Sorgligaste filmen du sett

Permalänk
Medlem

A Perfect World.

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem

Grave of the Fireflies, se den om du kan.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

Jag såg i dagarna Adam Sandlers nya rulle Reign over me, och tro mig när jag säger att det var en riktig tårdrypare, blev oehört emotionell när jag såg den.
Jag kommer inte heller bli förvånad om Sandler får en Oscars-nominering för denna film som var jävligt bra.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

The Lion King :'(

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Svårt, men Click är en av dom. The Butterfly Effect 2 en annan.

Permalänk

Butterfly effect 1

Prestige

Empire of the sun

Eternal sunshine on the spotless mind

Full metal jacket

Machinist

Lord of war

Visa signatur

Muf:are

Permalänk

Btw, hur är The Butterfly effect 2 ? Första var ju sjukt bra!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Inte sett så många sorgliga filmer som tur är Men dancer in the dark är rätt tung.

Permalänk
Medlem

Jag tror nog Dancer in the Dark tar det priset...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag såg i dagarna Adam Sandlers nya rulle Reign over me, och tro mig när jag säger att det var en riktig tårdrypare, blev oehört emotionell när jag såg den.
Jag kommer inte heller bli förvånad om Sandler får en Oscars-nominering för denna film som var jävligt bra.

Sandler var INTE rätt person för denna film. Jag kände bara "gnället" i hans röst hela tiden då han ofta pratar lite lätt "bebis-språk" (tonläget/rösten som kopplas på automatiskt när man pratar med bebisar/barn) vilket förstörde stämningen helt, speciellt i de mest rörande scenerna. Älskar Sandler, men denna film förstörde han totalt.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0nandy
Sandler var INTE rätt person för denna film. Jag kände bara "gnället" i hans röst hela tiden då han ofta pratar lite lätt "bebis-språk" (tonläget/rösten som kopplas på automatiskt när man pratar med bebisar/barn) vilket förstörde stämningen helt, speciellt i de mest rörande scenerna. Älskar Sandler, men denna film förstörde han totalt.

Det är helt tvärtom för mig istället. Jag har aldrig gillat Adam Sandler. Har aldrig sett honom som en bra skådespelare, och de filmer jag sett(en hel del), har varit mediokra. Dock så ska det nämnas att de filmer som han gör, oftast är en typ av film jag inte gillar.

Känslan inför denna film var som att se Jim Carrey i Eternal Sunshine of the Spotless Mind, eller valfri annan skådespelare/skådespelarska som väljer att göra någonting annorlunda. Tycker att Adam Sandler gör ett bra jobb, eller ett mycket bra jobb. Under den tid som jag såg filmen så dök aldrig tankarna upp att han gjort andra filmer under sin karriär.

Försökte föreställa mig andra personer istället för honom, men jag vet inte riktigt. skulle jag vilja se någon annan? Nu är det inte rättvist att säga så, då man aldrig ska säga nej till någon innan denne gjort rollen, men fortfarande. Sedan så hjälper det kanske Sandler på traven att personen förutom att vara extremt ledsen, även blivit lite socialt handikappad, lite fånig, bakom den vägg han skapat.

Så för mig är detta Adam Sandlers bästa film, men då pratar vi om mig, som annars hatar honom. Finns troligtvis andra som hatar denna film, men älskar dom andra han varit med i.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte sagt det bättre själv Magatsu Taito.
Detta var en helt ny Adam Sandler som jag hoppas man får se mer av i filmer framöver.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag kunde inte sagt det bättre själv Magatsu Taito.
Detta var en helt ny Adam Sandler som jag hoppas man får se mer av i filmer framöver.

Sandler vart bra i Punch Drunk Love också. Kolla in den!

http://www.youtube.com/watch?v=VNeZi1y_v88

Trailer!

Permalänk

Det är inte särskilt många glada miner i Cykeltjuven.

