Permalänk
Skrivet av AplAy:

@Molotov: Asså visst kunde jag se spelet och så. Däremot är det ju fortfarande inte tillräckligt högupplöst ännu i VR så att på avstånd kan saker och ting upplevas suddigare än vad de kanske gör på en 4K-film. Jag har testat två spel nu vars namn jag ej kan dela med mig av och båda de ser bra ut på nära avstånd men ger den där smått suddiga effekten på avstånd pga. upplösningen.

Det kommer du inte komma ifrån med dagens VR. Sitter själv och flyger mycket DCS (Digital Comnat Simulator) och upplösningen är en sak man är mindre glad över. Närvarokänlsan är enorm, men när man måste zooma in för att se de minsta detaljerna i displayer och instrument tydligt så blir det lite tråkig. Går ju inte att jämföra med att sitta framför skärmen i 3440X1440. Dock ska jag ändå säga att jag är jäkligt imponerad med hyr tekniken går framåt.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Eleven är riktigt bra om man ger det några timmar. Körde nyss i nästan en timme mot någon på liknande nivå och när man kommer in i zonen är det en skön känsla. Svettigt var det också så träning på köpet.

Permalänk
Medlem

Version 1.10 av Virtual Desktop ute nu:

Citat:

Added ability to stream native Oculus Rift games without needing Revive or SteamVR

• This update requires the Oculus Rift software to be installed on your computer, you will be prompted if it isn't already installed

• Added a Games tab in VR to launch your Oculus and Steam games. They must be launched from there to work properly

• Improved tracking smoothness and latency

• Improved initial connection reliability

• Fixed lots of compatibility issues with games including hand position in Boneworks and error launching The Walking Dead: Saints & Sinners

• Menu button on the left Touch controller now properly acts as a menu button in VR games (use a long-press to switch back to the UI or double-click to return to the desktop)

• The Cloud Computer option now removes the bandwidth measurement step during connection and lets you control the bitrate through the Video Bitrate Limit option

• Fixed issues with Microphone passthrough stopping when tracking is lost or when switching in & out of Virtual Desktop

• Fixed arrow keys with Bluetooth keyboards

• Fixed display of headset IP address

Additional Notes: you can launch games that aren't part of your Oculus or Steam library by right-clicking the Streamer icon, selecting "Inject Game..." and locating the executable. Alternatively, you can inject games through a batch file (.bat) by using: VirtualDesktop.Streamer.exe "[ExecutablePath]" [arguments]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Version 1.10 av Virtual Desktop ute nu:

Intressant.
Problemet med Boneworks och latency var anledningen att jag refunda virtual desktop och köpte Link kabel ist.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag testade precis Virtual Desktop 1.10 och blev djupt imponerad över hur bra det har blivit. Mina nätverksförhållanden är inte ideala, dels en so-so router och dels kör jag trådlöst från datorn, så även om version 1.8 funkade förvånansvärt bra så hackade kontrollerna en del och en del artefakter kom i bildöverföringen.

Nu med 1.10 så ser/känns absolut ingen skillnad alls mot att köra ett trådat headset i Luckys Tale (som har enkla färger/texturer). Ingen fördröjning i kontrollerna, ingen kompression, inga artefakter etc.

I Talos Principle så är latensen precis lika imponerande, däremot är kompression/color banding tydlig. Den är dock tydlig även med Linkkabeln, men värre för mig i VD. Jag kan dock helt se att någon skulle stå ut med det för att slippa sladden och det ser säkert bättre ut med bättre nätverksförhållanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag testade precis Virtual Desktop 1.10 och blev djupt imponerad över hur bra det har blivit. Mina nätverksförhållanden är inte ideala, dels en so-so router och dels kör jag trådlöst från datorn, så även om version 1.8 funkade förvånansvärt bra så hackade kontrollerna en del och en del artefakter kom i bildöverföringen.

Nu med 1.10 så ser/känns absolut ingen skillnad alls mot att köra ett trådat headset i Luckys Tale (som har enkla färger/texturer). Ingen fördröjning i kontrollerna, ingen kompression, inga artefakter etc.

I Talos Principle så är latensen precis lika imponerande, däremot är kompression/color banding tydlig. Den är dock tydlig även med Linkkabeln, men värre för mig i VD. Jag kan dock helt se att någon skulle stå ut med det för att slippa sladden och det ser säkert bättre ut med bättre nätverksförhållanden.

Jag har hört att bästa förhållanden för trådlös streaming är ist för att connecta dator och Quest till en router så kör man datorn som hotspot och connecta Quest till den ist.
Man behöver väll då ha datorn kopplad med kabel till router för att vara online.
Men det skulle vara intressant om denna setup är bättre än att streama via router.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Har någon tips på bra kabel för Link? Officiella är ju väldigt dyr, och Anker är svår att få tag på (slutet av mars från amazon).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

en uppdatering på detta, kollar man listan över rekommenderade kablar så står det faktiskt att ovan kabeln inte rekommenderas så jag beställde nedan istället och det fungerade direkt utan problem, köpte 2st så har en över ifall någon vill köpa så skicka PM.

https://www.amazon.de/dp/B01FQ88CE6/ref=mp_s_a_1_3?keywords=u...

@Sando, har en över som jag inte skickat tillbaka ännu.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

@Sando, har en över som jag inte skickat tillbaka ännu.

Tack för erbjudandet, men då jag bor i Finland blir frakten antagligen rätt mycket.

Funkar den bra? Man behöver alltså koppla i ström i andra kabeln för att förstärka signalen?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Tack för erbjudandet, men då jag bor i Finland blir frakten antagligen rätt mycket.

Funkar den bra? Man behöver alltså koppla i ström i andra kabeln för att förstärka signalen?

nej behövs inte koppla ström.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Är eventuellt på Jakt efter en Quest 64Gb, pip gärna till i PM om någon har en "över"

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av adfactory:

Är eventuellt på Jakt efter en Quest 64Gb, pip gärna till i PM om någon har en "över"

Komiskt nog har en kompis till mig råkat klicka hem 2st Quest i all hasst då det väl fanns på lager så han får nog hem dessa nästa vecka 👍 Han bor i Ängelholm

Visa signatur

CPU:AMD Ryzen 9 3900X 3.9 GHz 70MB (vattenkyld)
GPU: RTX 2070S Aorus 8G
Minnen: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techno_Bass:

Komiskt nog har en kompis till mig råkat klicka hem 2st Quest i all hasst då det väl fanns på lager så han får nog hem dessa nästa vecka 👍 Han bor i Ängelholm

Fanns 10 hos Inet imorse. Gick visst åt

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Fanns 10 hos Inet imorse. Gick visst åt

Och från svenska butikerna kostar det dessutom mer än från Oculus själva.
Haha ja folk är som galna i vr grejer numera (gäller mig med) 😂

Visa signatur

CPU:AMD Ryzen 9 3900X 3.9 GHz 70MB (vattenkyld)
GPU: RTX 2070S Aorus 8G
Minnen: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk

Pröjsar inte mer än vad Quest säljer dom för, betalar inte 1500:- i ocker extra då kan jag vänta på nytt

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av adfactory:

Pröjsar inte mer än vad Quest säljer dom för, betalar inte 1500:- i ocker extra då kan jag vänta på nytt

Vet inte vem du svara på men min kompis köpte från oculus så inget ocker pris 😉

Visa signatur

CPU:AMD Ryzen 9 3900X 3.9 GHz 70MB (vattenkyld)
GPU: RTX 2070S Aorus 8G
Minnen: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk
Skrivet av Techno_Bass:

Vet inte vem du svara på men min kompis köpte från oculus så inget ocker pris 😉

Han refererade till sitt tidigare inlägg där han önskade köpa en 64GB version. Han vill alltså inte betala mer för ett headset privat än om han skulle köpa en direkt från Quest, men om det är brist på dessa så lär nog folk vilja ha lite extra. Precis som för munskydd nuförtiden.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Skrivet av Aqua_HeaD:

Han refererade till sitt tidigare inlägg där han önskade köpa en 64GB version. Han vill alltså inte betala mer för ett headset privat än om han skulle köpa en direkt från Quest, men om det är brist på dessa så lär nog folk vilja ha lite extra. Precis som för munskydd nuförtiden.

Folk vill säkert tjäna en hacka, men jag har inte så bråttom.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av Techno_Bass:

Vet inte vem du svara på men min kompis köpte från oculus så inget ocker pris 😉

Kolla med polaren, intresse finns, men inte för något hitte-på pris (typ svenska åf´s)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk

HTC Vive Audio Deluxe Strap åter i lager i Europa. Skynda fynda ni som behöver.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

HTC Vive Audio Deluxe Strap åter i lager i Europa. Skynda fynda ni som behöver.

Tack som fan, beställde nu!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

HTC Vive Audio Deluxe Strap åter i lager i Europa. Skynda fynda ni som behöver.

Har du länk? Hittar inte 😅

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Har du länk? Hittar inte 😅

https://www.vive.com/eu/vive-deluxe-audio-strap/

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Facebook Researchers Found A Way To Essentially Give Oculus Quest More GPU Power

Facebook Researchers seem to have figured out a way to use machine learning to essentially give Oculus Quest apps 67% more GPU power to work with. However, Facebook informs us this is “purely research” (for now).

https://uploadvr.com/facebook-ai-quest-superres/

Permalänk
Medlem

Kickstarter för laddningsbara kontroller https://www.kickstarter.com/projects/seanong/oculus-quest-and...

(Är själv nöjd med IKEA Ladda)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det finns mycket att vara taggad på! Speciellt Walking Dead tror jag blir kul. Jag hoppas också att Valve ska göra flera VR-spel efter Alyx (när nu motorn finns), och att dessa även ska komma till Quest. Portal 3 skulle antagligen va riktigt häftigt!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Det finns mycket att vara taggad på! Speciellt Walking Dead tror jag blir kul. Jag hoppas också att Valve ska göra flera VR-spel efter Alyx (när nu motorn finns), och att dessa även ska komma till Quest. Portal 3 skulle antagligen va riktigt häftigt!

Walking Dead Saints and sinners är ett väldigt intressant spel.
Anledningen varför jag inte köpt det ännu var för att det inte var riktig 6dof från början och att HL alyx snart släpps.
Men kommer köpa det vid senare tillfälle.
Positivt med Oculus versionerna att du får både PC och Quest vid samma köp.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Pröjsar inte mer än vad Quest säljer dom för, betalar inte 1500:- i ocker extra då kan jag vänta på nytt

https://www.oculus.com/quest/ finns att beställa.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1