Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Skrivet av Mental:

Det är eftersläp på flera dagar ibland.

Jag tror man får all sin xp till slut. Men i vissa fall tar det löjligt lång tid. Både vid suply drops och ordrar.

Fick idag achievementen för "Första april skämtet" med tillhörande xp, så de du säger stämmer...

Permalänk
Medlem

Gillar att handla hos webhallen, men lojalitetsprogrammet behöver en hel del förbättringar gällande supply drops.
Jag har nu 6st skilling banco och har pratat med er om att senaste gången jag försökte göra en beställning gick den inte ens att aktivera. Har man en skilling banco borde man inte kunna få fler
@webhallen

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Gillar att handla hos webhallen, men lojalitetsprogrammet behöver en hel del förbättringar gällande supply drops.
Jag har nu 6st skilling banco och har pratat med er om att senaste gången jag försökte göra en beställning gick den inte ens att aktivera. Har man en skilling banco borde man inte kunna få fler
@webhallen

Sätta ett tak på en Skilling Banco? Som förbättring? O.o

Det är ju för fasen en av få droppar som faktiskt ger något konkret. Riktigt najs att ha några Skilling Banco på lager så att det inte är en big deal att använda en. Har i alla fall gett Webhallen ett par extra ordrar från mig när jag kunnat lyxa till frakten.

Att begränsa det till en vore en klar försämring i mitt tycke. Kan du inte efterfråga förbättringen att de fixar problemet du hade med att använda den istället? ;-P

Permalänk
Medlem

Är ju gratis frakt över 500 kr oavsett ,har aldrig användning för den heller. Om man hade kunnat dra av den summan från ett dyrare fraktalternativ istället kanske de blivit använda .

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Sätta ett tak på en Skilling Banco? Som förbättring? O.o

Det är ju för fasen en av få droppar som faktiskt ger något konkret. Riktigt najs att ha några Skilling Banco på lager så att det inte är en big deal att använda en. Har i alla fall gett Webhallen ett par extra ordrar från mig när jag kunnat lyxa till frakten.

Att begränsa det till en vore en klar försämring i mitt tycke. Kan du inte efterfråga förbättringen att de fixar problemet du hade med att använda den istället? ;-P

Hade varit om bra om de fungerade som sagt. Senaste två gånger har jag fått kontakta webhallen som fått lägga tillbaka dessa då de inte fungerat. tycker det är för mycket jobb och ibland har jag struntat i att rapportera det alls... Känns inte som kunden ska behöva lägga tid på sådant.
Sedan är det gratis frakt över 500:- som gör den ej behövlig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hade varit om bra om de fungerade som sagt. Senaste två gånger har jag fått kontakta webhallen som fått lägga tillbaka dessa då de inte fungerat. tycker det är för mycket jobb och ibland har jag struntat i att rapportera det alls... Känns inte som kunden ska behöva lägga tid på sådant.
Sedan är det gratis frakt över 500:- som gör den ej behövlig.

Håller till fullo med om att kunden inte ska behöva lägga tid på sånt, det ska bara funka.

Använder mig också normalt sett av ”gratis” postombudsfrakt, men ibland har jag kryddat till det med Best hemtransport. De gångerna har jag varit riktigt nöjd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av griid:

Sedan är det gratis frakt över 500:- som gör den ej behövlig.

Med skilling banco kan man få gratis hemleverans, så gött när man impulsköper något och det kommer till dörren samma kväll.

Permalänk
Hedersmedlem

När vi pratar Suply drops, vilken är det som har mest XP? Den största jag sett hitills är Quadrifariam Phasianidae som gav 15k xp.

Permalänk

@Mental: Jag har även Azure Sapphire som ger 5000XP.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

@Mental: Jag har även Azure Sapphire som ger 5000XP.

Annars ger Nanda Yo! 10000XP

Permalänk
Medlem

@Mental: Nice, men finns väl tyvärr bara i Stockholm det leverans altarnativet.

För mig brukar det inte finnas något vettigt val, alternativ att de dyrare alternativen kostar mer än vad skilling blanco täcker. Då hade det varit trevligt om man kunde använda den som rabatt på den högre fraktsumman istället.

Permalänk
Medlem

Har handlat lite ifrån webhallen (kanske 10000kr) senaste året men inte brytt mig om att regga mig som kund. Går det göra retroaktivt? hade ingen aning om det här

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Har handlat lite ifrån webhallen (kanske 10000kr) senaste året men inte brytt mig om att regga mig som kund. Går det göra retroaktivt? hade ingen aning om det här

Jag ställde samma fråga för några enstaka kvitton som jag hade, men svaret är "nej".

Permalänk
Medlem

Hur funkar det egentligen vid supplydrops, fick precis en "Quadrifariam Phasianidae 15000 XP"
När läggs exp'n in på kontot? Eller måste man aktivera den på något sätt haha?
Har flera andra mindre exp bonusar som bara ligger i mitt "inventory".

