Sorgligaste filmen du sett

Permalänk
Medlem

I slutet av The Pianist när han blir upptäckt av den tyska generalen. Sen så frågade generalen om han kunde spela lite på pianot, och då såg man hur generalen blev rörd av hans spelande. Och sen att generalen gav han mat i vinden.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag blev lite tagen i American beauty när militären kommer in i garaget ut ur regnet. Allt i hela filmen lixom förklaras i den scenen och från att ha varit en feelgood film så bara får man en Aha! känsla av hur det hänger ihopa..

Men filmen jag vill rekomendera är Barry Lyndon http://www.moviemix.nu/filmrec.asp?Id=2968
Har det varit mer synd om någon någonsin? Det är en fantastiskt fin film på alla vis men efter 2 timmar är det riktigt sorgligt att det inte är slut på ytterligare en timme och när man har sett den färdigt vet man inte om det är mest synd om en själv som har sittsår i baken.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Jag måste nog rekommendera:

Farväl Falkenberg

Den filmen gjorde så jag fällde flera tårar stup i kvarten.

--Zithos--

Permalänk
Medlem

The butterfly effect - Man är fan inte dum vid vovven! Jävla as...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Pianisten tror jag... särskilt när dom döda ungen som försöker komma genom tunneln under muren.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Nordwand var kanske..inte direkt sorglig per se, men väl neråt och lite upprörande.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

The Iron Giant känns som en klassisk snyftare. Se den!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

The Deer Hunter

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

the road´s inledning, den trötta och sorgsna rösten som berättar om världen.så otroligt starkt.

" The clocks stopped at one seventeen one morning. There was a long shear of bright light, then a series of low concussions. Within a year there were fires on the ridges and deranged chanting. By day the dead impaled on spikes along the road. I think it's October but I can't be sure. I haven't kept a calender for five years. Each day is more gray than the one before. Each night is darker - beyond darkness. The world gets colder week by week as the world slowly dies. No animals have survived. All the crops are long gone. Someday all the trees in the world will have fallen. The roads are peopled by refugees towing carts and road gangs looking for fuel and food. There has been cannibalism. Cannibalism is the great fear. Mostly I worry about food. Always food. Food and our shoes. Sometimes I tell the boy old stories of courage and justice - difficult as they are to remember. All I know is the child is my warrant and if he is not the word of God, then God never spoke."

Synd att slutet förstörde mycket av filmen.

men behind the sun måste även nämnas.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
the road´s inledning, den trötta och sorgsna rösten som berättar om världen.så otroligt starkt.

" The clocks stopped at one seventeen one morning. There was a long shear of bright light, then a series of low concussions. Within a year there were fires on the ridges and deranged chanting. By day the dead impaled on spikes along the road. I think it's October but I can't be sure. I haven't kept a calender for five years. Each day is more gray than the one before. Each night is darker - beyond darkness. The world gets colder week by week as the world slowly dies. No animals have survived. All the crops are long gone. Someday all the trees in the world will have fallen. The roads are peopled by refugees towing carts and road gangs looking for fuel and food. There has been cannibalism. Cannibalism is the great fear. Mostly I worry about food. Always food. Food and our shoes. Sometimes I tell the boy old stories of courage and justice - difficult as they are to remember. All I know is the child is my warrant and if he is not the word of God, then God never spoke."

Synd att slutet förstörde mycket av filmen.

+1,

Fast jag gillade slutet dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
+1,

Fast jag gillade slutet dock

Smaken är som baken. Det är svårt att skriva om det utan att spoila, men det jag störde mig var de där absolut sista scenerna :).

Vet du om slutet är likadant som i boken? Jag funderar starkt på att läsa den.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Seven Pounds, helt klart. Schindler's list med. Ser dock inte på film ofta, och absolut inte drama... Och det roliga är att båda filmerna såg jag i skolan

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
The butterfly effect - Man är fan inte dum vid vovven! Jävla as...

Directors cut är ännu sorgligare än bio-versionen.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

The Stoning of Soraya M. tycker jag var ordentligt sorglig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Smaken är som baken. Det är svårt att skriva om det utan att spoila, men det jag störde mig var de där absolut sista scenerna :).

Vet du om slutet är likadant som i boken? Jag funderar starkt på att läsa den.

Inte läst den, men farsan säger att den är riktigt bra.

Permalänk

Typ.... vafan... alla filmer jag kan minnas har nån jävla klyschig sensmoral som gör att de inte är sorgliga ändå...
Fuck sensmoral och pk

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Typ.... vafan... alla filmer jag kan minnas har nån jävla klyschig sensmoral som gör att de inte är sorgliga ändå...
Fuck sensmoral och pk

Då har du missat de bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Directors cut är ännu sorgligare än bio-versionen.

Såg den på dvd hemma hos en polare. Mycket möjligt att det var directors cut, han är lite av en filmnörd.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Alpha Dog, Slutade verkligen inte som jag ville att den skulle..

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man utsätter sig för sånt här.

Pianist, shindlers list, green mile är alla 3 riktigt jobbiga.

Men den värsta jag sett är endå notebook. Den var riktigt jobbig.

Permalänk
Medlem

Måste också nämna Blade Runner efter att ha sett den för 56:e gången, man har ingen sympati alls för "den onda sidan" men svårt att hålla tillbaka tårarna under Battys sista replik.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I've watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in the rain. Time to die. "

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Förutom filmer som Gröna milen och ett flertal andra som har nämts här tycker jag Silent Running är väldigt sorglig, många väldigt bra scener i den filmen

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

ingen som tycker flight club är sorglig?
a jag vet inte men den filmen får mig alltid så deprimerad, Hela denna grejen med "you are not a beautiful and unique snowflake" får mig alltid att bli så jävla nere

Men det kanske är jag som tolkar in för mycket i allt

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

När jag var liten så tyckte jag Dumbo, såg den på bio och blev så förtvivlad när de burade in mammafant.

I dagsläget har jag svårt att komma på någon. Men jag tyckte The Road var mycket jobbig att se. Jag kanske är sentimental eftersom jag har blivit farsa själv.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Blir alltid tårögd i slutet av Armageddon när Bruce har sitt sista samtal med sin dotter
Annars är väl Lejonkungen är rulle som alla lipat till?

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga Home. Hemsk film.

Se den, helt klart värd er tid!
http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

Permalänk
Medlem

Airbud (1997) http://www.imdb.com/title/tt0118570/
Sjukt sorgligt när han ska lämna hunden ute i naturen och försöker schasa iväg den och kasta bort bollen...
(det löser sig ju så klart i slutet men tårarna är inte långt borta vid den scenen)

Permalänk
Medlem

Den får min röst också.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Slutet på Nyckeln till Frihet är väl en av få gånger jag faktiskt fällt en tår när jag sett film. 21 Grams och 25th hour är sorgliga båda två, men inte riktigt tårdryparvarning. Seven Pounds som nämts tidigare har några jobbiga delar då det är svårt att hålla tillbaks.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av rastersize:

The Stoning of Soraya M. tycker jag var ordentligt sorglig!

Håller med dig! Hachiko är också rätt sorlig.