Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hittade ett helt underbart skepp nu, stronghold.
seriöst, jag tror inte jag kommer att behöva nått annat skepp nu.
skeppet tål fruktansvärt mycket stryk, sköldarna är på max, bara att duplicera motorerna så blir engine på max och även om turrets som följde med skeppet inte är de bästa, så gör de fruktansvärt mycket damage på skepp, ska se om jag kan byta ut dem mot nått bättre så att de också blir max.
skeppet kostar en hel förmögenhet, men lätt värt varje credits.
går att hitta i systemet "cheyenne" på en planet som heter "akilla" eller nått i den stilen.

Även jag köpte Stronghold igår då jag hade 400k+ i krediter, jävla pjäs! Den är ju inte speciellt rolig att gå igenom, men som tur är så kan man ju kliva direkt till cockpit från ytterdörren.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Även jag köpte Stronghold igår då jag hade 400k+ i krediter, jävla pjäs! Den är ju inte speciellt rolig att gå igenom, men som tur är så kan man ju kliva direkt till cockpit från ytterdörren.

bytte ut de 2 turrets som sitter längst fram på skeppet mot 2 starkare och satte även på utav samma längre bak och bytte ut de som sitter i mitten mot nån PO auto någonting, kommer inte ihåg namnet, och satte sist men inte minst på 2 utav de starkaste missilerna som spelet har att erbjuda och bytte ut power generatorn mot en starkare och la till 1 stort lastutrymme.
sen var jag helt nöjd och man är ju överlägsen i rymd fighterna nu, medans alla 6 kraftfulla turrets skjuter allt som rör sig från långt avstånd så fokuserar man missilerna på de starkaste skeppen.
jag trodde jag var körd när jag vägrade att ge upp och låta de arrestera mig och såg att typ 30 skepp helt plötsligt blev fiende skepp, det gav mig en liten kamp, men i slutändan så vann jag, turrets är helt fantastiska.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Coolt att systemet blivit mer avancerat, resulterar antagligen i färre "Must have been the wind" också.

Det är ju inte bara Stealth man behöver sätta poäng i utan även Concealment. Tycker det är riktigt kul att inte smygmekaniken är så sinnessjukt overpowered som i många (alla?) tidigare Bethesda-titlar.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att smygfunktionen är väldigt realistisk. Det är skitsvårt att gömma sig i verkliga livet i såna situationer, så det är inte orimligt att det är svårt även i Starfield. Däremot tycker jag att smygmätaren är svårtolkad. Jag föredrar så som den funkar i Skyrim.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Tänker du lika dant vid varje spel som inte stöder DLSS från release?

Tycker du det är rimligt att alla som sitter på Radeon GPU ska kunna kräva FSR från release på alla spel?

Framför allt är det skeppet riktigt snyggt om man bara moddar färgerna.

Det är mycket som är bra me Akila jag är bara emot cowbojsar conceptet, jag vägrar inte stan liksom. Jag är Ranger, jag har hus i stan osv Men jag gillade inte conceptet med Ceasars Legion i Fallout heller.

Tror jag nästan intill gjort alla faction quests, de är bra då man inte vill Rusha main storyn för snabbt och inte vill ha end game direkt.

Japp, japp och japp

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

efter uppdateringen så har jag fått enorma problem med ljudet i spelet.
har man en dialog med någon så förekommer statiska störande ljud
möter jag en alien djur som gör nått utav de lätena de gör så hamnar ljudet i nån high pitched raspigt upprepande ljud som aldrig tar slut såvida jag inte sätter mig i skeppet och flyger därifrån.
springer jag runt så är det en massa konstiga ljud som hörs lite random.

är det någon mer som har fått problem med ljudet?

Jag har inte enorma problem men jag fick min första CTD efter uppdateringen. Detta efter ca 100h speltid utan någon krasch. Jag bytte till Nvidias senaste drivrutiner dagen före, så jag är osäker på om det är uppdateringen eller drivrutinerna som ger mig mest problem.

Vissa ljud har även orsakat ett fåtal rejäla laggspikar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | i5-13600KF | MSI Pro Z690-A DDR4 | ASUS RTX3080 TUF OC | Corsair 32GB | Corsair HX850W M | Acer Predator 27" | Win10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Japp, japp och japp

Blev tumme upp på den du XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Blev tumme upp på den du XD

Jag tackar, jag vill inte bråka om något så politiskt som AMD mot NVIDIA, jag tycker alla funktioner och features från båda tillverkarna ska alltid finnas med på alla spel

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Nån annan som fått sämre prestanda efter nya patchen och Nvidias nya drivrutiner? Jag befinner mig på Gagarin just nu, och trillar ner under 40fps ibland i 1440p med Hardware Unboxed Quality och 75% render scale med DLSS-modden. Tidigare hölls jag oftast runt 50fps som lägst.

Tydligen så berodde problemen på DLSS-modden. Tydligen så ville den inte riktigt funka efter uppdateringarna, så fick installera om. Körde alltså utan upscaling, vilket verkade orsaka problemen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Kan man på något sätt låsa upp mer saker för sin outpost?
Tycker den katalogen är rätt snål på byggnader,hyllor etc

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk

Nu börjar min eleganta och viga Razorleaf (Mantis-skeppet), piraternas skräck, bli ännu ett Fransson Spedition-skepp.

Craftar och mekar mycket och vill gärna ha gott om resurser i lager. Men det här är ohållbart. Efter en gruva och ett par eldstrider är både jag, kompanjonen och skeppets cargo knökfulla. Hur gör ni andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses1988:

Nu börjar min eleganta och viga Razorleaf (Mantis-skeppet), piraternas skräck, bli ännu ett Fransson Spedition-skepp.

<Uppladdad bildlänk>

Craftar och mekar mycket och vill gärna ha gott om resurser i lager. Men det här är ohållbart. Efter en gruva och ett par eldstrider är både jag, kompanjonen och skeppets cargo knökfulla. Hur gör ni andra?

De flesta fuskar nog med players.setav carryweight?

Måste säga jag får bra med stryk i min razerleaf. Har väl använt för lite skills har dock köpt de dyraste uppgraderingar a jag kan hitta lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses1988:

Efter en gruva och ett par eldstrider är både jag, kompanjonen och skeppets cargo knökfulla. Hur gör ni andra?

Lämpar av det i min bas så jag har material för framtida behov när jag bl.a. ska forska fram allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses1988:

Nu börjar min eleganta och viga Razorleaf (Mantis-skeppet), piraternas skräck, bli ännu ett Fransson Spedition-skepp.

<Uppladdad bildlänk>

Craftar och mekar mycket och vill gärna ha gott om resurser i lager. Men det här är ohållbart. Efter en gruva och ett par eldstrider är både jag, kompanjonen och skeppets cargo knökfulla. Hur gör ni andra?

Jag kör med ett äckligt bra klass C skepp nu med 3200 i storage.
Innan det använde jag källaren i The Lodge som termporärt lager, då det dels inte försvann samt alla benches fanns där.

Permalänk
Medlem

Någon annan som tröttnat på alla digilocks? De var roliga från början, men känns som att man stöter på alldeles för många sådana. Det var liksom utmaningen under stealth uppdraget för Ryujin och det var för många sådana då. Var på en övergiven typ fabrik eller nåt nu med pirater i och det var många lås där på typ lådor och dörrar. Till slut orkade jag inte öppna vissa dörrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Någon annan som tröttnat på alla digilocks? De var roliga från början, men känns som att man stöter på alldeles för många sådana. Det var liksom utmaningen under stealth uppdraget för Ryujin och det var för många sådana då. Var på en övergiven typ fabrik eller nåt nu med pirater i och det var många lås där på typ lådor och dörrar. Till slut orkade jag inte öppna vissa dörrar.

Ja, det tar för mycket tid. Jag hoppar över de flesta.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SittingDuck99:

Någon annan som tröttnat på alla digilocks? De var roliga från början, men känns som att man stöter på alldeles för många sådana. Det var liksom utmaningen under stealth uppdraget för Ryujin och det var för många sådana då. Var på en övergiven typ fabrik eller nåt nu med pirater i och det var många lås där på typ lådor och dörrar. Till slut orkade jag inte öppna vissa dörrar.

Låter som man får fixa en mod för det

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Låter som man får fixa en mod för det

Eller bara öppna console, klicka på det som är låst, skriv "unlock" och tryck enter...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Måste säga jag får bra med stryk i min razerleaf. Har väl använt för lite skills har dock köpt de dyraste uppgraderingar a jag kan hitta lol

Razorleafs styrka är hastigheten och manövrering. När du ska fördela kraft i en dog fight, maxa engine och shield och håll dig till två vapensystem, typ laser och missiler. Boosta (LS) så ofta du kan och håll dig utanför skottlinjen genom att svänga konstant så kan man nöta ner väldigt tuffa fiender, en lvl 30 Raven 2 är inga problem ens med grundbestyckningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Måste säga jag får bra med stryk i min razerleaf. Har väl använt för lite skills har dock köpt de dyraste uppgraderingar a jag kan hitta lol

Om du går med i United Colonies Vanguard och gör första questen efter orienteringen så låser du upp 'Vanguard Obliterator Autoprojector'. Du kan montera 6st av dem på ditt skepp och dom är nog dom mest kraftfulla vapnen i spelet så du kommer smälta alla fiender på några sekunder. Du hittar deras huvudkontor i Jemison och du skall tala med Tuala i lobbyn. Han står till vänster.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Eller bara öppna console, klicka på det som är låst, skriv "unlock" och tryck enter...

Assså hahaha
inte fuska nu grabbar o tjejer

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

För er som också är trötta på att spelet pausas när man tabbar ur så hittade jag detta på reddit:

StarfieldCustom ini - in [General] tab add "bAlwaysActive=1" and you can alt tab without pause.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

bytte ut de 2 turrets som sitter längst fram på skeppet mot 2 starkare och satte även på utav samma längre bak och bytte ut de som sitter i mitten mot nån PO auto någonting, kommer inte ihåg namnet, och satte sist men inte minst på 2 utav de starkaste missilerna som spelet har att erbjuda och bytte ut power generatorn mot en starkare och la till 1 stort lastutrymme.
sen var jag helt nöjd och man är ju överlägsen i rymd fighterna nu, medans alla 6 kraftfulla turrets skjuter allt som rör sig från långt avstånd så fokuserar man missilerna på de starkaste skeppen.
jag trodde jag var körd när jag vägrade att ge upp och låta de arrestera mig och såg att typ 30 skepp helt plötsligt blev fiende skepp, det gav mig en liten kamp, men i slutändan så vann jag, turrets är helt fantastiska.

Var bytte du detta och vad heter vapnen?
Jag har inte lyckats montera fler vapen. Kan bara byta dom som redan är på, inte köpa fler.
Samt har ingen aning om vilka som är bättre.
Samma med power generatorn.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Var bytte du detta och vad heter vapnen?
Jag har inte lyckats montera fler vapen. Kan bara byta dom som redan är på, inte köpa fler.
Samt har ingen aning om vilka som är bättre.
Samma med power generatorn.

Måste man inte lägga lite skillpoäng på ship building för att göra detta? Jag gissar bara nu men då jag inte kommer åt mer än base just nu på mina ship pga jag inte har börjat öka just det skill trädet så antar jag det ligger nått i det. (Det var det mest svengelska jag någonsin skrivit hahahaha)

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Måste man inte lägga lite skillpoäng på ship building för att göra detta? Jag gissar bara nu men då jag inte kommer åt mer än base just nu på mina ship pga jag inte har börjat öka just det skill trädet så antar jag det ligger nått i det. (Det var det mest svengelska jag någonsin skrivit hahahaha)

Jo dels behöver man högre piloting skill, och dels behöver man starship design skillen.
För att kunna bygga något vettigt.

Permalänk
Medlem

Hann köra någon timme igår kväll innan läggdags, flyter på bra tycker jag. Kör dock bara 1080p än så länge, får bli en 1440p skärm i framtiden. Älskar bakgrundsmusiken och atmosfären, så nu i helgen vet jag precis vad jag ska spendera större delen av min vakna tid med

Permalänk
Medlem

Angry Turtle har en del relevanta fakta när det kommer till rymdskeppsbygge. Han har i flera år testat saker i Fallout 76 gällande spelmekanik. https://www.youtube.com/@angryturtlegaming/videos

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jo dels behöver man högre piloting skill, och dels behöver man starship design skillen.
För att kunna bygga något vettigt.

Då vet jag vad jag ska lägga mina skills denna helgen, Starship design 🙂

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är fan helt besatt, och det var länge sedan jag kände något sånt för ett spel.

Vart jag än landar så känns det som att det finns uppdrag som fångar in en. Och jag tycker inte något uppdrag varit tråkig än (50h in). Älskar det.

https://x.com/stephenseanford/status/1701512756690870636?s=46

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Var bytte du detta och vad heter vapnen?
Jag har inte lyckats montera fler vapen. Kan bara byta dom som redan är på, inte köpa fler.
Samt har ingen aning om vilka som är bättre.
Samma med power generatorn.

för att lägga till nya vapen så behöver du sätta på weapon mounts.
dock kan du inte sätta på hur många som helst.
jag använde denna videon som inspiration, fast jag la till 2 st till disruptor 3340 auto alpja turrets typ nedanför cockpitten
https://www.youtube.com/watch?v=C6JWs5rxTqQ&t=520s

sen måste du ju ha skills till att bygga med vissa delar med.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer