AMD avtäcker Zen 3 och Radeon RX 6000 i oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Du menar så man också slipper byta ut sitt nätagg?
Sitter själv med Corsair 650 W
De flesta ute på YouTube tror att AMD kommer ligga och konkurrera med RTX 3070. Men man kan ju alltid hoppas på bättre.

Ja dels att man kanske slipper byta nätagg, men även att man slipper den extra värmeutvecklingen i sin dator som man måste hantera och som troligtvis ger högre ljudnivå från grafikkortet. De överklockade 3:e-partskorten med Ampere kommer förmodligen slå någon form av effektrekord i Sweclockers testrigg då de har 3st 8-pins strömkontakter + PCI-E-portens strömförsörjning.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Väntar nog in Zen 3 för att se hur den är jämfört med 3000 serien. Har nog suttit på mitt Phenom II 965 system allt för länge. Men har också haft fullt upp med annat och typ helt missat första å andra gen Ryzen processorerna. Nu när intresset vaknat igen var det Ryzen 3000 som gällde å zen 3 inte långt borta så tänker jag kan vänta lite ännu. Kanske blir någon bra deal på 3000 serien om inte zen 3 lockar vem vet.

Permalänk
Medlem

Jag förstår att man vill testa verklig CPU prestanda i recensioner, men varför köper man en dator för 20-30 tusen för att sitta i 1080p?

Det är som att köpa en ferarri och köra 30km/h och handla lite mjölk.

Sedan kan du köpa en 3600xt eller 10600k för 3000kr och få samma prestanda som en 6-7000kr processor i 1440k eller 4k, vad är det för intresse med speltester i 1080p?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Nej min 9900k används sällan till fullo i spel. Har kommit upp i 70% ca i warzone i cpu användning. I exempelvis spellbreak som jag testar på nu ligger jag knappa 20-30%. Ända spelet där cpu går till fullo nästan som jag kört är BF 5. Men lär ju ändå få ett lyft där då samverkan mellan gpu och cpu som jayztwocent beskriver här https://youtu.be/bm4U_S_5dSo

Nu vet jag inte vilken upplösning du kör i, vad för grafikkort du har eller vilka grafikinställningar du kör med osv men 70% CPU användning säger inget om den eventuellt flaskar eller inte i Warzone utan att kolla på de individuella kärnorna. Alternativt GPUns användning då, ligger GPUn spikad på 100% hänger ju CPUn med än.

Så att skriva att du kommer upp till 70% i Warzone behöver inte betyda att den inte flaskar för det, den kan flaskan långt innan 100% om spelet inte kan nyttja alla kärnor på ett bra vis.

Dvs 70% kan antingen innebära att några kärnor belastas 100% och andra mycket mindre än så för totalt 70% användning. Eller så belastas alla kärnor rätt högt och jämnt men inte maximalt för totalt 70% användning. Två väldigt olika situationer där scenario ett innebär att processorn flaskhalsar och situation två att den inte gör det.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Nu handlade ju dock det om den här generationen av grafikkort och att "1080p är passé iom Amperes release" (iaf så tolkade jag op). ... Eller tror du inte att det kommer bli ett rejält prestandalyft i den prisklassen när Ampere väl når dit ner?

Två poänger:
1. Det är ett stort tidsgap mellan "Amperes release" och "när Ampere väl når dit ner".
Amperes release har nu varit, och jag kan inte se att det påverkat marknaden för grafikkort <3000 kr.
2. Jag är långt ifrån säker på att vi kommer se ett "rejält" prestandalyft i den prisklassen, men jag hoppas att det blir så när korten når marknaden (sent nästa vår?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Amperes release har nu varit

Fan, hur presterar ditt Ampere kort? Vi har haft ett announcement, inget kort har släppts än.

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Annars får det kanske bli 3800xt på black friday. Tror det var den som Jays Two Cents utsett till bästa spel-cpu från AMD.
Undrar bara om det är dumt med 8 kärnor i mitt Ghost S1. Kanske räcker med sex kärnor ur värmesynpunkt?
Också lite därför man är extra sugen på Zen 3 med den ökade energieffektiviteten och förhoppningsvis lite svalare.

Förstår suget på 3800X men hade jag varit du så hade jag kört på 3600X och tokklockat den precis som att temperaturen i burken håller sig i skinnet. Sen kan du ju se hur det blir med 4000-serien.

