3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pennywize:

Min 3080 från komplett har blivit uppskjuten nu till 27e oktober. Beställde på releasedagen kl 15:27 (egentligen direkt när det släpptes men fick bekräftelsen då). Surt..

Skrivet av Jaw_B:

Beställde 15.01 jag med, så vi var nog några som satt och hamrade vid releasen... Var helt säker på att mitt kort var på väg till butik, tills jag läste noga en gång till.. det var den j:a asus-musen (förbokningsbonusen) som skickats till butik.

Komplett öppnade väl 14.55 så tyvärr så var man för sen redan kl 15.00...

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk

Ett paket från Elgiganten! är endera Quest 2 eller 3080 TUF. Väger 1,216KG
https://imgur.com/a/fNeodY9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaius Julius Caesar:

Ett paket från Elgiganten! är endera Quest 2 eller 3080 TUF. Väger 1,216KG
https://imgur.com/a/fNeodY9

Är nog inte 3080 TUF om du inte fick ett kort utan kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatpala:

Är nog inte 3080 TUF om du inte fick ett kort utan kylare

Glädjedödare, nu blir det inte roligt för honom att öppna paketet.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av Fatpala:

Är nog inte 3080 TUF om du inte fick ett kort utan kylare

Skrivet av yrfhar:

Glädjedödare, nu blir det inte roligt för honom att öppna paketet.

Precis! ☹️

Permalänk
Medlem

Den som får tag i FE så är det inbyggd LED på kortet. Meningslös med utan fönster dock. Ladda ned senaste versionen av EVGA X1.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gaius Julius Caesar:

Precis! ☹️

Med lite tur stämmer vikten kanske inte. Och även om det är en Quest 2 blir den nog trevlig med, sjukt nöjd med min Quest 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Komplett öppnade väl 14.55 så tyvärr så var man för sen redan kl 15.00...

Nu beställde jag från webhallen och inte komplett. Och de öppnade inte för beställningar innan 15:00.

Permalänk
Medlem

Ni som beställde Aorus från Dustin idag. Vad står det under er ordersida?

För mig står det orderstatus bekräftad.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Nu beställde jag från webhallen och inte komplett. Och de öppnade inte för beställningar innan 15:00.

Aha. Då missförstod jag. Då var det ju en riktigt trevlig tid. Men inte fått kort än alltså?

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Siddi:

Ni som beställde Aorus från Dustin idag. Vad står det under er ordersida?

För mig står det orderstatus bekräftad.

Även jag har orderstatus bekräftad.
Samtidigt som mitt andra 3080 kort hos Dustin har orderstatus ” Beräknad till vårt lager 2020-10-12” och det kortet beställde jag för 2 veckor sedan.
Så känns som ett bättre utgångsläge.

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

Även jag har orderstatus bekräftad.
Samtidigt som mitt andra 3080 kort hos Dustin har orderstatus ” Beräknad till vårt lager 2020-10-12” och det kortet beställde jag för 2 veckor sedan.
Så känns som ett bättre utgångsläge.

Har också Orderstatus bekräftad

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

Även jag har orderstatus bekräftad.
Samtidigt som mitt andra 3080 kort hos Dustin har orderstatus ” Beräknad till vårt lager 2020-10-12” och det kortet beställde jag för 2 veckor sedan.
Så känns som ett bättre utgångsläge.

Låter onekligen som ett bättre utgångsläge. Förhoppningsvis sitter vi med varsitt Aorus Master till helgen.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Siddi:

Låter onekligen som ett bättre utgångsläge. Förhoppningsvis sitter vi med varsitt Aorus Master till helgen.

Det vore ju för bra för att vara sant. Då kan man avbeställa alla andra kort.

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk

Någon som fått tag på ett 3090 Strix eller 3090 Strix OC ännu?

Permalänk
Skrivet av toobiasf:

Även jag har orderstatus bekräftad.
Samtidigt som mitt andra 3080 kort hos Dustin har orderstatus ” Beräknad till vårt lager 2020-10-12” och det kortet beställde jag för 2 veckor sedan.
Så känns som ett bättre utgångsläge.

Min beställning på Dustin Evga FTW Ultra har stått som bekräftad ganska länge utan nått skickats så ha inga förhoppningar , beställde 29e sep o har stått som bekräftad minst 1 vecka

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

Min beställning på Dustin Evga FTW Ultra har stått som bekräftad ganska länge utan nått skickats så ha inga förhoppningar , beställde 29e sep o har stått som bekräftad minst 1 vecka

Den stora skillnaden är att ditt kort inte har något leveransdatum medans det kort vi köpte under kvällen är bekräftad i lager nu på onsdag.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Hur länge låg annonsen uppe på Dustin? Kan ju vara så att massor med folk hann beställa ett.

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/ZAohFck

Hur kan flera butiker ha så vilseledande lagersaldo? Eller är det komponentkoll.se som inte håller måttet?

mvh

Permalänk
Medlem

Något som trillade in igår från Inet.
Beställt 5/10… levererat 9/10, can't complain

Står dock fortfarande att förväntat leveransdatum är 1 december på orderpappret. Någon annan som också fått samma kort från Inet?
Beställning avbruten på Proshop iaf nu så får se om någon stackare får sitt EAGLE lite tidigare.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Tack alla! Sånt här man får energi av för att fortsätta kämpa

Finns det några planer att göra den här (som jag förstår det, i dagsläget handvevade featuren) funktionen på siten mer permanent och mer automatiserad? Gissar det kommer vara ett återkommande behov under 3070/5950X/AMD GPU release/PS5/<nästa populära produkt> etc etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

Finns det några planer att göra den här (som jag förstår det, i dagsläget handvevade featuren) funktionen på siten mer permanent och mer automatiserad? Gissar det kommer vara ett återkommande behov under 3070/5950X/AMD GPU release/PS5/<nästa populära produkt> etc etc...

Oklart, detta är något som växte ur ett extremfall, kan inte svara för om kollegor kommer tillämpa det på sina områden. Men skulle zen 3 launchen vara kaos också så får vi se över det då.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk

Jag mitt jävla klantarrsle glömde bort tiden... missade 3090 releasen med 40 min, på något vänster får jag in ett kort i varukorgen ändå men när jag ska betala så EJ i lager. Founders Edition alltså.

Hur fasen får jag tag i ett FE kort nu?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Jag mitt jävla klantarrsle glömde bort tiden... missade 3090 releasen med 40 min, på något vänster får jag in ett kort i varukorgen ändå men när jag ska betala så EJ i lager. Founders Edition alltså.

Hur fasen får jag tag i ett FE kort nu?

Inte för att vara den som är den, men du verkar ha missat releasen med bra mycket mer än 40 minuter.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maffis:

Hur länge låg annonsen uppe på Dustin? Kan ju vara så att massor med folk hann beställa ett.

Absolut, men nu är hoppet det sista som lämnar min kropp. Hahaha

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Jag mitt jävla klantarrsle glömde bort tiden... missade 3090 releasen med 40 min, på något vänster får jag in ett kort i varukorgen ändå men när jag ska betala så EJ i lager. Founders Edition alltså.

Hur fasen får jag tag i ett FE kort nu?

Du vet att 3090 släpptes den 24/9?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av arabfis:

https://imgur.com/a/ZAohFck
https://imgur.com/a/ZAohFck

Hur kan flera butiker ha så vilseledande lagersaldo? Eller är det komponentkoll.se som inte håller måttet?

mvh

Är nog bara så att komponentkoll har ett api som misstolkar värdet.

Dessa butiker matar in ett fiktivt lagervärde för att kunna ta emot förhandsbokningar. Skulle lagervärdet ta slut skulle webshopen inte kunna ta emot en order på produkten hos dessa butiker, är min gissning.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Är där någon som har fått någon uppdatering kring Elgiganten? Är där någon dom faktiskt har fått ett kort därifrån eller är det januari som gäller?
Verkar ju som deras kundtjänst säger olika saker hela tiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bombs:

Är där någon som har fått någon uppdatering kring Elgiganten? Är där någon dom faktiskt har fått ett kort därifrån eller är det januari som gäller?
Verkar ju som deras kundtjänst säger olika saker hela tiden.

Jag är ganska säker på att de inte vet själva.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag är ganska säker på att de inte vet själva.

Så himla frustrerande haha. Jag gjorde ju det enormt dumma misstaget att avboka mina bokningar på inet & webhallen när det stod på Elgiganten att de hade 100+ kort i lager och att det var leverans upp till 2 månader.

Aja man har väl lärt sig av sitt misstag😒