Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

64GB Quest 4700kr
Vive DAS 1149kr
Vaddering till DAS 250kr
Silikonmask typ 200kr
Linkkabel typ 1000kr

Summa: ca 7300kr

Mitt enskilt sämsta köp är dock Linkkabeln, den kunde jag varit utan och då hamnat på 6300kr. Jag använder Quest i princip uteslutande standalone, har inte kört med kabeln sedan i januari. Hade räckt med en billig 3m USB-kabel för nån hundralapp för mina behov.

449 euro för Oculus Quest 64gb
29 euro för en resebox
15 euro för en kabel
25 euro för en battery pack
6 euro för velcro-straps

Så 525 euro ungefär, plus spel sen förstås...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Har kört Alyx med Questen och gråa USB kabeln Inet sålde för någon månad sen. Funkar fin fint. Ska prova nya VD så småningom, måste lista ut hur man uppdaterar appen på Oculusen.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd

HALF-LIFE ALYX = OMFG! :'O

Helvete! Jag trixa först med SteamVR och sedan ljudet sedan startar jag HL: Alyx och när jag kommer på plats så kommer sanningens ögonblick: hur är kompressionen för bilden och allt? Och den var helt okej, jag blev helt hänförd av bara första scenen och det första jag gör är att plocka upp en sak och kasta ned den från "balkongen" - exakt som man ska kunna göra. Jag är helt hänförd bara av första scenen, nu blev jag bajsnödig oxå av allt! xD

Nu ska jag fixa en sak med jobbet sedan blir det att lira detta spel i flera timmar. Sjukt mäktigt.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Har kört Alyx med Questen och gråa USB kabeln Inet sålde för någon månad sen. Funkar fin fint. Ska prova nya VD så småningom, måste lista ut hur man uppdaterar appen på Oculusen.

Ladda ned https://sidequestvr.com/#/download

Ladda ned https://github.com/guygodin/VirtualDesktop/releases/tag/v1.11... och drag and droppa den in i Sidequest när du har Questen kopplad till datorn.

Klart

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Tack för tipset! Vad kör du för nätverk?

5GHz på en Asus RT-AC66U router, men så spelar jag också i samma rum som routern. Datorn står dock trådbunden från ett annat rum till routern.

Skrivet av lambdan:

Har kört Alyx med Questen och gråa USB kabeln Inet sålde för någon månad sen. Funkar fin fint. Ska prova nya VD så småningom, måste lista ut hur man uppdaterar appen på Oculusen.

Enklast är att bara ladda upp från SideQuest med install APK file från menyn...

Det knepigaste är nog snarare att få SideQuest installerat och lira med Questen, om du inte har använt det tidigare.

Edit: Alternativt kan du göra som Dekkan skrev ovan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Ladda ned https://sidequestvr.com/#/download

Ladda ned https://github.com/guygodin/VirtualDesktop/releases/tag/v1.11... och drag and droppa den in i Sidequest när du har Questen kopplad till datorn.

Klart

Skrivet av Lento:

5GHz på en Asus RT-AC66U router, men så spelar jag också i samma rum som routern. Datorn står dock trådbunden från ett annat rum till routern.

Enklast är att bara ladda upp från SideQuest med install APK file från menyn...

Det knepigaste är nog snarare att få SideQuest installerat och lira med Questen, om du inte har använt det tidigare.

Edit: Alternativt kan du göra som Dekkan skrev ovan...

Måste väl installera Oculus adb drivrutinerna för det (har gjort det förr för att installera VD från första början)? Tycker varje gång jag gjort det så slutar Link fungera.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Måste väl installera Oculus adb drivrutinerna för det (har gjort det förr för att installera VD från första början)? Tycker varje gång jag gjort det så slutar Link fungera.

Gjorde det för första gången igår och jag gjorde enbart det där. Samt installation av VD streamer då.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Sando:

Hej,

grattis till ett lyckat köp! Du kommer nog att ha riktigt kul med din Quest! Jag visade precis upp den för mina svärisar i helgen, och det slutade med att svärfar spelade Beat Saber, Pavlov och Vader Immortal i flera timmar. Svärmor blev istället lite sur när han vägrade komma till middagen, men sånt får man ta

Din dator är i svagaste laget, tyvärr, men vissa enklare spel kan nog fungera. Jag skulle påstå att det ändå är värt att skaffa en kabel, bara för att testa. Till exempel finns det en del spel som ibland är billigare att skaffa till PC. Jag fick t.ex. Superhot, Moss, Gorn och lite annat på Humble Bundle nyligen. På Quest skulle det ha kostat runt 10 gånger mer... i vanliga fall är ju förstås inte skillnaden så stor.

Du behöver inte heller köpa den officiella kabeln. Den är mera hållbar och längre än de flesta tredjepartskablar, men andra funkar också.

Själv använder jag den här, och det funkar fint: https://www.amazon.de/gp/product/B01MZIPYPY/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Tack! Ja jag packade upp den igår och blev verkligen svept. Det som jag upptäckte var att den var väldigt framtung som man iofs visste av alla recensioner och att jag då direkt beställde VR balance eller va de heter med något annat tillbehör från samma tillverkare, dock så kommer det nog dröja rätt länge innan den kommer.

Ja nej enligt specifikationer på den sidan som herren innan länka så stöds inte mitt kort men har läst vidare och de finns flera det fungerar för men visste de kanske inte blir den bästa upplevelsen och klarar av de starkaste spelen.
Sedan så har jag även sett att kabeln jag fick med som laddare ser precis ut som Oculus Link kabeln.
Är min laddningskabel alltså kompatibel med link redan? Den kanske inte är så lång men den är nog minst 2 m iaf har inte öppnat öppnat denna ännu så har inte kunnat se exakt.
Men vet att de står på vissa sidor att laddningskabel som följer med ej är kompatibel, men konstigt isåfall att den ser exakt likadan ut som link kabeln?

Skrivet av BrorSnor:

Det kan funka tror jag, iaf till lite enklare spel som Sando skrev. Jag hade tidigare en bärbar med Core i7 (vet tyvärr inte exakt modell), GTX 1050 Ti, 16GB RAM, som tyvärr dog. Så jag hann inte testa så mycket men jag körde lite Elite Dangerous och det verkade funka hjälpligt i alla fall.
Jag köpte inte officiella kabeln utan en 5-meters (aktiv?) plus en 1,5-meters, från Amazon (tyska). Kan ha varit i denna tråd jag fick tips om dem. De funkar bra rent tekniskt men 5-meters kabeln är ganska rejält styv tyvärr. Inte använt dem så mycket ännu men kört lite mer med Virtual Desktop som jag tycker funkar ganska bra, fast jag märker att det är en del lagg.

Tack för svar. Ja jag har läst lite de finns vissa som har fått det att fungera men såklart inte med den vassaste grafiken eller flytet.
Vad är virtual desktop? Jag tänkte så fort jag starta min quest kom jag ju in i ett virtuellt skrivbord så att säga. Så jag kanske fick det installerat direkt? Hur såg det ut innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ts_dansarn:

Tack! Ja jag packade upp den igår och blev verkligen svept. Det som jag upptäckte var att den var väldigt framtung som man iofs visste av alla recensioner och att jag då direkt beställde VR balance eller va de heter med något annat tillbehör från samma tillverkare, dock så kommer det nog dröja rätt länge innan den kommer.

Ja nej enligt specifikationer på den sidan som herren innan länka så stöds inte mitt kort men har läst vidare och de finns flera det fungerar för men visste de kanske inte blir den bästa upplevelsen och klarar av de starkaste spelen.
Sedan så har jag även sett att kabeln jag fick med som laddare ser precis ut som Oculus Link kabeln.
Är min laddningskabel alltså kompatibel med link redan? Den kanske inte är så lång men den är nog minst 2 m iaf har inte öppnat öppnat denna ännu så har inte kunnat se exakt.
Men vet att de står på vissa sidor att laddningskabel som följer med ej är kompatibel, men konstigt isåfall att den ser exakt likadan ut som link kabeln?

Tack för svar. Ja jag har läst lite de finns vissa som har fått det att fungera men såklart inte med den vassaste grafiken eller flytet.
Vad är virtual desktop? Jag tänkte så fort jag starta min quest kom jag ju in i ett virtuellt skrivbord så att säga. Så jag kanske fick det installerat direkt? Hur såg det ut innan?

Ser kanske likadan ut men insidan skiljer sig den funkar inte för att köra Link.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Avstängd

Har kört ca 4-5 timmar HL: Alyx nu. OMG vilket uppslukande speläventyr och även ett VR-spel som sätter en ny ribba för framtida VR-spel. Jag minns att jag provade Star Wars-spel som ingick till Oculus Quest och det känns som ett "flipped asset game" vid jämförelse med HL: Alyx.

Den enda kritiken jag har mot spelet är att det är nästan omöjligt att skjuta rakt på medelavstånd och längre. Man måste nästan vara framför fienderna för att träffa kulorna vilket är störande i vissa fall.

Inte så att jag har Parkinson-armar när jag spelar, långt ifrån, men tydligen blir det en illa kombination av rekyl i vapnet och den imperfekta avläsningen av ens handposition vilket gör att det blir fladdrigt och kulspridningen blir alldeles för hög på medelavstånd.

För övrigt känns HL: A som ett "mysigt mästerverk" för att vara ett VR-spel. Jag kör ljudet från externt ljudkort och öppna hörlurar för en mer uppslukande ljudupplevelse då ljudet i Quest är under all kritik. Nu måste jag vila övre delen av ryggen som verkade få rejäl statisk träning av allt stående.

En mycket positiv sak är att rörelsen i spelet när man styr med styrspaken är tillräckligt långsamma att man inte får någon åksjuka och då hade jag inte ens övat mig i VR-spel innan jag började lira detta. Så det var skönt att man kunde spela med mer realism än att bara teleportera sig. Teleportera gör jag typ nu endast om jag måste ta skydd från fiender för att kulorna går som fulla fyrverkerier, haha.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ts_dansarn:

Vad är virtual desktop? Jag tänkte så fort jag starta min quest kom jag ju in i ett virtuellt skrivbord så att säga. Så jag kanske fick det installerat direkt? Hur såg det ut innan?

Med Virtual Desktop kan du streama bilden från din PC till Oculus Quest om du inte vill använda en kabel. Det blir lite extra latens/lagg då det går via wifi men jag tycker det funkar förvånansvärt bra. Kräver dock 5GHz nätverk av bra kvalité och det är nog bra om man är nära routern. Jag står precis framför min så det hjälper ju.

https://www.vrdesktop.net/

Det är en extra app som man köper i Oculus Store, men sedan måste man installera den via Sidequest eller mha ADB-kommandon (enklare med Sidequest). Sen på datorn måste man installera Virtual Desktop Streamer appen/programmet. Allt står i länken ovan. Just det, man behöver väl enabla developer mode på sin Quest för att kunna installera via Sidequest/ADB.

Så jag har min speldator kopplad med sladd till routern, sedan skickas då bilden via routern, och sedan trådlöst till mitt Quest sista biten.
Man bör nog ha datorn kopplad med sladd till routern, antar jag.... annars får man ju två wifi kopplingar och det blir väl mer latens gissar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lento:

Alyx fungerar otroligt bra med den senaste betan av Virtual Desktop som släpptes idag (sideloadad), allt lag och buggar med motion estimering är nu i stort sett borta för mig:
https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/fnh2ok/virtual_...

