Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sledmo:

Hur fungerar det när man får dubbel XP i en månad, jag har beställt lite grejer tidigare i veckan som inte har skickats än men fick dubbel XP i en månad idag, måste jag avbeställa dom grejerna och beställa dom på nytt för att få dubbel XP på dom?

Funderar lite i samma spår här, nu när det varit black week med quad XP, men inget som jag köpt har ju skickats än, pga högt tryck på lagret antar jag, men känner systemet av när ordern las för att få xp eller när den skickats?

@webhallen

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att slippa ur bonussystemet och istället sköta nya beställningar, försökt nå mina beställningar och hamnar bara i någon barnslig uppmaning om att: Achievements
Utför uppdrag, ibland hemliga sådana, för att låsa upp Webhallens Achievements! Det hjälper inte att logga ut och rensa orderhistoriken mm är låst till detta. Är det något som gynnar försäljningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eile:

Hur gör man för att slippa ur bonussystemet och istället sköta nya beställningar, försökt nå mina beställningar och hamnar bara i någon barnslig uppmaning om att: Achievements
Utför uppdrag, ibland hemliga sådana, för att låsa upp Webhallens Achievements! Det hjälper inte att logga ut och rensa orderhistoriken mm är låst till detta. Är det något som gynnar försäljningen?

om du går in på din profil så kan du aktivera "professional mode" eller nått sådan så slipper du mycket av det som andra uppskattar

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eile:

Hur gör man för att slippa ur bonussystemet och istället sköta nya beställningar, försökt nå mina beställningar och hamnar bara i någon barnslig uppmaning om att: Achievements
Utför uppdrag, ibland hemliga sådana, för att låsa upp Webhallens Achievements! Det hjälper inte att logga ut och rensa orderhistoriken mm är låst till detta. Är det något som gynnar försäljningen?

Tror det är en bug, det ska inte vara så normalt. @webhallen

Samma för mig, har testat på mobil o dator, samma fel.
Går inte att komma åt ordrar, inte ens genom att skriva enskilda ordrars hela URL.

bugbugbug
Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eile:

Hur gör man för att slippa ur bonussystemet och istället sköta nya beställningar, försökt nå mina beställningar och hamnar bara i någon barnslig uppmaning om att: Achievements
Utför uppdrag, ibland hemliga sådana, för att låsa upp Webhallens Achievements! Det hjälper inte att logga ut och rensa orderhistoriken mm är låst till detta. Är det något som gynnar försäljningen?

Skrivet av Oedlan:

Tror det är en bug, det ska inte vara så normalt. @webhallen

Samma för mig, har testat på mobil o dator, samma fel.
Går inte att komma åt ordrar, inte ens genom att skriva enskilda ordrars hela URL.

Ja webhallen måste ha något fel på sin sida just nu, jag kommer inte heller åt mina ordrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Ja webhallen måste ha något fel på sin sida just nu, jag kommer inte heller åt mina ordrar.

Verkar funka igen

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Funderar lite i samma spår här, nu när det varit black week med quad XP, men inget som jag köpt har ju skickats än, pga högt tryck på lagret antar jag, men känner systemet av när ordern las för att få xp eller när den skickats?

@webhallen

Det är när du la beställningen som räknas, så det är ingen fara för dig.

Om man lagt beställningar som inte skickats, och sedan får dubbel XP i en månad så får du inte dubbel XP på det man köpt innan man fick den perken.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

om du går in på din profil så kan du aktivera "professional mode" eller nått sådan så slipper du mycket av det som andra uppskattar

Fick mejl om att"Hej Eile! Tack för att du mailar oss.
Mina kollegor på IT känner till det och jobbar på en fix för vad som gick snett här".

Så de löser väl det som jag inte uppskattar.

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, var det inga cheevos under BF? Eller kommer de senare? Eller var det bara köp ljust på fredagen som räknades kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Hmm, var det inga cheevos under BF? Eller kommer de senare? Eller var det bara köp ljust på fredagen som räknades kanske?

Verkar som att de kommer men att det kan ta ett tag.
Har inte fått några heller än.

