ta en titt, kanske får lite tipps.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
http://www.youtube.com/watch?v=Mn5i-DODtuU

Ta en titt, kanske får lite tipps.

tack.. ska titta när ja kommer hem.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
nån som lyckats solo:a en tank än och fått achivement i "fair-game"? dvs inte fuskat och haft en kompis som blivit tank och låtits dödas.
Tycker det verkar rätt omöjligt.. svåraste steget är ju att alla andra måste vara helt döda.. annars skjuter de ju tanken och då kan du itne få achivement.. och så måste ju tanken verkligen vara urkass för att inte kunna döda en ensam spelare.

Finns ju ingen anledning att skjuta på tanken om man spelar Co-op så länge man har en molotov eller bensindunk. Tänd eld på fanskapet och spring. Vill du ha achievement så är det bara att dra iväg ett skott på tanken under tiden så är biffen klar.

Detta för Expert åtminstone. På Normal (eller Versus för den delen) så kan man bara masha autoshotgun i nyllet på tanken så dör han på 3sek.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Finns ju ingen anledning att skjuta på tanken om man spelar Co-op så länge man har en molotov eller bensindunk. Tänd eld på fanskapet och spring. Vill du ha achievement så är det bara att dra iväg ett skott på tanken under tiden så är biffen klar.

Detta för Expert åtminstone. På Normal (eller Versus för den delen) så kan man bara masha autoshotgun i nyllet på tanken så dör han på 3sek.

spelar ingen roll vart du skjuter tanken,.. han dör lika fort iaf.. (jag har provat) .. visst kastar man en molotov.. men alltid några som skjuter på han ett par skott iaf.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
spelar ingen roll vart du skjuter tanken,.. han dör lika fort iaf.. (jag har provat)

Jag är medveten om det, lite kass formulering av mig bara. Syftade på att det bara är att stå kvar där man står och tömma magasinet istället för att kita.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Patchen är släppt:

General

* Fixed Survivors being able to climb surfaces marked for versus infected only
* Fixed a class of SurvivorBot bugs dealing with rescuing downed players
* Players can no longer grab ladders while flying through the air after a Tank punch
* Shooting near a car with an alarm that has already fired the alarm will no longer make chirping noises
* Improved loading time
* Fixed mini-gun physics exploit
* Fixed propane tanks (and other physics objects) causing players to fall through elevators
* Fixed rare achievement bug issues
* Fixed several map exploits
* Fixed various match making issues
* Fixed NAT traversal issues

Versus Changes

* Added HUD elements to show status of other infected players
* Changed color of infected player name in chat to red
* Fixed exploit where players could spawn infected bots
* Fixed instance where a Survivor changing to the infected team would be attacked by infected bots
* Normalized special infected melee damage
* Made the following client commands cheat protected: "Kill" and "explode"
* Fixed exploit where infected players could run away and teleport back to gain health
* Players can only change teams once per map
* Players can't change teams while other players are still loading
* Tank spawns at the same % through the map for both teams in versus mode
* Made the Tank and Witch spawn directly on the escape route
* Increased chance of getting the Tank or Witch
* Fixed team swap issue

Hunter

* Easier to pounce a Survivor who is meleeing
* Increased Minimum damage a Hunter pounce does

Smoker

* Fixed Smoker tongue tolerance
* Smoker now has to be killed or the tongue destroyed for the tongue to break
* Survivors cannot bash someone off the tongue until the Survivor being pulled is paralyzed or hanging
* Tongue attacks that fail to paralyze or hang a Survivor will use the shorter ability delay timer
* Fixed cases where the ability timer was not using the correct time
* Fixed case where you could point at a Survivor but not register a tongue hit
* Fixed Smoker tongue not targeting and landing properly through PZ ghosts
* Smoker tongue does damage every second while dragging paralyzed Survivors

Tank

* Bashable objects now appear with a red glow
* Tanks hitting a car with an alarm disables the alarm permanently
* Tank frustration timer is only reset by hitting Survivors with rocks or fists
* Reduced autoshotgun damage against Tanks

Witch

* Witch spawns at the same % through the map for both teams
* Avoids spawning within a certain % of the tank
* Fixed an exploit where the Witch could be woken up and tricked into attacking Survivors

http://store.steampowered.com/news/2162/

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar