Ni som nyligen gått från android till iphone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Ja den pyttelilla "knappen" på andra sidan skärmen finns, men är helt omöjlig att nå med en hand trots att skärmen är liten. Inget konsekvent beteende, det saknas av mig.

Då funkar den automatiken oerhört dåligt då jag ofta får justera manuellt, i ett mörkt rum mör rimligtvis ljusstyrkan vara nära på så låg det går.

Det var något jag glömde nämna, det här med volymer. Blir ju helt galen av att speciellt alarmet inte går att styra separat; jag vaknar varje morgon av att behöva kasta mig över telefonen för att stänga av det innan hela huset vaknar.

Angående volymer så har android alltid varit ett problem tycker jag, mediavolymen går bara att justera när ljud spelas, så du behöver höra några sekunder av det innan du hinner sänka etc. Men här tycker såklart alla olika

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Angående volymer så har android alltid varit ett problem tycker jag, mediavolymen går bara att justera när ljud spelas, så du behöver höra några sekunder av det innan du hinner sänka etc. Men här tycker såklart alla olika

Jo, oftast räcker det med att appen är igång för att man ska kunna justera volymen, men det är absolut ingen perfekt lösning heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Många år senare (bytte till iOS iom iPhone 6) kan jag notera att det jag fortfarande saknar från Android är ett vettigt notifikationssystem.

Det är faktiskt den största anledning för mig varför jag inte tänker gå över till iOS.

Skrivet av medbor:

Angående volymer så har android alltid varit ett problem tycker jag, mediavolymen går bara att justera när ljud spelas, så du behöver höra några sekunder av det innan du hinner sänka etc. Men här tycker såklart alla olika

Stämmer ej längre. Sedan Android 9 är det som standard att volymknapparna alltid justerar mediavolymen (Om inte tillverkarens version av Android ändrat det) och inte ringsignalen. Något som många vart irriterad över när Google gjorde denna ändring

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Det är faktiskt den största anledning för mig varför jag inte tänker gå över till iOS.
Stämmer ej längre. Sedan Android 9 är det som standard att volymknapparna alltid justerar mediavolymen (Om inte tillverkarens version av Android ändrat det) och inte ringsignalen. Något som många vart irriterad över när Google gjorde denna ändring

Ah, det har du rätt i. Jag blev lurad av "alarm-ikonen" som syns på volymkontrollen men det var ju en egen knapp för att växla mellan olika lägen. Trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Angående volymer så har android alltid varit ett problem tycker jag, mediavolymen går bara att justera när ljud spelas, så du behöver höra några sekunder av det innan du hinner sänka etc. Men här tycker såklart alla olika

Det går att justera när som, bara att trycka på volym upp/ned och expandera fältet. Då blir alla synliga att ändra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det är faktiskt den största anledning för mig varför jag inte tänker gå över till iOS.

Är bara nyfiken. Vad är det ni tycker är bättre med notifikationssystemet på Android?
För min del var det mycket bättre på iOS.
Färre onödiga notifikationer på grejer jag inte bryr mig i (typ systemgrejer).
Vissa notifikationer i Android kändes som de var låsta och fanns kvar i listan.
Men det jobbigaste var att jag fick notifikationer från Messenger trots att jag hade Messenger öppet på datorn. Så det blev dubbelt. Med iOS är telefon tyst och notifierar mig inte om jag redan är aktiv på Messenger på datorn.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Är bara nyfiken. Vad är det ni tycker är bättre med notifikationssystemet på Android?
För min del var det mycket bättre på iOS.
Färre onödiga notifikationer på grejer jag inte bryr mig i (typ systemgrejer).
Vissa notifikationer i Android kändes som de var låsta och fanns kvar i listan.
Men det jobbigaste var att jag fick notifikationer från Messenger trots att jag hade Messenger öppet på datorn. Så det blev dubbelt. Med iOS är telefon tyst och notifierar mig inte om jag redan är aktiv på Messenger på datorn.

Svårt att förklara, men t.ex. så grupperas flera notiser från samma app. Jag kan välja att vissa notiser i en app vill jag få, men inte andra. T.ex. Aftonbladet så vill jag få notiser som är Nyheter, däremot vill jag inte få notiser om nöje eller sport nyheter.

Här har du et exempel. Som du ser på bilden så står det till höger 3 till i Aftonbladet notisen. Då har den appen skickat 5 notiser. Blir mycket smidigare. Detta sker om samma app skickar mer än 3 notiser.

