Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Permalänk
Skrivet av anon298854:

@Screenwalk

Du kan inte dela filmen här så har vi alla något att gå på

Skrivet av Entash:

Hehe gött att höra. Har du snackat med din syrra om hur det funkar i detta fallet? Minsta totalpriset är ju tydligt utskrivet så det måste ju stämma.

Om du vill kan man ju alltid dela filmen men som sagt du kan vänta med det tills vi får tydligare svar från elgiganten om vad som ska hända.

Om vissa tycker Telenors kundtjänst är sega på att svara så är min syster ännu värre på den fronten, väldigt svår att nå och seg på att svara på meddelanden 😭 Jag tycker som många att avtalet inte kan bli tydligare så jag chansade och körde på, trots allt så kan jag avbeställa telefonen eftersom det preliminära datumet för iPhone SE kommer in i lager den 28 april.

Angående om videon så vill jag nog avvaktar lite med att dela den. Lätt att det blir en höna av en fjäder och det känns i nuläget ochysst att outa en oskyldig försäljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Kan man göra detta i butiken eller måste man beställa via hemsidan?

Det verkar som en del har gjort det genom butiken. Ett tips är att snacka med någon i butiken om dealen och se vad dem har att säga. Spela in samtalet ifall du vill försäkra dig ifall dem hävdar att du inte kan göra det osv senare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Entash:

Det verkar som en del har gjort det genom butiken. Ett tips är att snacka med någon i butiken om dealen och se vad dem har att säga. Spela in samtalet ifall du vill försäkra dig ifall dem hävdar att du inte kan göra det osv senare.

Tack.

Åker förbi och kollar. Kan återkomma senare

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Tänk på att Distansavtalslagen ej gäller i butik.

Permalänk
Skrivet av Shitpommfrit:

Står ju på elgigantens hemsida:

Om ett skriv- eller tryckfel av betydande omfattning har förekommit från säljarens sida, i annonser och dylikt och/eller i webbutiken, som är större än 15 % av det normala försäljningspriset, kan säljaren ensidigt ändra, ta bort eller avvisa beställningen. Det gäller även om kunden har fått en orderbekräftelse eller liknande.

Det står att telefonen kostar 80/mån och att den minsta totalkostnaden blir då 2171, detta är ju helt rätt räknat då man räknar med startkostnad + 1. Det hade varit annat om de hade räknat fel och tagit tex 8x 24 istället för 80. Låter osannolikt att detta räknas som ett tryckfel utan snarare att de inte har någon koll på var Telenor har för avtal.

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...
Kolla in denna som exempel, telefonen kostar 0kr / mån men den minsta totala kostnaden blir 8436 då helebop har bindningstid. Samt det jag skrev här ovan, enligt konsumentverket ska den minsta totalkostnaden vara både abonnemang och telefon.

Måste trots allt säga att det är ett bra påskerbjudande av Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Jag var inne på Elgiganten, och efter lite motstånd av okunnig personal bad jag att få prata med den i högst position på plats.

Efter att ha påpekat deras uppgivna lägsta totalkostnad samt visat vad vi faktiskt har för regler i Sverige för den personen så var det helt plötsligt möjligt att köpa telefon och säga upp abonnemanget och få en slutfaktura på 1920 kronor (2 171-251, eftersom man betalar 251 vid beställning). No shit Sherlock.

"Vid ett kombinationserbjudande om att köpa en mobiltelefon tillsammans med ett abonnemang ska den minsta totala kostnaden redovisas. Den minsta totala kostnaden ska omfatta samtliga obligatoriska kostnader för erbjudandet. I det ingår engångskostnaden vid köp av mobiltelefon, tecknande av abonnemang och den fasta månadskostnaden under eventuell bindningstid. Mer information om detta finns i Konsumentverkets föreskrifter om prisinformation."
https://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/telekomtjans...

Det är som sagt solklart vad som gäller. Men såklart har de rätten att makulera beställningar om de känner att det är ett tryckfel.

