3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Är det samma PCB som trinity eller har de uppdaterat kapacitorer mm?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Är det samma PCB som trinity eller har de uppdaterat kapacitorer mm?

Inte en chans att det är samma som Trinity. AMP är Zotacs flaggskepps-serie. Trinity har den (enligt Buildzoid) billigaste och sämsta strömförsörjningen av alla 3000-kort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Inte en chans att det är samma som Trinity. AMP är Zotacs flaggskepps-serie. Trinity har den (enligt Buildzoid) billigaste och sämsta strömförsörjningen av alla 3000-kort.

Amp kan ju va samma men mer rgbs... Jag har bokat en så hoppas jag har sjukt fel. Zotac kallar den trinity holo. Men då trinity inte kan överklockas så måste väl extreme iaf ha bättre grejer kan man tycka. Amp solo är ju dyr så är det samma som trinity så behålls den nog inte.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har jag förstått rätt om jag säger att "Extreme" är Zotacs motsvarighet av övriga märkens "OC"?

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oskar80:

Hur ser det ut med RTX 3090 korten, har både beställt strix oc och tuf oc går det ut några i veckan ?:)

Ja det gör det, båda två planerade att skeppas fler denna veckan

Permalänk
Medlem

Fick mitt Gainward RTX3080 igår. Funkar utmärkt hittils! 😍👌
Beställt från komplett runt 15.30 på releasedagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micho89:

Varit i kontakt med zotac dock inte gällande webbhallen, dem säger att amp extreme kortet ska komma ut någon gång nu i oktober, dock inget specifikt datum.

Ah ok. Jag har inte beställt extreme varianten utan endast den som heter Amp Holo. Men gissar då på att båda kanske dyker upp ungefär samtidigt.

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

Ja det gör det, båda två planerade att skeppas fler denna veckan

Också 3080 Tuf icke-OC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaius Julius Caesar:

Också 3080 Tuf icke-OC?

kolla tidigare inlägg

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

första som bokar har ett kort på nästa leverans.
https://www.webhallen.com/se/product/324212-Gainward-GeForce-...

gogogo

RTX 3090

slut i rutan
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Första 4 som bokar har ett kort på nästa leverans.
https://www.webhallen.com/se/product/324212-Gainward-GeForce-...

gogogo

Haha, hade man pengarna så ;p Men kul med lite insider-tips

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Första 3 som bokar har ett kort på nästa leverans.
https://www.webhallen.com/se/product/324212-Gainward-GeForce-...

gogogo

RTX 3090

Nu har jag ju väntat på strixen hur länge som helst, lite till kan jag vänta men gött med tips!

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Första 3 som bokar har ett kort på nästa leverans.
https://www.webhallen.com/se/product/324212-Gainward-GeForce-...

gogogo

RTX 3090

Möjligtvis om det varit ett 3080, men att köpa ett 3090 för att spela spel är sjukt!

Tack för att du ger oss SweC:are lite tips!

(P.s Du får gärna ge liknande tips på 3080..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Första 3 som bokar har ett kort på nästa leverans.
https://www.webhallen.com/se/product/324212-Gainward-GeForce-...

gogogo

RTX 3090

https://www.webhallen.com/se/product/324086-Gigabyte-GeForce-...

Nästa leverans 9 oktober? betyder det nästa år

Förstår att du har fullt upp med allt men du gör ett väldigt bra jobb som ger den lilla informationen som finns.
Hoppas det kommer lite kort av https://www.webhallen.com/se/product/324085-Gigabyte-GeForce-...
då det är den jag väntar på.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

https://www.webhallen.com/se/product/324086-Gigabyte-GeForce-...

Nästa leverans 9 oktober? betyder det nästa år

Förstår att du har fullt upp med allt men du gör ett väldigt bra jobb som ger den lilla informationen som finns.
Hoppas det kommer lite kort av https://www.webhallen.com/se/product/324085-Gigabyte-GeForce-...
då det är den jag väntar på.

Står att den inte uppdaterats sedan 9e oktober i år heller

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Möjligtvis om det varit ett 3080, men att köpa ett 3090 för att spela spel är sjukt!

Tack för att du ger oss SweC:are lite tips!

(P.s Du får gärna ge liknande tips på 3080..)

Det kommer lite 3080 i denna skvätt också men de är bokade, annars hade jag givetvis släppt ut dom fritt här

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Det kommer lite 3080 i denna skvätt också men de är bokade, annars hade jag givetvis släppt ut dom fritt här

The hero we needed, but didn’t deserve.

Tack igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Det lär komma men tyvärr ingen skeppning av TUF 3080 non-OC denna veckan utan endast TUF 3080 OC denna veckan. Men STRIX 3080 både OC och non-OC går ut denna veckan.
Beklagar att det är lite blandat och rörigt mellan när respektive modell skeppas, vi försöker bearbeta av våran backlog så gott det går.

Yes Yes yes!
Blir så otroligt glad av att höra att 3080 Strix non-OC är påväg!
Bara hålla tummar, tår och allt som finns nu att Webhallen får in några ex i kommande leverans då ! (Bokat ett ex 15:08 där på releasedagen)

Gud vad glad jag blir av att höra att det är på G! TACK

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Yes Yes yes!
Blir så otroligt glad av att höra att 3080 Strix non-OC är påväg!
Bara hålla tummar, tår och allt som finns nu att Webhallen får in några ex i kommande leverans då ! (Bokat ett ex 15:08 där på releasedagen)

Gud vad glad jag blir av att höra att det är på G! TACK

Om vi får en lika stor batch som OC så bör du ha ett kort med den leveransen.
Den kan du ligga och fundera på inatt 🤩

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

@Pliind , vet att du säkert har mycket att göra och klockan är mycket. Men tänkte fråga.
Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro OC 10GB - skulle komma in 12e, har ni fått in och skickat ut de ni fick?

Permalänk
Skrivet av Pliind:

första som bokar har ett kort på nästa leverans.
https://www.webhallen.com/se/product/324212-Gainward-GeForce-...

gogogo

RTX 3090

La min beställning 21:46, kan det då innebära att jag är en av de lyckliga?

Hur som, vill bara säga att du gör ett grymt jobb och uppdaterar oss alla här! Stort cred för det i denna minst sagt hysteriska och kaosartade release av nvidia. Du ska ha stort cred för det du gör här på forumet!

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Ser att Nvidia slutar sälja sina FE-kort själva och att de ska säljas av ÅF i forts?

Best Buy i USA i EU är det inte klart med ÅF ännu.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

@Pliind Ser att 3080 GAMING X TRIO är på väg in imorgon/övermorgon, får du dela med dig av en ungefärlig storlek på denna leverans? 😁 Har en bokning 15:11 och jag vet inte riktigt om det finns en chans för mig då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Om vi får en lika stor batch som OC så bör du ha ett kort med den leveransen.
Den kan du ligga och fundera på inatt 🤩

Det kommer jag verkligen fundera på inatt, blir härliga drömmar ! 🤩

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneler:

@Pliind , vet att du säkert har mycket att göra och klockan är mycket. Men tänkte fråga.
Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro OC 10GB - skulle komma in 12e, har ni fått in och skickat ut de ni fick?

Det är en ensam rackare som kommer, och den verkar vara försenad/fast, får be vårt lager ta en extra kik efter den!

Skrivet av revolt_III:

La min beställning 21:46, kan det då innebära att jag är en av de lyckliga?

Hur som, vill bara säga att du gör ett grymt jobb och uppdaterar oss alla här! Stort cred för det i denna minst sagt hysteriska och kaosartade release av nvidia. Du ska ha stort cred för det du gör här på forumet!

Yes! uppdaterar inlägget löpande, en rackare kvar att knipa nu

Tack för de fina order!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneler:

@Pliind , vet att du säkert har mycket att göra och klockan är mycket. Men tänkte fråga.
Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro OC 10GB - skulle komma in 12e, har ni fått in och skickat ut de ni fick?

1 lol..kan man ju glömma den denna veckan:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Det är en ensam rackare som kommer, och den verkar vara försenad/fast, får be vårt lager ta en extra kik efter den!

Yes! uppdaterar inlägget löpande, en rackare kvar att knipa nu

Tack för de fina order!

Tack för info!

Skrivet av Hondaxl:

1 lol..kan man ju glömma den denna veckan:(

haha ja, väntan fortsätter.

Permalänk
Skrivet av Pliind:

Det är en ensam rackare som kommer, och den verkar vara försenad/fast, får be vårt lager ta en extra kik efter den!

Yes! uppdaterar inlägget löpande, en rackare kvar att knipa nu

Tack för de fina order!

Du vet möjligtvis inte hur det gick för era Palit 3090?

Nevermind. vill inte störa dig på din privata tid.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Pliind:

Grymt! Återigen stort tack!

Jobba inte ihjäl dig bara, dig vill vi som kunder ha kvar många år framöver!

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Det är en ensam rackare som kommer, och den verkar vara försenad/fast, får be vårt lager ta en extra kik efter den!

Yes! uppdaterar inlägget löpande, en rackare kvar att knipa nu

Tack för de fina order!

Vanliga palit gaming pro 3080 då? Mitt kort har en grön bock i ordern men verkar inte hända något?