Och här har du två skärmbilder från appar där jag kan välja vilka notiser jag vill att appen ska skicka

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Thex:

Det var något jag glömde nämna, det här med volymer. Blir ju helt galen av att speciellt alarmet inte går att styra separat; jag vaknar varje morgon av att behöva kasta mig över telefonen för att stänga av det innan hela huset vaknar.

Jajjamen, exakt, alarmvolymen är ju det som är den som sticker ut. Den behövs rimligtvis kunna justeras separat. (En annan sak är att det inte finns några vettiga inbyggda mjuka larmsignaler).

För ganska många versioner sedan av iOS kunde man med lite micklande få en delvis separat alarmvolym men det var länge sedan nu.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Ja den pyttelilla "knappen" på andra sidan skärmen finns, men är helt omöjlig att nå med en hand trots att skärmen är liten. Inget konsekvent beteende, det saknas av mig.

Knacka två gånger på hemknappen så åker hela skärmen ner, men den större poängen - att det inte finns någon generell "bakåt"-knapp - finns ju kvar naturligtvis. Vill inte minimera det klagomålet för jag vet att det är många som har det, men jag har aldrig saknat det.

Citat:

Då funkar den automatiken oerhört dåligt då jag ofta får justera manuellt, i ett mörkt rum mör rimligtvis ljusstyrkan vara nära på så låg det går.

Prova att göra så hör: Se till att automatisk ljusstyrka är på. Gå in i ett helt mörkt rum. Gå in i inställningarna och ändra ljusstyrkan manuellt till du tycker att den är bra. Tänd lampan. Är det OK fortfarande? Låt då ljusstyrkan vara och se om automatiken fungerar för dig.

EDIT: Alternativt är det skit över sensorn. Den sitter längst upp bredvid "hörluren" på den modellen, och en del skärmskydd går över den vilket kan förstöra den. Använder inga skärmskydd.

Citat:

Det var något jag glömde nämna, det här med volymer. Blir ju helt galen av att speciellt alarmet inte går att styra separat; jag vaknar varje morgon av att behöva kasta mig över telefonen för att stänga av det innan hela huset vaknar.

Det här förstår jag inte. Du har två volymer som är på systemnivå - den allmänna för "allt" ljud och den som är för ringsignaler och notiser - samt att varje app kan ha egna ljudnivåer om de vill. Den allmänna styrs med knapparna på sidan. Ringsignalen (som också styr notiserna) styrs i Systeminställningar. Där kan du också ändra så att du styr ringsignalen med knapparna när telefonen inte spelar något, men det har jag inte på - YMMV.

Det du verkar vara inne på är ljudet för "väckarklockan". Det styrs i den appen (heter nog bara "Klocka", men jag ser den aldrig - öppnar den genom att klicka på väckarklockan i Control Center). På fliken "Väckarklocka" kan du sätta en massa olika larm, men den översta heter Sömn | Vakna. Där ställer du in ett sömnschema (som också sätter telefonen i sömnläget, dvs den tystar notiser osv) och väljer en väckarklocka. På den skärmen har du en ljudvolym för väckarklockan - en helt vanlig volymkontroll. Rulla ner lite bara. Är det det du är ute efter?

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Svårt att förklara, men t.ex. så grupperas flera notiser från samma app. Jag kan välja att vissa notiser i en app vill jag få, men inte andra. T.ex. Aftonbladet så vill jag få notiser som är Nyheter, däremot vill jag inte få notiser om nöje eller sport nyheter.
https://i.imgur.com/BzGPjCV.png
Här har du et exempel. Som du ser på bilden så står det till höger 3 till i Aftonbladet notisen. Då har den appen skickat 5 notiser. Blir mycket smidigare. Detta sker om samma app skickar mer än 3 notiser.

Och här har du två skärmbilder från appar där jag kan välja vilka notiser jag vill att appen ska skicka
https://i.imgur.com/GBg5zii.jpg
https://i.imgur.com/J2J9G2Y.jpg

Ok! Jag förstår. Jag är rätt säker på att iOS grupperar notifikationer per app.
Men kanske inte lika effektivt som på Android där.
Sen finns det såklart mer möjligheter till justering i Android.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ok! Jag förstår. Jag är rätt säker på att iOS grupperar notifikationer per app.
Men kanske inte lika effektivt som på Android där.
Sen finns det såklart mer möjligheter till justering i Android.

