Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

Ny går det att beställa officiella linkkabeln igen från Oculus. Även 64 Gig versionen av Quest finns på lager igen.

Om man vill ha ett ex är det nog till att agera fort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

OhShape och Ghost Giant finns nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Börjar bli mycket såna här rytm-spel.
Har bara Beat saber som jag även spelat rätt mycket på PC.
Men börjar känna för nå nytt.
Frågan är bara. Box VR, Audica, Pistol whip eller onShape

Ghost Giant blir ett köp efter jag kört Moss som jag köpte via Humble bundles VR bundle (tyvärr trådat)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Börjar bli mycket såna här rytm-spel.
Har bara Beat saber som jag även spelat rätt mycket på PC.
Men börjar känna för nå nytt.
Frågan är bara. Box VR, Audica, Pistol whip eller onShape

Ghost Giant blir ett köp efter jag kört Moss som jag köpte via Humble bundles VR bundle (tyvärr trådat)

Skickades från m.sweclockers.com

Har bara testat BoxVR och Pistol Whip av dom du nämner. BoxVR fick upp pulsen, men känslan av att slå tyckte jag var usel och det var lätt att missa slag som kändes uppenbara. Hellre då träningsläget (Heavy Bag/Reflex Alley) i Knockout League. Eller om det mest är för träningseffekten, Thrill of the Fight.
Pistol Whip kan också få upp pulsen, kanske inte riktigt lika lätt, och ger benträning eftersom man duckar från skott. Nackdelen är att det bara finns ett dussin banor, släpps dock nya då och då.
Utöver dom du nämner har jag kört Synth Riders men gillade det inte alls, det känns mer som Guided Tai-Chi eller nåt där man följer händerna efter ett mönster.

OhShape ser bra ut på så vis att man rör hela kroppen men har inte testat än. Fördelen med att ha flera spel är att det går att växla för variation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Om man vill ha ett ex är det nog till att agera fort

Skickades från m.sweclockers.com

Tar 64gig slut fort hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Har bara testat BoxVR och Pistol Whip av dom du nämner. BoxVR fick upp pulsen, men känslan av att slå tyckte jag var usel och det var lätt att missa slag som kändes uppenbara. Hellre då träningsläget (Heavy Bag/Reflex Alley) i Knockout League. Eller om det mest är för träningseffekten, Thrill of the Fight.
Pistol Whip kan också få upp pulsen, kanske inte riktigt lika lätt, och ger benträning eftersom man duckar från skott. Nackdelen är att det bara finns ett dussin banor, släpps dock nya då och då.
Utöver dom du nämner har jag kört Synth Riders men gillade det inte alls, det känns mer som Guided Tai-Chi eller nåt där man följer händerna efter ett mönster.

OhShape ser bra ut på så vis att man rör hela kroppen men har inte testat än. Fördelen med att ha flera spel är att det går att växla för variation.

Ja Thrill of the fight och Creed Rise to glory, finns nog inga andra spel jag svettas så mycket i.
Brukar köra Thrill of the fight 45min (brukar var så svettig efter det) och sen beatsaber. Känns som man varit på gymmet efteråt.
Tur man har silicon inlägg annars hade nog headsetets tygstoppning varit nersolkad vid det här laget

Ska nog ta och skaffa pistol whip det ser kul ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tar 64gig slut fort hela tiden?

Ja jag tänkte mest på den populärboost Oculus Quest fått + Corona viruset som gör att produktionen i Kina går knappt på halvfart. Så jag gissar att det hinner säljas slut innan lagret fylls på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja jag tänkte mest på den populärboost Oculus Quest fått + Corona viruset som gör att produktionen i Kina går knappt på halvfart. Så jag gissar att det hinner säljas slut innan lagret fylls på.

Skickades från m.sweclockers.com

Sant :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

försöker få igång Link men går inte så bra, körde på kablarna som rekommenderades, denna och 1.8m Anker kabeln, när jag kör med 5m + Ankern kabeln så får jag bara USB2 i Oculus programmet men med Anker kabeln får jag USB3.

https://www.amazon.de/dp/B00FQLNLTU/ref=pe_3044161_189395811_...

en uppdatering på detta, kollar man listan över rekommenderade kablar så står det faktiskt att ovan kabeln inte rekommenderas så jag beställde nedan istället och det fungerade direkt utan problem, köpte 2st så har en över ifall någon vill köpa så skicka PM.

https://www.amazon.de/dp/B01FQ88CE6/ref=mp_s_a_1_3?keywords=u...

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Om man vill ha ett ex är det nog till att agera fort

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte min nu! Tack för tipset.

Nu är man så redo man kan för att uppleva HL: Alyx så gott som det går med en VR-budget på 550 €.

Nu hoppas man bara på att burken skall palla med. Har i7 6700K 1080GTX och 32 GB ram plus SSD-hårddisk så torde flyta på?

Här är kabeln för den som vill vara snababre än Sonic med sitt köp: https://www.oculus.com/quest/accessories/

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Köpte min nu! Tack för tipset.

Nu är man så redo man kan för att uppleva HL: Alyx så gott som det går med en VR-budget på 550 €.

Nu hoppas man bara på att burken skall palla med. Har i7 6700K 1080GTX och 32 GB ram plus SSD-hårddisk så torde flyta på?

Här är kabeln för den som vill vara snababre än Sonic med sitt köp: https://www.oculus.com/quest/accessories/

Jag har samma fast ett GeForce GTX 1070.
Har inte haft problem med prestanda i nått spel. Boneworks tex med mycket fysik osv klarar min dator galant med Quest.

För övrigt grattis till ett bra köp, även fast vi nu pratar om PC spel så ska du se att iom friheten med Quest kommer att spela mer VR totalt sett än vad man hade gjort om man enbart har ett PCVR.
Är spelen multiplattform väljer jag Quest versionen före.
En plus i kanten är att många spel är cross-buy så köper man quest-versionen får man PC versionen gratis (Oculus store ej Steam)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Edit: koden gick till Halldin

Köpte Humble VR Bundle men äger redan Budget Cuts. Alltså, bortskänkes en st kod till Budget Cuts på SteamVR till den som är snabbast. Kräver då kabel att köra Oculus Link med, eller någon trådlös variant (Virtual Desktop el. liknande), plus en dator som klarar köra spelet.

Skicka privat meddelande för att få kod.

https://store.steampowered.com/app/400940/Budget_Cuts/

Permalänk
Medlem

Eleven Table Tennis sägs släppas den 27:e (torsdag), finns ingen bättre pingissimulator. Crossbuy med Rift.

Permalänk
Medlem

Firmware 14 rullas ut nu:

Oculus Update

All of these features and enhancements will become available throughout the week of February 24, 2019.

Oculus Link

The Quest microphone has been re-enabled for use with Link.
A dedicated Oculus Link button has been added to the Oculus Quest menu bar to make jumping into Link quicker and easier. Similarly, a button was added to the Dash belt that allows you to quickly exit Link when using it.
Link audio and microphone volume controls have been added to Dash and the Oculus desktop app.
Moving forward, Oculus Link no longer requires that the Quest software and the PC software have matching version numbers. However, the two software versions must be within one version of the other. For example, Link will function when the Quest is on software version 14 and the PC is software version 15 or the PC software is version 14 and the Quest software is version 13. It will not work if Quest is on version 13 and PC is on version 15 or vice versa.
Miscellaneous

Fixed a bug that prevented Oculus Link from working when the resolution had been adjusted with the Oculus Debug Tool.
Fixed a bug that sometimes prevented Oculus Link from launching when the Link cable was disconnected and reconnected after ending a previous Link session.
Additional bug fixes and stability improvements

Permalänk
Medlem

Har haft v 14 ett tag.
Handtrackingen ska man kunna ha igång hela tiden och den aktiverar sig själv så fort man lägger bort kontrollerna.
Fungerade bra för mig tills igår, då flippa det fullständigt ut.
Questen tappade tracking för kontrollerna, tappade guardian och sen loopade det runt så jag inte kunde göra nått.
Fungerade inte att starta om.
Upptäckte då att la jag bort kontrollerna så kunde jag med ett väldigt osyncad handtracking trockla mig i menyerna till att stänga av handtrackingen helt.
Då börja allt fungera normalt igen så en headsup till er andra så ni inte tror headsetet pajjat eller behöver en factory reset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Hej!

Undrar om någon har erfarenhet och kanske kan hjälpa?

Har kört en usb-c -> usb-c lösning till min quest. Graffet är ett 2080ti som jag kört kabeln i, funkat perfekt i 3 månader tills idag. Poff, slutat fungera. Oculus appen känner av att något är kopplat in men erkänner inte kabeln som en usb 3.1 kabel, bara som usb 2? Prövat installera om grafikdrivrutiner och meckat allt som går att mecka, men inget funkar. Vill ju köpa en äkta kabel, men de är slut. Det kan ju inte vara problem med kabeln eftersom det fungerat tidigare? Vad göra? Tack för all hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monosson:

Hej!

Undrar om någon har erfarenhet och kanske kan hjälpa?

Har kört en usb-c -> usb-c lösning till min quest. Graffet är ett 2080ti som jag kört kabeln i, funkat perfekt i 3 månader tills idag. Poff, slutat fungera. Oculus appen känner av att något är kopplat in men erkänner inte kabeln som en usb 3.1 kabel, bara som usb 2? Prövat installera om grafikdrivrutiner och meckat allt som går att mecka, men inget funkar. Vill ju köpa en äkta kabel, men de är slut. Det kan ju inte vara problem med kabeln eftersom det fungerat tidigare? Vad göra? Tack för all hjälp.

Provat vända på kabeln?
Löst att vissa kablar spelar vilken väg dom sitter roll, även fast det är USB-C som går båda vägar.
Har Oculus på datorn uppdaterats men inte Quest?
Se till att "test program/beta program" (minns inte vad det hette) inte är aktiverat i Oculus på datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

USBC-USBC

@Molotov:

Men jisses. Av någon grund har knappen för utvecklarläget ändrats.

Slog på, tadaaa funkar..

Så enkelt var det, tack Molotov det fick mig att tänka andra banor.

Megatack!

mono

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag testade OhShape igår, jag känner mig nöjd med köpet men det verkar vara svårt. Hade problem att klara alla banor ens på medium. Finns inbyggt stöd för custom songs, medföljande antal låtar är i storleksordningen 15-20st. Pulsen höll sig runt 100-110, men började svettas lite och blir man tillräckligt bra för att köra på medium eller mer så går den nog upp en skaplig bit till.

Permalänk
Skrivet av Tyver:

Ljudet är enkelt att fixa.
Öppna ljudinställningar
skriv Headphones där det står oculus virtual audi……
Sen funkar ljudet som det ska och det blir grönt i oculus program.

https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/f0ni0m/oculus_l...

Har precis fått samma råd nu av Oculus support efter många konversationer hit och dit samt efter massor av felsökning, byte av drivrutiner, reparationer av mjukvara samt bifogade loggfiler mm. Har dock inte hunnit testa det ännu i och med att jag är på jobbet. Märkligt att en så "enkel" sak kan få fart på ljudet om det nu fungerar och märkligt också att Oculus själva inte snabbt kan åtgärda detta. Dock kör jag fortfarande på version 13 och där har inte heller Oculus sagt något om att version 14 på datorn lär fungera vad det gäller ljud. Nu återstår bara att testa alternativen med att uppgradera mjukvaran på datorn samt att ändra texten i rutan så får vi se.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Har precis fått samma råd nu av Oculus support efter många konversationer hit och dit samt efter massor av felsökning, byte av drivrutiner, reparationer av mjukvara samt bifogade loggfiler mm. Har dock inte hunnit testa det ännu i och med att jag är på jobbet. Märkligt att en så "enkel" sak kan få fart på ljudet om det nu fungerar och märkligt också att Oculus själva inte snabbt kan åtgärda detta. Dock kör jag fortfarande på version 13 och där har inte heller Oculus sagt något om att version 14 på datorn lär fungera vad det gäller ljud. Nu återstår bara att testa alternativen med att uppgradera mjukvaran på datorn samt att ändra texten i rutan så får vi se.

Jag har för mig att jag hade oculus programmet nerstänkt och ändrade som sagt bara namnet.
Obs: Det måste stå exakt Headphones annars funkar det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Eleven Table Tennis sägs släppas den 27:e (torsdag), finns ingen bättre pingissimulator. Crossbuy med Rift.

Tillgängligt nu, hade det till Rift så kostade gratis för mig.

Permalänk
Avstängd

Nu är officiella Oculus Link-kabeln här.

Fråga: kan man koppla in den i AC-adapter som följer med Questen för att ladda den? Eller går det att ladda den direkt från datorn? Alltså med officiella Oculus Link-kabeln?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Nu är officiella Oculus Link-kabeln här.

Fråga: kan man koppla in den i AC-adapter som följer med Questen för att ladda den? Eller går det att ladda den direkt från datorn? Alltså med officiella Oculus Link-kabeln?

Båda varianter bör funka.

Permalänk
Medlem

Introducing ‘Lies Beneath,’ a New Survival Horror Game Coming to Oculus Quest and the Rift Platform from Drifter Entertainment

https://www.oculus.com/blog/introducing-lies-beneath-a-new-su...

Permalänk
Avstängd

WOW! Testade nyss första spelet i Oculus Link och till min förvåning var det helt okej. Smått suddigt i upplösningen, men så upplever jag allt i Questen så. Än är vi inte där med riktig skarp skärpa.

Jag kan dessvärre inte säga vilket spel det var och nu vet du varför jag inte kan säga det.

Hursomhelst, jag fick meddelande i Oculus Software på datorn att mitt headset hade en ny uppdatering men när jag går in i About i headsetet så står det bara "No Updates Available". Vad är senaste versionen? Ska se vilken jag har.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Crap! Nu verkar det som om min Oculus Link-kabel har börjat glappa? För jag stängde av spelet och även Oculus Link Beta. Sedan starta jag bara om enheten och skulle in i Oculus Link Beta.

Då glappar den mellan att fråga om Allow för filer, och då väljer jag Deny, sedan frågar den Allow om Beta men innan jag ens hinner trycka på den så försvinner den och frågar igen om Allow för filer, och upprepar så.

Vad jag känner av är att min USB C-enhet i mitt moderkort (detta: https://www.asus.com/se/Motherboards/Z170-PRO-GAMING/ denna USB C: USB 3.1 Type-A + Type-C) Är det tillräcklig snabb USB-C för ändamålet med Quest Oculus Link Beta? Vad jag känner av är att den inte riktigt klickar fast som exempelvis micro-USB kablar kan göra i kontakten. Men jag har aldrig använt USB C-kontakten tidigare så.

EDIT: Fick till det. Var bara och starta om datorn. Och ansluta den igen.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Crap! Nu verkar det som om min Oculus Link-kabel har börjat glappa? För jag stängde av spelet och även Oculus Link Beta. Sedan starta jag bara om enheten och skulle in i Oculus Link Beta.

Då glappar den mellan att fråga om Allow för filer, och då väljer jag Deny, sedan frågar den Allow om Beta men innan jag ens hinner trycka på den så försvinner den och frågar igen om Allow för filer, och upprepar så.

Vad jag känner av är att min USB C-enhet i mitt moderkort (detta: https://www.asus.com/se/Motherboards/Z170-PRO-GAMING/ denna USB C: USB 3.1 Type-A + Type-C) Är det tillräcklig snabb USB-C för ändamålet med Quest Oculus Link Beta? Vad jag känner av är att den inte riktigt klickar fast som exempelvis micro-USB kablar kan göra i kontakten. Men jag har aldrig använt USB C-kontakten tidigare så.

EDIT: Fick till det. Var bara och starta om datorn. Och ansluta den igen.

Det finns en hel del buggar än och det kommer även en del nya med uppdateringar så du ska aldrig tro att det bara är hårdvaran det är fel på. Oculus verkar ha svårt att få till mjukvaran så den fungerar optimalt. Finns ett forum på Oculus hemsida som man kan läsa om man har tråkigt. Där får man en hel del matnyttigt.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Om man har Link kabeln inkopplad men väljer att inte aktivera den direkt, tex för att man inte ritat upp sin guardian så upplever jag också att den frågar samma fråga flera ggr.
Jag har dock aldrig tappat kontakt när jag väl anslutit till datorn.
@AplAy hur suddigt hade du när du inte kunde se vilket spel det var?
Jag upplever av nån anledning mer suddigt i Oculus Home (PC) än om jag tex startar SteamVR. Det är stor skillnad iaf mellan Oculus Home (PC) och Quest-home.
Jag vet inte om det är inbillning men om det är så, då undrar jag om Oculus- versioner av spel också är suddigare än SteamVR versionerna?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd

@Molotov: Asså visst kunde jag se spelet och så. Däremot är det ju fortfarande inte tillräckligt högupplöst ännu i VR så att på avstånd kan saker och ting upplevas suddigare än vad de kanske gör på en 4K-film. Jag har testat två spel nu vars namn jag ej kan dela med mig av och båda de ser bra ut på nära avstånd men ger den där smått suddiga effekten på avstånd pga. upplösningen.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |