Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Hur fördelar ni era skills? Några få som ni levlar upp, eller utspritt? Jag vill ju kunna allt. så jag har ju spridit ut mina, och har många på Level 1 eller 2, och inga på level 3 eller 4 ännu. Vet inte vad som är bäst att göra.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Hur fördelar ni era skills? Några få som ni levlar upp, eller utspritt? Jag vill ju kunna allt. så jag har ju spridit ut mina, och har många på Level 1 eller 2, och inga på level 3 eller 4 ännu. Vet inte vad som är bäst att göra.

Mina 50 cent går till combat och social först. Persuasion osv. Då kommer du ta dig igenom det mesta galant.
Det är så få rymdstrider att det knappt är värt att lägga poäng där i min mening.
Köper man ett asbra klass C skepp och uppgraderar det så smälter allt motstånd ändå.

Permalänk
Medlem

Tvingade precis Starfield att använda Resizeable bar. Där jag var just då hade jag 51 fps innan jag ändrade profilen, efteråt hade jag 56. Antingen fick jag absolut 5 fps eller så fick jag en relativ ökning på 10% :).

Andra verkar ha fått mer än så. Handlar om att man ska ändra nividas profil för Starfield.

Hur man gör:
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/1696

Har ett RTX 3080

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jag har hittills inte lagt en enda poäng i hela Combat-sektionen. Tycker de vapen jag hittar effektivt slaktar allt jag möter ändå, så 10-30 % bonus är inte värt det alls. Jag har lagt mina i Science, Tech och Physical.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Någon annan som tröttnat på alla digilocks? De var roliga från början, men känns som att man stöter på alldeles för många sådana. Det var liksom utmaningen under stealth uppdraget för Ryujin och det var för många sådana då. Var på en övergiven typ fabrik eller nåt nu med pirater i och det var många lås där på typ lådor och dörrar. Till slut orkade jag inte öppna vissa dörrar.

Skrivet av cyklonen:

Ja, det tar för mycket tid. Jag hoppar över de flesta.

Skrivet av Kaleid:

Låter som man får fixa en mod för det

Om man tröttnat på att göra det så finns det en mod som gör dem simplare så man slipper lägga tid på det. Jag tycker att alla som är under ens nivå borde unlockas automatiskt, det borde vara en fördel med att skilla upp.

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/451

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Är fan helt besatt, och det var länge sedan jag kände något sånt för ett spel.

Vart jag än landar så känns det som att det finns uppdrag som fångar in en. Och jag tycker inte något uppdrag varit tråkig än (50h in). Älskar det.

Ja, gillar verkligen sånt. Åkte till ett nytt system och det ledde till en relativt lång serie uppdrag av olika typ. Alla var roliga och storyn var också bra.

Permalänk
Skrivet av Snudge_B:

Hur fördelar ni era skills? Några få som ni levlar upp, eller utspritt? Jag vill ju kunna allt. så jag har ju spridit ut mina, och har många på Level 1 eller 2, och inga på level 3 eller 4 ännu. Vet inte vad som är bäst att göra.

Inledningsvis så lade jag några på basic saker som man behöver eller som kan vara bra att ha som karaktär t.ex. boost pack, targeting control, persuasion, stealth, ballistic damage, piloting, commerce

sedan så beror valen därefter på vad för typ av karaktär du avser utveckla.

Visa signatur

Intel i7-9700K 3,6 GHz , AMD Radeon VII, ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151, Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD, Samsung SSD 860 EVO 1TB,

Permalänk
Skrivet av SittingDuck99:

Någon annan som tröttnat på alla digilocks? De var roliga från början, men känns som att man stöter på alldeles för många sådana. Det var liksom utmaningen under stealth uppdraget för Ryujin och det var för många sådana då. Var på en övergiven typ fabrik eller nåt nu med pirater i och det var många lås där på typ lådor och dörrar. Till slut orkade jag inte öppna vissa dörrar.

Digilocks är det roligaste låssystemet av alla varianter jag varit med om i min spelkarriär, men jag gillar dem för själva pusslet, sällan något extraordinärt bakom låset. Vill man ha prylar kan man hellre jaga höglevlade fiender.

Skrivet av Snudge_B:

Hur fördelar ni era skills? Några få som ni levlar upp, eller utspritt? Jag vill ju kunna allt. så jag har ju spridit ut mina, och har många på Level 1 eller 2, och inga på level 3 eller 4 ännu. Vet inte vad som är bäst att göra.

