Permalänk
Medlem

@Nwrk: Hej. Fin bild. Möjligen skulle jag räta upp den aning. Linjen som utgörs av isen och träden lutar en aning. Du kan fixa det i LR.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Är motivet på bilden nedan för mörk, eller är det bara bra att den var så mörk närmast kameran? Många blad är ju belysta av ljuset utanför fönstret, men inte de som är bakom ljuset, så att säga.

Out of the window by Erik Edgren, on Flickr

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Inte alls taskigt. Tvärtom. Om du vill utvecklas hjälper det inte med så kallad "snäll" kritik. Det är en björntjänst och inget annat.
Jag har själv massor av såna bilder. De borde raderats för länge sen men jag är för lat för att gå igenom alla mina bilder för att avgöra vad som ska sparas och slängas. Ibland kan man förstås göra nåt med dåliga bilder också (häst-bilden jag postade tycker jag blev lyckad, trots att originalet är en skittråkig och sunkig bild).

Börja med att lära dig mer om komposition och redigering av bilder.

Så, mer fokus på teknik och estetik. Rensa brutalt bland bilderna. Om en bild på tusen blir bra, så har du en bra bild - inte en bra och 999 dåliga.

Jag korrigerade dina bilder lite snabbt för att visa hur de ser ut med mer neutral vitbalans och bättre exponering (framförallt den andra bilden är underexponerad).

Första bilden har en magenta-toning som gör att den ser en aning disig ut och spökar med de gröna tonerna. Andra bilden är underexponerad och har en för varm vitbalans. Typiskt när man fotar inomhus. Jag gissar också att det är lysrör eller dåliga lågenergilampor i rummet.

Slutligen så är det ingen bra idé att spara bilderna i AdobeRGB när de ska postas på nätet. I arbetsfilerna kan du för all del ha det, så länge du vet hur du ska hantera det. Även om du taggar bilderna som AdobeRGB kan vissa sidor och webläsare ha svårt med det.
Innan du sparar din .jpg i Photoshop går du till edit->convert to profile och väljer sRGB. När du sparar kryssar du för "embedd profile" och ser till att den är sRGB (inte skärmens profil).

http://oi66.tinypic.com/2drctx2.jpg

Obs! Jag tycker inte dessa korrigeringar är perfekta på något sätt. Framförallt första har för mycket magenta i sig, så marken ser lila ut. Det krävs lite arbete för att få till rätt.

Tack, nu kändes kritiken bättre. Och för att återkomma till dom bilderna så är det inte mina bästa bilder, jag har betydligt bättre.
Bilden på hunden var en av mina första. Och första bilden togs i fel foto-läge. Men gillade ändå bilden något..
Ska ta till mig det med filformatet. Har haft problem med mitt photoshop då det går sönder hela tiden, kanske inte är helt legit

Förresten, tack för dina råd!

Permalänk
Medlem

Tar gärna kritik på denna:

Jimmy Westerberg Photography by jimmy westerberg, on Flickr

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Är motivet på bilden nedan för mörk, eller är det bara bra att den var så mörk närmast kameran? Många blad är ju belysta av ljuset utanför fönstret, men inte de som är bakom ljuset, så att säga.

https://farm2.staticflickr.com/1685/25799804672_d41d8c21e1_k.jpgOut of the window by Erik Edgren, on Flickr

Dels störs jag lite av tunn-effekten (barrel distorsion) på fönstret. Som du är inne på är ljussättningen inte optimal, fokus dras till huset bakom. Skärpedjupet är ganska långt så "för mycket" är tydligt i bakgrunden. Om du vill fota växten hade jag flyttat den till en annan plats och gått närmare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Dels störs jag lite av tunn-effekten (barrel distorsion) på fönstret. Som du är inne på är ljussättningen inte optimal, fokus dras till huset bakom. Skärpedjupet är ganska långt så "för mycket" är tydligt i bakgrunden. Om du vill fota växten hade jag flyttat den till en annan plats och gått närmare

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för din kritik. Min tanke var att få med solljuset utanför, samtidigt som blomman är med. Jag ska försöka ljusa upp blomman en aning

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Vackert landskap med spännande skuggor från molnen. Dock tycker jag inte alls det kommer till sin rätt av att göras om till svartvitt.

Svartvitt använder man oftast för att ta bort betraktarens fokus från färger och teknisk kvalitet och istället lyfta fram en stark känsla i bilden. Ofta på människor, t.ex. ett barn som gråter eller ett par som kysser varandra.

Din landskapsbild är ju i princip ett naturfoto, så skulle jag vilja se ett böljande gyllengult (?) fält som får vågor i vinden. En svartvit bild tar bort det. Den känns "hård" när den istället borde vara vacker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Vackert landskap med spännande skuggor från molnen. Dock tycker jag inte alls det kommer till sin rätt av att göras om till svartvitt.

Svartvitt använder man oftast för att ta bort betraktarens fokus från färger och teknisk kvalitet och istället lyfta fram en stark känsla i bilden. Ofta på människor, t.ex. ett barn som gråter eller ett par som kysser varandra.

Din landskapsbild är ju i princip ett naturfoto, så skulle jag vilja se ett böljande gyllengult (?) fält som får vågor i vinden. En svartvit bild tar bort det. Den känns "hård" när den istället borde vara vacker.

Tjena.

Tack för kritken.
Jag förstår vad du menar, men eftersom det var mitt på dagen så tyckte jag det egentligen inte fanns något speciellt med bilden, men jag kände på samma gång att den var fin på något sätt.

Här har du en liknande från samma dag, fast vid solnedgång:

Jimmy Westerberg Photography by jimmy westerberg, on Flickr

Lite mer så du tänkt antar jag?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

@solomon: Ja det motivet blev väldigt mycket bättre med härliga färger, jättefin bild. Svartvitt ska användas vid rätt tillfälle.

Permalänk
Medlem

Jag gillar den svart/vita bilden! Det är bra kontrast och djupkänsla. Visst kan man använda en svart/vit konvertering för att dölja skrikiga färger. Men jag tycker inte att det är något fel med svart/vita landskap. Det kan mycket väl göra en bild bättre.
Frux>Hört talas om Ansel Adams?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RDX*:

Jag gillar den svart/vita bilden! Det är bra kontrast och djupkänsla. Visst kan man använda en svart/vit konvertering för att dölja skrikiga färger. Men jag tycker inte att det är något fel med svart/vita landskap. Det kan mycket väl göra en bild bättre.
Frux>Hört talas om Ansel Adams?

Ja det KAN bli bättre, absolut. Fast då ska det vara ett motiv som får en ny dimension, djup och infallsvinkel i svartvitt. Men det sker inte per automatik.

Här är ett foto av Ansel Adams som får en ny dramatik av att vara i svartvitt. Kraftiga och tydliga linjer som ger en starkare känsla utan färger. Det ser nästan utomjordiskt ut. (hade iofs varit ett bra foto i färger också.)

Här är ett mindre lyckat exempel. Det här fotot av vinner i min mening ingenting på att vara i svartvitt, det blir snarare slätstruket och rätt ointressant. Med mysig grönska så hade man åtminstone blivit sugen på att hoppa in i fotot och ta en promenad. Nu blir det mer jaha?

Jag är personligen lite allergisk mot att det uttjatade i svartvita foton för då ska det plötsligt anses vara "fint och konstnärligt", bara för att liksom. Idag gör man det med tre knapptryckningar i Photoshop. Nä, jag går inte på den lätta.

Permalänk
Medlem

Ska du ha denna i svartvitt så skulle jag rekommendera att använda dig av hårdare kontraster för att framföra de olika elementen av naturen annars blir det lätt lite för platt känsla i bilden Sedan är ett tips att inte låta linjer dela av bilden på mitten, antingen lite mindre himmel eller lite mer hade skapat en mer harmonisk balans
I det här fallet hade jag velat se mer av ängen.

