Permalänk
Medlem

Hej det kommer säckert att bli snyggt, en liten fråga, har du tänkt på hur du ska göra med start knappen?? om du sätter på den ( drar spaken up eller ned) så ifall den stannar uppe så simulerar den att du håller i startknapen så kommer dne stängas av efter några sekunder, jag hade tänkt mig samma sak som knapp, men då ville jag inte dra up spaken och sedan ner för att sätta på datorn ifall du vet hur man fixar detta så säg gärna till

OBS: väntar med poängen

Visa signatur

Datorkomponenter |Amd Athlon 64 X2 4600+ @ 2,8Ghz | Corsair XMS2 2048mb (2*1gb) | 8600 GTS 256mb @ 675/2000mhz | 400GB Samsung | 400watt |
Kringutrustning |Samsung 206bw | G5 | Icemat Siberia |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morales
Hej det kommer säckert att bli snyggt, en liten fråga, har du tänkt på hur du ska göra med start knappen?? om du sätter på den ( drar spaken up eller ned) så ifall den stannar uppe så simulerar den att du håller i startknapen så kommer dne stängas av efter några sekunder, jag hade tänkt mig samma sak som knapp, men då ville jag inte dra up spaken och sedan ner för att sätta på datorn ifall du vet hur man fixar detta så säg gärna till

OBS: väntar med poängen

Det har jag faktist tänkt på! Knappen på bilden är av den typ som automatiskt "hoppar" upp igen när man tryckt ner den! På så vis kommer den (förhoppningsvis) fungera som en vanlig startknapp!

Permalänk
Medlem

Hm... jag tycker det är lite synd att du kommer ha kvar "5.25-Täckplattorna", jag tycker det hade blivit snyggare om du bara gjort "hål" för det antal enheter du kommer ha där...
Men, men... blir säkert bra ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Det har jag faktist tänkt på! Knappen på bilden är av den typ som automatiskt "hoppar" upp igen när man tryckt ner den! På så vis kommer den (förhoppningsvis) fungera som en vanlig startknapp!

Hoppas att dte funkar då, du får säga till om det gör det?? har du testat änsålänge eller väntar du med dte till sist, lycka till

Visa signatur

Datorkomponenter |Amd Athlon 64 X2 4600+ @ 2,8Ghz | Corsair XMS2 2048mb (2*1gb) | 8600 GTS 256mb @ 675/2000mhz | 400GB Samsung | 400watt |
Kringutrustning |Samsung 206bw | G5 | Icemat Siberia |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Hm... jag tycker det är lite synd att du kommer ha kvar "5.25-Täckplattorna", jag tycker det hade blivit snyggare om du bara gjort "hål" för det antal enheter du kommer ha där...
Men, men... blir säkert bra ändå

Bara lugn, jag kommer inte ha kvar dem! Använde dem bara för att göra "hålet" lagom stort Det kommer inte vara en enda täckplatta där när jag e klar! Bara de enheterna jag ska använda såklart!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morales
Hoppas att dte funkar då, du får säga till om det gör det?? har du testat änsålänge eller väntar du med dte till sist, lycka till

Jag kan testa den idag när jag kommer hem från skolan. Återkommer med resultatet då!
EDIT: Testat startknappen nu! Den funkar helt perfekt:D

Permalänk
Medlem

Ett tips när du tar närbilder: Använd "Macro" som dom flesta kameror har. Annars nice gillar startknappen och den gröna färgen

Visa signatur

UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NXtrem
Ett tips när du tar närbilder: Använd "Macro" som dom flesta kameror har. Annars nice gillar startknappen och den gröna färgen

Tack för tipset, ska testa det nästa gång!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubbää
snyggt bygge, fronten påminner om min, http://www.sweclockers.com/upload/gallery/6144-full.jpg

Ja, det gör den! Fast jag kommer lacka min och göra hål för fläkten:)
Snygg dator btw!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Ja, det gör den! Fast jag kommer lacka min och göra hål för fläkten:)
Snygg dator btw!

min är i borstat rostfritt stål och lufthål in mellan plåten och chassit från sidorna, tack detsamma, diggar din låda med:)

Permalänk
Medlem

Blir fint !:) 10 p från mig

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

kiruna 1337
Är sugen på mer bilder! Du har väl inte tänkt sluta lägga upp bilder?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiruna
Blir fint !:) 10 p från mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
kiruna 1337
Är sugen på mer bilder! Du har väl inte tänkt sluta lägga upp bilder?

Såklart inte!
Nya bilder kommer efter lackning dvs nästa helg!

Permalänk
Avstängd

ayy, skit i commander and conquer loggan fixxa dit en NVIDIA logga istället, = ) so far so sexy

Visa signatur

-- === pLatinum === --

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pLatinumm
ayy, skit i commander and conquer loggan fixxa dit en NVIDIA logga istället, = ) so far so sexy

Det var faktist en väldigt bra ide! Nvidia loggan är ju grön:) Ska fundera på det!
EDIT: Lagt upp en bild på hur det skulle kunna se ut med Nvidia loggan nu

Permalänk
Medlem

Fint Oskar! Inte överdrivet, mycket stilrent! Tummen upp för det!
Jag tycker inte du ska lacka in Nvidias logga. Ta något mer kreativt, t. ex en grönsak av något slag! XD

Visa signatur

Jforce - The Carrot In Your Eye

Firefox - Rediscover the web

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jforce
Fint Oskar! Inte överdrivet, mycket stilrent! Tummen upp för det!
Jag tycker inte du ska lacka in Nvidias logga. Ta något mer kreativt, t. ex en grönsak av något slag! XD

Tack John:)!
Mja, en grönsak blir det nog inte, XD

Permalänk
Medlem

Razer har ett ganska häftigt märke, bara ett förslag

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Razer har ett ganska häftigt märke, bara ett förslag

Hmm, aa den är ganska snygg. Men nu är jag ju inget razer fan så:P Men tack för förslaget!
[PS: Lackar imon! :D]

Permalänk
Medlem

Hehe, nice, ska bli riktigt spännande att se hur det ser ut när det är klart!

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Avstängd

oofan, såg coolt ut med nvidia'n tycker jag = ) rätt stolt min idee .näämen vafan det blev nice

Visa signatur

-- === pLatinum === --

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pLatinumm
oofan, såg coolt ut med nvidia'n tycker jag = ) rätt stolt min idee .näämen vafan det blev nice

hehe, har bestämmt mej för "örnen" nu men tack för förslaget

Permalänk
Avstängd

Vet du en sak. Jag börjar märka nu? Detta bygget kommer vara så ägt så det inte är sant sen! Märker med en gång att det redan äger. Skit bra jobbat! Kan säga lungt 10P! Om jag inte gjort det 2-3 ggr innan men du blir väll bara nöjdare! ?

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Vet du en sak. Jag börjar märka nu? Detta bygget kommer vara så ägt så det inte är sant sen! Märker med en gång att det redan äger. Skit bra jobbat! Kan säga lungt 10P! Om jag inte gjort det 2-3 ggr innan men du blir väll bara nöjdare! ?

Tackar, det är väldig roligt att läsa alla bra kommentarer, det får en verkligen att vilja fortsätta arbeta tills det är klart!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Tackar, det är väldig roligt att läsa alla bra kommentarer, det får en verkligen att vilja fortsätta arbeta tills det är klart!!

Super bra! Eftersom jag tycker dina byggen är så snygga! Ditt förra med! Och det tredje med (om du fortsätter) !:)

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Super bra! Eftersom jag tycker dina byggen är så snygga! Ditt förra med! Och det tredje med (om du fortsätter) !:)

Klart att jag ska fortsätta modda!;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Klart att jag ska fortsätta modda!;)

Hehe! Brabra! Skall bygga ett HTPC chassie i slöjden snart! Då jag börjar trä! Bra å börja modda när man e 10! Då kan man så mkt när man är 20!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Avstängd

Fast har du den dära hårdvaran i? Du skall väll ha den som du har i SilverFlames?

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Fast har du den dära hårdvaran i? Du skall väll ha den som du har i SilverFlames?

Ja, använde den bara för att testa så att det passade^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Ja, använde den bara för att testa så att det passade^^

Okej! Jo, det kan ju vara bra och göra innan! Skall jag me göra innan jag skaffar en annan dator som funkar.. Har bara söndriga moderkort och prollizzar och så! Hoppas jag får tag på någon! Annars kan man ju ha chaassiet som prydnad och efter många år så har vi en gammal dator!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!