Om du inte får telefonen för 2 171 SEK (vilket är vad de säljer den för enligt alla uppgifter på sin sida, med det som lägsta totalkostnad) och du inte orkar ta fighten, så lämna tillbaka med hjälp av distansavtalslagen. Då det är skrivfel från deras sida ska du inte behöva stå för kostnad av retur och emballage. Du skall också få full återbetalning av de 251 kronor som du har betalat. Återigen då produkten du köpt inte överensstämmer vad som presenterats vid köptillfället.

EDIT:
Det står inte heller i beställningsbekräftelsen att det skulle vara någon bindningstid. Bara att de erbjuder kunden villkor och pris för abonnemang "Telenor 8GB" i 24 månader. Jag tror inte jag har läst ordet bindningstid någonstans över hela köp processen via deras hemsida.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av aMp:

Jag var inne på Elgiganten, och efter lite motstånd av okunnig personal bad jag att få prata med den i högst position på plats.

Efter att ha påpekat deras uppgivna lägsta totalkostnad samt visat vad vi faktiskt har för regler i Sverige för den personen så var det helt plötsligt möjligt att köpa telefon och säga upp abonnemanget och få en slutfaktura på 1920 kronor (2 171-251, eftersom man betalar 251 vid beställning). No shit Sherlock.

"Vid ett kombinationserbjudande om att köpa en mobiltelefon tillsammans med ett abonnemang ska den minsta totala kostnaden redovisas. Den minsta totala kostnaden ska omfatta samtliga obligatoriska kostnader för erbjudandet. I det ingår engångskostnaden vid köp av mobiltelefon, tecknande av abonnemang och den fasta månadskostnaden under eventuell bindningstid. Mer information om detta finns i Konsumentverkets föreskrifter om prisinformation."
https://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/telekomtjans...

Det är som sagt solklart vad som gäller. Men såklart har de rätten att makulera beställningar om de känner att det är ett tryckfel.

Om du inte får telefonen för 2 171 SEK (vilket är vad de säljer den för enligt alla uppgifter på sin sida, med det som lägsta totalkostnad) och du inte orkar ta fighten, så lämna tillbaka med hjälp av distansavtalslagen. Då det är skrivfel från deras sida ska du inte behöva stå för kostnad av retur och emballage. Du skall också få full återbetalning av de 251 kronor som du har betalat. Återigen då produkten du köpt inte överensstämmer vad som presenterats vid köptillfället.

"efter lite motstånd av okunnig personal". Haha Snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag var inne på Elgiganten, och efter lite motstånd av okunnig personal bad jag att få prata med den i högst position på plats.

Efter att ha påpekat deras uppgivna lägsta totalkostnad samt visat vad vi faktiskt har för regler i Sverige för den personen så var det helt plötsligt möjligt att köpa telefon och säga upp abonnemanget och få en slutfaktura på 1920 kronor (2 171-251, eftersom man betalar 251 vid beställning). No shit Sherlock.

"Vid ett kombinationserbjudande om att köpa en mobiltelefon tillsammans med ett abonnemang ska den minsta totala kostnaden redovisas. Den minsta totala kostnaden ska omfatta samtliga obligatoriska kostnader för erbjudandet. I det ingår engångskostnaden vid köp av mobiltelefon, tecknande av abonnemang och den fasta månadskostnaden under eventuell bindningstid. Mer information om detta finns i Konsumentverkets föreskrifter om prisinformation."
https://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/telekomtjans...

Det är som sagt solklart vad som gäller. Men såklart har de rätten att makulera beställningar om de känner att det är ett tryckfel.

Om du inte får telefonen för 2 171 SEK (vilket är vad de säljer den för enligt alla uppgifter på sin sida, med det som lägsta totalkostnad) och du inte orkar ta fighten, så lämna tillbaka med hjälp av distansavtalslagen. Då det är skrivfel från deras sida ska du inte behöva stå för kostnad av retur och emballage. Du skall också få full återbetalning av de 251 kronor som du har betalat. Återigen då produkten du köpt inte överensstämmer vad som presenterats vid köptillfället.

Gött att höra och tack för din text. Ser fram emot kön i kundservicen på måndag...

Om dom inte avslutar alla köp, vi får väl se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag var inne på Elgiganten, och efter lite motstånd av okunnig personal bad jag att få prata med den i högst position på plats.

Efter att ha påpekat deras uppgivna lägsta totalkostnad samt visat vad vi faktiskt har för regler i Sverige för den personen så var det helt plötsligt möjligt att köpa telefon och säga upp abonnemanget och få en slutfaktura på 1920 kronor (2 171-251, eftersom man betalar 251 vid beställning). No shit Sherlock.

"Vid ett kombinationserbjudande om att köpa en mobiltelefon tillsammans med ett abonnemang ska den minsta totala kostnaden redovisas. Den minsta totala kostnaden ska omfatta samtliga obligatoriska kostnader för erbjudandet. I det ingår engångskostnaden vid köp av mobiltelefon, tecknande av abonnemang och den fasta månadskostnaden under eventuell bindningstid. Mer information om detta finns i Konsumentverkets föreskrifter om prisinformation."
https://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/telekomtjans...

Det är som sagt solklart vad som gäller. Men såklart har de rätten att makulera beställningar om de känner att det är ett tryckfel.

Om du inte får telefonen för 2 171 SEK (vilket är vad de säljer den för enligt alla uppgifter på sin sida, med det som lägsta totalkostnad) och du inte orkar ta fighten, så lämna tillbaka med hjälp av distansavtalslagen. Då det är skrivfel från deras sida ska du inte behöva stå för kostnad av retur och emballage. Du skall också få full återbetalning av de 251 kronor som du har betalat. Återigen då produkten du köpt inte överensstämmer vad som presenterats vid köptillfället.

EDIT:
Det står inte heller i beställningsbekräftelsen att det skulle vara någon bindningstid. Bara att de erbjuder kunden villkor och pris för abonnemang "Telenor 8GB" i 24 månader. Jag tror inte jag har läst ordet bindningstid någonstans över hela köp processen via deras hemsida.

https://i.gyazo.com/b11feb5e064426e84d96a11bd3aa006e.png

Klart att dom har rätt att makuleras ordrar som inte är skickade, men ponera att jag som hämtade min mobil i butik idag tappar den i golvet och spräcker skärmen lite idag och ringer på måndag.
Hur hanterar man det då? Jag tänker ju inte stå för skärmbyte men jag har ju köpt telefonen i tro om att den ska kosta 2117 eller vad det nu är.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

Klart att dom har rätt att makuleras ordrar som inte är skickade, men ponera att jag som hämtade min mobil i butik idag tappar den i golvet och spräcker skärmen lite idag och ringer på måndag.
Hur hanterar man det då? Jag tänker ju inte stå för skärmbyte men jag har ju köpt telefonen i tro om att den ska kosta 2117 eller vad det nu är.

Sant, men tror att man inte har ångerrätten i 14 dagar om man köper i butik

Permalänk
Medlem

Jag var precis också på Elgiganten och pratade med en säljare som upplevdes kunnig. Enligt honom så skulle det gå att säga upp abonnemanget direkt men priset skulle då bli 150kr/mån (3600 kr totalt) då 70 kr var någon rabatt som var kopplad till att man var bunden i 24 månader som jag förstod det. Detta var något som bara de kunde se vilket lät lite märkligt men då jag inte är i behov av någon ny telefon valde jag att avstå då jag inte orkade krångla. Det blir väldigt spännande hur de gör då det verkar finnas väldigt många olika svar på samma fråga.

