Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Från oss alla, till er alla som köpte mer än ett kort:
Var vänliga och dra åt fanders.

Man får max köpa bara 1 kort! Så hur kan folk beställa flertals kort?

Både på Inet och Webhallen. Proshop max 2 st och Komplett vet ej. Tror har jag inte koll på.
"Du får max köpa 1st av denna produkt!"

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Lego Master
Skrivet av XPerion:

Man får max köpa bara 1 kort! Så hur kan folk beställa flertals kort?

Både på Inet och Webhallen. Proshop max 2 st och Komplett vet ej. Tror har jag inte koll på.
"Du får max köpa 1st av denna produkt!"

Över flera ÅF kanske? De lär ju inte kolla med varandra ifall Sniktjomme A har köpt på annan ÅF precis nyss.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Knep ett kort när det fanns 9st kvar på komplett, betalade och kom till en sida där det stod att jag kunde se ordern inne på orderhistorik men där inne finns ej min order.

Pengarna har alltså dragits från mitt konto men ordern är spårlöst försvunnen?!

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

Känns som att de flesta är rätt nöjda med dagens lansering ändå.

Folk är gladare nu än igår osv.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Om man betalt hos komplett och det står order mottagen med bekräftelse mail har man hunnit eller kan de va beställning på senare batch?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonarin:

Tack för info. Lyckades du få tag på ett?

Väntar på 3090, men var bra sugen på att trycka på köp även jag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Vad menar du att den URL;en skulle göra? Jag har kollat sidan på fyra maskiner och får inte upp nåt annat än "meddela mig" trots rensad webbläsarhistorik.

Jag tror inte att det har något webbläsarcache osv att göra utan att de har en cachevägg framför den grundläggande contentservern. Men när du skickar in en URL som har en annan "signatur" då tvingar du cacheväggen att hämta senaste versionen av den länken från originalservern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Känns som att de flesta är rätt nöjda med dagens lansering ändå.

Folk är gladare nu än igår osv.

Själv känner jag just nu att Nvidia kan dra åt helvete. Verkar inte ha funnits ett enda FE till salu så här har man slösat en timme på att försöka beställa.

Permalänk
Medlem

@Proxann: dock bara när det gäller GPU temp?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teddis:

Jag undrar jag. Satt ändå med lite nya incognitofönster och CTRL+F5. Undrar om den någonsin ledde till en faktisk "köp FE här" den knappen du fick fram eller om den alltid ledde vidare till partners?

Det är svårt att säga såklart men jag gjorde testet även på en annan sida och fick direkt en annan knapp där, och inte "Meddela mig". Så ganska säker på att den framtvingar en nyare version. Sen var jag för sen med det och fick därför direkt "slut i lager". Värt att prova framöver åtminstone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Själv känner jag just nu att Nvidia kan dra åt helvete. Verkar inte ha funnits ett enda FE till salu så här har man slösat en timme på att försöka beställa.

Känner exakt samma sak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ph4st:

Så ska man alltså alltid lägga till "/?cache" efter länken? skriver jag nått random så blir det bara fel. Känns för övrigt sjukt dåligt att Nvidia har en sådan cachelösning som inte uppdaterar när man klickar F5 som de andra sidorna

Tror du kan lägga till vad som helst egentligen. Verkar som att cacheväggen ser det som en ny länk och då måste hämta en nyare version. Såklart spekulationer men det är intrycket jag fick när jag testade även på en annan sida där det stod "Meddela mig". Den byttes direkt ut till "Visa alla köpalternativ".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Jag tror inte att det har något webbläsarcache osv att göra utan att de har en cachevägg framför den grundläggande contentservern. Men när du skickar in en URL som har en annan "signatur" då tvingar du cacheväggen att hämta senaste versionen av den länken från originalservern.

Okej, jag förstår. Det kan ju vara ett användbart knep att känna till, men frågan är varför de inte uppdaterade cachen när de "öppnade" för köp (jag tro aldrig de öppnade för köp egentligen).

Permalänk
Medlem

Lite roligt att Webhallen säljer Asus TUF 3080 i ett paket med inte bara ett utan två olika 850W nätagg. Nog för att 3080 drar en del ström, men två nätagg är kanske lite overkill.

Permalänk
Medlem

Härlig ”Paper launch”.

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

fick nyss info att mitt gaming x trio packas och kommer skickas idag!!! lycka!!!

Vilken återförsäljare?

Förresten, fick någon in en Gaming X Trio order på Webhallen? När fick ni in den i så fall?

Permalänk

Beställde 3 olika kort via komplett vet någon hur man kan se ifall man fick ett kort eller inte står endast order mottagen ? Deras kundtjänst verkar stängt ner också haha

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

vi som valde tuf kommer nog inte ångra oss

https://www.youtube.com/watch?v=5fOpaPPCUDA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

@Proxann: dock bara när det gäller GPU temp?

Mjo

Trio verkar klocka lite bättre samt lägre strömförbrukning.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I9 9900k | ASUS RTX3080 TUF | Corsair Vengance 32gb | Gigabyte z390 GAMEING |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Okej, jag förstår. Det kan ju vara ett användbart knep att känna till, men frågan är varför de inte uppdaterade cachen när de "öppnade" för köp (jag tro aldrig de öppnade för köp egentligen).

Håller med! Vid release så borde de flusha cachen på den framförfarande väggen i sådana fall. Riktigt unket.

Permalänk
Medlem

Lyckades beställa ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GAMING på elgiganten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Jag fick inte tag på det kort jag ville ha, ett Msi 3080, men jag fick ett medelande i min telefon från netonnet nästan samtidigt på en länk där jag klickat i medela mig när kortet finns i lager fast det gällde 3090 kortet, som kommer nästa vecka.

Jag tänkte jag testar o ser vad som händer, följde länken och beställde ett kort och fick orderbekräftelse.
vad som kommer hända vet jag inte, men den får ligga där tills jag får annat medelande, jag vill ju helst ha ett msi 3080. men man kan ju kanske om dem inte avbokar det ta det istället.

lägger med en bild så att det direkt finns bevis på att det hänt

https://i.imgur.com/eJtikig.png

kan du bjuda på länk?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av confusedcake:

gött bra veta inför 3090, ty

Eller hur! Låt oss hoppas att det ger oss lite fördelar

Permalänk

Är det nån här som har lyckats få en bekräftelse på köpet hos nån återförsäljare?

Permalänk

@rsfive: Står exakt samma för mig.

Visa signatur

CPU: I5 12600K. GPU:MSI RTX 3080 Ventus OC.

Permalänk

Går att beställa på Elgiganten nu!
Fick tag på ett Gaming X Trio, hoppas köpet går igenom

Permalänk
Medlem

Var det någon som fick igenom ett köp hos nvidia?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Elgiganten verkar ha många i lager av flera olika sorter. De är ju en partner till Nvidia, kanske fått bra tilldelning.

Permalänk
Skrivet av Piinmu:

Knep ett kort när det fanns 9st kvar på komplett, betalade och kom till en sida där det stod att jag kunde se ordern inne på orderhistorik men där inne finns ej min order.

Pengarna har alltså dragits från mitt konto men ordern är spårlöst försvunnen?!

Jag köpte ett då det stod 50+ kvar.
Det tog en stund och då ordern dök upp i min orderöversikt så står det att den är beställd och prel kommer i september.
Fulspel av komplett..