"Med tanke på den extra belastningen på sidan under dessa dagar så blir det en försening i när det uppdateras på alla profiler. Men håll ut, all aktivitet loggas och achievements och Quad XP delas ut allteftersom!"
Webhallen Black Friday

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur mycket extra rabatt får man som medlem på fyndvaror? Hur fungerar den biten?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mental:

Hmm, var det inga cheevos under BF? Eller kommer de senare? Eller var det bara köp ljust på fredagen som räknades kanske?

Jodå! medlemssystemet läggs på pause under och efter BF bara för att inte överbelasta, lär släppas på inom kort

Skrivet av Gustenrocks:

Hur mycket extra rabatt får man som medlem på fyndvaror? Hur fungerar den biten?

Beror på ens lvl, går du in under "medlemsförmåner" så står din aktuella rabatt.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Beror på ens lvl, går du in under "medlemsförmåner" så står din aktuella rabatt.

/Patrik

Är inte medlem. Hade hoppats på ett exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Är inte medlem. Hade hoppats på ett exempel.

Level 17 har 10% rabatt på fyndvaror, nästa nivå ökar den med 0.5%

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag hade double XP och tänkte att det vore bra att använda den på en dator och levls upp. Lade således en beställning. Fick dock dubbel XP på en annan beställning som jag lade efteråt istället, eftersom den skickades först...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

@webhallen jag fick inte mina poäng registrerade under black week när eran hemsida strulade, handlade för ca 10000 kr, och det känns ganska surt då jag inte har särskilt mycket kvar till lvl 19.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Skrivet av M89:

@webhallen jag fick inte mina poäng registrerade under black week när eran hemsida strulade, handlade för ca 10000 kr, och det känns ganska surt då jag inte har särskilt mycket kvar till lvl 19.

Tror säkert att det kommer strax. Jag har inte heller fått några än. Brukar kunna vara fördröjning på dom.

Jag saknar dock att man inte kan hålla koll på alla sina ingående xp någonstans så man kan stämma av att man verkligen fått de man skall ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Tror säkert att det kommer strax. Jag har inte heller fått några än. Brukar kunna vara fördröjning på dom.

Jag saknar dock att man inte kan hålla koll på alla sina ingående xp någonstans så man kan stämma av att man verkligen fått de man skall ha

Ja, hyfsat koll har man men jag hoppas även att dem räknar med quad xp som gällde under denna period.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Är lite fundersam över medlemsnivåerna. Jag har 13226/3500 XP, ska det vara så?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Är det någon som fått XP sista veckan eller så? Kan ta en dag eller två men tror inte jag fått några XP för mina köp på över en vecka nu.

Permalänk
Medlem

Har inte fått någon XP på två veckor nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Är det någon som fått XP sista veckan eller så? Kan ta en dag eller två men tror inte jag fått några XP för mina köp på över en vecka nu.

Jag saknar runt 85 000 poäng och diverse supply drops för de senaste två veckorna. Väntar om än en smula otåligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Webhallen:

Jodå! medlemssystemet läggs på pause under och efter BF bara för att inte överbelasta, lär släppas på inom kort

Dags att köpa in lite hårdvara så inte era servar dukar under av trycket från att lagra xp i databasen

Permalänk
Medlem

Inte fått någon achievements från Black week än :/

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Inte fått någon achievements från Black week än :/

Samma här. Tänkte vänta några dagar innan jag kontaktar support.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Fick detta svaret idag.

Hej!

Vi kommer köra en inläsning av XP så fort vi bara kan så känn ingen oro där utan det kommer att uppdateras inom närtid.

Önskar dig en trevlig dag

Webhallen

Permalänk

Någon som beställt Cyberpunk på Webhallen och fått spelet? Skickar de hem det eller? Trodde bara det var en aktiveringskod.

Permalänk
Medlem

Idag kom äntligen mina black week achievements 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Idag kom äntligen mina black week achievements 😁

Väntar fortfarande på mina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Idag kom äntligen mina black week achievements 😁

Samma här

Skrivet av Choppe:

Väntar fortfarande på mina.

Kanske kommer i omgångar, jag fick som sagt, min också idag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig