Sweclockers blir utsatt för... fjortisar? LÄS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

@ Martin17
Det där med frågetecken? Visst är det irriterande men egentligen är det korrekt att i det moderna språket sätta frågetecken bakom meningar som egentligen inte är frågor. Vet du varför?

? = Varför . Dvs, varför är det som det är i meningen bakom "?" .

Det som folk skriver kan inte vara korrekt då det är helt obegripligt. Vi kan ta ett exempel från forumet, det finns en tråd som heter "Idioter i trafiken ? ".
Jag förstår inte vad han menar, nu visar det sig när man läser innehållet i tråden att han menar "Vad är det mest idiotiska ni sett i trafiken? ". Men varför inte skriva det då ?

Jag vet att det finns sammanhang där det är korrekt att skriva frågetecken efter ungefär vad som helst, men detta kan inte vara sånt sammanhang.

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Jag behöver väl inte säga något mer än det som redan skrivits, det har blivit värre för varje år och det är delvis därför jag inte är här speciellt mycket längre.

Eller för att du misskött dig och fått 4 anmärkningar.

Permalänk
Medlem

Snart kommer 08orna

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Jag upfattar också att detta är jobbigt, varför jag endast i undantagsfall rör mig utanför Övrigt-forumets portar.

Det jobbigaste av allt är dock särskrivningar. Jag kan seriöst få huvudvärk när jag läser en text med mycket särskrivningar.

Permalänk

18-års gräns säger jag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
18-års gräns säger jag!

Vad blir det kvar då, 10 000 användare? Kanske man borde gå igenom ett rättstavningsprov för att kunna bli medlem istället . Åldersgräns kommer det nog aldrig att bli. Det är ju trots allt bara ett Forum, men ett bra sådant.

Permalänk
Medlem

Jo, rättstavningsprov kan vara ett alternativ.
Alldess nyligen höll jag på att skälla ut en ytterligare "fjortis" som absolut inte kunde stava. Slutade dock rätt bra, med att halvirriterat meddelande.

Att det är samma fråga flera gången per vecka, kan jag dock leva med - alla vet helt enkelt inte hur sökfunktionen fungerar. Och DET kan jag leva med, sålänge personerna som frågar och svarar fortfarande använder läsbar svenska.

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Krav på Firefox + rättstavningsprogrammet på svenska skulle vara fint.
Det funkar faktiskt väldigt bra! Även om man fortfarande måste kunna se när det är särskrivning eller inte.

I den här meningen ville programmet särskriva rättstavningsprogrammet samt särskrivning. men annars väldigt smidigt, då man lätt ser små stavfel.

Visa signatur
Permalänk

hehehe snacka om vilket liv du har Jine beter dig som du vore 12?
Innan du ska börja klaga o vara uppkäftig mot folk och börja sprida ut deras inlägg över internet så borde du ta reda på mera fakta, finns folk som lider av dyslexi !

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

exxoritas:

Ja absolut, No offense mot felstavningar endast.
Men rent utsakt slarv eller totalt katastrofal meningsuppbyggnad/ordföljd går dock inte att skylla på dyslexi.

Men grattis, detdär va nog första inlägget jag klarade av att läsa ifrån dig
Nog tjaffsat, tänk på vad du skriver så blir allt mycket bättre för oss alla.
(Dessutom slipper du att jag hoppar på dig )

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

men hur roligt är de o se att du sprider ut mina inlägg över hela sweC?? Är la inte mitt fel att jag lider av dyslexi vilket innebär att man har läs-och skrivsvårigheter..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Inlägget ändrat.
Tillhör "la" samt "o" dyslexin?
Vad jag vet så är "la" inget ord alls, och "o" är ingen godkänd förkortning av och.

Snälla, skriv korrekt svenska. Använd stor bokstav och punkt/andra skiljetecken?
Felstavningar eller särskrivning kan jag leva med, men resten?

Thats all im asking.

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

hela denna tråden gjorde du för dett finns massor med fjortisar på sweC, jag undrar vem det är som beter sig som en? hmm...

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Inte är det han iaf.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

herre gud vilka språk polieser alla är. Är ni själv så jääävla duktiga? Att ni ens orkar bry er?

Huvudsaken är ju att man förstår vad personen som författat inlägget menar, gör man inte detta är det nog en själv det är "fel" på.

Bara inlägget är seriöst så skit i stavningen! Det är ändå inget en liten språkpolis på ett forum kan ändra på.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

flraer & exxoritas:
kejh, fölat jag sk börja skiv a perf tk. Inser du hur svårt nåt sånt är att läsa?
Och i vissa fall går det faktist inte att läsa, sorligt nog.

Dessutom, som jag sakt hundratals gånger - jag struntar i stavningen, sålänge man skriver inlägget på korrekt svenska (iaf i närheten av detta).

Och vissa av dom inlägg som finns bland annat i Modifikationsdelen av detta föruom, är långt ifrån seriösa. Där det mest förekommer fragbite kommentarer och inlägg i stil med: "EYyyAH, Nå n som v3t hur man la haxx0r sitt chassii1?!111ONE" (Något överdrivet, men alla förstår poängen...)

Fan, det känns som jag kommer åka på en varning snart för det här, hoppas så inte är fallet. Jag vill bara försöka återfå att folk att använda svenska språket på detta annars, underbara forum.

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Jine/ Du bör kanske korrekturläsa dina egna inlägg innan du kastar sten i ett glashus.
Det är en hord av felstavningar och hopskrivningar...

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

tycker bara att jine ska hålla tyst, Klagar på andra men är lika dålig själv.

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
18-års gräns säger jag!

Har inte nödvändigtvis med åldern att göra.

Jag är 17 nu och registrerade mig här när jag var 14. Om du har mycket tid över kan du leta upp några av mina äldsta inlägg, kan lova dig att de håller bra mycket högre kvalité än vad många 18-åringar skriver. Även om jag givetvis har utvecklats ganska mycket sedan jag var 14

Permalänk
Avstängd

Jag kan hålla med om att en stor mängd användare på sweclockers inte är specielt seriösa. Jag kan själv bli enormt irriterad över att många trådar bara är trams och flams. Dock finns de väldigt många yngre och äldre som precis hittat hit som bara kan grunden till hur man använder Windows och startar program och spel. Sen om dessa är 10 eller 30 år spelar egentligen ingen roll. Vet man inte så vet man inte.
Inför man en åldersgräns är de väldigt många personer som verkligen inte kan något och behöver hjälp eller tips som inte kan få något av de på grund av en åldersgräns.
De som i så fall skulle kunna göras är att hålla större koll på trådarna, inte en åldersgräns tycker jag.
En annan del som väldigt många börjat klaga på är galleriet. Jag vil gärna försvara många av dom som lägger upp sin dator utan modd eller anna utrstning. Jag har varit aktiv medlem i många år själv och jag har aldrig sett några regler i galleriet om att de måste vara moddat eller special någonstans. Och de senaste året har de blivit någon form av hysteri att klaga direkt om någon stolt användare vill visa upp sin dator i galleriet. Man kan gå tillbaka några år bara och de finns nästan inget klagande över datorer utan modifikationer i galleriet. Så varför skall de klagas nu för?
Men de finns några undantag i galleriet som är dåligt helt enkelt. Men större delen av allt klagande i galeriet tycker jag är onödigt klagande.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jadå, jag är absolut inte perfekt. Även jag stavar fel och slinter på tangenterna ibland. Sen blir jag frustrerad när folk inte ens läser vad man skriver.
Dessutom är jag som sagt bara 17, jag har knappast ett helt utvecklat ordföråd.

Men om jag skall va ärlig så tror jag mina inlägg är lättare att läsa, förstå samt svara till - än majoriteten av dom inlägg som skrivs med inte riktigt lika seriös form.

Och jag tror inte heller åldern har så mycket med problemet att göra, utan mer på att problemet ligger hos att användarna tror att detta är nån form av klotterplank där man kan slänga ur sig vad som helst och få ett vettigt svar på problemet tillbaka. Detta måste ändras, frågan är bara hur?

En fråga till Moderatorerna som kanske läser detta inlägg:
Vad gör ni, om jag rapporterar inlägg som är oläsbara/av oseriös karaktär?

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Hej!
Dessutom är jag som sagt bara 17, jag har knappast ett helt utvecklat ordföråd.
mvh Jim

När tror du ordförrådet blir fullt, vid 25 års ålder? Nej, man lär sig konstant att behärska orden och skriva rätt, felstavningar ska inte finnas alls efter ett gäng år i gymnasium. Det är enbart slarv, om man inte är dyslektisk (som många gömmer sig bakom).

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
En fråga till Moderatorerna som kanske läser detta inlägg:
Vad gör ni, om jag rapporterar inlägg som är oläsbara/av oseriös karaktär?

mvh Jim

Vi agerar som vi finner det lämpligt. Antingen gör vi någon åtgärd eller så låter vi inlägget vara.

Prova gärna, för vi ser gärna att nivån på forumet hålls på en bra nivå både vad det gäller språk och ämnen.

Nu tror jag inte de som skriver sämst (dyslektiker undantaget och andra med riktiga stavnings/spårkproblem) här på forumet läser denna tråden men någon av dem kanske snappar upp detta ändå:
För att få bra svar på en fråga, beskriv då problemet så att alla förstår vad det handlar om. Lägg hellre fem minuter extra på att skriva frågan än att vi andra ska behöva gissa oss till vad det handlar om.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Använd gärna knappen Förhandsgranska. Innan ni trycker på Skapa inlägget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Krav på Firefox

Skojar du med oss?

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

http://www.petnoga.se/

Krav på att använda Petnoga kanske?;) Har inte använt det själv, men det verkar rätt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
men hur roligt är de o se att du sprider ut mina inlägg över hela sweC?? Är la inte mitt fel att jag lider av dyslexi vilket innebär att man har läs-och skrivsvårigheter..

Det är ganska roligt det där, alla som inte kan stava skyller direkt på dyslexi. Men sannningen är faktiskt att det bara sitter i ditt huvud. Du tänker att det är dyslexins fel och att du inte kan göra något åt det. Jag har diagnosen aspergers som säger att jag inte passar in i samhället och sociala sammanhang osv. HAhahahaha, det är bara lite text på ett papper, du kan om du vill. Ni kan om ni vill, det är inte någon sjukdom utan dyslexi är bara ett ord som står på en felaktig diagnos.

Aspergers som jag "lider av" är inte en sjukdom som en del säger, det är en personlighet, jag gillar att vara ensam.

Permalänk

hihi, who knows

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Eller för att du misskött dig och fått 4 anmärkningar.

Jag har inte misskött mig, jag har vägrat hålla käften när folk har betett sig som 3-åringar, det är en viss skillnad där.
Oavsett hur många anmärkningar jag har hindrar det inte mig från att kolla/inte kolla forumet, eller hur? Get off your high horse.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
herre gud vilka språk polieser alla är. Är ni själv så jääävla duktiga? Att ni ens orkar bry er?

Huvudsaken är ju att man förstår vad personen som författat inlägget menar, gör man inte detta är det nog en själv det är "fel" på.

Bara inlägget är seriöst så skit i stavningen! Det är ändå inget en liten språkpolis på ett forum kan ändra på.

"På internet konverserar vi med text och ord. Och om du skriver/stavar som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en."

Tycker jag faktiskt är väldigt talande.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.