Sweclockers blir utsatt för... fjortisar? LÄS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Använd gärna knappen Förhandsgranska. Innan ni trycker på Skapa inlägget.

OSkar000 / GAPa / NÅN:
DETTA skulle vara en riktigt riktigt bra lösning tror jag, det skadar väl inte att prova?
Tror ni att ni kan ta upp det internt på ert superhemliga moderator forum?

Helt upp till er, men jag tror faktist att det finns en större chans att folk upptäcker stavfel då. Till och med jag skulle nog göra färre slarvfel då.

ZaInT & Coltrasten mfl. Jag tycker inte detta är relevant för tråden, spelar ingen roll vad enskilda användare har haft för sig - eller varför. Strunta i detta just nu.

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

tror att detta forumet kommer losa väldigt mycket användare snart då alla klagar på stavningen...

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

exxoritas:

Om användarna som försvinner är dom som absolut inte kan stava / folk som bara är allmänt dryga, gör det personligen inte mig något alls.

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
"På internet konverserar vi med text och ord. Och om du skriver/stavar som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en."

Tycker jag faktiskt är väldigt talande.

Trevligt att min gamla signatur fortfarande håller i.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Glöm ej heller den oumbärliga

knappen!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med om att det kan vara väldigt irriterande med felstavningar! Dock stör jag mig mest på förkottningar som av ord som "det" och "de" t.ex. "dt" "d" "ja" istället för "jag" osv..

Är inte specielt bra på att stava men jag tycker att det är lite pinsamt att stava fel, Är jag osäker på något ord, då skriver jag som jag tror att det stavas, googlar på det, och får upp "menade du..?"
Tror dock inte att det finns någon bra lösning på problemet :/
bara föregå med gott exempel

Permalänk
Medlem

Jag tror bestämt att den här tråden har snöat iväg till en rättstavningstråd=)

Eftersom många ser ner på fjortisar och uttrycker det tydligt här så får jag passa på att klaga lite på äldre medlemmar.

Något jag reagerade mycket innan spelforumet delades in konsol/PC var att många gånger när någon hade problem med pc-spel kom ofta någon kommentar som te x "Det funkar om du köper spelet" och annat i samma anda. Samtidigt kunde man se trådar som frågade om hur folk skulle få igång sina chippade konsoller, och där var det ingen som ifrågasatte. Nu vet jag inte hur det är med lagar angående chippning, vill minnas att det är fullt lagligt. Trots detta vet vi ju alla att de flesta som chippar inte bara har helt lagliga mål med det hela.

En annan sak jag också reagerat på är folks tråkiga svar när folk i olika trådar ställer vanliga frågor. Jag har många gånger sett en post där det är ett citat på en fråga, och det enda man skrivit är "Google". Är man inte intresserad av att hjälpa till behöver man inte heller skriva i tråden. Jag har även sett nedlåtande svar som "Detta hittade jag efter minimalt sökande", följt av en länk. Det är bättre än föregående, men varför kan man inte bara säga varsågod istället?

Så, nu har jag lättat mitt hjärta lite
Cheers
/Emanuel

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Jag måste faktiskt påpeka att det känns som om nivån på forumet har sjunkit en hel del, jag har varit med i några år nu, även om jag inte betedde mig tillräckligt seriös (åtminstone från min perspektiv) när jag registrerade mig, och de senaste månaderna har det varit på tok för många inlägg som man inte förstod ett smack av.
Tyvärr tror jag att det blir så ju fler användare ett forum har, men det är ärligt talat inte speciellt svårt att ladda ner Firefox (som förövrigt är Gratis till alla som inte redan vet det ...) och installera stavningskontrollen, fungerade riktigt bra när jag testade det och ser ingen anledning till varför alla inte bör ha det.
Det jag irriterar mig mest på är dock alla dessa personer som faktiskt beter sig som barnungar och agerar som om dem vet bäst och ingen ska behöva kritisera dem, men om man kan göra något drastiskt åt det vet jag ej.
/Sanazin

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Jag har även sett nedlåtande svar som "Detta hittade jag efter minimalt sökande", följt av en länk. Det är bättre än föregående, men varför kan man inte bara säga varsågod istället?

Jag har nog skrivit så ett par gånger, men det är mest menat som ett försök att visa hur lätt det är att hitta information man behöver genom att söka, utan att behöva fråga i ett forum och vänta på att nån annan gör en enkel google-sökning och sen mata frågeställaren med en länk.
En del kan nog tycka att det är nedlåtande svar, men nästa gång kanske en frågeställare får för sig att göra en minimal sökning innan de ställer en fråga som är besvarad 10 gånger tidigare, och sparar lite tid åt både sig själv och de som lärt sig att hantera en sökmotor.

Jag skulle dock aldrig skriva enbart "sök!" eller bara ge en länk till http://www.google.com för då har man slösat bort sin egen tid genom att (förhoppningsvis) letat upp informationen som söks, men inte delat med sig av den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så här var det innan ÖÄ stängdes ner, det kom upp en massa gnäll trådar om fjortisar, felstavningar, SÖK! m.m.
Alla börja gnälla på alla och påpeka minsta lilla.

Ser bara en ond cirkel av detta...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Vad blir det kvar då, 10 000 användare? Kanske man borde gå igenom ett rättstavningsprov för att kunna bli medlem istället . Åldersgräns kommer det nog aldrig att bli. Det är ju trots allt bara ett Forum, men ett bra sådant.

Varför inte?
Sätter man en 18 års gräns så kommer det försvinna en jäkla massa medlemmar, det är fakta. Men tror ni inte att man kommer få ett betydligt bättre forum?
Seriösa svar, seriösa frågor och inte en massa bisarra gissningar.

Permalänk
Medlem

Varför sätta en gräns så att alla som skriver sämre än er själva och kan lite mindre än er rensas ut ?
Varför inte då lika gärna sätta gränsen ännu högre ?

Inför krav om språkligt perfekta inlägg, där varje stavfel innebär att användaren bannas.
Inför också krav om att de som skriver om tex grafikkort ska veta precis vad varenda krets gör och hur bra de är i förhållande till allt annat som existerar osv.

Då får vi ett perfekt forum utan medlemmar..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

JesperT:

Jag/vi söker inte perfektion, vi söker en väg att göra det bättre än det är nu.
Och jag anser inte att det är stavfel som spelar nån roll, inte heller särskrivningar eller enskilda gramatiska fel.

Det jag stör mig på, är meningar som dom exemplen jag skrev ovan, där det är helt och håller omöjligt att förstå vad frågan egentligen gäller.
Om inget sker, och det fortsätter bli värre och värre, tills nästan varenda inlägg är i fragbite stuk, dvs oläsbart - kommer inte detta resultera till ett forum utan vettiga frågor och svar? Utan istället vilda gissningar av fjortisar som har hört av nån kompis på fragbite, att Geforce 16 slår 8999GT i CS 1.5?

Givetvis ska ett forum vara till för att hjälpas åt, och diskutera saker, men detta blir ju istortsett omöjligt när folk inte skriver på svenska ens? ("jag räkn4r inte h4xx0r sopaårket som svenasask.")

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Ärligttalat tycker jag du gör en höna av en fjäder, tycker jag sällan ser "h4xx0r" språk. Visst, många mindre förkortningar med "o" och "ja" syns till lite här och där men sånt förstår jag inte ens att någon orkar lägga sin energi på att rätta om och om igen...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Det stämmer, till stor del är det moddarnas fel. Vi som inte låtsas vara dyslektiker blir motarbetade, varnade och bannade. Det ser man ju t.o.m. i den här tråden - fullt med särskrivningar. Är det ett tecken på rädsla?

Tur nog är övrigt-delen fortfarande ganska skyddad, men exempelvis speldelen går inte att vara i - särskrivningarna skär sönder ögonen på sekunder.

Själv förstår jag inte riktigt hur moddarna förr kunde banna någon för att man hade orden P, R, I, T och A i sitt inlägg (hint som modsen inte får läsa: det är ett anagram), men att förstöra andras möjligheter till att läsa inlägg är visst helt okej...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle införa någon form av rankingsystem för inläggen.
Om någon har skrivit ott oläsligt inlägg, så trycker man på röd "tumme ner". Och om det inlägget sjunker till en viss nivå, så rapporteras det till moderatorerna. Och då sjunker medlemmens stavningsnivå. Om den sjunker för lågt, så får man bara posta max ett inlägg per dag, och om det fortsätter att sjunka så blir man avstängd. Parallellt med detta så skall det finnas ett belöningssystem för de som skriver bra. Då kan man få en guldstjärna, om man har skrivit många inlägg som fått grön "tumme upp".

Om man sammanställer nivån på samtliga inlägg i tråden, så kan hela tråden rankas som välskriven, och bara medlemmar som kommer upp i en viss nivå får tillgång till den.

Kanske man kan dra det ytterligare och belöna "månadens välskrivare" med en liten hyllning på förstasidan.

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TtompaA
Man kanske skulle införa någon form av rankingsystem för inläggen.
Om någon har skrivit ott oläsligt inlägg, så trycker man på röd "tumme ner". Och om det inlägget sjunker till en viss nivå, så rapporteras det till moderatorerna. Och då sjunker medlemmens stavningsnivå. Om den sjunker för lågt, så får man bara posta max ett inlägg per dag, och om det fortsätter att sjunka så blir man avstängd. Parallellt med detta så skall det finnas ett belöningssystem för de som skriver bra. Då kan man få en guldstjärna, om man har skrivit många inlägg som fått grön "tumme upp".

Om man sammanställer nivån på samtliga inlägg i tråden, så kan hela tråden rankas som välskriven, och bara medlemmar som kommer upp i en viss nivå får tillgång till den.

Kanske man kan dra det ytterligare och belöna "månadens välskrivare" med en liten hyllning på förstasidan.

Fast jag tror att ett sådant system skulle bli missbrukat. För om tex Lars inte gillar Lisas åsikt i ett visst ämne, och tråden utbryter till personangrepp dom emellan. Då skulle ingen utav dem vara sen att trycka tumme ner.

Jag tycker också att man ska se skillnad på på felstavade inlägg och oläsliga inlägg. Ett oläsligt inlägg är vad jag tror oftast skrivet oläsligt med flit, ett felstavat inlägg beror oftast på slarv. Slarv kan jag leva med, men jag vill inte lära mig ett nytt språk bara för Sweclockers.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Ett exempel som kanske har till en viss del med detta att göra är att om man nu går in i Grafikkorts avdelningen så kan man se NIO trådar på Första sidan om 8800GT/GTS/GTX som i princip handlar om exakt samma sak, jag menar seriöst, hur kul är det att behöva svara på samma fråga om och om igen när det finns en sådan enkel sökfunktion?!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Ett exempel som kanske har till en viss del med detta att göra är att om man nu går in i Grafikkorts avdelningen så kan man se NIO trådar på Första sidan om 8800GT/GTS/GTX som i princip handlar om exakt samma sak, jag menar seriöst, hur kul är det att behöva svara på samma fråga om och om igen när det finns en sådan enkel sökfunktion?!

Detta är en sak som vartenda forum får stå ut med, inget speciellt med Swec och tyvärr är det inget som går och filtrera bort. Många är lata och orkar inte söka fast det skulle gå snabbare än att sätta sig ner och skriva en tråd och där efter vänta på svar.
Känner några typer som är så hela tiden, orkar inte läsa manual, textfiler, m.m. utan frågar hela tiden hur t.ex. ett program ska installeras.
Ja, dagens i-landsproblem...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig Pato, men nu på senaste tiden har det blivit så otroligt många trådar om just detta (för så var det verkligen inte förr) att det inte är kul att läsa runt och skriva längre, just i den avdelningen.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabniel
Jag har nog skrivit så ett par gånger, men det är mest menat som ett försök att visa hur lätt det är att hitta information man behöver genom att söka, utan att behöva fråga i ett forum och vänta på att nån annan gör en enkel google-sökning och sen mata frågeställaren med en länk.
En del kan nog tycka att det är nedlåtande svar, men nästa gång kanske en frågeställare får för sig att göra en minimal sökning innan de ställer en fråga som är besvarad 10 gånger tidigare, och sparar lite tid åt både sig själv och de som lärt sig att hantera en sökmotor.

Jag skulle dock aldrig skriva enbart "sök!" eller bara ge en länk till http://www.google.com för då har man slösat bort sin egen tid genom att (förhoppningsvis) letat upp informationen som söks, men inte delat med sig av den.