I vilket fall är bilden fin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Är motivet på bilden nedan för mörk, eller är det bara bra att den var så mörk närmast kameran? Många blad är ju belysta av ljuset utanför fönstret, men inte de som är bakom ljuset, så att säga.

https://farm2.staticflickr.com/1685/25799804672_d41d8c21e1_k.jpgOut of the window by Erik Edgren, on Flickr

Jag tycker blomman är för underexponerad. För du har ändå skärpan på just blomman och därför bör man kunna se den ordentligt. Det hade varit en annan sak om du hade haft din fokus på huset, då vill man inte att blomman ska dra till sig för mycket uppmärksamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disconnected:

Något redigerad i lightroom så tar gärna kritik på både redigering och komposition, hit me!

https://farm6.staticflickr.com/5740/22368614250_cd07cd7d9f_k.jpgThe City Hall "Tre kronor" by rasmusgustafsson, on Flickr

Kan tycka att himlen är lite för underexponerad. Ljuset i himlen är den samma som på marken och skapar ingen dynamik eller förändring i ljuset i bilden. Annars har du lyckats bra med att hela bilden är korrekt exponerad. Inget är över/underexponerat.

Det du kan jobba mer på är att hitta något i dina landskapsbilder som utmärker sig. Något där fokusen ligger och dit betraktarens ögon först hamnar. I din bild ser vi lite av huset, men också lite av trädet som slåss mot varandra. Vi ser också flaggor med blåa färger som utmärker sig samt en staty. Många saker att kolla på men inte direkt något fokus på någon utav dem.

Skrivet av Airikr:

Hej!

Jag skulle vilja få lite kritik på mitt första fotografi som jag har tagit i RAW-format med gaffling. Själv tycker jag den blev för mörk, men vad tycker ni som är mer inbitna i det här med fotografering?

https://farm2.staticflickr.com/1701/24844128531_dd3648efb2_b.jpgThe view from the bus by Erik Edgren, on Flickr

Cool bild, fin komposition ändå, känns naturlig och inte för perfekt. Horisonten är dock sned, rekommenderar att räta upp den.

Hade gärna i efterbehandlingen ökat kontrasten mellan svart och vitt lite. Speciellt högdagarna, alltså himlen. Om du kollar på marken och sedan på himlen ser du att de är väldigt lika i exponeringen. De smälter ihop med varandra. Om du gjort himlen ljusare hade bilden blivit intressantare mer spännande.

Skrivet av Nwrk:

Jag är en glad amatör, som inte kan så mycket om alla coola saker så som slutartider och objektiv. Lightroom är inte heller något jag förstår mig på, men jag antar att man kommer däråt när man blir "bättre" på att ta kort, samt att när intresset växer så blir det väl som vanligt att man fastnar i saker

Men här är iallfall en bild, som jag gärna skulle se kritik kring, förklara gärna eran kritik för mig på samma sätt som ni hade gjort för en person som kan _ingenting_ om att ta kort!

http://i.imgur.com/rMycJ70.jpg

För en glad amatör är jag väldigt imponerad över att du lyckats exponera bilden så pass bra. Himlen är inte för ljus och snön är inte heller för ljus. Dock är skogen för mörk men det är nästan omöjligt att göra något åt direkt när man tar bilden om man inte använder sig utav HDR. Det som är bra är att bilden du tagit är precis mitt i mellan för mörk och för ljus. Detta gör att det går att rädda mycket i efterbehandlingen.

Det du kan göra i efterbehandlingen, till exempel i lightroom är att lätta upp skuggorna så att du får lite mer detaljer från skuggorna på träden. Detta gör också att motivet i bilden träder fram lite. Just nu smälter motivets huvud in i landskapet bakom. Sen är bilden lite sned, men går också att fixa i efterbehandlingen.

Annars en jättefin bild! Jag har tagit mig friheten att redigera bilden enligt min beskrivning ovan så ser du hur jag tycker att bilder kan visas från sin bästa sida.

