Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Medlem

@Webhallen Hej, ni har säkert hört detta 1000 gånger men jag måste få ett ordentligt svar. Alla dessa supply drops där det står att man ska få XP, har de aldrig fungerat? Jag har aldrig fått någon XP som står på dem, även hört andra säga samma sak i åratal. Fick idag 'Nanda yo' 10000 XP och det tar mig till nästa medlemsnivå, om jag skulle fått någon XP för det alltså. Alltså undrar jag:

Fungerar dessa drops med att ge XP alls?
Om de fungerar, hur aktiveras/räknas de?
Om inte, vad ska jag med alla dessa drops till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChuniaC:

@Webhallen Hej, ni har säkert hört detta 1000 gånger men jag måste få ett ordentligt svar. Alla dessa supply drops där det står att man ska få XP, har de aldrig fungerat? Jag har aldrig fått någon XP som står på dem, även hört andra säga samma sak i åratal. Fick idag 'Nanda yo' 10000 XP och det tar mig till nästa medlemsnivå, om jag skulle fått någon XP för det alltså. Alltså undrar jag:

Fungerar dessa drops med att ge XP alls?
Om de fungerar, hur aktiveras/räknas de?
Om inte, vad ska jag med alla dessa drops till?

Ja, det fungerar för mig. Jag fick en Nanda Yo också i torsdag och det har registrerats. Det tar dock någon dag innan det visas

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ChuniaC:

@Webhallen Hej, ni har säkert hört detta 1000 gånger men jag måste få ett ordentligt svar. Alla dessa supply drops där det står att man ska få XP, har de aldrig fungerat? Jag har aldrig fått någon XP som står på dem, även hört andra säga samma sak i åratal. Fick idag 'Nanda yo' 10000 XP och det tar mig till nästa medlemsnivå, om jag skulle fått någon XP för det alltså. Alltså undrar jag:

Fungerar dessa drops med att ge XP alls?
Om de fungerar, hur aktiveras/räknas de?
Om inte, vad ska jag med alla dessa drops till?

Hej! Våra drops fungerar och ger XP Däremot kan det ta upp till 24 timmar in de rasslar in.
Nu låter det ju som att du har haft återkommande problem och då är det bäst att kolla med vår kundservice så kan de hjälpa dig.

De räknas så att summan som står plusas på din XP

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kommer "I Don't Take Bribes" tilldelas vid ett senare tillfälle? Har uppfyllt kraven men verkar inte hända något.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Kommer "I Don't Take Bribes" tilldelas vid ett senare tillfälle? Har uppfyllt kraven men verkar inte hända något.

Det tog några dagar innan jag fick den.
Mailet kom den 14e. Jag nappade på mutan direkt och släppet kom den 19e.

Permalänk
Medlem

@Webhallen. Är det inte dags för en dubbel xp helg så jag kan köpa familjens nya iPhones hos er?

Permalänk
Medlem

Verkar finnas en ny nivå, lite svår att nå.. https://www.webhallen.com/se/info/6-Medlem-hos-Webhallen

Permalänk
Medlem

hehe, jag har 9 skilling banco aktiva på mitt konto nu.
Känns som att det är lite onödigt att få såna nuförtiden.

Är ju nästan alltid gratis frakt eller så beställer jag till butik.
Kan ni inte lösa något annat skoj också. Om man har 3 skilling banco kanske man kan börja få fler dubbel-XP perks istället

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

hehe, jag har 9 skilling banco aktiva på mitt konto nu.
Känns som att det är lite onödigt att få såna nuförtiden.

Är ju nästan alltid gratis frakt eller så beställer jag till butik.
Kan ni inte lösa något annat skoj också. Om man har 3 skilling banco kanske man kan börja få fler dubbel-XP perks istället

Håller med till viss del, men jag brukar använda mina till hemleverans vilket fungerar bra.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Jag har några "Dubbel XP på nästa köp". Används dessa automatiskt vid köp eller måste jag aktivera dessa manuellt? Jag har köpt flertalet saker och såvitt jag ser så har det inte tagits bort några belöningar och har heller inte sett att det har gett dubbelt upp i XP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag har några "Dubbel XP på nästa köp". Används dessa automatiskt vid köp eller måste jag aktivera dessa manuellt? Jag har köpt flertalet saker och såvitt jag ser så har det inte tagits bort några belöningar och har heller inte sett att det har gett dubbelt upp i XP.

Sist jag fick en sådan så användes den automatiskt när jag köpte något.
Dock ingen aning om systemet är så smart att den bara använder en om du har flera.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Sist jag fick en sådan så användes den automatiskt när jag köpte något.
Dock ingen aning om systemet är så smart att den bara använder en om du har flera.

Tack för supersnabb respons! Jag får helt enkelt hålla utkik framöver då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag har några "Dubbel XP på nästa köp". Används dessa automatiskt vid köp eller måste jag aktivera dessa manuellt? Jag har köpt flertalet saker och såvitt jag ser så har det inte tagits bort några belöningar och har heller inte sett att det har gett dubbelt upp i XP.

De läggs automatiskt på köp för mig. Det dyker upp ett fält med "Bonus XP" i Hämtad/Skickad historiken efter ett par dagar.

Visa signatur

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickeko:

De läggs automatiskt på köp för mig. Det dyker upp ett fält med "Bonus XP" i Hämtad/Skickad historiken efter ett par dagar.

Hittar dessvärre inget sådant när jag kikar under Hämtad/Skickad. Då beställde jag den 26/10 och fick varan några dagar därpå. Kan det vara så tokigt att det inte gäller fyndvaror? För det skulle förklara en del.

Permalänk
Medlem

Jag var rätt inne på att samla XP ett tag, sen insåg jag att de perks jag får är gratis frakt eller extra XP på nästa köp. Grattis frakt är det redan över 500 kr, och hemleverans kostar mer än vad gratis frakten täcker (och jag kan inte använda den som detbetalning). Den extra XP'n känns ju meningslös eftersom det enda den ger mig är mer gratis frakt som jag ändå inte kan använda till något

Permalänk
Medlem

Jag har nog varit kund hos Webhallen i 17 år. De senaste åren har XP inte alls uppdaterats efter genomförda köp. I den mån jag har orkat, så har jag skickat iväg ett mejl till kundtjänsten som då har uppdaterat profilen. Ärligt talat så är förmånerna inte av den magnitud att det är värt att bemöda sig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av h2016:

Jag har nog varit kund hos Webhallen i 17 år. De senaste åren har XP inte alls uppdaterats efter genomförda köp. I den mån jag har orkat, så har jag skickat iväg ett mejl till kundtjänsten som då har uppdaterat profilen. Ärligt talat så är förmånerna inte av den magnitud att det är värt att bemöda sig...

Det enda jag egentligen är intresserad av är förmånerna på fyndvaror. Det verkar som man kan gå ganska fin rabatt ändå. I övrigt kvittar det för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Hittar dessvärre inget sådant när jag kikar under Hämtad/Skickad. Då beställde jag den 26/10 och fick varan några dagar därpå. Kan det vara så tokigt att det inte gäller fyndvaror? För det skulle förklara en del.

Jag har själv fått bonus xp på en fyndvara, så det är inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Jag har själv fått bonus xp på en fyndvara, så det är inte det.

Då blir jag ännu mer fundersam. Verkar ju fungera sådär med krediteringen av förmåner

Permalänk
Avstängd

Råkade se tråden och kan väl meddela att kag inte sett min XP röra på sig på aslänge. Endast wfter köp, ej vid supply drops etc. Trodde det var ngn visuell grej bara men man kanske ska kontakta kundservice?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Det enda jag egentligen är intresserad av är förmånerna på fyndvaror. Det verkar som man kan gå ganska fin rabatt ändå. I övrigt kvittar det för mig.

Ha, det kan man nog säga. 1700kr rabatt på RTX 3070 klass 1 exempelvis på Void 24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Ha, det kan man nog säga. 1700kr rabatt på RTX 3070 klass 1 exempelvis på Void 24

Skapligt. Då är det dig man ska kontakta om man vill köpa billigare fyndvaror?

Permalänk
Medlem

När en konsument anger sitt telefonnummer/ordernummer i butik för en reserverad vara, ser butikspersonalen direkt då vilken bonusnivå/level kunden är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

När en konsument anger sitt telefonnummer/ordernummer i butik för en reserverad vara, ser butikspersonalen direkt då vilken bonusnivå/level kunden är?

Jag gissar att det är så utan att veta baserat på de kommentarer som jag brukar få när jag hämtar varor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

När en konsument anger sitt telefonnummer/ordernummer i butik för en reserverad vara, ser butikspersonalen direkt då vilken bonusnivå/level kunden är?

Ja, när de går in på en order får de upp kundprofilen samtidigt.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Bild på mystisk level 25Har nått level 24, och kan se en level 25. nån som vågar att ge sig på en gissning?

bilden kom inte med
Visa signatur

Corsair Crystal 680X/MSI MEG Z390 ACE/Intel Core i9-9900K/Corsair Vengeance RGB PRO 32GB/Samsung SSD 860 QVO 2TB/WD Green 3D NAND SSD M.2 120GB/Corsair H100i RGB Platinum SE/Seagate Barracuda Compute HDD 16TB/ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming I SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunaelle:

Bild på mystisk level 25Har nått level 24, och kan se en level 25. nån som vågar att ge sig på en gissning?

The chosen one?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Kommer "I Don't Take Bribes" tilldelas vid ett senare tillfälle? Har uppfyllt kraven men verkar inte hända något.

Lite nyfiken på vad man behöver göra för att få denna XP? Vad jag kan se så verkar den vara hemlig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyllfre:

Lite nyfiken på vad man behöver göra för att få denna XP? Vad jag kan se så verkar den vara hemlig...

Ej vara uppskriven på nyhetsbrev och sedan under det tillfället fått en popup där man frågas om man inte ska skriva upp sig på nyhetsbrevet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det när man får dubbel XP i en månad, jag har beställt lite grejer tidigare i veckan som inte har skickats än men fick dubbel XP i en månad idag, måste jag avbeställa dom grejerna och beställa dom på nytt för att få dubbel XP på dom?