Permalänk
Skrivet av Johan321:

Jag var precis också på Elgiganten och pratade med en säljare som upplevdes kunnig. Enligt honom så skulle det gå att säga upp abonnemanget direkt men priset skulle då bli 150kr/mån (3600 kr totalt) då 70 kr var någon rabatt som var kopplad till att man var bunden i 24 månader som jag förstod det. Detta var något som bara de kunde se vilket lät lite märkligt men då jag inte är i behov av någon ny telefon valde jag att avstå då jag inte orkade krångla och ifrågasätta ytterligare. Det blir väldigt spännande hur de gör då det verkar finnas väldigt många olika svar på samma fråga.

Lustigt att alla säger olika, skulle den kosta 3600 är det ändå ett bra pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxErikssonnnnn:

Lustigt att alla säger olika, skulle den kosta 3600 är det ändå ett bra pris

Det är det absolut. Men som student utan egentligt behov av uppgradering var det den skillnaden som gjorde att jag avstod. Som sagt, spännande hur de löser detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag var inne på Elgiganten, och efter lite motstånd av okunnig personal bad jag att få prata med den i högst position på plats.

Efter att ha påpekat deras uppgivna lägsta totalkostnad samt visat vad vi faktiskt har för regler i Sverige för den personen så var det helt plötsligt möjligt att köpa telefon och säga upp abonnemanget och få en slutfaktura på 1920 kronor (2 171-251, eftersom man betalar 251 vid beställning). No shit Sherlock.

"Vid ett kombinationserbjudande om att köpa en mobiltelefon tillsammans med ett abonnemang ska den minsta totala kostnaden redovisas. Den minsta totala kostnaden ska omfatta samtliga obligatoriska kostnader för erbjudandet. I det ingår engångskostnaden vid köp av mobiltelefon, tecknande av abonnemang och den fasta månadskostnaden under eventuell bindningstid. Mer information om detta finns i Konsumentverkets föreskrifter om prisinformation."
https://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/telekomtjans...

Det är som sagt solklart vad som gäller. Men såklart har de rätten att makulera beställningar om de känner att det är ett tryckfel.

Om du inte får telefonen för 2 171 SEK (vilket är vad de säljer den för enligt alla uppgifter på sin sida, med det som lägsta totalkostnad) och du inte orkar ta fighten, så lämna tillbaka med hjälp av distansavtalslagen. Då det är skrivfel från deras sida ska du inte behöva stå för kostnad av retur och emballage. Du skall också få full återbetalning av de 251 kronor som du har betalat. Återigen då produkten du köpt inte överensstämmer vad som presenterats vid köptillfället.

EDIT:
Det står inte heller i beställningsbekräftelsen att det skulle vara någon bindningstid. Bara att de erbjuder kunden villkor och pris för abonnemang "Telenor 8GB" i 24 månader. Jag tror inte jag har läst ordet bindningstid någonstans över hela köp processen via deras hemsida.

https://i.gyazo.com/b11feb5e064426e84d96a11bd3aa006e.png

Bara en tanke jag fick just nu, det står ju "Den minsta totala kostnaden ska omfatta samtliga obligatoriska kostnader för erbjudandet. I det ingår engångskostnaden vid köp av mobiltelefon, tecknande av abonnemang och den fasta månadskostnaden under eventuell bindningstid. "

Ni tror inte dem kan luras och säga "Ah men eftersom det inte finns någon obligatorisk bindningstid på abonnemanget så är det rätt" eller något sådant? Fast samtidigt ska man ju kunna köpa den för exakt det priset på iallafall något sätt så det stämmer ju inte direkt ändå.

Permalänk
Medlem

Till alla som säger att ni ska säga upp abonnemanget på måndag: är det inte för tidigt?

För mig stod det på Elgigantens hemsida att de skulle utföra en kreditkortsprövning och därefter skicka telefonen med en leveranstid på uppemot en vecka.

Man kan väl rimligtvis inte avsluta abonnemanget och yrka på att behålla telefonen förrän man har telefonen i handen, eller tänker jag fel?

Permalänk
Medlem

Jag var inne på Elgiganten och frågade angående detta, och enligt killen i butiken så kommer rabatten enbart ligga kvar så länge du har abonnemanget. Så om man säger upp så är det inte 24*80kr utan 80+170(rabatten)*24. Det låter ju högst rimligt, men samtidigt strider det mot deras minsta totalkostnad, vilket han hävdar är felskrivning. "Jämför med de andra abonnemangen här så ser du att de kostar mycket mer".

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Medlem

Precis Diskuterat med Telenor som säger detta =
"Det stämmer att vi inte har någon bindningstid på våra abonnemang, utan endast en månads uppsägningstid. Däremot delbetalar du telefonen i 24 månader, om du väljer att avsluta abonnemanget innan telefonen är slutbetald kommer en slutfaktura för kvarstående månader på delbetalning och då kommer inte rabatten att inkluderas. "

Då chansar jag inte

Update.
Man kan inte behålla delbetalningen på telefonen om man säger upp abonnemanget. Och säger man upp abonnemanget får man slutfaktura på telefonen utan rabatt. Det är elgiganten som ger ut fel info

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Till alla som säger att ni ska säga upp abonnemanget på måndag: är det inte för tidigt?

För mig stod det på Elgigantens hemsida att de skulle utföra en kreditkortsprövning och därefter skicka telefonen med en leveranstid på uppemot en vecka.

Man kan väl rimligtvis inte avsluta abonnemanget och yrka på att behålla telefonen förrän man har telefonen i handen, eller tänker jag fel?

Vet inte om nån planerar att säga upp på måndag, men jag ska iallafall ringa Elgiganten och höra vad dem har att säga om det hela och att alla säger olika.

Permalänk
Inaktiv

Jag ska behålla telen med abonnemanget då det är ett bra pris och säga upp mitt nuvarande som jag inte har bindningstid på.

Permalänk
Medlem

Jag gissar att alla ordrar kommer att avbrytas. Börjar de skicka ut telefoner så blir det ett stort problem när de skall få tillbaka alla i retur några dagar senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av df9517:

Jag gissar att alla ordrar kommer att avbrytas.

Jag hoppas nästan på det vid det här laget. Elgiganten kommer väl göra allt i sin makt för att stoppa detta. Alternativt är att dem har fuskat systemet genom att det står att "Alla obligatoriska kostnader ska räknas med i minsta totala pris", typ eftersom abonnemangspriset inte är obligatoriskt eller nåt dumt så kanske det inte måste stå med.

Edit: Ser nu att iPhone 7 med Halebop står på 8 436 kr och Halebop har inte heller bindningtid. Om det skulle funka likadant så skulle det isåfall stå 0 på minsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag hoppas nästan på det vid det här laget. Elgiganten kommer väl göra allt i sin makt för att stoppa detta. Alternativt är att dem har fuskat systemet genom att det står att "Alla obligatoriska kostnader ska räknas med i minsta totala pris", typ eftersom abonnemangspriset inte är obligatoriskt eller nåt dumt så kanske det inte måste stå med.

Om det nu inte skulle kosta 2171:- som lägst, då har man konsumentverket att luta sig tillbaks mot och Elgiganten får betala tillbaka startavgift + returfrakt + 1:-

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag hoppas nästan på det vid det här laget. Elgiganten kommer väl göra allt i sin makt för att stoppa detta. Alternativt är att dem har fuskat systemet genom att det står att "Alla obligatoriska kostnader ska räknas med i minsta totala pris", typ eftersom abonnemangspriset inte är obligatoriskt eller nåt dumt så kanske det inte måste stå med.

Edit: Ser nu att iPhone 7 med Halebop står på 8 436 kr och Halebop har inte heller bindningtid. Om det skulle funka likadant så skulle det isåfall stå 0 på minsta.

Halebop har 24 månaders bindningstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Halebop har 24 månaders bindningstid.