Skrivet av Halldin:

Jag överväger att testa det, men även med den senaste officiella versionen (1.10?) så var latens och kontrolltracking klockrent för mig. Problemet var snarare att mina nätverksförhållanden gav ganska ordentliga komprimeringsartefakter, vilket kanske inte är så man vill uppleva spelet. Men kommer nog testa imorgon i alla fall.

För övrigt lyckades jag en kort stund få det att inte krascha genom att gå in i SteamVR-inställningarna och dra ner per-eye resolution hela vägen ner till 20%. Såg ut som skit, men kraschade inte. What gives?

Jag la in senaste betan, det funkade ganska bra men hyfsat mycket kompression (antagligen pga nätverket) som drar ner intrycket. Dessutom kraschade spelet när jag var nere och fifflade med lösa föremål i tvättstugan i första byggnaden. Hade gärna viljat köra med Link för högre kvalitet och hade gärna sluppit buggarna, får se om man är tvungen att refunda och skaffa det igen när man bytt dator och dom har hunnit patcha det lite eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Gjorde det för första gången igår och jag gjorde enbart det där. Samt installation av VD streamer då.

Huh, provade nu att bara installera SideQuest och dra in APK'n där och vipps så funkade det.
Nya VD är trevligt iaf. Märker ingen skillnad mot kabel, förutom att det är skönt att inte ha kabel.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Huh, provade nu att bara installera SideQuest och dra in APK'n där och vipps så funkade det.
Nya VD är trevligt iaf. Märker ingen skillnad mot kabel, förutom att det är skönt att inte ha kabel.

Hehe Håller med mycket trevligt. Helt klart bra nog för mig. Märkte först nu efter längre session med questen att jag måste modifiera den. Riktigt oskön att ha på sig längre perioder.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Bildkvaliteten är imponerande med Virtual Desktop, men bilden hoppar runt en hel del när jag rör på mig, inte spelbart tyvärr. Liknande effekt som när trackingen är dålig. Fläckfritt wifi, 27ms latency. Synd!

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Bildkvaliteten är imponerande med Virtual Desktop, men bilden hoppar runt en hel del när jag rör på mig, inte spelbart tyvärr. Liknande effekt som när trackingen är dålig. Fläckfritt wifi, 27ms latency. Synd!

Hur länge testade du? Jag upplever också en del hopp i början men av någon konstig anledning stabiliserar det sig efter några minuter. Ungefär som att den självkalibrerar sig efter förutsättningarna på något sätt.

Permalänk
Skrivet av BrorSnor:

Med Virtual Desktop kan du streama bilden från din PC till Oculus Quest om du inte vill använda en kabel. Det blir lite extra latens/lagg då det går via wifi men jag tycker det funkar förvånansvärt bra. Kräver dock 5GHz nätverk av bra kvalité och det är nog bra om man är nära routern. Jag står precis framför min så det hjälper ju.

https://www.vrdesktop.net/

Det är en extra app som man köper i Oculus Store, men sedan måste man installera den via Sidequest eller mha ADB-kommandon (enklare med Sidequest). Sen på datorn måste man installera Virtual Desktop Streamer appen/programmet. Allt står i länken ovan. Just det, man behöver väl enabla developer mode på sin Quest för att kunna installera via Sidequest/ADB.

Så jag har min speldator kopplad med sladd till routern, sedan skickas då bilden via routern, och sedan trådlöst till mitt Quest sista biten.
Man bör nog ha datorn kopplad med sladd till routern, antar jag.... annars får man ju två wifi kopplingar och det blir väl mer latens gissar jag.

Jaha, tack för att du klargjorde det.
Jag har en kickass router hemma och kör kabel till pc men däremot pc:n i sig är ju bara en enkel bärbar som jag har genom jobbet dock med rätt ok specs men förmodligen inte tillräckligt för oculus quest.
Ska givetvis testa detta men är ju rätt säker på att de inte kommer fungera så bra.