Det gjorde den inte sist jag använde iOS, dock med iOS 12 vad jag vill minnas. Sedan ser notisfältet sjukt fult ut på iOS enligt mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Det här förstår jag inte. Du har två volymer som är på systemnivå - den allmänna för "allt" ljud och den som är för ringsignaler och notiser - samt att varje app kan ha egna ljudnivåer om de vill. Den allmänna styrs med knapparna på sidan. Ringsignalen (som också styr notiserna) styrs i Systeminställningar. Där kan du också ändra så att du styr ringsignalen med knapparna när telefonen inte spelar något, men det har jag inte på - YMMV.

Det du verkar vara inne på är ljudet för "väckarklockan". Det styrs i den appen (heter nog bara "Klocka", men jag ser den aldrig - öppnar den genom att klicka på väckarklockan i Control Center). På fliken "Väckarklocka" kan du sätta en massa olika larm, men den översta heter Sömn | Vakna. Där ställer du in ett sömnschema (som också sätter telefonen i sömnläget, dvs den tystar notiser osv) och väljer en väckarklocka. På den skärmen har du en ljudvolym för väckarklockan - en helt vanlig volymkontroll. Rulla ner lite bara. Är det det du är ute efter?

Ja precis, det är väckarklockan som är problemet. Tack, det där löste nog det problemet. Men att man måste gå in och skapa ett sömnschema för att kunna ändra volymen liksom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Ja precis, det är väckarklockan som är problemet. Tack, det där löste nog det problemet. Men att man måste gå in och skapa ett sömnschema för att kunna ändra volymen liksom...

Volymen på de andra styrs av ringsignals-volymen OM JAG MINNS RÄTT. Förbehåll för att jag kanske inte minns rätt för jag har kört med sömnschema i flera år nu och tycker att det är en alldeles fantastisk funktion, men jag tror att det är så.

(Sen kan jag iofs tycka att det inte är alldeles logiskt att hantera det så. De andra alarmen hörs ju trots att telefonen är i tyst läge, medan alla notiser och ringsignaler tystas. Således är det inte logiskt att dessa styrs av samma volym. Det hade varit bättre om det funnes en volymkontroll i själva klock-appen, längst upp ovanför alla enskilda larm, men det är ju något som går att lösa om man googlar upp hur det fungerar.)

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det gjorde den inte sist jag använde iOS, dock med iOS 12 vad jag vill minnas. Sedan ser notisfältet sjukt fult ut på iOS enligt mig

Tror de gjorde om notifikationssystemet en hel del med iOS 15

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Tror de gjorde om notifikationssystemet en hel del med iOS 15

De grupperas numera, men det är fortfarande långt ifrån så bra och flexibelt som på Android.

Permalänk
Medlem

iOS 12 började gruppera notiserna. Det som iOS 15 gjorde var att det kan ha notiser som inte är märkta som tidskritiska dyka upp på speciella tider - t.ex kan jag få en lista över alla nya privata mail kl 8 och kl 18 varje dag - och det ganska komplexa fokus-systemet som styr vilka notiser som skall visas när.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Nu blir jag återigen skogstokig på iPhone.
Ja, jag har lagt till några betalkort i Apple Pay så jag slipper ha med mig dem. Men kortet jag använder dagligen har inte stöd för Apple Pay. Detta kort har jag lagt till under betalningsalternativ under mina kontoinstälningar.
Men om jag nu vill köpa en app så kommer endast de kort som finns i Apple Pay upp, hur i h-lvete kan jag välja att betala med det andra kortet? Har spenderat på tok för många minuter i diverse olika menyer nu för att försöka hitta rätt

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Nu blir jag återigen skogstokig på iPhone.
Ja, jag har lagt till några betalkort i Apple Pay så jag slipper ha med mig dem. Men kortet jag använder dagligen har inte stöd för Apple Pay. Detta kort har jag lagt till under betalningsalternativ under mina kontoinstälningar.
Men om jag nu vill köpa en app så kommer endast de kort som finns i Apple Pay upp, hur i h-lvete kan jag välja att betala med det andra kortet? Har spenderat på tok för många minuter i diverse olika menyer nu för att försöka hitta rätt

Har en liknande grej: min iPhone kör nu iOS 13 fortfarande för jag kör aldrig WiFi. Obegränsad surf med ~50Mbit, varför köra wifi, men jag måste ansluta till wifi för att uppdatera... testade att köra hotspot till datorn och uppdatera via iTunes, det får man göra... samma data, samma uppdatering...

Tydligen går det bra att göra på senare iOS att aktivera utökad användning av mobildatan, men går inte att komma till den versionen utan WiFi... lite trött blir man!

