Vägen Till Körkort - Ett program av mig

Permalänk
Medlem

Vägen Till Körkort - Ett program av mig

Halloj!

Har under de senaste 2 åren pillat på ett körkortprogram. Programmet går vid namn Vägen Till Körkort & kan laddas ned via följande adress: www.vagentillkorkort.se

Programmet är utvecklat i C++(Visual Studio Express), med SDL samt Chilkat som externa bibliotek.

Varför utvecklade jag programmet? Tanken var att bli bättre på programmering samtidigt som jag studerarade för kortet.

Resultatet blev ganska bra & jag valde att släppa programmet för allmänheten.

Programinnehåll:
- Oändligt med kunskapsprov
- Oändligt med övningar
- Ladda ner de senaste frågorna med ett klick
- Håller koll på att du har den senaste uppdateringen
- Erhåll prestationer
- Se statistik
- Egen profil
- Se felsvar & få dem förklarade
- Bildfrågor(inte så många just nu)
- Smart uppslagsfunktion för frågor
- Tipsfunktion

Nu söker jag helt enkelt lite feedback!

Ladda ner från www.vagentillkorkort.se
Ange produktnyckel "GRATIS".

VH

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_cs:

Nu söker jag helt enkelt lite feedback!

Under systemkraven står det "512 Mb ram" vilket troligen borde vara "512 MB RAM".

Permalänk

Ska prova genast, håller på med MC kort.

Permalänk

Jay klarade teoriprovet på marginalen 52 poäng. Sen var det också 9 år sedan jag tog körkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Under systemkraven står det "512 Mb ram" vilket troligen borde vara "512 MB RAM".

Du har så rätt. Ändrar det

Skrivet av spicy_mama:

Ska prova genast, håller på med MC kort.

Tyvärr är programmet utvecklat för behörigheten B : /

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Skrivet av martin_cs:

Du har så rätt. Ändrar det

Tyvärr är programmet utvecklat för behörigheten B : /

Har du tankar för A kort? behöver hjälp med frågor? Jag är inte så långt kommen men jag kan absolut föra anteckningar

Permalänk
Medlem

@spicy_mama:

Jodå har funderat på det!

Men utvecklingen har legat lite på hyllan då jag fått nytt jobb. Men ska ta tag i det igen snart

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

På webbsidan under FAQ står det att programmet kostar 60kr, när man köper står det 24kr.
Är jag helt ute och cyklar eller stämmer något inte här?

http://www.vagentillkorkort.se/fragor
http://www.vagentillkorkort.se/kop

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Medlem

@Thestar19:

Bra att du är uppmärksam.

- kostade ursprungligen 60:-.
- Sänkte till 24:-

- Nu kostar det inget

Ska ändra omedelbums!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Bra initiativ.. ta gärna med A behörighet så kommer jag köra igång!

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

om du håller detta program uppdaterat och behåller det gratis kan det någ bli en hitt

Permalänk
Medlem

@Silcan:

Tack

Självklart vill jag hålla det uppdaterat. Ju fler användare, ju mer taggad blir jag på att uppdatera programmet.

Just nu har det varit lite "segt". Svårt att nå ut & visa att man finns. Men jag pular på det lite då & då!

Har en stor uppdatering som kommer gå live snart.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

När man går igenom felsvaren för testet så visas inte bilderna. "Vad visar skylt 3?" t ex. Jag tycker det är jättestörande med allt blinkande. Men det kanske bara är jag. Sen tycker jag färgerna för alternativen grönt, gult, rött kan vara lite jobbiga. Jag kanske är överkänslig. 1, 2, 3 hade varit lättare. Men rent generellt så tycker jag allt blinkande är jobbigast. Tiden får nog kanske gärna ticka ner istället för upp.

(Nu har jag bara gjort teoriprovet, ingenting annat).

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

@lossah:

Tack för din feedback!