Permalänk
Medlem

Sjätte sinnet, Purpurfärgen, Shindlers list och Saving private Ryan är ju några som känns rätt starka.

offtopic: förbaskat vad filmtitlar låter korkade när man översätter de till svenska, ex, rädda menige Ryan.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

armageddon

Permalänk
Medlem

Såg precis The Notebook, sitter ju fan och grinar för mig själv! REKOMMENDERAR DEN VARMT! (Blir nog julklapp till morsan, hon lär gråta floder)
Andra bra sorgliga filmer är:

The Green Mile (som sagt många gånger)
Hotaru no haka - Grave of the Fireflies
Schindlers List
American History X
The Deer Hunter
Hotel Rwanda
La Vita è bella - Livet är underbart

Sorgliga filmer har en tendens att vara djävulskt bra!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Såg precis The Notebook, sitter ju fan och grinar för mig själv! REKOMMENDERAR DEN VARMT! (Blir nog julklapp till morsan, hon lär gråta floder)
Sorgliga filmer har en tendens att vara djävulskt bra!

Tänkte faktiskt likadant. En perfekt present till morsan. Vi har dock en deal att knappt köpa något till varandra, men ska nog göra det ändå. Farsan gillar mer gamla b-action och westernfilmer, men blir ofta övertalad att se typiska mammafilmer ändå, varpå man ser honom sitta och snyfta.

Är man en något känslig person, eller tuff utanpå och mjuk inuti och har upplevt kärlekens bergochdalbanor tror jag denna kan vara värd att åtminstone slänga ett öga på. Fast smaken är verkligen som baken (tål att upprepas).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Sorgliga filmer har en tendens att vara djävulskt bra!

Mycket sant. Dom berör en väldigt djupt, och sätter sina små spår.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Såg på This is England för ett tag sen, den var lite snyftig faktiskt. Lär ju inte vara det sorgligaste jag sätt direkt, men det jag kom på iaf

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Lilja4ever.. När man såg den på bion med skolan.. HEMSKT, mådde dåligt flera dagar efteråt.. Men inte sa man något om det, alla andra tyckte juh den var sååå kass.. Så man kunde inte göra annat än att säga det samma..

Och sedan: The Green Mile.. Även denna riktigt stark..

Ser att många sagt Forest Gump.. Har nog aldrig tyckt den va direkt sorglig. Mera att den va stark och att man verkligen levde sig in i filmen..

Sedan självklart titanic..

Och sist men inte minst en av mina favorit filmer.. The Butterfly Effect, tycker om filmer där man behöver tänka ^^.. Säkert många jag glömt. Men dom jag kommer på såhär direkt..

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Såg Bridge to Terabithia med tjejen, låg fan och snyftade båda två. Har fått dille på sorgliga filmer nu, gillar att grina lite, som "machoman" som man är gör man ju inte det så ofta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får la bumpa tråden med en sorglig film jag såg ikväll ^^.

Eldflugornas Grav.
Animerad film från -88 som handlar om 2 syskon.
En äldre bror och en mycket yngre syster som skall klara sig under andra världskriget i Japan.
Den var lite seg i början men annars kan jag inte annat säga än att den var helt underbar. Grymt stark film.

nån mer som sett denna underbara film?

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Sorgligaste och allmänt obehaglig är helt klart...

Lilja 4-ever.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

käns som jag skriver lite väl ofta i den här tråden XD. Men såg en film idag som helt klart förjänar en post i den här tråden.

Barefoot Gen
http://www.imdb.com/title/tt0085218/

Handlar om en familj i Hiroshima då dom blir bombade med en atombomb.
Den här filmen visar verkligen hur brutalt det gick till.
Otroligt hjärtgripande.

En film man helt klart måste se..

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

säkert skrivit här förut men the notebook är väldigt vacker/sorgsen, som en skrev på första sidan så nominerar jag nog bröderna lejonhjärta också.

Permalänk
Medlem

Jag fliker in här med "Generalens dotter" och "The Crow"

Generalens dotter är en av mina favoritfilmer, riktigt rå handling med en känslokall far

The crow är mest sorlig pga Bruce lees bortgång.. fast filmen är galet bra

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

Armageddon

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk

Kom på en ny. 51 first dates. Slutet är helt otroligt!

Permalänk
Medlem

Gladiator tycker jag är rätt sorglig

Visa signatur

| Intel Core2Duo 6420 : 4GB DDR2 PC5400 : 730 GB HDD : C3D 8800GTS 320MB : Soundblaster X-FI ExtremeGamer | XFX Nforce 680i SLI | Scythe Infinity Fanless | Windows Vista Ultimate x64 | 3DMark05 Score: ._._._._.

Permalänk
Inaktiv

KiethR word up, grät fan när jag såg den =/