Exakt, man pekar ju på att möjligheten att finna det man söker om man bara söker.

Jag tycker dagens forummedlemmar är "spoon-fed" som det heter. Alltså att de tar för givet att de inte behöver göra något. Jag tror det ligger helt i linje med dagens curling-samhälle. Det börjar redan vid tidig ålder, då man lär sig att om man gråter får man tröst.

Oj, nu gick jag bort från min päng.

“Give a man a fish; you have fed him for today. Teach a man to fish; and you have fed him for a lifetime”

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem

I mitt fall reagerar jag inte på medvetet uteslutande av punkter, stor första bokstav och andra saker lika mycket som särskrivningar (som tyvärr är alltför ofta förekommande).

Permalänk
Medlem

Förlåt, men är det bara jag och ett fåtal till som blir trött på dessa ständiga trådar och inlägg om att man skall vårda sitt skrivspråk?

Att göra en stor grej av att personer uttrycker sitt skrivande i "la", "o", "div", "isf", är bara jobbigt att läsa, och dessa inlägg får ofta en tendens att allt för ofta går offtopic.
Denna ständiga klagan på små stavfel, och sedan göra sig lustig över detta får min långa stubin att snabbt bli kortare. Då Jine, ja du Jine, som är så perfekt gick till angrepp och sedan gjorde dig lustig över en medlem fick mig att fullständigt tappa besinnigen.
När man sedan finner att du skrivit i denna tråd att du läxade upp honom fick mig att undra vad som plötsligt flög i dig? Är du någonsorts utnämnd språkpolis, där du kan härja fritt och aktivt mobba personer på detta forum på grund av deras sätt att uttrycka sig, och göra dig lustig över deras stavfel.

Visst gillar jag inte diverse konstiga formuleringar ala fragbite.se man kan få se i trådarna. Dessa måste åtgärdas, men att aktivt trakassera medlemmar som skriver lite förkortningar och små stavfel tycker jag är helt fel.

Sen att hävda att äldre medlemmar skriver ett propert språk är ju helt fel. Visst bruckar det väl vara så att nya medlemmar tar en liten tid på sig innan dom mognat och förstått hur dom skall bete sig på forumet.

Jag vill inte alls hävda att jag är någon sorts ängel, för det är inte jag heller. har själv skrivit inlägg som syftat på språkmisshandlingar, och jag har själv skrivit förkortningar och stavfel. Visst är det roligt att leka polis, det tycker jag med. Fast det finns gränser.

Ang. ÖÄ, så tycker jag det är kul med trådar som man skriver lite om vad man gjort och vad man inhandlat, kul att se vad andra har gjort och köpt. Ett roligt tidsfördriv och bra inspiration.

Har jag fel?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Hedersmedlem

Om du är trött på felstavningar från en medlem är det lättast att helt enkelt gå in på dina inställningar och ignorera personen i fråga. Stavfel och grammatiska fel må vara irriterande men gnäll är också irriterande.

Trådar som denna kommer upp lite titt som tätt och du som har varit medlem sedan 2003 borde ha sett en och annan sådan. Om det inte vore för att de gamla ÖÄ-trådarna hade varit borttagna hade jag uppmanat dig att söka i forumet innan du skapar trådar.

Om något år kommer du själv säkert att stöna när du ser en sån här tråd.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Gnälla på fjortisar är ett fenomen som oftast förekommer från folk som är nyss fyllda 16 och tror de vuxit upp när de egentligen är minst lika irriterande som kidsen de gnäller på.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Ett par synpunkter:

För det första är detta inte ett problem som är begränsat till SweClockers.com – Forum eller till svenskspråkiga delar av internet för den delen heller. Problemet finns i hela samhället. Ungarna lär sig mindre och mindre i skolan, både grammatik och hyfs, och det är en trend som är synlig om man ser till de senaste 50 åren.

För det andra har trådskaparens sida kanske växt upp lite. Varje dag ser man världen med lite nya ögon. Jag själv är kanske inte alltid så stolt över en del saker som jag skrev på internet i slutet på 90-talet. Fjortisarna kommer växa upp de också.

Avslutar med en gammal klassiker:

Citat:

<h|tler> HOW THE FUCK CAN YOU TELL THAT I'M 13 BY LOOKING AT WHAT I'M WRITEING?????????????????????????????????????????????????????

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

fniss... Jag satt precis och undrade när en sådan här tråd skulle dyka upp igen. Det är här något som händer på alla större forum på internet, dom flesta gamla "forumsprofilerna" slutar skriva i protest för att dom yngre beter sig alldeles för ohyfsat och ouppfostrat samt att det blir lite av ett krig "det nya" vs "det gamla".
Och så håller det på och naturen har sin gång.
I samhället har man reglerat detta med hjälp av åldersgränser på tex krogar och systembolaget vilket såklart är en fröjd eftersom att vuxna människor slipper umgås med yngre, "dummare" personer i synnerhet personer som är "fjortisfulla" men när man själv var ung ville man bara göra det som dom vuxna gjorde.
Man kan antingen välja att se på det som en åskådare och konstatera att saker är precis som förr och knappt ändras eller så kan man försöka att kämpa mot strömmen.
Betyder det då att man inte ska kämpa för att förbättra saker? Nje, jag tycker nog att man ska lägga krutet på att behärska sig och vara trevlig för dom kommer att lära sig precis som du lärde dig.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Många av punkterna har redan påpekats om vad jag anser, dessvärre också till en viss nivå överdrivna.

Ett kanske bättre sätt med att minska ner "oseriösa" trådar är att provocera fram alternativ eller påpekande vid skapandet av trådar som:

"Har du provat att söka?" (Med röd fet text)
"Läst i FAQ och samlingstrådarna?"
"Gå vidare..."

18-års gräns hjälper inte enligt mig, då många sidor med "kraftigt" innehåll (våld, sex, språk, blod etc etc) kräver ofta ålderverifiering (stavning?) - men vad hjälper det när det räcker med att fylla i ett falskt datum vid registrering?

Tidskostnad kan till en del hjälpa, men ingen orimlig summa som 250 kr per år, men 50 kanske? Troligtvis pga kostnadsfråga så bryr sig säkerligen inte denne med att registrera/betala och därmed slipper vi trådarna.

Jag tror även starkt på om det ifall det blir en kostnadsfråga så kommer troligtvis även kommersiellt område få intresse för ett seriöst entusiastforum - men det är ju jag och mina 2 cents.

Edit:

För att tillägga, jag har funktionshindret "Högfungerande Autism" som på rak arm kan beskrivas som Asperger med försenad språkutveckling, men det ger mig även lite andra svårigheter. Jag har inga problem med att skriva eller läsa - men att tolka och att formulera. På grund av detta så tänker jag alltid en, eller två gånger om något jag känner mig osäker på av det jag har läst, detta gäller också trådar jag emellertid skapar. (Som jag dessvärre inte alltid blir besvarad)

Det är lite ironi i det hela, jag har lätt för att skriva och läsa men jag gillar inte någon större del av det (För att klargöra, jag avskyr att läsa böcker än just fakta).

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Inte varit medlem så himla länge, 2 år nu.

Förstår dock precis vad trådskaparen menar, tycker forumet blivit lite utav ett "fragbite" när det gäller kommentarer på trådar (Långt ifrån alla, men en hel del faktiskt).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine

Vad tycker ni man ska kommentera då?
För att inte låta för dryg när någon har skrivit ett oläsbart inlägg?
Kanske skapa en regel, mot just fjortisspråk? Förbjuda ord såsom lol/omfg/roflmao/glhf/w00t/whatever..?

mvh Jim

Känns lite som man är bakåtsträvande om man ska börja förbjuda vissa ord. Demokratin du vet.

Men håller fullständigt med dig i vissa av dina tankar när det gäller ordval med högst otänkbara formuleringar. Ibland blir man förbannad och ibland vill man bara stänga ner webbläsaren för man inte orka bry sig längre. Kändes lite radikalt det sistnämda men du förstår min poäng. Det jag vill komma fram till är att vid mer seriösa debatter så brukar det oftast vara fritt från sånna människor och det är skönt. Låt dem hålla på med sitt vilda forumsliv i mindre seriösa trådar, dem utvecklas dem med säkert=).

Jag är garanterat inte ett praktexemplar, jag slirar runt mellan många nivåer tyvärr men hoppas att det mesta är läsbart.