SweClockers Meet & Geek i Stockholm den 12 april

Permalänk
Medlem

Jag anmäler mig!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu blev jag triggad pga ölsnobb. Jag kommer efter jag jubbat på SM. Oklart när dock.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Avstängd
Skrivet av My2nd:

Somliga bryr sig mer om sällskapet än om ölen och det är knappast meriterande att dricka bokstavskombinations-öl. Känner du att det blir för jobbigt för din integritet att dricka blasköl och sällskapa kan du alltid ta några flaskor från det lilla sortimentet på Systembolaget och sätt dig framför TV:n där hemma och klappa katterna. Förövrigt tycker jag det är dålig stil att kritisera planeringen av ett evenemang på det sätt du gjort, skriv ett PM nästa gång och rekommendera restauranger du tror kan vara lämpliga, du hade två veckor på dig.

@Jacob: Finns det något ställe i stan som har öppet längre än 01:00 om situationen och stämningen är på topp och intresset för fortsättning finns?

Du är ganska duktig på att lägga fanatasiord på folk, samt dina antagande är ganska oprecisa (jag hatar katter). Sen när har jag sagt att det är meriterande att dricka "god" öl. När det gäller "boksktavskombinationen", så finns det ganska många öl-stilar; PA, IPA, DIPA, APA, SMaSH. Att du kallar dessa för "bokstavskombinationsöl" ger en indikation på att du inte har en susning om öl. Men min antagande kanske är lika dåliga som dina.

Men håll dig du till sällskapet och drick ditt jävla blasköl.

Missförstå mig inte nu, jag tycker det är kul och trevligt att Sweclockers anordnar sådant här, riktigt trevligt initiativ!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Jag hänger gärna på!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@my2nd @eXpander_ De som vill umgås med SweClockers gemenskap som denna träff är till för gör det. Ölkonnässör (som jag!) kan välja att komma oavsett utbud för det goda sällskapet eller välja att finsmaka på annat håll. Själv väljer jag tillsammans med många andra här jävla blasköl och umgänge med världens bästa community. Nu släpper vi den här diskussionen – i alla fall i den här tråden – och de som vill är varmt välkomna att ha jävligt trevligt på fredag.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av walkir:

Jag anmäler mig!

Skrivet av Icecrystal:

Jag hänger gärna på!

Välkomna!

Skrivet av CCWarlock:

Nu blev jag triggad pga ölsnobb. Jag kommer efter jag jubbat på SM. Oklart när dock.

Ytterligare en 2001:a, nu blir @Mental och kanske främst @nidas glada! Välkommen! Har du något ungefärligt hum om när du kommer?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag anmäler mig som nr 60!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Q'aman Woho! Varmt välkommen!

Noterar även registrering år 2001, vad säger @CCWarlock, @Mental och återigen inte minst @nidas om det?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Jag tar och kniper en plats oavsett om ni vill eller inte. Här ska snackas data och drickas Carlsbergs!

Permalänk
Medlem

Går det att klämma in en till? Jag kommer gärna

Permalänk
Medlem

@Jacob Hur länge brukar folk sitta kvar? Fick reda på nu att jag måste vänta på en leverans mellan 18:00 och 22:00 Har jag otur är jag den sista dom kör ut till.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@Q'aman Woho! Varmt välkommen!

Noterar även registrering år 2001, vad säger @CCWarlock, @Mental och återigen inte minst @nidas om det?

Jag och @nidas sitter redan och dricker öl, han hotade med näven om jag inte anmälde mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av jreklund:

Jag tar och kniper en plats oavsett om ni vill eller inte. Här ska snackas data och drickas Carlsbergs!

Gött!

Skrivet av crew seven:

@Jacob Hur länge brukar folk sitta kvar? Fick reda på nu att jag måste vänta på en leverans mellan 18:00 och 22:00 Har jag otur är jag den sista dom kör ut till.

När jag (Läs @Jacob) höll i träffen i Växjö så slutade det vid 02.00 och det på grund av att det inte fanns några ställen öppna. Så du behöver inte oroa dig

@eXpander_: Hjälp till att planera nästa träff så kan du ju styra upp det och hålla ölprovning eller något Detta låter spydigt, men jag menar det. Jag kommer antagligen dricka alldeles för mycket jäklar blaskplaskpöl-öl än jag borde, no need to worry, men tack!