Visa signatur

Dreamt i was king, woke up, still king.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skoowgis:

Hur funkar det egentligen vid supplydrops, fick precis en "Quadrifariam Phasianidae 15000 XP"
När läggs exp'n in på kontot? Eller måste man aktivera den på något sätt haha?
Har flera andra mindre exp bonusar som bara ligger i mitt "inventory".

Min erfarenhet är att det kommer efter ett tag, det är ett eftersläp på xp

Permalänk
Medlem

@CubaCola: Jag fick hjälp i butik att registrera flera köp jag gjort utan att vara inloggad. Det kan dock ha fungerat just för att jag redan hade ett konto med samma uppgifter som köpen gjordes.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Har handlat lite ifrån webhallen (kanske 10000kr) senaste året men inte brytt mig om att regga mig som kund. Går det göra retroaktivt? hade ingen aning om det här

Skrivet av MickeBoy:

Jag ställde samma fråga för några enstaka kvitton som jag hade, men svaret är "nej".

Alla köp som har ordernummer går att lägga in på ett medlemskonto i efterhand, men med köp där du endast har ett fysiskt kvitto från butik går det inte.

Skrivet av skoowgis:

Hur funkar det egentligen vid supplydrops, fick precis en "Quadrifariam Phasianidae 15000 XP"
När läggs exp'n in på kontot? Eller måste man aktivera den på något sätt haha?
Har flera andra mindre exp bonusar som bara ligger i mitt "inventory".

Det verkar vara väldigt lågt prioriterat, eller så finns det en bra tekniskt förklaring. Vad jag har märkt så brukar det ta ett par dagar innan man får XP. Ibland går det snabbare, och ibland tar det längre tid. Det tog ca 5-6 veckor innan jag fick "Beställt webhallens aprilskämt 2020" och ytterligare ca 4-5 dagar innan jag fick XPn för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Hej!

Det brukar gå till så att jag mailar in, t.ex. om XP inte räknas upp eller om jag inte per automatik får en achievement och då rättas det såklart till, men känslan är att systemet inte går att lita på. Men det kan ju bara vara jag som inte orkar vänta också.

Jag lade en ordern 2020-03-01 på en ipad. Jag skulle säga att det faller under kategorin surfplatta, men ändå så har jag ännu idag inte fått achievement "Couch Surfer 1000 XP": Köpt en surfplatta.

Det finns en kategori som heter "Surfplattor" och under denna hittar jag mycket riktigt min ipad.

Sådant här skulle ju fungera per automatik och typ dagen efter att beställningen blivit betald och levererad? Jag kan förstå att det kanske är alldeles för tungt jobb att köra vid varje transaktion så kanske under någon form av nattlig körning, men varför ska det ta så lång tid som månader?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av griid:

Gillar att handla hos webhallen, men lojalitetsprogrammet behöver en hel del förbättringar gällande supply drops.
Jag har nu 6st skilling banco och har pratat med er om att senaste gången jag försökte göra en beställning gick den inte ens att aktivera. Har man en skilling banco borde man inte kunna få fler
@webhallen

Skrivet av ajn:

Är ju gratis frakt över 500 kr oavsett ,har aldrig användning för den heller. Om man hade kunnat dra av den summan från ett dyrare fraktalternativ istället kanske de blivit använda .

Skrivet av ajn:

@Mental: Nice, men finns väl tyvärr bara i Stockholm det leverans altarnativet.

För mig brukar det inte finnas något vettigt val, alternativ att de dyrare alternativen kostar mer än vad skilling blanco täcker. Då hade det varit trevligt om man kunde använda den som rabatt på den högre fraktsumman istället.

Hej!

Jag håller med om att Skilling Banco behöver ses över, utöver att det verkar bugga i tid och otid. Vill dock poängtera att det är en perk som går att få gratis via våra vecko-drops Självklart ska den ju fungera för det men det är ju inte direkt en förlust per se. Att kunna köpa en HDMI kabel och få den i brevlådan utan någon extra kostnad är ju rätt trevligt, tycker jag personligen

Rabatterat pris genom den är en bra idé. Däremot vågar jag inte säga mer än så då jag inte har insyn i hur det bestäms eller vad för slags effekt det skulle ha. Jag gillar dock idéen

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av CubaCola:

Har handlat lite ifrån webhallen (kanske 10000kr) senaste året men inte brytt mig om att regga mig som kund. Går det göra retroaktivt? hade ingen aning om det här

Skrivet av MickeBoy:

Jag ställde samma fråga för några enstaka kvitton som jag hade, men svaret är "nej".

Hej! Svaret är som nämnt nej. Har en dock lagt beställningar online och det finns något vi kan härleda köpet till samma person med så brukar det gå bra (om det inte ändrat någon policy utan att jag märkt det).
Vi behöver kunna knyta köpen till en kund för annars kan vem som helst lägga in köp som de inte gjort.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av skoowgis:

Hur funkar det egentligen vid supplydrops, fick precis en "Quadrifariam Phasianidae 15000 XP"
När läggs exp'n in på kontot? Eller måste man aktivera den på något sätt haha?
Har flera andra mindre exp bonusar som bara ligger i mitt "inventory".

Hej! Det sker per automatik och ska ske inom 24 timmar. Ibland buggar det tyvärr och då kan någon form av aktivitet på kontot behövas då de fastnar. Det kan man lösa genom att antingen logga ut överallt och logga in igen, eller genom att lägga en beställning.
Vid vissa fall kan det behövas en manuell petning och då kan en höra av sig till vår kundservice som kan uppdatera ens konto

Skrivet av MickeBoy:

Jag lade en ordern 2020-03-01 på en ipad. Jag skulle säga att det faller under kategorin surfplatta, men ändå så har jag ännu idag inte fått achievement "Couch Surfer 1000 XP": Köpt en surfplatta.

Det finns en kategori som heter "Surfplattor" och under denna hittar jag mycket riktigt min ipad.

Sådant här skulle ju fungera per automatik och typ dagen efter att beställningen blivit betald och levererad? Jag kan förstå att det kanske är alldeles för tungt jobb att köra vid varje transaktion så kanske under någon form av nattlig körning, men varför ska det ta så lång tid som månader?

Som sagt så ska det ske per automatik Men vi är tyvärr inte helt fri från tråkiga buggar.
Dra ett mail till vår kundservice så kan de uppdatera ditt konto.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FireFlower:

Fick idag achievementen för "Första april skämtet" med tillhörande xp, så de du säger stämmer...

Alla cheevos kräver att vi faktiskt skapar dem också ^^ Aprilskämtet är en sådan som gärna blir gjord lite så där i lagom dålig tid så att allt blir lite extra stressigt. Lägg även på då att det inte finns något verktyg för marknadsavdelningen att lägga in dem själva i vårt system så vi behöver också hjälp från vår IT avdelning för att implementera dem.
Que: Byråkrati, aka vem har möjlighet att köpa en glass för att muta IT avdelningen.

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej! Det sker per automatik och ska ske inom 24 timmar. Ibland buggar det tyvärr och då kan någon form av aktivitet på kontot behövas då de fastnar. Det kan man lösa genom att antingen logga ut överallt och logga in igen, eller genom att lägga en beställning.
Vid vissa fall kan det behövas en manuell petning och då kan en höra av sig till vår kundservice som kan uppdatera ens konto

Som sagt så ska det ske per automatik Men vi är tyvärr inte helt fri från tråkiga buggar.
Dra ett mail till vår kundservice så kan de uppdatera ditt konto.

Hej!

Jag gjorde så idag för två st olika och fick det justerat mer eller mindre direkt. Den biten fungerar bra.
Det tråkiga är ju att jag känner att jag behöver sitta och titta igenom alla möjliga achievements för att manuellt hitta de som systemet eventuellt har missat. Det tar tid för mig och för att nå VOID så behöver man ha 200 st dessutom.

Det hade ju varit smidigare om man kunde lita på att det fungerar helt och hållet.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MickeBoy:

Hej!

Jag gjorde så idag för två st olika och fick det justerat mer eller mindre direkt. Den biten fungerar bra.
Det tråkiga är ju att jag känner att jag behöver sitta och titta igenom alla möjliga achievements för att manuellt hitta de som systemet eventuellt har missat. Det tar tid för mig och för att nå VOID så behöver man ha 200 st dessutom.

Det hade ju varit smidigare om man kunde lita på att det fungerar helt och hållet.

Jag håller med till 100%.
I mångt och mycket så fungerar det som det ska. Det är bara att de där gångerna det inte funkar som det ska gör att allt med det känns jobbigt. Det är förståeligt, det tycker jag också. Det tycker vi nog alla på företaget, allra mest de som jobbar med det.

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Magiska ting!

// Staffan

Du skulle inte kunna börja vifta med ditt trollspö nu?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EyeNEye:

Du skulle inte kunna börja vifta med ditt trollspö nu?

https://i.imgur.com/rofqbuC.png

Hände det något magiskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Hände det något magiskt?

Inte ett dugg Hoppas på svar här, det är nog det närmaste magiska som kan ske just nu

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EyeNEye:

Inte ett dugg Hoppas på svar här, det är nog det närmaste magiska som kan ske just nu

Och webbis har inte vart inloggad på typ 3v, tror någon duckar lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Inte ett dugg Hoppas på svar här, det är nog det närmaste magiska som kan ske just nu

Tyvärr är kraven för 25 att alla acheivements + XP ska uppfyllas. (detta var tidigare krav för att levla på alla levlar men gjordes om blev till det ena eller det andra på alla levlar förutom lvl 25).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Och webbis har inte vart inloggad på typ 3v, tror någon duckar lite

Neo från The Matrix-move typ

Skrivet av Pliind:

Tyvärr är kraven för 25 att alla acheivements + XP ska uppfyllas. (detta var tidigare krav för att levla på alla levlar men gjordes om blev till det ena eller det andra på alla levlar förutom lvl 25).

Gäller det även ALLA, dvs. de låsta?
Eller bara de som är "In progress"?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |