3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Ny vecka, nya möjligheter!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Ah. Ja då blev det svårare. Bortse från vad jag skrev

Du kan logga in på köparens konto och aktivera spelen med din dator. Men det gäller att ni litar på varandra

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Det blir mer och mer spännande för varje vecka. Det är iallafall lite hoppfullt att det dyker upp lite kort emellanåt hos olika återförsäljare

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

Ej skeppade men allokerade 15-16e Oktober
Innebar detta att de beräknas skickas från distributör då men att Webhallen inte har eta på leverans?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Palit 3090 GamingPro hos Webhallen

Uppdaterades idag från 1 till 5 bokningar och <10 kort kommer in idag. Så om man har pengar och vill chansa så är detta ett alternativ.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Palit 3090 GamingPro hos Webhallen

Uppdaterades idag från 1 till 5 bokningar och <10 kort kommer in idag. Så om man har pengar och vill chansa så är detta ett alternativ.

Man kanske kan få det fabriksunderklockat till ett 3080..? ;D

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Såg att Webhallen har ändrat status på RTX 3090 Asus Strix OC till "Nästa bekräftade leverans 12 oktober."
Någon som har beställt ett därifrån och har hört något mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders111:

Såg att Webhallen har ändrat status på RTX 3090 Asus Strix OC till "Nästa bekräftade leverans 12 oktober."
Någon som har beställt ett därifrån och har hört något mer?

Läste precis i annan tråd att han fått bekräftat leverans 14e så det stämmer nog

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders111:

Såg att Webhallen har ändrat status på RTX 3090 Asus Strix OC till "Nästa bekräftade leverans 12 oktober."
Någon som har beställt ett därifrån och har hört något mer?

Beställt lanseringsdagen med orderbekräftelse 15.01 men min order är inte uppdaterad än, men jag ska hålla utkik idag(läs F5'a varje minut). Har inte tänkt trakassera kundtjänst, tror dom har nog med folk som gör det

*EDIT* Såg han i andra tråden som hade fått leveransdatum för sin order, så jag får nog lov att vänta till nästa batch

Permalänk
Skrivet av Fatpala:

Beställt lanseringsdagen med orderbekräftelse 15.01 men min order är inte uppdaterad än, men jag ska hålla utkik idag(läs F5'a varje minut). Har inte tänkt trakassera kundtjänst, tror dom har nog med folk som gör det

*EDIT* Såg han i andra tråden som hade fått leveransdatum för sin order, så jag får nog lov att vänta till nästa batch

Damn, så dom fick bara in 4st om jag förstod det rätt.
Undrar om det var någon express batch som kom.

Permalänk

Min 3080 från komplett har blivit uppskjuten nu till 27e oktober. Beställde på releasedagen kl 15:27 (egentligen direkt när det släpptes men fick bekräftelsen då). Surt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatpala:

Beställt lanseringsdagen med orderbekräftelse 15.01 men min order är inte uppdaterad än, men jag ska hålla utkik idag(läs F5'a varje minut). Har inte tänkt trakassera kundtjänst, tror dom har nog med folk som gör det

*EDIT* Såg han i andra tråden som hade fått leveransdatum för sin order, så jag får nog lov att vänta till nästa batch

Beställde 15.01 jag med, så vi var nog några som satt och hamrade vid releasen... Var helt säker på att mitt kort var på väg till butik, tills jag läste noga en gång till.. det var den j:a asus-musen (förbokningsbonusen) som skickats till butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatpala:

Beställt lanseringsdagen med orderbekräftelse 15.01 men min order är inte uppdaterad än, men jag ska hålla utkik idag(läs F5'a varje minut). Har inte tänkt trakassera kundtjänst, tror dom har nog med folk som gör det

*EDIT* Såg han i andra tråden som hade fått leveransdatum för sin order, så jag får nog lov att vänta till nästa batch

Beställde 15.01 jag med

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders111:

Såg att Webhallen har ändrat status på RTX 3090 Asus Strix OC till "Nästa bekräftade leverans 12 oktober."
Någon som har beställt ett därifrån och har hört något mer?

Yes jag är en av dom, förhoppningsvis Tills man har paketet hemma installerat låter jag det vara osagt
Edit: Beställde 15:01

Beställnings-tid
Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

Yes jag är en av dom, förhoppningsvis Tills man har paketet hemma installerat låter jag det vara osagt
Edit: Beställde 15:01

Du vet att du inte ska installera paketet utan kortet som är i paketet? Annars blir det svårt att få bild tror jag...

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Du vet att du inte ska installera paketet utan kortet som är i paketet? Annars blir det svårt att få bild tror jag...

Jag väntar på vattenblock (EKWB) fortfarande så det blir mest ett funktiontest i en annan maskin först, det är nog månadens i-landsproblem iaf

Permalänk
Medlem

Har också 15.01 på webhallen 3090 strix oc, inget mail eller förändringar i beställningen. Tog mig max 10 sekunder att köpa, undra om alla på samma minut slumpas?

Komplett 3090 strix oc ändrades från 17 oktober till 22 oktober också.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Har också 15.01 på webhallen 3090 strix oc, inget mail eller förändringar i beställningen. Tog mig max 10 sekunder att köpa, undra om alla på samma minut slumpas?

Komplett 3090 strix oc ändrades från 17 oktober till 22 oktober också.

Nej finns sekunder också, dock extremt många som bokade 15:01

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Nej finns sekunder också, dock extremt många som bokade 15:01

Har ni som jobbar på webhallen fått förtur?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Har ni som jobbar på webhallen fått förtur?

Nej, har med järnhand sett till att bokningar skedde på samma förutsättningar som vanliga kunder.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

För er som kan tänka er ett Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 MASTER 10G, så verkar dustin få in dessa den 14e.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Nej, har med järnhand sett till att bokningar skedde på samma förutsättningar som vanliga kunder.

Är det för mycket att be om en ca tabell på denna goding?
Härligt att du finns här förövrigt jätte kul att se att du är aktiv på forumet!
https://www.webhallen.com/se/product/324098-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Är det för mycket att be om en ca tabell på denna goding?
Härligt att du finns här förövrigt jätte kul att se att du är aktiv på forumet!
https://www.webhallen.com/se/product/324098-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Var en del bokningar, plead granted!
https://www.webhallen.com/se/product/324098-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

För er som kan tänka er ett Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 MASTER 10G, så verkar dustin få in dessa den 14e.

Tack för tips! Hoppas hoppas!
Släpper självklart mina 3 andra köp ifall Dustin kan leverera.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Vilken hjälte! Super tack

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

@Pliind

På riktigt ska du ha massvis med cred för ditt arbete. Har föredragit Webhallen i alla mina senaste och största köp, men kan säga att jag var inte så värst långt ifrån att bara strunta i min beställning helt och hållet för att det kändes som att det inte hände något från Webhallens håll. Den tabellen/informationen gjorde att jag stannade kvar. Så det kan du ju ta med dig om det skulle behövas!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

@Pliind

På riktigt ska du ha massvis med cred för ditt arbete. Har föredragit Webhallen i alla mina senaste och största köp, men kan säga att jag var inte så värst långt ifrån att bara strunta i min beställning helt och hållet för att det kändes som att det inte hände något från Webhallens håll. Den tabellen/informationen gjorde att jag stannade kvar. Så det kan du ju ta med dig om det skulle behövas!

Kan bara instämma helt och hållet.
Infon och Tabellerna som du givit oss Pliind har verkligen räddat mig från stress och sömnlösa nätter haha
Hoppas verkligen Webhallen håller dig med samma järngrepp som du höll i releasen kring bokningar!
Vilken klippa

(PS. Har också en beställning på Webhallen som också tack vare dig är kvar. Super Cred!)

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Aldrig kan man få för mkt cred så jag kan bara instämma med övriga att Webhallen har vuxit i mina ögon också under detta. Service är sjukt viktigt och inte alla som förstått detta, så kudos helt enkelt. Snyggt jobbat!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

För er som kan tänka er ett Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 MASTER 10G, så verkar dustin få in dessa den 14e.

Tack för tipset. La en order där nu. Hoppas de kan leverera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

@Pliind

På riktigt ska du ha massvis med cred för ditt arbete. Har föredragit Webhallen i alla mina senaste och största köp, men kan säga att jag var inte så värst långt ifrån att bara strunta i min beställning helt och hållet för att det kändes som att det inte hände något från Webhallens håll. Den tabellen/informationen gjorde att jag stannade kvar. Så det kan du ju ta med dig om det skulle behövas!

Skrivet av Zeddius:

Kan bara instämma helt och hållet.
Infon och Tabellerna som du givit oss Pliind har verkligen räddat mig från stress och sömnlösa nätter haha
Hoppas verkligen Webhallen håller dig med samma järngrepp som du höll i releasen kring bokningar!
Vilken klippa

(PS. Har också en beställning på Webhallen som också tack vare dig är kvar. Super Cred!)

Skrivet av mastrovious:

Aldrig kan man få för mkt cred så jag kan bara instämma med övriga att Webhallen har vuxit i mina ögon också under detta. Service är sjukt viktigt och inte alla som förstått detta, så kudos helt enkelt. Snyggt jobbat!

Tack alla! Sånt här man får energi av för att fortsätta kämpa

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850