Vet i skrivande stund inte vad sidequest är men de ska jag läsa på om :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrorSnor:

Hur länge testade du? Jag upplever också en del hopp i början men av någon konstig anledning stabiliserar det sig efter några minuter. Ungefär som att den självkalibrerar sig efter förutsättningarna på något sätt.

Är du säker på att du inte bara vänjer dig?

EDIT:
Här är en inspelning som visar mitt problem:
https://i.imgur.com/uoe7lIU.mp4
Ser kanske inte så farligt ut, men är mycket tydligare i VR

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Är du säker på att du inte bara vänjer dig?

EDIT:
Här är en inspelning som visar mitt problem:
https://i.imgur.com/uoe7lIU.mp4
Ser kanske inte så farligt ut, men är mycket tydligare i VR

Hehe, ja det kanske är så att jag vänjer mig som sagt och slutar tänka på det.
Eller så är det inte riktigt samma problem, lite svårt att säga från videon.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det var här eller på FZ nån som skrev att man kunde streama med virtual desktop direkt från datorn ist via en router.
Man har ett wifi-kort i datorn och kör den som hotspot som man connecta questen till.
Tänkte om det har nån fördel att köra så och om nån fler provat?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

V15 rullas ut nu, ändringar (låter ballt att dubbeltrycka på själva headsetet för att slå på/av passthrough):

Citat:

All of these features and enhancements will become available throughout the week of March 23, 2020.

Guardian

Guardian setup has been updated with new animated instructional clips to help you create safer playspaces.
Oculus Link

Test your connection
You can now test your connection during Oculus Link setup. During setup, clicking Test Cable will tell you:
Whether or not your connection is compatible
The available bandwidth
The connection type
You can access your Link setup at any time by selecting Quest and Touch from the Devices menu when your headset is hooked up to your PC.
Please note: This feature requires both your Quest headset and your PC software to be on software version 15 to work properly.
Fixes
Fixed an issue that sometimes caused the experience to become stuck in a black screen on launch where audio and tracking is still functional.
Link now detects your headphones and Mic separately. This means that if you run into any issues, you'll see more specific error messaging to help solve it.
Fixed an issue that impacted volume controls when certain connected devices were disabled.
Additional fixes and updates for stability and reliability.
Social

You can now remotely join a Party through party invitation notifications on the Oculus mobile app. Once you put on your headset, you’ll be able to confirm that you wish to join the party and immediately begin socializing in VR.
You’ll now be notified if you are joining a party which includes a user who you’ve blocked or who has blocked you.
If a user you’ve blocked is added to your party, they will automatically be muted for you by default.
Some pop-up dialog messages have been brought slightly closer to the user to improve design consistency.
Chats have received updated icons and labeling to improve consistency and clarity.
System Software

In-VR notifications now have an updated look and are no longer head-locked.
A speech-to-text option has been added to the in-VR keyboard, allowing you to enter text via voice instead of typing. Please note that this feature is only available to a percentage of users at this time.
Experimental Features

Passthrough Shortcut - You can now enter Passthrough to see your real world surroundings at any time. Once you’ve enabled the feature, double tap the side of your headset to enter Passthrough. When you're finished, double tap again to return to VR.
Redesigned Universal Menu - We've redesigned the universal menu to be more efficient and effective when navigating in VR. Highlights include:
Allowing you to access your universal menu without leaving the app you’re using, if the developer of the app has enabled this option
Surfacing your most used apps and experiences first
Putting system apps like Explore, Store, Browser, and TV in one central location
Adding "Quick Actions" to your settings panel for easy access to key system settings like volume and brightness
Multiple Window Support for Oculus Browser - Multitask to get more done and stay connected. Watch a video to crib gameplay tips in one window, check out your friends’ latest Facebook updates in another, and catch up on the day’s news in a third. You can open, close, and rearrange windows from a new control box above the window. Support for multiple windows will first come to Oculus Browser, with support for more 2D apps like Chats and Store coming later.
Additional Bug Fixes

Fixed an intermittent bug that prevented all items from displaying in Storage Manager when more than 40 items were present
Fixed a Chats bug that would sometimes cause the ‘Start Chat’ button to move locations
Additional bug fixes and stability improvements

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte om det var här eller på FZ nån som skrev att man kunde streama med virtual desktop direkt från datorn ist via en router.
Man har ett wifi-kort i datorn och kör den som hotspot som man connecta questen till.
Tänkte om det har nån fördel att köra så och om nån fler provat?

Jag har testat, men mitt nätverkskort (Intel 3168) klarar inte av 5ghz som hotspot, och 2,4ghz blev så pass laggigt att jag refundade VD. Det ska bli en ny router istället, så får jag se sen om det funkar bättre.

Skrivet av Halldin:

V15 rullas ut nu, ändringar (låter ballt att dubbeltrycka på själva headsetet för att slå på/av passthrough):

Tack för infon!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Idag landade vårt nya Quest, jobbar natt så jag tar med den dit för att konfa och testa! 😀
Kanske ska passa på att fråga om det är oculus appen (ios) som gäller questen också?

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Idag landade vårt nya Quest, jobbar natt så jag tar med den dit för att konfa och testa! 😀
Kanske ska passa på att fråga om det är oculus appen (ios) som gäller questen också?

Du behöver Oculus-appen ja, inuti i den kan man växla mellan Go/Rift/Quest store.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Du behöver Oculus-appen ja, inuti i den kan man växla mellan Go/Rift/Quest store.

Tackar

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Har enbart klockat 3 timmar i HL:Alyx nu med min Quest, men detta mestadels för att jag har kört via ALVR. Fungerade någorlunda med egen 5GHz-hotspot från datorn, men dessvärre blev jag så pass åksjuk att jag enbart kunde spela i halvtimmesintervall.
Beställde hem en Andersson USB 3.1 kabel och det gjorde verkligen susen!
Nu måste jag nästan hålla mig för att inte spela. Så sjukt imponerande spel, detaljerna är helt otroliga!

Kan i vilket fall starkt rekommendera att köpa en dedikerad USB-kabel så att alla därute får den bästa möjliga upplevelsen!

Också sjukt intresserad av SDKn som skall släppas snart! Hoppas att man kan knåpa ihop några fina custom maps. Hur tror ni det skulle vara att köra source 2 multiplayer i VR? Det känns ju verkligen som att denna versionen av motorn är skräddarsydd för VR!

Visa signatur

|Razer blade 15 Advanced 2018 |

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5125464 (Gäller även 128gb modellen.)

Edit:
CDON verkar dragit ned priset till samma som det var hos Oculus för någon vecka sedan. Ni som söker.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5125464 (Gäller även 128gb modellen.)

Edit:
CDON verkar dragit ned priset till samma som det var hos Oculus för någon vecka sedan. Ni som söker.

Klickade länken, finns inga och priset är 5599 i call BS ala CDON

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Sebastian från MRTV ger även tummen upp för senaste betan av Virtual Desktop

För bäst resultat bör man som sagt ha en Wi-Fi 5 router (802.11ac) som kör på 5GHz. Ett tips är att kolla Wi-Fi hastigheten längst upp i Virtual Desktop på Questen innan man connectar till datorn, det bör då stå 866.6 Mbit, och glöm inte att se till i inställningarna att den kör på Insane Quality!

Permalänk
Medlem

Kört en halvtimme över Virtual Desktop nu. Det är ju häftigt att det är trådlöst men det är verkligen inte tillräckligt låg latens imo. När man drar till sig föremål och sedan ska fånga dem måste man verkligen tänka på fördröjningen och trycka tidigare för att lyckas greppa i tid.
Imponerande för en inofficiell app, men inte något jag kan rekommendera till folk.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS