Permalänk
Medlem

För er som undrar om BT device, jag synkar eeepcn med min LG Viewty, hastigheten är såpass att man kan köra battle.net dota, youtuba, spela poker etc. Men jag får aldrig upp till riktig 3g hastighet, tror det bara går via kabel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
För er som undrar om BT device, jag synkar eeepcn med min LG Viewty, hastigheten är såpass att man kan köra battle.net dota, youtuba, spela poker etc. Men jag får aldrig upp till riktig 3g hastighet, tror det bara går via kabel.

Klarar den av Warcraft III ?

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Klarar den av Warcraft III ?

Menar du eee:n? Vad jag vet så lirar folk gta:vc, san andreas, hl mm på den så den är inte helt inkompetent till spel.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Klarar den av Warcraft III ?

http://www.youtube.com/watch?v=V9_xCJ14c08 visar att det ska kunna fungera...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Klarar den av Warcraft III ?

Jao, kör allt på medium dessutom.

Permalänk

Ok, då har man skaffat sig en vit eee900 20gb med linux. Ville egentligen ha en svart, men fick tag i en beg för ett bra pris här i sthlm och orkade inte vänta på att få en levererad till mig. Grymt najs liten sak i alla fall. Ska börja installera xp på den snart. Visst borde jag kunna lägga in en xp-skiva på min externa hårdisk och boota med den?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Ok, då har man skaffat sig en vit eee900 20gb med linux. Ville egentligen ha en svart, men fick tag i en beg för ett bra pris här i sthlm och orkade inte vänta på att få en levererad till mig. Grymt najs liten sak i alla fall. Ska börja installera xp på den snart. Visst borde jag kunna lägga in en xp-skiva på min externa hårdisk och boota med den?

Jag skulle tyvärr bli väldigt förvånad om det gick.
Kika på http://wiki.eeeuser.com/windowsxpusb däremot

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Jag skulle tyvärr bli väldigt förvånad om det gick.
Kika på http://wiki.eeeuser.com/windowsxpusb däremot

Låna en polares usb brännare så gick allt super smidigt, usb-minne ska gå och hårdisk funkar med lite trix den också. Jag tröttna dock och innan alla mina tester var klara så hade jag brännaren och en nLite skiva så då sluta jag att testa mig fram.

Ok, nu har jag använt min eee900 i aktivt i över en dag. Wow, vilken liten och kapabel maskin det är. Allt har funkat super på den. Lirat spel som avp2, max payne, gta2 mfl och det har flutit riktigt bra på den. Film har också funkat super bra, har inte kännt av några begränsningar ännu. Funkar precis som jag vill och lite där till. Jag är grymt nöjd, sen att jag kan urfa vart som hällst med den via mobilen & min BT-dongle är grymt najs.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Eee PC 1000 är ju på G officielt, frågan är om den blir något större?Antar att det är ett måste då en uppgraderar till 10" och större tangentbord.

- What’s more, the keyboard is 92%* the size of generic notebooks – making it more comfortable to type for more relaxed usage.

- "The new Eee PCs™ will integrate large 8.9” to 10” displays"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Eee PC 1000 är ju på G officielt, frågan är om den blir något större?Antar att det är ett måste då en uppgraderar till 10" och större tangentbord.

- What’s more, the keyboard is 92%* the size of generic notebooks – making it more comfortable to type for more relaxed usage.

- "The new Eee PCs™ will integrate large 8.9” to 10” displays"

men missar man inte halva poängen om det för varje modell, modellerna bara blir större och större.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
men missar man inte halva poängen om det för varje modell, modellerna bara blir större och större.

Jo men de vill nog konkurera med MSI Wind nu. Som det ser ut nu för Eee pc 1000 så blir den garanterat större. MSIs Wind är hela 3cm bredare och den har då 10" skärm och större tangentbord. Det som ska vara nice med 901 och 1000 är att de har inbyggd bluetooth.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
men missar man inte halva poängen om det för varje modell, modellerna bara blir större och större.

Så länge de inte glömmer de små så gör det väl inte så mycket om det görs billiga datorer även i de större storlekarna. Det var inte länge sen en bärbar i 12"-klassen kostade 20000kr. Personligen tycker jag att 12" är en mycket bra storlek på en dator att jobba med som går att ha med överallt utan att bli handikappad. Om de kan släppa en 12" för ungefär samma pengar som en wind/901/random som dessutom har lite snajsig design tror jag de kommer att glädja många.

Själv kommer jag nog att slå till på en 9" eller 10"

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Såg lite info nu... Eeepc 1000 kommer väga 1.5kg med sin 10" och större tangentbord. Dock vet jag inte om det är någon vikt skillnad om man väljer SSD eller HDD.

Här har ni en bild där man jämför 1000 och 900
http://bp1.blogger.com/_ZKlSQm2j7TI/SET1vWcuAEI/AAAAAAAACmY/n...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Såg lite info nu... Eeepc 1000 kommer väga 1.5kg med sin 10" och större tangentbord. Dock vet jag inte om det är någon viktskillnad om man väljer SSD eller HDD.

http://bp1.blogger.com/_ZKlSQm2j7TI/SET1vWcuAEI/AAAAAAAACmY/n...

Såg också den. Blir lite väl långt från grundtanken med 1,5kg för min del. Frågan är hur stort Wind´s tangentbord är jämfört med 1000´s.

Lägg märke till mitt s efter 1000...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Såg också den. Blir lite väl långt från grundtanken med 1,5kg för min del. Frågan är hur stort Wind´s tangentbord är jämfört med 1000´s.

Lägg märke till mitt s efter 1000...

Tror det ska vara relativt samma, tror det är batteriet på 1000an som gör skiten tung, det är ju på 6800mah, önskar bara min Eeepc 900 hade inbyggt bluetooth, för tillfället har jag ju en sådan liten mini adapter, men den är tillräcklig för att vilja byta upp sig haha Man säljer en Eee ganska lätt ändå

Finns det några benchmarks Celeron 900mhz vs Atom 1.6ghz?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Tror det ska vara relativt samma, tror det är batteriet på 1000an som gör skiten tung, det är ju på 6800mah, önskar bara min Eeepc 900 hade inbyggt bluetooth, för tillfället har jag ju en sådan liten mini adapter, men den är tillräcklig för att vilja byta upp sig haha Man säljer en Eee ganska lätt ändå

Finns det några benchmarks Celeron 900mhz vs Atom 1.6ghz?

Lite lustigt, jag har BT som ett grundkrav så jag kan surfa med mobilen. Har bara inte fattat vilka telefoner som stödjer turbo 3G.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Lite lustigt, jag har BT som ett grundkrav så jag kan surfa med mobilen. Har bara inte fattat vilka telefoner som stödjer turbo 3G.

Sitter med en sån här just nu

http://www.dustinhome.se/pd_5010129433.aspx

Kommer upp i max 120kbps med BT, kör genom min Viewty.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Sitter med en sån här just nu

http://www.dustinhome.se/pd_5010129433.aspx

Kommer upp i max 120kbps med BT, kör genom min Viewty.

Den där var smidig

Då kan man räkna bort BT som ett krav. Skiljer väl en del i pris mellan wind och 901 till winds fördel?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Den där var smidig

Då kan man räkna bort BT som ett krav. Skiljer väl en del i pris mellan wind och 901 till winds fördel?

Tror det, jag litar dock mer på Asus kvalite än MSI men det säger ju inte att Wind är dålig för det Skulle vilja se benchmarks på 900mhz vs atom 1.6ghz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Tror det, jag litar dock mer på Asus kvalite än MSI men det säger ju inte att Wind är dålig för det Skulle vilja se benchmarks på 900mhz vs atom 1.6ghz

Secrets of the Atom cracked, Wind PC revealed
http://www.engadget.com/2008/05/21/msi-wind-pc-benchmarked-se...

varför atom presterar sämre än celeron 900mhz
http://techreport.com/articles.x/14458
http://arstechnica.com/articles/paedia/risc-vs-cisc-mobile-er...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Hedersmedlem

Läs hela tråden du klipper det där från. Det är Wind desktop PC de har med, inte Wind notebook.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Sitter med en sån här just nu

http://www.dustinhome.se/pd_5010129433.aspx

Kommer upp i max 120kbps med BT, kör genom min Viewty.

Har nyss fått möjligheten att leka lite med en 900 då min far har köpt sig en.

Själv konfade jag igång min LG Shine att köra över USB-kabeln igår = fick bra fart med 0,3Mbps. Mitt abonnemang stödjer dock inte högre. Ska prova Turbo3G imorgon med ett annat. Gjordes i Xandros (standard OS:et).

I övrigt är det en riktigt trevlig maskin, något litet tangentbord till mina stora händer. Men det är förmodligen endast en vanesak.

Personligen kommer jag antaligen köpa en egen EEE 1000 eller Wind att leka med utöver mina "seriösa" datorer.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Läs hela tråden du klipper det där från. Det är Wind desktop PC de har med, inte Wind notebook.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=29125
En tilll bra tråd.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Vet någon ett sätt hur man beställer från ex. Amazon via någon annan?
Amazon kan ju inte skicka till Europa.

Permalänk

Jag är jättesugen på att skaffa en EEE, men väntar nog till EEE 901 kommer ut med atom-processorn

Vill ha lite råd angående linux/XP till EEE
Vad är fördelarna/nackdelarna med de olika OS? Jag är mest sugen på linux-varianten med den större hårdisken.
Sen undrar jag varför det är så att XP-versionen bara får 12GB?

BTW någon som vet om sverige-releasen för EEE 901:an?

Permalänk

Jag har förstått det som att MS vill ha ett par kronor för licensen till XP och då har man minskat ner till 12GB för att kunna hålla samma pris på dem.

Visa signatur

Systemet: E8500 @ 3990MHz • 9800GTX 512MB @ 780MHz • 8 GB XMS2 Xtreme DDR2 PC6400 • GA-P35-DS4 • 2 * X25 120GB SSD + 2 * 2TB + 2 * 750GB HD • Antech P182 • TRUE • Corsair HX 520W • BenQ FP241W + Dell P1911 • W7 64bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannertedt
Jag har förstått det som att MS vill ha ett par kronor för licensen till XP och då har man minskat ner till 12GB för att kunna hålla samma pris på dem.

Precis vad jag misstänkte. MS är allt bra jävla dryga. De ska fan ha pengar för att ens excitsera >.<
Tack för svaret.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Precis vad jag misstänkte. MS är allt bra jävla dryga. De ska fan ha pengar för att ens excitsera >.<
Tack för svaret.

$29 ska en XP för en UMPC kosta. Sedan är väl 12gb ssd:n snabbare än 16gb ssd:n i linux diton?

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan köpa en Asus eee pc 900 i usa?
Jag ska till north carolina, charlotte.

Det finns inga återförsäljare på ASUS hemsida, hittar bara en massor av online-butiker.

Men det skulle underlätta att kunna köpa i affären.

Någon som kan tipsa en datorbutikskedja i USA som kanske ha 900an?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Funderar på o köpa en från USA med, skulle va bra med lite tips på sidor/butiker som säljer datorn.
Men hur blir det med laddaren? Deras uttag är la olikt svenska uttag?

Visa signatur