EDIT: Gillar skarp panorama utseendet i bilden. Passar väldigt mycket bättre en vanligt format!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobit:

Jag tycker blomman är för underexponerad. För du har ändå skärpan på just blomman och därför bör man kunna se den ordentligt. Det hade varit en annan sak om du hade haft din fokus på huset, då vill man inte att blomman ska dra till sig för mycket uppmärksamhet.

Skrivet av tobit:

Cool bild, fin komposition ändå, känns naturlig och inte för perfekt. Horisonten är dock sned, rekommenderar att räta upp den.

Hade gärna i efterbehandlingen ökat kontrasten mellan svart och vitt lite. Speciellt högdagarna, alltså himlen. Om du kollar på marken och sedan på himlen ser du att de är väldigt lika i exponeringen. De smälter ihop med varandra. Om du gjort himlen ljusare hade bilden blivit intressantare mer spännande.

Tack så mycket för kritiken Jag har börjat med Lightroom, så jag ska leka runt lite med det fotografiet, när jag får tid. Jag kommer att citera er igen med den omgjorda versionen, när jag väl är helt nöjd med fotografiet, så får vi se om ni tycker det är en förbättring eller inte

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Dels störs jag lite av tunn-effekten (barrel distorsion) på fönstret. Som du är inne på är ljussättningen inte optimal, fokus dras till huset bakom. Skärpedjupet är ganska långt så "för mycket" är tydligt i bakgrunden. Om du vill fota växten hade jag flyttat den till en annan plats och gått närmare

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av tobit:

Jag tycker blomman är för underexponerad. För du har ändå skärpan på just blomman och därför bör man kunna se den ordentligt. Det hade varit en annan sak om du hade haft din fokus på huset, då vill man inte att blomman ska dra till sig för mycket uppmärksamhet.

Skrivet av tobit:

Cool bild, fin komposition ändå, känns naturlig och inte för perfekt. Horisonten är dock sned, rekommenderar att räta upp den.

Hade gärna i efterbehandlingen ökat kontrasten mellan svart och vitt lite. Speciellt högdagarna, alltså himlen. Om du kollar på marken och sedan på himlen ser du att de är väldigt lika i exponeringen. De smälter ihop med varandra. Om du gjort himlen ljusare hade bilden blivit intressantare mer spännande.

Nu har jag haft tid till att redigera fotografiet, och nedan ser ni resultatet. Blev det bättre?

Out of the window (better version) by Erik Edgren, on Flickr

Jag rättade till horisonten lite (enligt fönstrets träpanel, eller vad man nu kallar de), ljusat upp växten betydligt mer, ökat på färgerna och lite till. Då jag redigerade råformatsfilen, utan att sammanfoga 3 bilder till en, så behövde jag inte rätta till fish eye-effekten.

Här har ni den första "versionen":

Out of the window by Erik Edgren, on Flickr

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Nu har jag haft tid till att redigera fotografiet, och nedan ser ni resultatet. Blev det bättre?

Visst blev det klart bättre, men lite synd att så mycket av löven är oskarpa.
Sedan känns kompositionen lite sisådär kanske.. vad vill du visa med bilden.. är det *kaffe busken* eller huset utanför fönstret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Visst blev det klart bättre, men lite synd att så mycket av löven är oskarpa.
Sedan känns kompositionen lite sisådär kanske.. vad vill du visa med bilden.. är det *kaffe busken* eller huset utanför fönstret.

Hm. Det har du faktiskt rätt i.
Jag vill visa växten.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Airikr:

Nu har jag haft tid till att redigera fotografiet, och nedan ser ni resultatet. Blev det bättre?

Japp! Det blev mycket bättre när du tog hand om distorsionen!
Jag hade dock försökt få in ännu mer detaljer och ljus bland bladen. Jag hade även beskurit bilden så handtaget till fönstret försvann. Handtaget distraherar mig väldigt från det du vill visa. En bra tumregel är att ta bort saker som inte tillför bilden någonting (och ta helst bort det redan i kompositionen). Jag skulle även passa på att ta bort fläckarna på fönstret, det är också små detaljer som får mig att fokusera på helt fel saker
Det är inte alla som uppskattar att andra redigerar deras bilder, men om du vill kan jag ladda upp en version där jag (rätt slarvigt) har genomfört de förändringar som jag föreslog?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxic Crow:

Japp! Det blev mycket bättre när du tog hand om distorsionen!
Jag hade dock försökt få in ännu mer detaljer och ljus bland bladen. Jag hade även beskurit bilden så handtaget till fönstret försvann. Handtaget distraherar mig väldigt från det du vill visa. En bra tumregel är att ta bort saker som inte tillför bilden någonting (och ta helst bort det redan i kompositionen). Jag skulle även passa på att ta bort fläckarna på fönstret, det är också små detaljer som får mig att fokusera på helt fel saker
Det är inte alla som uppskattar att andra redigerar deras bilder, men om du vill kan jag ladda upp en version där jag (rätt slarvigt) har genomfört de förändringar som jag föreslog?

Tack för din kritik!
Ja, gör vad du vill med fotografiet. Att se när någon har redigerat ens fotografi och visa på så sätt, säger mer än enbart text Tack för att du frågade Jag väntar med spänning på din redigering!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Airikr:

Tack för din kritik!
Ja, gör vad du vill med fotografiet. Att se när någon har redigerat ens fotografi och visa på så sätt, säger mer än enbart text Tack för att du frågade Jag väntar med spänning på din redigering!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gjorde typ precis det jag påpekade förut, försökte plocka fram detaljer i de mörka bladen samtidigt som jag ville behålla exponeringen utomhus, jag skar bort handtaget på vänstersidan och jag tvättade ditt fönster Om jag försökte göra bladen ännu ljusare såg det på tok för onaturligt ut. Hade det funnits skuggor som vittnade om en till ljuskälla på kamerans sida av bladen hade det varit lättare, hjärnan kan inte luras hur långt som helst. Jag tycker dock att huset fortfarande drar för mycket uppmärksamhet i bilden, du kan inte riva det och anlägga en åker med vete? Det skulle bli supersnyggt!
Bortse från det slarviga maskningsarbetet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxic Crow:

Jag gjorde typ precis det jag påpekade förut, försökte plocka fram detaljer i de mörka bladen samtidigt som jag ville behålla exponeringen utomhus, jag skar bort handtaget på vänstersidan och jag tvättade ditt fönster Om jag försökte göra bladen ännu ljusare såg det på tok för onaturligt ut. Hade det funnits skuggor som vittnade om en till ljuskälla på kamerans sida av bladen hade det varit lättare, hjärnan kan inte luras hur långt som helst. Jag tycker dock att huset fortfarande drar för mycket uppmärksamhet i bilden, du kan inte riva det och anlägga en åker med vete? Det skulle bli supersnyggt!
Bortse från det slarviga maskningsarbetet
http://i.imgur.com/3PotMLX.jpg

Det blev mycket bättre, ja Tack för att du tog dig tid till att visa detta för mig.

Haha! Jag vill också göra det, men då skulle nog inte farsans grannar bli glada Fotografiet togs nämligen hos han.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Jag är väldigt ny gällande fotografering, köpte min första systemkamera Nikon D5200 för bara några veckor sedan, så var lite snälla Har varit ute och fotograferat mycket på sistone, börjat med ganska enkla motiv. Någon konstruktiv kritik och förslag till förbättringar gällande dessa två exempelfoton jag tagit?

Permalänk
Medlem

@Emmet45: Trevliga foton! Om jag ska ge lite kritik så aningen övermättade färger kanske. Om du har justerat dem i Photoshop så använd i första hand Vibrance/? och inte Saturation/Mättnad.