Hmm okej sant kollade bara på enskilda abonnemang där dem inte verkar ha. Nähe nu ser detta inte lika ljust ut. Tror detta var en plan utvecklad av Elgiganten för att lura in folk att köpa. Kanske behåller, kanske inte. Får se helt enkelt. Tänker se vad folk får i svar på måndag och om det stämmer att det är felskrivning försöker jag få den makulerad. Ni som kan detta med jurudik och grejer kanske mjukar upp dem så det blir lättare.

Permalänk
Inaktiv

Men 349 i månaden är ju inte helt tokigt ändå för ett abonnemang och en P30 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Men 349 i månaden är ju inte helt tokigt ändå för ett abonnemang och en P30 pro

Absolut inte. Mitt problem att jag har bindningstid (Hade för mig att det inte var så men aja) i 7 månader till 99 kr/mån. Får väl sätta den i ipaden så länge och ta den kostnaden helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hmm okej sant kollade bara på enskilda abonnemang där dem inte verkar ha. Nähe nu ser detta inte lika ljust ut. Tror detta var en plan utvecklad av Elgiganten för att lura in folk att köpa. Kanske behåller, kanske inte. Får se helt enkelt. Tänker se vad folk får i svar på måndag och om det stämmer att det är felskrivning försöker jag få den makulerad. Ni som kan detta med jurudik och grejer kanske mjukar upp dem så det blir lättare.

Det enda som återstår att bekräfta är Elgigantens rabatt, om den skrivs av för resterande månader eller ej, Telenor har mobilen vanligtvis för 250kr per månad men med 50kr rabatt nu. Rabatten borde ingå tycker man om man klumpar ihop resterande månader till nästa betalning.
Annars blir det 6000/4800kr Tot. beroende på utan rabatt.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tror detta var en plan utvecklad av Elgiganten för att lura in folk att köpa.

Vad tänker du att planen skulle vara?
- "Jaaaag vet chefen! Vad sägs om att vi 'råkar' lämna felaktiga prisuppgifter så vi får jättemycket extrajobb med att makulera ordrar och abonnemang, får betala returfrakt och en massa badwill, kanske kanske kommer det in lite fler kunder i butik och köper grejer dessutom!"
- "Uhm, är du en infiltrerande MediaMarktanställd eller bara redigt dum i huvudet?"

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Vad tänker du att planen skulle vara?
- "Jaaaag vet chefen! Vad sägs om att vi 'råkar' lämna felaktiga prisuppgifter så vi får jättemycket extrajobb med att makulera ordrar och abonnemang, får betala returfrakt och en massa badwill, kanske kanske kommer det in lite fler kunder i butik och köper grejer dessutom!"
- "Uhm, är du en infiltrerande MediaMarktanställd eller bara redigt dum i huvudet?"

Haha jag vet inte, är bara allmänt pessimistisk. Känns som elgiganten hade åtgärdat det vid det här laget, har stått "fel" siffror länge nu. Men näh jag känner att dem bara kommer förlora på att göra såhär med tanke på att nästan alla lär skicka tillbaka, så tror du har rätt. Får hoppas på att det bara är att inga är inne på kontoret och kan ändra

Permalänk
Skrivet av Welen:

Precis Diskuterat med Telenor som säger detta =
"Det stämmer att vi inte har någon bindningstid på våra abonnemang, utan endast en månads uppsägningstid. Däremot delbetalar du telefonen i 24 månader, om du väljer att avsluta abonnemanget innan telefonen är slutbetald kommer en slutfaktura för kvarstående månader på delbetalning och då kommer inte rabatten att inkluderas. "

Då chansar jag inte

Update.
Man kan inte behålla delbetalningen på telefonen om man säger upp abonnemanget. Och säger man upp abonnemanget får man slutfaktura på telefonen utan rabatt. Det är elgiganten som ger ut fel info

Jag har pratat med 2 olika på Telenors kundtjänst och fått exakt samma besked.