Permalänk
Medlem

@jacob Jag anmäler mig, det var förbaskat trevligt i Gävle!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av crew seven:

@Jacob Hur länge brukar folk sitta kvar? Fick reda på nu att jag måste vänta på en leverans mellan 18:00 och 22:00 Har jag otur är jag den sista dom kör ut till.

Det brukar vara en hyfsat stor skara som hänger sig kvar till stängning! Hoppas du får paketet tidigt då så du inte blir allt för sen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Visst var det möjligen så att vissa skulle vara där lite tidigare? Funderar om man ska ta sig dit innan utsatt tid!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Vad är detta? Det är som om alla struntat i att anmäla sig tidigare och bestämde sig för att göra en koordinerad anmäl så här två dagar innan träffen blir av. Vi är uppe i över 60 deltagare till SweClockers största Meet & Geek hittills!!!

Lyckades skaka loss platser för fem till, sen måste jag tyvärr sätta stopp. Det är nu också därför extra viktigt att alla som får förhinder eller dylikt säger till så jag kan plocka bort er från listan, annars tar du en stol från någon annan som kunde kommit. Ska bli riktigt roligt det här, väl över 50 medlemmar från vår gemenskap och bred uppslutning från kontoret. Vi ses på fredag allesammans!

@JonasT @Kenneth @Epic @Laxpudding @loevet @Zoyadog @Edin @Klorixx @jreklund @Gustav Höglund @Apanx @Mental @Yoshman @Überklass @Tempel @salakalle @anon2110 @bl0m1 @robbonn @hundburgaren @SunQ @iknight @Crowwops @varget @Ragin Pig @seraj5 @Gixx @squix @CynXen @trickeh2k @PlogarN97 @Mightybjorn @moreempty @Jackbob @Dakkie @4ndroidG @tattis @Zatara @elhund @Majky @hugozeberg @FireFox @Xyborg @holter @Jonasee @mrpijey @nidas @XHI @PierreB @OldComputer @Nissling @Container @Jiiniasu @crew seven @My2nd @jock3 @eddan89 @walkir @Icecrystal @CCWarlock @Q'aman

Skrivet av oanoan:

Går det att klämma in en till? Jag kommer gärna

Jajamen, men det var på håret! Välkommen.

Skrivet av PeanutPowerz:

@jacob Jag anmäler mig, det var förbaskat trevligt i Gävle!

Kul med större representation från Gävle! Vi har även sällskap av @Xyborg på fredag.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att man blir jävligt taggad . Lite synd att jag får dra runt 22;00, eftersom jag jobbar på lördag haha... [Om nån vill ta mitt plats EFTER 22;00 är ni välkomna].

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av PeanutPowerz:

@jacob Jag anmäler mig, det var förbaskat trevligt i Gävle!

Vilken tur! Annars hade jag varit fast med @jacob som ända Gävlebo!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacob:

Välkomna!
Ytterligare en 2001:a, nu blir @Mental och kanske främst @nidas glada! Välkommen! Har du något ungefärligt hum om när du kommer?

22 någon gång känns rimligt. Så jag är på den där efterfesten.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Synd, finns denna annars som kan bokas för många personer: http://www.ardbegembassy.se. En restaurang med bred spektrum som borde locka till sig fler personer, bra mat, alkoholfria drycker, öl, whiskey...

Westmalle hoppas jag serveras där. ogillar också Stor Stark, dricker gärna olika trappister om det så finns

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr avboka :/ Blir övertid på jobb och sedan kommer jag vara en zombie och inte vara ett bra sällskap.... får bli nästa gång ni är i 08-området!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av mrpijey:

Måste tyvärr avboka :/ Blir övertid på jobb och sedan kommer jag vara en zombie och inte vara ett bra sällskap.... får bli nästa gång ni är i 08-området!

Trist! Tack för att du lämnade återbud, så hoppas jag du har tid nästa gång vi kör i Stockholm eller närområdet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@jacob Äh vafan, skriv upp mig. Har ändå inget bättre för mig.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Hedersmedlem

Kom igen, sista platsen nu. Träffa sköna människor och dricka god öl!

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Noxxer:

@jacob Äh vafan, skriv upp mig. Har ändå inget bättre för mig.

Välkommen!!!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Sjusovarn

Snart är det dags!

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Snart är det dags!

Jaaaaaaaaa!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Snart så! Har redan druckit en morgonöl i spanien ses ikväll!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av My2nd:

Snart är det dags!

Borde inte du gå och lägga dig så du inte försover dig?

Skickades från m.sweclockers.com