SweClockers Meet & Geek i Stockholm den 12 april

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Aka_The_Barf:

Skulle nog vara kul MEN jag ska ut med min nya arbetsgrupp då och jag känner ingen där så jag MÅSTE gå.

Men det kommer fler gånger...

Skickades från m.sweclockers.com

Det gör det! Tråkigt att du inte kunde komma denna gång.

Skrivet av hugozeberg:

Jag anmäler mig också!

Skulle vara trevligt om man kunde inhandla en Swec-kaffekopp eller Swec-tröja på träffen.

Skickades från m.sweclockers.com

You're in!!!

Tyvärr har vi ingenting att ta med den här gången. Längre fram kanske vi kan ta med merch och sälja på såna här träffar, men vågar inte lova någonting.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna gått men ni har ju lagt det samtidigt som semifinal hemmamatch mellan Djurgården och Färjestad. Orutinerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Typiskt när man precis lämnat fjollträsk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skriv upp mig, det vore riktigt trevligt att träffa andra Sweclockare

Typo
Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@Jacob Räkna med mig - jag kommer!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Jag anmäler mig också!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Squallie:

Jag hade gärna gått men ni har ju lagt det samtidigt som semifinal hemmamatch mellan Djurgården och Färjestad. Orutinerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Bryr mig inte det minsta om sport! Come fite me IRL!

Skrivet av FireFox:

Skriv upp mig, det vore riktigt att träffa andra Sweclockare

Skrivet av Xyborg:

@Jacob Räkna med mig - jag kommer!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av holter:

Jag anmäler mig också!

Kul! Välkomna allesammans.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Datavetare
Skrivet av anon2110:

Men då ses vi där då?

Skrivet av SunQ:

Tänker att det blir lättast att ses på restaurangen. Är osäker på hur möten man har på eftermiddagen slutar så kan bli allt mellan 17 eller 18 som mötet avslutas.

Så kan inte spika någon tid. Men vi ses på plats!

Om det finns folk där kan jag också kika in tidigare. Kommer ändå passa på att säga hej till lite gamla kollegor som jobbar i faggorna. Arbetsmässigt får man får ta igen igen den eftermiddagen vid annat tillfälle

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@robbonn I'll take your word for it! Välkommen.

känner mig lite frånvarande i listan

Permalänk
Medlem

Jag anmäler mig!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av robbonn:

känner mig lite frånvarande i listan

Ber om ursäkt, nu är du med.

Skrivet av Umbrellas:

Jag anmäler mig!

Välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Skriv upp mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Medlem

Jag hakar gärna på!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Jonasee:

Skriv upp mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av mrpijey:

Jag hakar gärna på!

Vi ses på fredag!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Epic! Kanske, återkommer..

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av mame:

Epic! Kanske, återkommer..

Håller tummarna!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

jäklars vad trevligt ni kommer ha, (lite avis), men låtsas som ingenting.., hoppas att det kommer bli av någon gång närmare Örebro, inte så farligt långt att köra härifrån o dit, men hem blir segt, och man vill ju gärna, skåla med er i annat än bara läskeblask o vatten.

ha det så gött nu...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu har jag plöjt igenom tidigare trådar kopplade Meet & Geek, det var ganska många hundra inlägg. @dannesthlm @Laccy @SE_Larsson @jock3 ville gärna ha en träff i Stockholm, är det nån av er som har möjlighet nu på fredag? @anon14781 och @Wastafari ville ha en i Uppsala, men tänker mig att ett stenkast från T-Centralen i Stockholm är tillräckligt nära för att ni kan komma förbi?

Har fortfarande dåligt samvete att jag somnade ifrån @Dreijer efter att ha erbjudit dig en sovplats (klockan var ändå typ 4 på morgonen...) och du fick vandra runt vilsen i Gävle i väntan på att garaget öppnade. Låt mig bjuda dig på en öl eller något annat om du tar bilen igen!

Söndag. Kan inte stava.
Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Blacksheep:

jäklars vad trevligt ni kommer ha, (lite avis), men låtsas som ingenting.., hoppas att det kommer bli av någon gång närmare Örebro, inte så farligt långt att köra härifrån o dit, men hem blir segt, och man vill ju gärna, skåla med er i annat än bara läskeblask o vatten.

ha det så gött nu...

Örebro alltså. Om allt går som planerat blir det en träff där inom en inte allt för avlägsen framtid.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Kött och öl, varför inte Ses på fredag.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av zeleni:

Kött och öl, varför inte Ses på fredag.

Det gör vi!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Blacksheep:

Det är ju nära stationen och tågen går sent även till Örebro.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Kan nog tänka mig att vara med och käka, lovar dock ingen helkväll.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nu har jag plöjt igenom tidigare trådar kopplade Meet & Geek, det var ganska många hundra inlägg. @dannesthlm @Laccy @SE_Larsson @jock3 ville gärna ha en träff i Stockholm, är det nån av er som har möjlighet nu på fredag? @RiviMaggot och @Wastafari ville ha en i Uppsala, men tänker mig att ett stenkast från T-Centralen i Stockholm är tillräckligt nära för att ni kan komma förbi?

Har fortfarande dåligt samvete att jag somnade ifrån @Dreijer efter att ha erbjudit dig en sovplats (klockan var ändå typ 4 på morgonen...) och du fick vandra runt vilsen i Gävle i väntan på att garaget öppnade. Låt mig bjuda dig på en öl eller något annat om du tar bilen igen!

Haha, det är ingen som helst fara. Var ju egentligen mitt fel! En öl låter inte helt fel. Västerås vore kul! Fast iofs Uppsala och Stockholm är inga problem heller. Nästa gång sover jag kvar och du står där med ett saftigt helrör!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Jag hakar gärna på

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skäggig legend

Jag anmäler mig! Måste ju få skaka tass med: baparabaaah

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@Jacob: Jag anmäler mig.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Bildexpert

@Jacob Jag anmäler mig! Ska bli kul att träffa en del av er, jag som är sååå aktiv här...

Permalänk

God Morgon!
Jag anmäler mig också om det finns plats kvar!

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dreijer:

Haha, det är ingen som helst fara. Var ju egentligen mitt fel! En öl låter inte helt fel. Västerås vore kul! Fast iofs Uppsala och Stockholm är inga problem heller. Nästa gång sover jag kvar och du står där med ett saftigt helrör!

Betyder det att du kommer nu på fredag?

Skrivet av nidas:

Kan nog tänka mig att vara med och käka, lovar dock ingen helkväll.

Det är lugnt, förväntas inte heller att man ska vara kvar till slutet! Tiden är satt efter när restaurangen stänger och att jag kommer finnas kvar så länge det finns folk som vill hänga. Välkommen!

Skrivet av XHI:

Jag anmäler mig! Måste ju få skaka tass med: baparabaaah

Skickades från m.sweclockers.com

Ba-bara-baaaaa!

Skrivet av PierreB:

Jag hakar gärna på

Skrivet av OldComputer:

@Jacob: Jag anmäler mig.

Skrivet av Nissling:

@Jacob Jag anmäler mig! Ska bli kul att träffa en del av er, jag som är sååå aktiv här...

Skrivet av Container:

God Morgon!
Jag anmäler mig också om det finns plats kvar!

Välkomna!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner