Permalänk
Robot

The GDI Case | Bygglogg

Jag tröttnade på mitt gamla chassi, det hade alldeles för dålig kylning och var lite väl "fjortispimpat" därför bestämde jag för att göra något åt detta. Här är resultatet! Tänkte ha lite "alien" tema över datorn först men som ni ser blev det lite ändringar^^

Jättenöjd med slutresultatet! (Rösta i galleriet)

Länk till Galleri:
http://www.sweclockers.com/album/?id=1643

Kommentera!

Film på fläkten som byter färg;)
http://www.youtube.com/watch?v=W3Br1BDhp5c

Besök albumet: The GDI Case | Bygglogg av SWE|OggE

Permalänk

Ser bra ut!

jag kan köpa det av dej sen när du är färdig?

Visa signatur

C2D E6400 | Kingston 2gb | 8800GT 512 Zalman | Asus P5B | 3x WD 500gb | p182 | Zalman 370w

Permalänk
Medlem

Det kommer bli fint, du får lägga upp många bilder under byggtiden
röstar sen när du är klar

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

om du skall göra ett alien chassi,så tycker jag att du skall satsa på att dra ngra grova slangar från fronten bakåt/in på annat ställe på fronten (helst alu. beklädda) och gör med valfri massa ett slags alien ansikte på fronten som kablarna går från.
måla det (slangarna skall vara alu. färgade helst... snyggaste resultat nästan då)
lägg till lite lysdioder på passande ställen (ögonhålorna,mm...)

kan bli mkt snyggt om du får det på ett fint sätt gjort
lycka till med det,men tänk på att de e mkt snyggare om du använder mindre popnitar ^^'

Visa signatur

u can call me ColdBlood.remember that,u'll need it in future.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petus_emo
Ser bra ut!

jag kan köpa det av dej sen när du är färdig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Det kommer bli fint, du får lägga upp många bilder under byggtiden
röstar sen när du är klar

Tackar, kommer lägga upp ett separat galleri sen när det är klart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hacker93
om du skall göra ett alien chassi,så tycker jag att du skall satsa på att dra ngra grova slangar från fronten bakåt/in på annat ställe på fronten (helst alu. beklädda) och gör med valfri massa ett slags alien ansikte på fronten som kablarna går från.
måla det (slangarna skall vara alu. färgade helst... snyggaste resultat nästan då)
lägg till lite lysdioder på passande ställen (ögonhålorna,mm...)

kan bli mkt snyggt om du får det på ett fint sätt gjort
lycka till med det,men tänk på att de e mkt snyggare om du använder mindre popnitar ^^'

Tack för tipset! ska tänka på det, Jag vet att det är lite mycket popnitar på baksidan det var tvungen att ta bort alla nitar där plåten skulle vara och då blev nästan alla delar i chassit lösa^^ så fick nita fast allt igen, men jag ska tänka på det

Permalänk

de ser fint ut

Permalänk
Medlem

ser bra utt..blir spännande att se på resultatet..då får du betyg av mig !!.. kan bli hur coolt som helst bara fantasin och hur nogga du gör det som sätter gränser ;)...Vad tänkte du ha för komponenter i datorn?. En alien på framsidan med lysande ögon.som kanske ändrar färg efter hur varm datorn är?..någon cool och lite hemlig knapp hur man startar datorn?..

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
ser bra utt..blir spännande att se på resultatet..då får du betyg av mig !!.. kan bli hur coolt som helst bara fantasin och hur nogga du gör det som sätter gränser ;)...Vad tänkte du ha för komponenter i datorn?. En alien på framsidan med lysande ögon.som kanske ändrar färg efter hur varm datorn är?..någon cool och lite hemlig knapp hur man startar datorn?..

Komponeterna blir de i sign! Bra ide att få ögonen att byta färg efter hur varmt det är! Frågan är hur man ska få en sån sak att fungera..

Permalänk

Är det inte ett Leopard chassi :D?
Plåtlådan ser precis ut som min, det enda sm skiljer sej är plastfronten.
Visst är det skönt att öppna chassit utan skruvar?
Lycka till.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Baksidan ser riktigt cool ut, imo! Hoppas du fortsätter på det spåret med fronten oxå; metall. Kör med "borstat" utseende så blir det skitbra.
Alien? mjae
Hur det än blir, gör du ett gott arbete alla fall!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Är det inte ett Leopard chassi :D?
Plåtlådan ser precis ut som min, det enda sm skiljer sej är plastfronten.
Visst är det skönt att öppna chassit utan skruvar?
Lycka till.

Hmm jag tror inte att det är ett Leopard chassi, det var en P2 i den frånbörjan :P. Håller med om att det är väldigt skönt att öppna utan skruvar^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
Baksidan ser riktigt cool ut, imo! Hoppas du fortsätter på det spåret med fronten oxå; metall. Kör med "borstat" utseende så blir det skitbra.
Alien? mjae
Hur det än blir, gör du ett gott arbete alla fall!

Jag har med funderat på om man skulle göra en alu-front, det är väldigt svårt att bestämma sig^^

Permalänk

Min va en p3a på ett p2 moderkort så domdära chassina måste vart populära typ 1999

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Hmm jag tror inte att det är ett Leopard chassi, det var en P2 i den frånbörjan :P. Håller med om att det är väldigt skönt att öppna utan skruvar^^

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Blir nog fint ser bra ut än så länge. good luck

Visa signatur

13900K - RTX 4080 GAMING X TRIO - ROG Strix Z690-F - 32GB Kingston Fury 6000MHz CL36 - Seagate Firecuda 530 2TB - ASUS ROG Thor II 1200W - Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit - be quiet! Pure Loop 2 FX 360mm

Permalänk
Medlem

Nu blir man nostalgisk. Ett sånt chassi hade min bror på den tid då 300 Mhz Celeron var grymma. Visst lyser den stora lila plastbiten när man slår på den?

Främre fläktplatsen blev grymt bra. 9p

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Min va en p3a på ett p2 moderkort så domdära chassina måste vart populära typ 1999

Jo nu när du säger det så.. det var en P3 på 450MHz i den frånbörjan! Har en massa datorer som denna hemma så det är lätt att blanda ihop dem^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gratzZ
Blir nog fint ser bra ut än så länge. good luck

Tack, update kommer i helgen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av melgirth
Nu blir man nostalgisk. Ett sånt chassi hade min bror på den tid då 300 Mhz Celeron var grymma. Visst lyser den stora lila plastbiten när man slår på den?

Främre fläktplatsen blev grymt bra. 9p

Japp den lila startknappen lyser när man startar.. behåller jag den så ska jag sätta i lite starkare dioder Tack för den höga poängen!

Permalänk

ska bli kul och se hur det blir!

Permalänk

en kar 10 p

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Medlem

fattar inte varför du sket i moderkortsplåten?
äre snyggt med färgtoning från grönt till grått eller?
för poäng när det är klart.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swerobin91
en kar 10 p

Tack tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stincon
fattar inte varför du sket i moderkortsplåten?
äre snyggt med färgtoning från grönt till grått eller?
för poäng när det är klart.

Därför att den inte kommer synas! men lackar den kanske ändå

Permalänk
Avstängd

Måste säga att det är sket bra att du tar många bilder! Fortsätt med det

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Du måste ju självklart göra något åt den fula fronten. Mitt förslag är att du slipar bort hela skiten, gör det rakt med lite spackel och sedan borrar hål för fläkten.

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Måste säga att det är sket bra att du tar många bilder! Fortsätt med det

Japp, det ska jag;)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
Du måste ju självklart göra något åt den fula fronten. Mitt förslag är att du slipar bort hela skiten, gör det rakt med lite spackel och sedan borrar hål för fläkten.

Ja, något ska jag göra åt den! Men kanske inte något så drastiskt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Japp, det ska jag;)

Ja, något ska jag göra åt den! Men kanske inte något så drastiskt

Jee, bra det! Jag är en sådan som kollar gallerierna 10 minuter om dagen om och om igen och i love och se på nya bilder:)

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Avstängd

hahah fan va söt. 10 p fan

Visa signatur

-- === pLatinum === --

Permalänk

Fan va häftigt. Älskar färgen, den säger allt i sin spygröna lyster lmao
Gillar dina lösningar! Blir riktigt inspirerad att köpa ett p.o.s. chassi o våldta det riktigt med alla verktyg i boden

Jag har en idé: detonera den där fronten, tillbaka till Trabant-fabriken. Ser för j-a plastig ut.

Så som du jobbat hittils kan du nog snickra ihop nåt snajdigare själv.

Väntar lite med att ge poäng men en 8:a än så länge!
Keep up the good work!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Jee, bra det! Jag är en sådan som kollar gallerierna 10 minuter om dagen om och om igen och i love och se på nya bilder:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pLatinumm
hahah fan va söt. 10 p fan

Tack Tack!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
Fan va häftigt. Älskar färgen, den säger allt i sin spygröna lyster lmao
Gillar dina lösningar! Blir riktigt inspirerad att köpa ett p.o.s. chassi o våldta det riktigt med alla verktyg i boden

Jag har en idé: detonera den där fronten, tillbaka till Trabant-fabriken. Ser för j-a plastig ut.

Så som du jobbat hittils kan du nog snickra ihop nåt snajdigare själv.

Väntar lite med att ge poäng men en 8:a än så länge!
Keep up the good work!

Jo får kanske bli till att göra en helt ny front då Kul att du blir insperarad:) och tack för poängen!

Permalänk

Mycket fint bygge, hoppas du lägger upp fler bilder

Permalänk

Var fick du tag på temp-displayen?

BTW Lycka till med alu-fronten, de e´NAJS!!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel_90
Mycket fint bygge, hoppas du lägger upp fler bilder

Tackar, mer bilder kommer såklart :P!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
Var fick du tag på temp-displayen?

BTW Lycka till med alu-fronten, de e´NAJS!!

GTEK: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2218&session=68105a...
Btw, börjar nog på fronten idag;)

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!
Lycka till!

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."