Om vi tar det nedre fotot på vattenfallet. Vibrance förstärker mestadels färgerna som redan sticker ut, som t.ex. mossan och grönskan som man kanske vill ska poppa. Mättnad drar däremot upp färger överallt och drar fram färger även i dämpade områden. Vatten och stenar börjar likna färgkonfetti och det ser inte verklighetstroget ut. T.e.x en av de stora stenarna i mitten av fotot. Det ser ut som det rinner blå färg över den och inte vatten.

Eller så får man helt enkelt ta det lugnt med mättnadsreglaget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frux:

@Emmet45: Trevliga foton! Om jag ska ge lite kritik så aningen övermättade färger kanske. Om du har justerat dem i Photoshop så använd i första hand Vibrance/? och inte Saturation/Mättnad.

Om vi tar det nedre fotot på vattenfallet. Vibrance förstärker mestadels färgerna som redan sticker ut, som t.ex. mossan och grönskan som man kanske vill ska poppa. Mättnad drar däremot upp färger överallt och drar fram färger även i dämpade områden. Vatten och stenar börjar likna färgkonfetti och det ser inte verklighetstroget ut. T.e.x en av de stora stenarna i mitten av fotot. Det ser ut som det rinner blå färg över den och inte vatten.

Eller så får man helt enkelt ta det lugnt med mättnadsreglaget.

Tack för den konstruktiva kritiken Jag tyckte bilderna var lite tråkiga färgmässigt, så jag förstärkte dem i Lightroom. Har nyss börjat lära mig det programmet, ska tänka på att vara lite mer försiktig med färgerna i framtiden hehe.

Permalänk

Tar gärna kritik! Har pecis blivit intresserad av fotografering och redigering!

Visa signatur

BlackNight

||Intel i7 6700K||

||Asus Z170 Pro||Corsair Vengeance DDR4 3000Mhz||

||ASUS GTX 1080 Strix OC||EVGA SuperNova G2 850W||NZXT Noctis 450||

||NZXT Kraken X61||Windows 10||Asus ROG Swift PG279Q||

Permalänk
Skrivet av davidvirus:

http://i.imgur.com/mFJSNH8.jpg

Tar gärna kritik! Har pecis blivit intresserad av fotografering och redigering!

Riktigt cool bild ändå tycker jag! Gillar verkligen kontrasten mellan gräset och den mörka himlen.
Skulle dock velat ha staketet mer att det började från vänster hörn istället för i mitten av bilden. men det är väl det ena gällande kompositionen. Annars skulle jag försöka med att leka runt lite i photoshop eller lightroom om du har tillgång till det, men gillar den
Vart är det någonstans?

Permalänk
Medlem

Klättrade i berg och tog en bild över Stockholm. Jag redigerade den på föräldrarnas gamla CRT-skärm (ja, de finns fortfarande!) så jag antar att färgerna är åt helvete (blå), men annars så. Ja, jag kände för att posta den ändå, sue me.

Har tidigare fotat mest porträtt men har mer och mer glidit in på landskapsfoto så jag tar gärna konstruktiv kritik.

IMG_2782-2 by Anton Ahlström, on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Klättrade i berg och tog en bild över Stockholm. Jag redigerade den på föräldrarnas gamla CRT-skärm (ja, de finns fortfarande!) så jag antar att färgerna är åt helvete (blå), men annars så. Ja, jag kände för att posta den ändå, sue me.

Har tidigare fotat mest porträtt men har mer och mer glidit in på landskapsfoto så jag tar gärna konstruktiv kritik.

https://c5.staticflickr.com/8/7291/28056599636_074c5e05e0_z.jpgIMG_2782-2 by Anton Ahlström, on Flickr

Lite i mörkaste laget. Du skulle lätta upp alla byggnader så att blicken dras in i bilden, Och kört orton effekten och jobbat lite med det.

orton : https://youtu.be/GChiYdL6I1o

Permalänk
Medlem

Fågel

http://www.fotosidan.se/pools/viewlarge/15/3490141.htm?set=lp

Tagen på Varbergs fästning

Edit: Vet inte hur jag får bara bilden i posten. Med länka bild funkade det inte.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200