AV det man läst så verkar 3600X vara extremt poppis bland spelare, så vill du uppgradera dig sen så lär det ju inte va nåt problem att bli av med den (om du köper 3600X vill säga).

Den enda 6-kärniga jag ägt är 1600X och sen bytte jag till 2700X och det va en enorm skillnad för cpu-kylaren mellan dessa två (som ett exempel bara).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Lite trist med grafikkorten, tydligen så har aib inte fått delarna ännu och det tar ca tre månader för dem att komma igång med produktionen så det kommer vara referens tills nästa år.

Det tar inte tre månader att ställa om en produktionslina i sydostasien... Skulle bli slagen raklång ärligt talat om det tar ens tre veckor. Fabriken står ju still och bara kostar pengar medans omställningen pågår, så sånt brukar gå undan som faen där borta.

Tre månader för framtagning av en prototyp till ett nytt mönsterkort, färdigtesta och sedan sätta det i produktion kanske. Men där är vi ju inte, tillverkarna fick enligt vad jag läst information för att starta utvecklingen redan tidigare i somras.

Skrivet av trickeh2k:

Precis, trodde det var underförstått att det gällde AMD och inte Nvidia. Det enda som gäller för Nvidia är extremt låg tillgång på 3090, troligtvis för att Samsung fortfarande dras med för dåliga yields.

Skulle anta att det är Micron som är källan till komponentbrister snarare än Samsung. 24GB av 21Gbps GDDR per kort är kanske inte så lätt att bara snyta ut i handen sådär, typ. Medans Samsungs 8nm är en äldre process som inte gjort sig känd för produktionsproblem tidigare (deras dokumenterade strul har gällt de mindre processerna med UV-teknik.)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nimin:

Lär komma flera kort och jag törs garantera att det kraftigaste navikortet kommer vara bra mycket snabbare än 3070. Även 3080 kan ligga risigt till. 3090 klarar sig. Men vem fan köper ett grafikkort för 15k.

Har ingen höga förväntar när det gäller AMD, dom har inte lyckas på dom senaste åren så varför skulle dom lyckas denna gången.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Nu vet jag inte vilken upplösning du kör i, vad för grafikkort du har eller vilka grafikinställningar du kör med osv men 70% CPU användning säger inget om den eventuellt flaskar eller inte i Warzone utan att kolla på de individuella kärnorna. Alternativt GPUns användning då, ligger GPUn spikad på 100% hänger ju CPUn med än.

Så att skriva att du kommer upp till 70% i Warzone behöver inte betyda att den inte flaskar för det, den kan flaskan långt innan 100% om spelet inte kan nyttja alla kärnor på ett bra vis.

Dvs 70% kan antingen innebära att några kärnor belastas 100% och andra mycket mindre än så för totalt 70% användning. Eller så belastas alla kärnor rätt högt och jämnt men inte maximalt för totalt 70% användning. Två väldigt olika situationer där scenario ett innebär att processorn flaskhalsar och situation två att den inte gör det.

Okej för att vara tydlig. Jag ligger på full gpu och där maxxar den 70% vid enstaka tillfällen. Kör förövrigt 1920x1080 och ett 2070. Räknar med nästintill dubbel prestanda med 3080 uppgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamsurn:

Jag förstår att man vill testa verklig CPU prestanda i recensioner, men varför köper man en dator för 20-30 tusen för att sitta i 1080p?

Det är som att köpa en ferarri och köra 30km/h och handla lite mjölk.

Sedan kan du köpa en 3600xt eller 10600k för 3000kr och få samma prestanda som en 6-7000kr processor i 1440k eller 4k, vad är det för intresse med speltester i 1080p?

För att många spelar FPS spel där hög fps är det som spelar mest roll. Tex med en 240hz skärm.

Dessutom kanske man samtidigt vill streama och behöver således lite extra kräm i datorn.

Att gå till 1440p är ibland ett oerhört stort steg och decimerar prestanda/fps.

Permalänk
Medlem

tror ni att zen 3 blir bättre på att klocka än zen 2 då ?

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

När går sweclockers nda med 3080 ut? Är sjukt sugen att läsa tester viktigast är ju 1440p eftersom 1080p är irrelevant med nya generationens prestanda, och 4k+ är enligt mig irrelevant i dagsläget eftersom det inte finns 4k skärmar med 120+ hz, vilket är det jag som gamer kräver, ser ingen mening med att spela högupplöst med "dålig" uppdateringsfrekvens

vadå inte finns 4K skärmar med 120hz+ ??? gör det ju finns massor av skärmar asus 43 tums 4K, 144hz finns kostar 17K bara

här har du

https://www.webhallen.com/se/product/314105-Asus-ROG-Swift-PG...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Skulle anta att det är Micron som är källan till komponentbrister snarare än Samsung. 24GB av 21Gbps GDDR per kort är kanske inte så lätt att bara snyta ut i handen sådär, typ. Medans Samsungs 8nm är en äldre process som inte gjort sig känd för produktionsproblem tidigare (deras dokumenterade strul har gällt de mindre processerna med UV-teknik.)

Är det inte så att RTX 3090 = 24GB 19,5Gbps och RTX 3080 SUPER = 12GB 21Gbps ? Och den kommer först 2021...

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamsurn:

Jag förstår att man vill testa verklig CPU prestanda i recensioner, men varför köper man en dator för 20-30 tusen för att sitta i 1080p?

Det är som att köpa en ferarri och köra 30km/h och handla lite mjölk.

Sedan kan du köpa en 3600xt eller 10600k för 3000kr och få samma prestanda som en 6-7000kr processor i 1440k eller 4k, vad är det för intresse med speltester i 1080p?

Diskuterats flitigt tidigare i tråden, här är ett svar på det. Dels som någon skrev tidigare är majoriteten (66%) som använder 1920x1080 och ett fåtal 2.2% som använder 4k. Vissa föredrar hög fps som är viktigt i just fps spel medans andra vill sitta och chilla i lugna spel och glida runt i 4k.

Som du kan läsa nedan så är det ett antal spel som inte klaras med 2070 i flytande fps.

Också igen. 4K skärmar för fps är inte att föredra överhuvudtaget även om dem är 120hz+ då skärmstorlekarna är på tok för stora där man max vill ha 27'' vilket inte är helt optimalt och helst 24'' för att inte behöva kolla runt på skärmen.

*https://store.steampowered.com/hwsurvey/Steam-Hardware-Software-Survey-Welcome-to-Steam

Skrivet av FortuN:

3080 är absolut inte irrelevant till 1080p. Kör med 1080p då det är de bästa esport skärmarna för spel med 24'' och 240hz. Har 2070 och i rdr2 har jag inte ens 40 fps med allt på fullt och år ju därmed helt ospelbart. I Warzone kan jag droppa under 120 fps vilket heller inte är skönt.

En fråga bara, varför är alla så inriktade med att ryzen slagit ut Intel för länge sen? För det stämmer ju uppenbarligen inte eftersom de bästa spel processorerna ännu är intel i toppen. Om nu inte alla helt plötsligt blivit youtube profiler och gör film redigering på produktuonsnivå där man suktar efter att få ut renderingar fortare. Men 95% minst skulle jag gissa på är väll Gamers och därav än idag är Intel den ledande misstänker dock Zen 4 kan ändra på det. Men just nu har ju Intel hela topp 7 för sig själv i spel prestanda segmentet som jag antar de flesta är här för.

Dold text
Skrivet av FortuN:

Personligen vet jag inte någon i min krets som kör 4k ens. Jag tror att det är rätt stor skillnad i ålder där ev äldre gärna använder 2k/4k medans yngre sitter på 1080p. Kan ha fel men har den känslan. Också att det skiljer mycket mellan folk där jag också tror att folk som är något äldre vill kolla igenom spel med mycket ögongodis ex Flight Simulator, Witcher 3 osv i 4k medans yngre generationen struntar lite mer i det utan vill köra Fortnite/Cs/Warzone/Valorant osv där det generellt sätt är mer tävlingsinriktat och man vill oftast prestera. Då är en mindre skärm i 24'' klassen att föredra. En av dem jag kör med som inte är lika "intresserad" och något äldre än oss kör dock med Ultra Wide skärm (kan ej upplösningen på det) men han tar därav spel såsom Warzone och Pubg lite mer på kul och bryr sig inte så mycket om vinner eller förlorar utan vill mest ha good times med polarna. Därav har jag fått den uppfattningen. Kan såklart ha fel.

Av ca 10 stycken av oss som brukar lira ihop ibland så kör vi alla fps spel och lite andra blandade spel. Men mest fps spel. Där vill man ofta ha en mindre skärmstorlek ifall man är lite competetive. Bästa möjliga är 24 och över 27 är ett fett stort nej, därav utesluts många skärmar med högre upplösning. Om man kollar esport osv så körs det med 1080p, 24'' skärmar och 240/360hz. Vissa turneringar har kört 27'' men det är att föredra att använda 24'' då man vill ha allt inom synfältet utan att behöva kolla runt på skärmen och samtidigt ha maximalt antal fps som är viktigt i fps spel.

När jag lirar ex Flight Simulator så är det skillnad, där kan jag sitta och flyga med 50/60 fps utan att gnälla allt för mycket medans en match i csgo skulle vara en mardröm för mig i 60 fps.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

vadå inte finns 4K skärmar med 120hz+ ??? gör det ju finns massor av skärmar asus 43 tums 4K, 144hz finns kostar 17K bara

här har du

https://www.webhallen.com/se/product/314105-Asus-ROG-Swift-PG...

Eller än bättre, denna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Eller än bättre, denna!

inte om man vill ha större skärm 27 är för litet för mig så det blir 43 tums

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

inte om man vill ha större skärm 27 är för litet för mig så det blir 43 tums

Ja smaken är väl olika där. 43" på skrivbordet är lite väl maffigt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamsurn:

Jag förstår att man vill testa verklig CPU prestanda i recensioner, men varför köper man en dator för 20-30 tusen för att sitta i 1080p?

Det är som att köpa en ferarri och köra 30km/h och handla lite mjölk.

Sedan kan du köpa en 3600xt eller 10600k för 3000kr och få samma prestanda som en 6-7000kr processor i 1440k eller 4k, vad är det för intresse med speltester i 1080p?

För att köra höga inställningar och få 120fps? Jag köpte en 1440p skärm för några år sen med RTX 1070, spelen kom knappt upp mot 80-90 fps då. När jag "nedgraderade" till 1080p kunde jag köra de flesta nya på 120hz genom att dra ner lite på grafiken. För när spelen inte "flöt", det märkte jag tydligt, när pixlar var mindre märkte jag inget av. Så tillvida du inte ska glo på någon sten i Witcher 3 i 10 minuter för att se skillnad fungerar 1080p utmärkt. Samma Witcher 3 i 80-90 fps med 1440p är bajs. Vi är olika som individer, en del vill se pixlar, andra vill ha flyt helt enkelt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

6950->6970 gick i alla fall, kommer ihåg min kompis som nojjade länge över att flasha bios på korten

Hehe, ja alla såna lösningar är ju lite på chansning. Men har för mig att man kunde stänga av pipelines också som man låst upp i drivrutinerna, ifall de inte presterade som de skulle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

vadå inte finns 4K skärmar med 120hz+ ??? gör det ju finns massor av skärmar asus 43 tums 4K, 144hz finns kostar 17K bara

här har du

https://www.webhallen.com/se/product/314105-Asus-ROG-Swift-PG...

Ingen bildanslutning klarar 4K signal med full färgupplösning utan komprimering.

Vi måste få skärmar och grafikkort med HDMI2.1 och dess 48Gbit/s läge, eller möjligen DisplayPort 2.0 om det nu någonsin släpps...

Om inget kan skicka signal till en sådan skärm är den ju meningslös!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

inte om man vill ha större skärm 27 är för litet för mig så det blir 43 tums

Kolla in LG OLED 48 CX, det är 4K 120Hz med HDMI2.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ingen bildanslutning klarar 4K signal med full färgupplösning utan komprimering.

Vi måste få skärmar och grafikkort med HDMI2.1 och dess 48Gbit/s läge, eller möjligen DisplayPort 2.0 om det nu någonsin släpps...

Om inget kan skicka signal till en sådan skärm är den ju meningslös!

LGs 27GN950, Asus PG43UQ och några andra skärmar stödjer DSC vilket ska ge UHD, 144Hz i 10bit över DP utan kompromisser som är märkbara. Jag har aldrig sett det själv med egna ögon förvisso, men de recensioner jag sett på skärmar som stödjer funktionen hävdar att det inte går att se något av kompressionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

LGs 27GN950, Asus PG43UQ och några andra skärmar stödjer DSC vilket ska ge UHD, 144Hz i 10bit över DP utan kompromisser som är märkbara. Jag har aldrig sett det själv med egna ögon förvisso, men de recensioner jag sett på skärmar som stödjer funktionen hävdar att det inte går att se något av kompressionen.