Är det så ovanligt med riktig ’unlimited’ på 4G?

Permalänk
Viking
Skrivet av medbor:

Är det så ovanligt med riktig ’unlimited’ på 4G?

Det är det nog inte, men är nog extremt ovanligt att inte ha Wifi hemma.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det är det nog inte, men är nog extremt ovanligt att inte ha Wifi hemma.

Jag har wifi hemma, men varför använda det när 4G är lika snabbt?

Permalänk
Viking
Skrivet av medbor:

Jag har wifi hemma, men varför använda det när 4G är lika snabbt?

Ja, det vet jag inte.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Avstängd

Har använt Iphone SE 2020 sedan förra sommaren, ville egentligen ha en xperia compact men de finns ju inte längre.

Gillar storleken på den och den har bra spelprestanda, men jag spelar sällan/aldrig på mobilen och utöver det är den riktigt dålig och irriterande.

Är ganska envis och ger inte upp så lätt men efter att bokstavligen spenderat dagar på att försöka hitta hur man löser saker har jag gett upp, men kanske någon här kan lyckas lösa i.a.f nånting av det?

Ska börja med den helt sjukaste och mest irriterande, som är så jävla dum att man inte tror det är sant.
När jag använder mina bose-lurar, lyssnar på musik eller vad man nu gör och får en notifikation så blåser den ur trumhinnorna på dig! Även om du bara har lite tyst musik så spelar den notifikations-plingandet på full jävla volym i headset'et, på riktigt så är det så det ringer i öronen efteråt. Vem fan vill ha notifiering i headsetet???? Borde ju såklart vara telefonen som låter.
Det konstiga är att om någon ringer istället för att messa när jag har headset på, så ringer det från mobilen.Förstår inte varför inte notifikationer kan vara på samma sätt?

Och att ändra volym på notifikationer går inte heller, den har blivit ihopbakad med ringsignal så om jag inte vill ha trumhinnorna sönderblåsta när jag lyssnar på musik, så måste jag ändra ljudnivå på ringsignalen så jag sen inte märker om någon ringer.

Detta är enligt mig helt sanslöst korkat.

Är väldigt mycket mer som är absolut apdåligt men inlägget skulle bli flera sidor långt om manlistade alla, men kan t'ex inte placera ikoner vart man vill, kan inte bind'a något till någon fysisk knapp, t'ex ljudlös-knappen hade jag gärna haft som ficklampa istället då jag ändå aldrig använder ljudlöst läge, finns skitdåligt med gratis-appar, nästan allt som finns kostar pengar.

Den är helt urkorkad när det gäller att välja nät på auto, i tyskland t'ex vill den gärna hoppa från Telekom.de 4G till o2 edge???, får köra manuella inställningar hela tiden.

Webbrowsern är även den bland de absolut sämsta jag varit med om, massvis med sidor som inte fungerar riktigt som t'ex shaeville, inte ens facebook fungerar som den ska, minns inte alla men stöter dagligen på sidor som den inte stödjer, och det går inte att byta, kan bara byta "skin". Att inte kunna använda en annan webläsare än apples egna är riktigt dåligt, speciellt när den visat sig ha stora säkerhetshål och man har inget val.

Stöter konstant på buggar och konstigheter, hemsidor som låser sig plötsligt, scroll slutar fungera sporadiskt, om jag har headset på mig eller BT i bilen och ringer någon så är ljudet i headset'et, såklart tänker ni... men blir jag uppringd hamnar ljudet i telefonen trots att jag har headset, så hör inte andra personen.

Sen jag bytte till apple så har jag märkt att jag använder telefonen mycet mindre, då nästan allt buggar och strular blir det enklare att starta datorn, även för sånt jag lätt gjorde på mobilen tidigare, är sjukt omständig att göra annat på än att spela, är som sagt mycket mer som fungerar dåligt men tror ingen kommer orka läsa om jag skriver längre. Kan ju nämna att touchpaden är horribelt dålig och okänslig, och att den är helt värdelös på att hantera multitasking och att t'ex lyssna på spotify medans man kollar facebook verkar helt omöjligt

Ska man säga något positivt så är den förvånandsvärt hållbar och solid, nästan alla man sett med iphone har ju haft sprucken skärm och andra defekter så har trott de är ömtåliga telefoner, men verkar snarare vara så att deras köpare skiter fullständigt i att ta hand om sina telefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har en liknande grej: min iPhone kör nu iOS 13 fortfarande för jag kör aldrig WiFi. Obegränsad surf med ~50Mbit, varför köra wifi, men jag måste ansluta till wifi för att uppdatera... testade att köra hotspot till datorn och uppdatera via iTunes, det får man göra... samma data, samma uppdatering...

Tydligen går det bra att göra på senare iOS att aktivera utökad användning av mobildatan, men går inte att komma till den versionen utan WiFi... lite trött blir man!

Är det så ovanligt med riktig ’unlimited’ på 4G?

Det där är påväg att ändras, om jag minns rätt. Håller med om att det är ett märkligt beslut

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag har wifi hemma, men varför använda det när 4G är lika snabbt?

Vad kostar ett mobilabonnemang med "obegränsad surf"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Vad kostar ett mobilabonnemang med "obegränsad surf"?

Beror på, jag betalar 341 hos tele2 med lite rabatter (har varit kund i 15 år), många månader är jag över 150GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Förstår dig helt, har som jag tidigare skrivit i tråden en SE 2020 sedan januari då jag bytte jobb.

På folk med just iPhone verkar det vara telefonvärldens heliga graal. Men jag tycker mycket är så sjukt dåligt med iOS, bland annat flera av sakerna du tar upp. En sån simpel sak som att få samtalen till sitt BT-headset, nej där har Apple slängt in en randomfunktion på om man får det till telefonen eller headsetet.

Trots att jag haft telefonen i ca tre månader nu upptäcker jag konstigheter hela tiden, och man blir ibland helt förbryllad över hur folk bara verkar acceptera att vissa saker inte funkar alls eller funkar väldigt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag har wifi hemma, men varför använda det när 4G är lika snabbt?

Nu vet jag inte vilken iPhone du har, men batteritiden är bättre om man använder Wi-Fi än om man använder 4G

Skrivet av Thex:

Förstår dig helt, har som jag tidigare skrivit i tråden en SE 2020 sedan januari då jag bytte jobb.

På folk med just iPhone verkar det vara telefonvärldens heliga graal. Men jag tycker mycket är så sjukt dåligt med iOS, bland annat flera av sakerna du tar upp. En sån simpel sak som att få samtalen till sitt BT-headset, nej där har Apple slängt in en randomfunktion på om man får det till telefonen eller headsetet.

Trots att jag haft telefonen i ca tre månader nu upptäcker jag konstigheter hela tiden, och man blir ibland helt förbryllad över hur folk bara verkar acceptera att vissa saker inte funkar alls eller funkar väldigt dåligt.

Hur svarar du på samtalet. På iOS är det så att samtalet kommer till enheten där du svarade samtalet, så om du svarade på telefonens skärm så kommer inte samtalet till headsetet, utan du måste svara via headsetet för att få samtalet dit utan att behöva ändra på skärmen.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hur svarar du på samtalet. På iOS är det så att samtalet kommer till enheten där du svarade samtalet, så om du svarade på telefonens skärm så kommer inte samtalet till headsetet, utan du måste svara via headsetet för att få samtalet dit utan att behöva ändra på skärmen.

Jag svarar för det mesta på telefonen och inte headsetet, så det förklarar ju det beteendet. Otroligt korkat att det är "hårdkodat" på det viset. Jag vill ju titta på telefonen vem som ringer innan jag svarar, då är det iaf för mig naturligt att svara på telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Nu blir jag återigen skogstokig på iPhone.
Ja, jag har lagt till några betalkort i Apple Pay så jag slipper ha med mig dem. Men kortet jag använder dagligen har inte stöd för Apple Pay. Detta kort har jag lagt till under betalningsalternativ under mina kontoinstälningar.
Men om jag nu vill köpa en app så kommer endast de kort som finns i Apple Pay upp, hur i h-lvete kan jag välja att betala med det andra kortet? Har spenderat på tok för många minuter i diverse olika menyer nu för att försöka hitta rätt

min fråga försvann så bumbar den.
jag kan inte betala i store med ett kort jag lagt till utanför pay utan bara de kort som finns i pay är synliga. hur löser man detta?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Hur svarar du på samtalet. På iOS är det så att samtalet kommer till enheten där du svarade samtalet, så om du svarade på telefonens skärm så kommer inte samtalet till headsetet, utan du måste svara via headsetet för att få samtalet dit utan att behöva ändra på skärmen.

Finns det nåt sätt att ändra så man INTE får notification ljudet på full volym i headsetet? Vågar knappt använda det länge