Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Någon mer på komplett där de står att man beställt 15:33 fast man beställde 15:03 eller liknande ?

står 15:01 men beställde redan 14:57 fortfarande som öppen, pengar dragna har dock fåt bekräftelse mail men står fan inte att något behandlas än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagan:

Jag och frugan satt som hönor vid alla möjliga sidor och spammade o försökte få tag i vilket jävla kort som helst som inte var alldeles för dyrt.

Jag fick leveransdatum 20 okt på ett TUF OC men helt plötsligt plingar det till till i frugans mobil och hon har fått bekräftelse på ett TUF utan OC som kommer imorgon! Det blev aldrig något godkännande på inets hemsida men ett bekräftelse-mail kom i alla fall! Woohoo!

Spännande att se om det dyker upp om nån dag eller två!

TUF OC är inte släppt ännu så därför hon får sitt tidigare. Såg en tourube recension där han berättade om släppdatum för korten. Konstigt stt denna informationen inte är tydligare

Permalänk
Medlem

Fick en bekräftelse från elgiganten. Beställde ett Strix då det var 5+ i lager. Frågan är om det verkligen finns i lager. Ser ut som elgiganten har tagit ner alla 3080 igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Någon mer på komplett där de står att man beställt 15:33 fast man beställde 15:03 eller liknande ?

Ja jag beställde min betydligt tidigare än 16:27 som det står för min order på komplett. Det tog däremot ungefär så lång tid för att ens ordern dök upp för mig i orderhistoriken....

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av n4ight:

Det går att hitta fler kort som fungerar att beställa om man sorterar efter kategorierna märkte jag (alltså rtx 3080).
Sökte jag så var alla länkar trasiga.

Edit: ett tips om man inte bryr sig om märket är att satsa på PNY som det verkar finnas gott om.

Tackar! Jag körde på detta och av allt att döma fungerade det. Fast jag tror väl på det när jag ser det.

Permalänk
Medlem

Wohooo fick iaf igenom ett på elgiganten, Asus tuf oc varianten 7825kr

Visa signatur

I9 9900k | ASUS RTX3080 TUF | Corsair Vengance 32gb | Gigabyte z390 GAMEING |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pcanka:

Samma pris som Mitt från Webhallen.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Man får max köpa bara 1 kort! Så hur kan folk beställa flertals kort?

Både på Inet och Webhallen. Proshop max 2 st och Komplett vet ej. Tror har jag inte koll på.
"Du får max köpa 1st av denna produkt!"

Jag beställde tre olika

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

Verkar inte så. Har inte hittat någon som rapporterat att de lyckats köpa ett kort:
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/iuckm4/rtx_3080_laun...

Det här är ju också intressant:
https://twitter.com/FuzzySec/status/1306596044868710410

Kan bekräfga med enkel maniellt uppdaterande. Gick från "meddela mig" till "ej i lager" på någon sekund. Sverige fick väl inga?

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett Gigabyte 2080 ti Gaming OC i sista stund till ett bra pris som jag slog till på istället
Hade tänkt köpa ett rtx 3080 först men klarar mig med råge på ett 2080 ti i 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Någon mer på komplett där de står att man beställt 15:33 fast man beställde 15:03 eller liknande ?

Jag beställde 14:56 och fick bekräftelsen typ 15.01

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinpinStudios:

Jag beställde tre olika

I vilket syfte? Sälja dyrare eller ska du använda 3 kort?

Permalänk
Medlem

Jävla webhallen, drog pengarna för MSI 3080rtx ventus 3x men ingen bekräftelse.
Så nu har jag köpt kort för 16k, då jag beställde ett Asus TUF också, dock "beställningsvara"
Tur att jag hade pengar på kontot.

Permalänk
Medlem

Nu skickade Elgiganten ett mejl om att de skjuter upp leveransen till 30/9. Suck =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Jubileumsmästare

Lyckades få en beställningsbekräftelse från Elgiganten iaf. Nu får vi se vart detta bär av!

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

I vilket syfte? Sälja dyrare eller ska du använda 3 kort?

Ska ha 2st men beställde tre olika för att öka chansen att få åtminstone 1. Gick åt skogen dock för det räckte inte med att beställda direkt vid kl15...

Nu har dom ökat leverensdatum på en av beställningarna från 21sep till 1nov 😂

Avbeställer alla 3 omgående, får man se hur lång tid det dröjer å få tillbaks pengarna dom drog också haha

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Beställning på MSI trio x på webhallen och elgiganten. Vettefan om det betyder att jag får något kort snart dock.
Avbeställer på andra sidan direkt när jag får info om att något skickat om det då går så långt.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk

Wohoo! Ser ut som mitt 3080 Gaming X Trio på Elgiganten är Reserverat, så borde få tag på det. Känns riktigt skönt att få tag på ett, går helt utan grafikkort just nu haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

I vilket syfte? Sälja dyrare eller ska du använda 3 kort?

Skrivet av ramlösa:

Jävla webhallen, drog pengarna för MSI 3080rtx ventus 3x men ingen bekräftelse.
Så nu har jag köpt kort för 16k, då jag beställde ett Asus TUF också, dock "beställningsvara"
Tur att jag hade pengar på kontot.

Hade varit intressant att se hur många individer som egentligen lyckats beställa ett kort. En snubbe hade ju t ex beställt 5 kort, en tre, du två. Men visst. "jävla webhallen"... Något säger mig att antal beställare är rätt mycket färre än antal kort.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Min order hos Proshop har ändrats till restorder, trots att man beställde på minuten när det släpptes, stod först beräknad leverans 19-24'e i bekräftelsemailet.

Dock TUF OC varianten för 7999kr, men man undrar ju om det ens fanns några kort!

Permalänk
Medlem

Mitt Asus TUF från elgiganten blev också resarverat, dock uppskjutet till den 30e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eje128:

Mitt Asus TUF från elgiganten blev också resarverat, dock uppskjutet till den 30e.

Vart ser ni det? mitt säger reserverat men fortfarande att det ska skickas innom 3 arbetsdagar

Visa signatur

I9 9900k | ASUS RTX3080 TUF | Corsair Vengance 32gb | Gigabyte z390 GAMEING |

Permalänk
Medlem

Nu blir man ju mer sugen på 3090 istället när det inte blir nåt 3080 inom den närmsta framtiden... Var väl det dom räknade med dom tomtarna

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Skrivet av Mortal1ty:

Min order hos Proshop har ändrats till restorder, trots att man beställde på minuten när det släpptes, stod först beräknad leverans 19-24'e i bekräftelsemailet.

Dock TUF OC varianten för 7999kr, men man undrar ju om det ens fanns några kort!

Samma här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

Kan bekräfga med enkel maniellt uppdaterande. Gick från "meddela mig" till "ej i lager" på någon sekund. Sverige fick väl inga?

Ingen fick några.

Permalänk
Medlem

Elgiganten uppskjutet till 30/9 här med

Permalänk

Det går att köpa på Nvidias sida nu.
Jag lyckades få tag på ett kort!

Visa signatur

GTX970 --Intel i5-10600K

Permalänk
Medlem

@Oscjo290: Fick ett sms!

Permalänk

Köpte ett också på nvidia sida för 10min sen. Gick strålande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Fick tag på ett Gigabyte 2080 ti Gaming OC i sista stund till ett bra pris som jag slog till på istället
Hade tänkt köpa ett rtx 3080 först men klarar mig med råge på ett 2080 ti i 1440p

Allt över 6k är ett ockerpris för ett 2080ti, har iallafall inte sett några bra priser på 2080ti.
Sweclockers prestandaindex 4k (138/187)*8k=ca 6k