Nästan allt i spelet som kräver en skill (t ex persuasion) har en alternativ lösning så det är inte direkt att man låser sig om man inte gör det. Jag tycker det är kul att modda prylar för att passa min spelstil och peta i lås så science och tech får det mesta. Såklart har mycket annat blivit eftersatt men det spelar ingen stor roll, bara att plocka på sig ammo och medkits. Sen är spelet tillräckligt långt att kunna leva allt man vill så det är inget avgörande i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Tvingade precis Starfield att använda Resizeable bar. Där jag var just då hade jag 51 fps innan jag ändrade profilen, efteråt hade jag 56. Antingen fick jag absolut 5 fps eller så fick jag en relativ ökning på 10% :).

Andra verkar ha fått mer än så. Handlar om att man ska ändra nividas profil för Starfield.

Hur man gör:
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/1696

Har ett RTX 3080

Du behöver inte göra det. Installera nvidias senaste 537.34. Den har optimeringar för starfield samt fix för rebar. Ökade i snitt 10 fps för mig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses1988:

Digilocks är det roligaste låssystemet av alla varianter jag varit med om i min spelkarriär, men jag gillar dem för själva pusslet, sällan något extraordinärt bakom låset. Vill man ha prylar kan man hellre jaga höglevlade fiender.

Japp, det är ett riktigt bra visuellt pussel. Störs i princip aldrig av det, men det var en fiendebas jag fick en quest att undersöka där det var fullt med lås överallt. Mina digipicks tog slut i slutet av den dessutom. Den var lite jobbig, alla andra platser har det inte varit så många att det blir jobbigt.

Permalänk
Medlem

Tycker också digilocksen är roliga. Tar bara någon minut ändå och ammo framförallt känner jag att jag behöver emellanåt iaf.
Brukar alltid stocka upp på digipicks hos vendors när jag är i någon utav de större städerna.

Permalänk
Medlem

GJorde en ny gubbe då jag ville starta om... men har fått en bugg att min handscanner funkar inte.. får upp ficklampan men inte scanner.. mysko och skitjobbigt att det inte funkar

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

GJorde en ny gubbe då jag ville starta om... men har fått en bugg att min handscanner funkar inte.. får upp ficklampan men inte scanner.. mysko och skitjobbigt att det inte funkar

Spoiler nedan, men en fråga till din fråga.

Varför gick du inte bara till Unity och skapade ett NG+?

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Spoiler nedan, men en fråga till din fråga.

Varför gick du inte bara till Unity och skapade ett NG+?

Dold text

NG+ är det new game + man behåller sina grejer och level? jag ville börja om från början..

men oavesett ska väl handscanner funka.. laddar jag gamla gubben funkar den utmärkt.. den ska väl inte vara nån skill på som basic? så man ser var och vad man lootar

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Nu var det en polare som svarade och sa man får scannern vid första piratbasen i tutorial... hmmm hade för mig jag körde med den tidigare en så... har jag fel?

ja man lär sig nått nytt varje dag.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Nu var det en polare som svarade och sa man får scannern vid första piratbasen i tutorial... hmmm hade för mig jag körde med den tidigare en så... har jag fel?

ja man lär sig nått nytt varje dag.

nej det rätt, det dröjer ett tag innan du får din skanner

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Apropå rymdskepp så är inte jag ett fan av tanks, utan gillar att hoppa runt med lite mellan olika beroende på humör. Bäst gillar jag mindre men rappa saker. En av mina favoriter är det första skeppet jag kapade, ett Va'ruun-skepp som jag sprang ombord på innan jag visste hur det fungerade med bordning och kapning. Vips så hade jag ett till skepp. Det var ett tag sen och det är långt ifrån någon maffig tank, men hon hänger med än efter lite modifikationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Tvingade precis Starfield att använda Resizeable bar. Där jag var just då hade jag 51 fps innan jag ändrade profilen, efteråt hade jag 56. Antingen fick jag absolut 5 fps eller så fick jag en relativ ökning på 10% :).

Andra verkar ha fått mer än så. Handlar om att man ska ändra nividas profil för Starfield.

Hur man gör:
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/1696

Har ett RTX 3080

Är 5 (eller 10%) mer fps värt att i värsta fall bricka ett grafikkort? Har också 3080 men med gammalt vBIOS. Törs man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Tvingade precis Starfield att använda Resizeable bar. Där jag var just då hade jag 51 fps innan jag ändrade profilen, efteråt hade jag 56. Antingen fick jag absolut 5 fps eller så fick jag en relativ ökning på 10% :).

Andra verkar ha fått mer än så. Handlar om att man ska ändra nividas profil för Starfield.

Hur man gör:
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/1696

Har ett RTX 3080

Fast Nvidia har redan lagt till Resizable bar support i den senaste drivrutinen 537.34, jag fick åtminstone en boost på runt 5-10fps.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Är 5 (eller 10%) mer fps värt att i värsta fall bricka ett grafikkort? Har också 3080 men med gammalt vBIOS. Törs man?

exakt! Som alla ovanför redan sagt. Installera nya drivrutiner (vilket borde vara ett auto redan men men) fungerar riktigt bra och du behöver inte moda nått! Just do it

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Är 5 (eller 10%) mer fps värt att i värsta fall bricka ett grafikkort? Har också 3080 men med gammalt vBIOS. Törs man?

vBIOS är generellt sett inte så riskabelt att uppdatera (så länge du använder ett officiellt bios till just din modell) och om det skulle "gå fel" så ska det mycket till för att du inte ska se själva kortet i OS:et och kunna flasha om det igen så länge du har integrerad grafik eller alternativt en annan GPU du kan köra samtidigt för att få bild. Uppdaterade själv vBIOS på mitt 3080 Aorus Master utan problem för över 2 år sedan, gav ganska bra prestandalyft i FH5 jag spelade just då så för mig var det värt det.

Permalänk
Medlem

Ja, det är ett monster. Långsamt slagskepp.

Ja, jag har "betalat" det med hjälp av console-kommandon...
Orkar inte med långsam grind för pengar längre.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag har "grindat", inte ett enda konsolkommando. Så går det långsammare, har inte lagt någon större möda utan kör fortfarande runt i "UC Prison Ship" som man var tvungen att använda för att rymma från en fängelseplanet.

Dock är alla delar utbytta tror jag, annars blir man dödad på en gång av pirater när man stöter på dom LoL

Det här skeppet dög för att utrota Crimson Fleet så inte helt kass

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Fuskat med carryweight. Sen en del lirkande med svårighetsgrader. Very hard till fots är mycket lättare än very hard i rymden lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Hur fördelar ni era skills? Några få som ni levlar upp, eller utspritt? Jag vill ju kunna allt. så jag har ju spridit ut mina, och har många på Level 1 eller 2, och inga på level 3 eller 4 ännu. Vet inte vad som är bäst att göra.

vad som är bäst beror ju på spelstil. Men vill du plocka upp alla powers behöver du ett skepp som kan hoppa ordentligt då behöver du pilot skills och bygga skepp skillen typ maxade.

Skrivet av oqvist:

Fuskat med carryweight. Sen en del lirkande med svårighetsgrader. Very hard till fots är mycket lättare än very hard i rymden lol

Jag vill spela very hard men så mye kul svamp då. När en snubbe tar 19 skott mellan ögona är det inte kul längre....

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

vad som är bäst beror ju på spelstil. Men vill du plocka upp alla powers behöver du ett skepp som kan hoppa ordentligt då behöver du pilot skills och bygga skepp skillen typ maxade.

Jag vill spela very hard men så mye kul svamp då. När en snubbe tar 19 skott mellan ögona är det inte kul längre....

Ja nackdelen med levelsystem. Har vart puckad och spenderat en del skills på vapen research nu. Sjukt onödigt lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Det är så få rymdstrider att det knappt är värt att lägga poäng där i min mening.
Köper man ett asbra klass C skepp och uppgraderar det så smälter allt motstånd ändå.

Så hur får du ihop tillräckligt piloting skill för ett klass C?

Konsolkommandon antar jag?

Permalänk
Medlem

Hur får ni ihop pengar?

Efter 146 timmar har jag samlat ihop 1222550 credits totalt, men har bara 210000 på fickan, vilket är det mesta jag någonsin haft. Finns alltså inga pengar till att köpa något bra Klass C-skepp, än mindre uppgradera det på långa vägar, men folk kanske åker runt i den där pisskälken man får från start?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Så hur får du ihop tillräckligt piloting skill för ett klass C?

Konsolkommandon antar jag?

Jag kör på Series X så kan inte ens använda konsolkommandon 😄
Jag har kört närmare 160 timmar nu så jag har skill points kan jag lova haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses1988:

Digilocks är det roligaste låssystemet av alla varianter jag varit med om i min spelkarriär, men jag gillar dem för själva pusslet, sällan något extraordinärt bakom låset. Vill man ha prylar kan man hellre jaga höglevlade fiender.

Som jag skrev, så var de roliga i början. Är bara tröttsamt efter 100 lås.