Det där med bilderna måste jag titta närmre på. Haha! Förstår att det är frusterande att inte se bilden som hör till frågan =).

Men programmet är alltid under utveckling & alla synpunkter tas med för kommande uppdateringar!

Tack!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Otroligt 65 rätt av 70 fast det är 27 år sedan man tog körkortet..
@martin_cs Håll det gärna uppdaterat och så , det är bara bra och kunna träna fast man har körkort

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk

http://www.vagentillkorkort.se/images/bild1_deal.png
Denna bild luktar konstigt faktist.. Ta bort den stora gröna texten GRATIS TILLSVIDARE!
ser ut som en banner man inte vill klicka på.
Annars tycker jag det ser proffsigt ut. Kanske får ta o installera

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Feedback från mig, programmet svarar inte, får bara ett svart fönster.

win7 64
2500k
Msi - P67A-c45 B3
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/1.5V/XMS3
Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/1.5V/XMS3
Gigabyte GTX670 2GB

Permalänk
Medlem

får bara att programet inte kan ansluta till internet, fast jag lagt till det i brandväggen

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OttO36:

Otroligt 65 rätt av 70 fast det är 27 år sedan man tog körkortet..
@martin_cs Håll det gärna uppdaterat och så , det är bara bra och kunna träna fast man har körkort

Bra där!

Mitt mål är att hålla det levande.

Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

http://www.vagentillkorkort.se/images/bild1_deal.png
Denna bild luktar konstigt faktist.. Ta bort den stora gröna texten GRATIS TILLSVIDARE!
ser ut som en banner man inte vill klicka på.
Annars tycker jag det ser proffsigt ut. Kanske får ta o installera

Tack för feedback. Ska kolla på det!

Skrivet av mallesoft:

Feedback från mig, programmet svarar inte, får bara ett svart fönster.

win7 64
2500k
Msi - P67A-c45 B3
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/1.5V/XMS3
Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/1.5V/XMS3
Gigabyte GTX670 2GB

Hmm märkligt.. Provat att installera om, eller att ladda ner zip-filen istället?

Skrivet av noob:

får bara att programet inte kan ansluta till internet, fast jag lagt till det i brandväggen

Kan inte ge så mycket tips här mer än att installera om då det fungerat bra på alla datorer jag kört på.

De gånger jag stött på ett liknande problem har varit om man råkat blockera programmet i brandväggen, eller att man sitter på en riktigt dålig internetuppkoppling =).

Vill klargöra att programmet fortfarande inte är helt färdigställt. Men det börjar närma sig..

Saker jag vill förbättra:
- Fler bildfrågor
- Fler frågor(tar sjukt lång tid att skriva)
- Snyggare Design (svåraste delen för mig, är inte den bästa för det jobbet...)
- Samt ändra programmet efter den feedback jag fått & får

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av iXam:

Under systemkraven står det "512 Mb ram" vilket troligen borde vara "512 MB RAM".

Till och med 512 MiB, om man vill vara extra noggrann.

Och 20 MB hårddiskutrymme, inte 20 Mb.

Och 500 MHz, inte 500 Mhz.

Förstår för övrigt inte riktigt varför allt innehåll består av bilder. Blir ju asjobbigt för dig, TS, att redigera sajten och går väldigt mycket emot hur webben är tänkt att fungera.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Till och med 512 MiB, om man vill vara extra noggrann.

Och 20 MB hårddiskutrymme, inte 20 Mb.

Och 500 MHz, inte 500 Mhz.

Förstår för övrigt inte riktigt varför allt innehåll består av bilder. Blir ju asjobbigt för dig, TS, att redigera sajten och går väldigt mycket emot hur webben är tänkt att fungera.

Haha.. ja det är lite bökigt att behöva redigera en bild. Vet inte hur jag tänkte =). Men tycker det har fungerat ganska bra! Hemsidan är prio nr 2, efter programvran.

Men bilden måste helt klart redigeras!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

@martin_cs: Testade Zip filen med, samma där, först kommer det upp en ruta där man anger anv namn, sedan startar en ny svart ruta, står så i ca 10sec sedan får jag som svar att programmet svarar inte.

Är det något programtillägg jag missat/inte har installerat c+/++ redist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallesoft:

@martin_cs: Testade Zip filen med, samma där, först kommer det upp en ruta där man anger anv namn, sedan startar en ny svart ruta, står så i ca 10sec sedan får jag som svar att programmet svarar inte.

Är det något programtillägg jag missat/inte har installerat c+/++ redist?

Jag kan faktiskt inte svara på vad felet beror på.

Alla nödvändiga dll filer osv finns med. Och bör gå att köra. Har testat programmet på mängder av burkar och det har fungerat på alla. Har aldrig behövt ladda ner något extra. =/

Jag tror felet ligger i internetuppkopplingen. Vid den svarta sekvensen sker en del kommunikation med min server. Prova koppla bort internet och starta sedan programmet. Kommer du förbi det svarta, så är det något tjaffs med uppkopplingen och mitt program

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

@martin_cs:
Hmmmm, skumt, ska rota runt lite i registret, återkommer om någon dag....

EDIT
Stängde ner nätet som du sa, då kom programmet i gång

EDIT
Så fort nätet är på funkar det inte, är det fel hos mig eller dig? Har Telia 100/100, brandväggen är Comodo, den frågar inte ens om att ditt prog vill ut på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallesoft:

@martin_cs:
Hmmmm, skumt, ska rota runt lite i registret, återkommer om någon dag....

EDIT
Stängde ner nätet som du sa, då kom programmet i gång

EDIT
Så fort nätet är på funkar det inte, är det fel hos mig eller dig? Har Telia 100/100, brandväggen är Comodo, den frågar inte ens om att ditt prog vill ut på nätet

Mycket märkligt! Det bör inte vara knas med programvaran då jag ser att ca 50-60 personer har kommit in sedan jag startade denna tråd. Ligger det som tilllåtet i din brandvägg? Har du inbyggd brandvägg i din router som kanske blockerar?

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

@martin_cs:
Comodo är inställd på att fråga om något prog vill ut på nätet, den frågan fick jag inte, jag har Telias Technicolor TG799vac som kom förinställd, kan det vara någon port som måste öppnas? har använt anv namnet malle och malle1, syns jag i din server?

Permalänk
Medlem

@mallesoft: Jag kan se dig i historiken, och det ser ut som du kommit in. Så jag förstår inte vad som är problemet. Prova att öppna port 21

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

@martin_cs:

Jag vet fan inte heller, Nätet på = prog startar inte, Nätet av = prog startar, då slog jag på nätet gjorde 5 test frågor, stängde ner prog, provade starta igen och det funkar inte när nätet är på? skitskumt

EDIT
Får nu "kunde inte starta och synkronisera funktionen FunFacts"

EDIT
Efter det felmesset kommer jag in helt plötsligt med nätet på???? Jag hatar sådant här hehehe...

Permalänk
Medlem

För mig fungerar det utmärkt! Fint att göra det gratis med

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallesoft:

@martin_cs:

Jag vet fan inte heller, Nätet på = prog startar inte, Nätet av = prog startar, då slog jag på nätet gjorde 5 test frågor, stängde ner prog, provade starta igen och det funkar inte när nätet är på? skitskumt

EDIT
Får nu "kunde inte starta och synkronisera funktionen FunFacts"

EDIT
Efter det felmesset kommer jag in helt plötsligt med nätet på???? Jag hatar sådant här hehehe...

haha! Gillar mitt felmeddelande "fun facts". Det har dock ingen betydelse.

Skrivet av climie:

För mig fungerar det utmärkt! Fint att göra det gratis med

Kul!

Dags att lägga sig! Kul att se att många har laddat ner programmet!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070