Det står explicit ’utan komprimering’ i mitt inlägg. Jag är medveten om att det finns, men det är inget jag skulle rekommendera. Bättre med en LG OLED eller andra som har stöd för 48Gbit/s över HDMI2.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det står explicit ’utan komprimering’ i mitt inlägg. Jag är medveten om att det finns, men det är inget jag skulle rekommendera. Bättre med en LG OLED eller andra som har stöd för 48Gbit/s över HDMI2.1

Om kompressionen inte går att se eller har baksidor så förstår jag inte varför det är en anledning till att avråda. Det är lite som att avråda från en bra version av en UHD HDR-blu ray-film för att det inte är råfotot på skivan.

Såklart är ingen kompression att föredra, men i detta fall så är det en vad det verkar bra lösning. För du skriver ju att skärmen blir meningslös annars. DSC gör ju just det, ger det hela mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Om kompressionen inte går att se eller har baksidor så förstår jag inte varför det är en anledning till att avråda. Det är lite som att avråda från en bra version av en UHD HDR-blu ray-film för att det inte är råfotot på skivan.

Såklart är ingen kompression att föredra, men i detta fall så är det en vad det verkar bra lösning. För du skriver ju att skärmen blir meningslös annars. DSC gör ju just det, ger det hela mening.

I många sammanhang håller jag med, men jag har fått för mig att det medförde artefakter och input lag, då tycker jag inte det är att rekommendera för spel. Dock har jag gärna fel och blir överbevisad. Det var den uppfattningen jag fick av DSC när det begav sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

I många sammanhang håller jag med, men jag har fått för mig att det medförde artefakter och input lag, då tycker jag inte det är att rekommendera för spel. Dock har jag gärna fel och blir överbevisad. Det var den uppfattningen jag fick av DSC när det begav sig

tftcentral har ju testat ett antal skärmar genom åren och detta skrev de i denna recension:

Citat:

Update 24/4/20 - we have now managed to complete our testing using a modern NVIDIA RTX 2070 Super graphics card, that supports DSC. There was nothing specific to enable from the drivers or software, we were now just able to select 3840 x 2160 resolution and run at 144Hz, 10-bit colour depth and full RGB straight away. We were pleased that there was no visual loss to our eyes and in our range of tests which was excellent. You can certainly see chroma sub-sampling when you use that old method especially in desktop applications, but that was not necessary now that DSC was being used. We saw no additional lag either when using this and no noticeable side-effects. This seemed to work very nicely to allow you to squeeze more out of the bandwidth of DisplayPort 1.4.

Denna nya form av DSC verkar vara en genuint bra grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamsurn:

Jag förstår att man vill testa verklig CPU prestanda i recensioner, men varför köper man en dator för 20-30 tusen för att sitta i 1080p?

Det är som att köpa en ferarri och köra 30km/h och handla lite mjölk.

Sedan kan du köpa en 3600xt eller 10600k för 3000kr och få samma prestanda som en 6-7000kr processor i 1440k eller 4k, vad är det för intresse med speltester i 1080p?

För det krävs minst ett gtx2080 för att få 144+fps i 1080p plus lite framtidssäkring.
Köper du en bra cpu kan du förhoppningsvis uppgradera GPUn både en och kanske två ggr innan du behöver bygga en helt ny dator.

Spelar du fps online är allt under 120hz ett handikapp.

Sen är det deffinitivt inget fel att bygga billigare och kanske ett mer blancerat bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

... Vi har haft ett announcement, inget kort har släppts än.

Korten har presenterats officiellt, med pris och tekniska data. Många definierar det som en "release", eftersom sådana presentationer tidigare oftast sammanföll med att den presenterade produkten kunde köpas i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

tftcentral har ju testat ett antal skärmar genom åren och detta skrev de i denna recension:

Denna nya form av DSC verkar vara en genuint bra grej.

Låter lovande, men jag har tydligen hållit mig dåligt uppdaterad på ämnet. Känns dock ändå bättre att köra utan om man kan... bra att veta att det inte är helt skit dock