Permalänk
Medlem

EEE 900 finns i tallin ochså för ca 4000 sek. xp versionen.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
Inte för 6000 spänn. Jösses, vad köpte du den för egentligen? Även med minnesupgradering och minneskort så låter det mycket.

6000? la upp den för 4500kr, men den är såld nu

Permalänk
Medlem

Hellu, är det bara jag eller är fläkten väldigt jobbig när den drar igång? sen så tycker jag datorn blir rätt varm (syftar inte på processortemp) utan snarare att datorn känns väldigt varm utanpå...

Permalänk
Medlem

Har en Eee 900 med XP installerat. När jag öppnar webbkameran från den här datorn eller utforskaren är bilden jätteliten. Tar man en bild och sparar så blir den också liten. Upplösningen ska väl vara 1,3 megapixel så varför blir det så liten bild?

Är det nått man måste installera för att det ska bli bättre? Ni som har XP inlagt, hur funkar det på era?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Hellu, är det bara jag eller är fläkten väldigt jobbig när den drar igång? sen så tycker jag datorn blir rätt varm (syftar inte på processortemp) utan snarare att datorn känns väldigt varm utanpå...

Du har alltså fått din 900 från SuperGPS nu? Hur lång tid tog det? Vad blev totalkostnaden? Var hittade du adapter för att kunna koppla in i svenskt uttag?

Mycket frågot blir det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sdw
Du har alltså fått din 900 från SuperGPS nu? Hur lång tid tog det? Vad blev totalkostnaden? Var hittade du adapter för att kunna koppla in i svenskt uttag?

Mycket frågot blir det...

Yep yep, tog 8 dagar inkl helg, 4100 ungefar drogs fran mitt konto.. ang kontakt s var det bara att anvanda sladd fran nagan annan laddare... se tidigare inlagg for att se hur kontakten ser du!!, ar riktigt nojd med den, hehe vaaaldigt liten

Permalänk
Medlem

Tackar, bra info! Då lutar det nog åt att jag drar iväg en beställning också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Hellu, är det bara jag eller är fläkten väldigt jobbig när den drar igång? sen så tycker jag datorn blir rätt varm (syftar inte på processortemp) utan snarare att datorn känns väldigt varm utanpå...

Jag måste hålla med, fläkten låter irriterande mycket och den går ju mest hela tiden tycker jag. tycker inte den blir farligt varm dock.

Ska snarast byta till XP och uppgradera till 2gb ram, gillar inte Linux (kasnke för att jag inte är så van).

Sen tycker jag att touch paden inte är speciellt trevlig. "blilligt plastig" yta eller hur man nu ska förklara.

Förutom detta är det en mycket trevlig liten pryl ( efter ca 30 minuters användande)

Visa signatur

Intel Core i7 4770K * Asus Strix 1080 ti* Kingston hyper-x 2x8gb 1600MHz DDR3 *MSI Z87-G43 Gaming *WD Black 640GB * Antec P182 * Creative X-FI * Fractal Design Tesla 650w * Intel X-25 G2 * Samsung Evo 250Gb *

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedtap
Har en Eee 900 med XP installerat. När jag öppnar webbkameran från den här datorn eller utforskaren är bilden jätteliten. Tar man en bild och sparar så blir den också liten. Upplösningen ska väl vara 1,3 megapixel så varför blir det så liten bild?

Är det nått man måste installera för att det ska bli bättre? Ni som har XP inlagt, hur funkar det på era?

Det är likadant här. Jag tar en bild och tittar på dess egenskaper i IrfanView. Då står det 640x480, alltså 0,3 megapixel. Inte går det att ställa bildens storlek i kameran heller. Det behövs ett annat program och/eller andra drivrutiner.

Tillägg: Nu blev det ordning på torpet! Tog hem ECap från Asus och den tar riktiga bilder. Den ligger under Utilities i downloads för 900.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-u...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ateist75
Jag måste hålla med, fläkten låter irriterande mycket och den går ju mest hela tiden tycker jag. tycker inte den blir farligt varm dock.

Ska snarast byta till XP och uppgradera till 2gb ram, gillar inte Linux (kasnke för att jag inte är så van).

Sen tycker jag att touch paden inte är speciellt trevlig. "blilligt plastig" yta eller hur man nu ska förklara.

Förutom detta är det en mycket trevlig liten pryl ( efter ca 30 minuters användande)

Näe farligt varm är den väl inte, men du tycker inte den blir varm till höger om musplattan? inte brännhet utan varm?

Kör f.ö XP nu SOM ÄR SJUUUKT mkt snabbare. förut fungerade inte ens svt mediauppspelning nu fungerar det klockrent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Näe farligt varm är den väl inte, men du tycker inte den blir varm till höger om musplattan? inte brännhet utan varm?

Kör f.ö XP nu SOM ÄR SJUUUKT mkt snabbare. förut fungerade inte ens svt mediauppspelning nu fungerar det klockrent

Gott att höra!
Har du 1 eller 2 gig ram?
Har du lagt swap filen på 16 gig drive?
Har hört att det kan ge lite bättre prestanda.

Jo den är lite varm till höger om paden, lite konstigt då det inte borde vara något som genererar mycket värme där.....kanske GPU sitter så långt ner i EEE?

Visa signatur

Intel Core i7 4770K * Asus Strix 1080 ti* Kingston hyper-x 2x8gb 1600MHz DDR3 *MSI Z87-G43 Gaming *WD Black 640GB * Antec P182 * Creative X-FI * Fractal Design Tesla 650w * Intel X-25 G2 * Samsung Evo 250Gb *

Permalänk
Medlem

Har 1GB ram, har ingen swapfil alls :P, var lite besviken i början när jag körde linux men XP blev utan att överdriva 50% snabbare, vanliga Xvids hade screen tearing och smålaggade i linux men i XP flyter det på med 12-15% CPU användning :P.

Tror att wifikortet sitter precis brevid touchpaden, genererar nog väldigt mycket värme, lite störigt men det går man väl ta :D.

Permalänk

De har sänkt priset på EEE 901an på
http://supergps.co.uk/advanced_search_result.php?keywords=eee...

Finns dock inga i lager, men man kan
skicka ett mail om att bli medelad när
de får in fler

£329,99 + £18 (frakt Sverige)
= £347,99
= 4 235,39 SEK.

Helt övekomligt tycker jag

PS. citera gärna om jag missberäknat något DS.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
De har sänkt priset på EEE 901an på

PS. citera gärna om jag missberäknat något DS.

Räknat fel tror jag inte du gjort för du får fram samma pris som jag gjorde för drygt 1v sedan då den som nu kostade 329£ så var är prissänkningen?

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Räknat fel tror jag inte du gjort för du får fram samma pris som jag gjorde för drygt 1v sedan då den som nu kostade 329£ så var är prissänkningen?

Vet inte om det var för 1v sen eller 2v sen, men då kostade den iaf 6000 exkl. frakt. Ganska säker på att jag fick det till det. Kollade forex.se och allt.
Kanske har drömt allt, men om du kollar några poster tillbaks ser du min postade reaktion till sidan iaf.

Det är prissäkningen

EDIT: Tror jag förstår var vi missförstått varandra. Jag menar 901an, när jag kollar tillbaka nämner du priset för 900an. Det är 901an jag menar, den fantastiska uppgraderingen med atom isället för celeron

Permalänk

Släpps 900:an v 28 i Sverige? Känner mig nämligen väldigt sugen på en sådan, jag har några frågor:
Kommer det att vara en ssd disk som följer med? Eller är det ett Sd kort?
Kommer både den svarta och den vita versionen släppas?
Har den samma grafikkort som 701:an?

Permalänk

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC#Specifications - Din bibel internetstyle

Display: 8.9 in (22.6 cm), 1024 x 600 TFT LCD

Graphics: 4GB built-in + 8GB removable SSD (WinXP)
4GB built-in + 16GB removable SSD (Linux)

Processor: 900 MHz Intel Celeron-M ULV 353

Memory: 1 GB RAM DDR2-533/667

Battery: 4-cell, Li-Ion, 4400 mAh 7.4V (unknown duration) or 5800 mAh, 7.2V: 3 h 30 min battery life

Dimensions: 225 x 170 x 20~34 mm

Weight: 990 g (2 lb 3 oz)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren

EDIT: Tror jag förstår var vi missförstått varandra. Jag menar 901an, när jag kollar tillbaka nämner du priset för 900an. Det är 901an jag menar, den fantastiska uppgraderingen med atom isället för celeron [/B]

Ahh. Korrekt. Jag trodde som du säger det var 900.

Frågan är om man vill ha Atom :-S
De tester jag kollat är en Celeron M snabbare än Atom 1.6GHz

HyperThreading, som Atom har, är visserligen trevligt för att få mer "flyt" i Windows med många program uppe.

Jag är osäker vad som är bäst för mig.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC#Specifications - Din bibel internetstyle

Display: 8.9 in (22.6 cm), 1024 x 600 TFT LCD

Graphics: 4GB built-in + 8GB removable SSD (WinXP)
4GB built-in + 16GB removable SSD (Linux)

Processor: 900 MHz Intel Celeron-M ULV 353

Memory: 1 GB RAM DDR2-533/667

Battery: 4-cell, Li-Ion, 4400 mAh 7.4V (unknown duration) or 5800 mAh, 7.2V: 3 h 30 min battery life

Dimensions: 225 x 170 x 20~34 mm

Weight: 990 g (2 lb 3 oz)

Okej. Men när är releasen då?
Och den här ssddisken sitter alltså inte i sd korthållaren?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Ahh. Korrekt. Jag trodde som du säger det var 900.

Frågan är om man vill ha Atom :-S
De tester jag kollat är en Celeron M snabbare än Atom 1.6GHz

HyperThreading, som Atom har, är visserligen trevligt för att få mer "flyt" i Windows med många program uppe.

Jag är osäker vad som är bäst för mig.

Inte för att jag tror 901an kommer vara nån slags ultimat laptop för det, men jag gillar att ha många program igång samtidigt.
Brukar ofta tabba mellan internet, diverse musikprogram, nerladdningsprogram (ojdå, svor jag i kyrkan?) och spel.
Kanske därför mina datorer går sönder så snabbt xD

Permalänk
Medlem

Har hittat ett riktigt schysst pris på 901:an på clove.co.uk:

http://clove.co.uk/viewProduct.aspx?product=A16E100C-5F17-45D...

Kostar allt som allt, med frakt till Sverige, ganska exakt 4000 kr vilket väldigt överkomligt! Det jag framförallt har fastnat för vad gäller 901:an är batteritiden (4-8 h) jämfört med 900 (3,5 h). Man kan ju köpa till bättre batterier till 900:an med då är är man ju uppe i samma pris, om inte högre som 901:an. Är lite fundersam på vilken modell man egentligen ska välja. Ska ju tilläggas att 901 inte är tillgänglig förrän i slutet av Juli så ska man ha en sån blir det ju till att vänta!

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på butiken om den e värd att shoppa ifrån? sen är ju frågan om de e värt ~500:- för atom processorn å bluetooth... Har inge koll alls på hurvida de presterar olika, men får man en dator som är lite strömsnålare så är ju de ett plus... 901an har laddaringången eller vad man skall kalla det för på sidan om datorn istället för bak där de siter på 900an och sen har 901an en blank yta istället för matt, vilket jag inte gillar för fingeravtrycken osv, sist men inte minst skall pekplattan kännas skum på 901an vad jag läst... e sugen på en eee ur 90x serien men kan inte bestämma mig

Permalänk

900 finns nu med hos prisjakt för ca 2900 kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=307728

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yantrasas
900 finns nu med hos prisjakt för ca 2900 kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=307728

Oh, vilket fint pris!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yantrasas
900 finns nu med hos prisjakt för ca 2900 kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=307728

Visar det sig att det priset stämmer (alla som har lagt upp den använder förmodligen samma distributör) så lär det bli lite missljud i skällan när alla som har köpt 701:an för samma pris inser det. Personligen anser jag att det är ett högst skäligt pris med tanke på den kommande konkurrensen från Acer, Dell, mfl. Lägg till att för 900 gram till och kanske 200 CC till så får man en u9200 för 4995:-

Permalänk
Medlem

Skumt, trodde 901an var en efterträdare förr 900, men om de lanserar 900an först så är de alltså inte så... trodde inte 900an skulle nå sverige ens... nån som sätt nått om release datum?

Permalänk
Medlem

blir nog en eee 900 om den hamnar på 2900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unaz
Skumt, trodde 901an var en efterträdare förr 900, men om de lanserar 900an först så är de alltså inte så... trodde inte 900an skulle nå sverige ens... nån som sätt nått om release datum?

Antagligen de överblivna från resten av välden som de säljer här hos oss i "tredje" världen.

Nästan likadant med 701. PCCity säljer 701 med engelskt tangentbord och laddare för 2495 nu.... leftovers

Visa signatur

Systemet: E8500 @ 3990MHz • 9800GTX 512MB @ 780MHz • 8 GB XMS2 Xtreme DDR2 PC6400 • GA-P35-DS4 • 2 * X25 120GB SSD + 2 * 2TB + 2 * 750GB HD • Antech P182 • TRUE • Corsair HX 520W • BenQ FP241W + Dell P1911 • W7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unaz
Skumt, trodde 901an var en efterträdare förr 900, men om de lanserar 900an först så är de alltså inte så... trodde inte 900an skulle nå sverige ens... nån som sätt nått om release datum?

901 är efterträdaren till 900. Att ens sälja eller köpa en 900 när 901 finns förstår jag inte vitsen med.

Permalänk

clove.co.uk och prisjakt lär inte visa rätta priserna. Datorerna kommer att kosta mycket mer när de väl kommer tror jag.