Andra kalas-klipp från Wish

Permalänk
Medlem

Hur har det gått för alla? Några fler som fått sina varor skickade?

Permalänk
Medlem

@trozen: Mitt är skickat. Några saker är i Sverige, andra i Kina.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Mitt skickades igår. Jag tog inget grafikkort, blandade inte in Klarna och "nöjde mig" med 50% rabatt.

Permalänk
Medlem

Fick idag mail om att "Your order has been refunded" med tillägget "The merchant was unable to fulfill this order due to an issue with your account. The full amount of the order has been refunded to your original payment method. Please tap the Contact Support button below so we can help resolve your account issue as quickly as possible." på alla varor. För några dagar sen var dock 4 av 5 varor markerade som skickade. Blir väldigt intressant att se om något dyker upp!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Administrativ avgift

Ingen laptop eller grafikkort men i värsta fall får jag bara en OP5 , dock ska min kompis ha den xD

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift

@Choffe: Oneplus5 dyker upp imorgon , dammsugaren dyker upp på fredag eventuellt

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Nu får man bara tacka och ta emot. Jag la en beställning på ett par lite dyrare produkter, dock inget grafikkort. Använde koden i vanlig ordning (50% + 5%).
Att tillägga är att jag handlat många gånger tidigare på wish med klarna, wish appen kände igen min enhet även på nytt konto. Provade ny enhet vilket verkade fungera.

allt frid och fröjd, efter 2 dagar stod det "levererat" efter 5 dagar fick jag samma mail som alla andra - refund och avbruten order.

Idag dök det upp i brevlådan ändå trots avbruten order och refund. Hoppen finns fortfarande boys, gratis prylar åt folket!

Edit: Gick med någon form av express frakt eftersom det bara tog och par dagar och jag betalade ingen moms eller tull. Sen kan man ju undra vad tullverket ska basera avgifterna på när jag inte betala något.

Permalänk
Medlem

Kanske inte är ett klipp men jag högg då en! Denna smartwatch kostar 490 på wish:
http://www.wish.com/c/59c4868c9aefe6648d47e337

Om det är en modell av KW98 så brukar de gå för ca 1000 spänn, exakt samma modell kostar nämligen det på ali.
https://m.aliexpress.com/s/item/32828944494.html?spm=a2g0n.se...

Jag beställde en för några dagar sen, får se när den dyker upp

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Kanske inte är ett klipp men jag högg då en! Denna smartwatch kostar 490 på wish:
http://www.wish.com/c/59c4868c9aefe6648d47e337

Om det är en modell av KW98 så brukar de gå för ca 1000 spänn, exakt samma modell kostar nämligen det på ali.
https://m.aliexpress.com/s/item/32828944494.html?spm=a2g0n.se...

Jag beställde en för några dagar sen, får se när den dyker upp

Det är några missar i beskrivningen, så jag gissar på att det inte är den "riktiga" klockan. Märket är "Interpad" vilket jag aldrig hört tidigare, plus att det står "Band Detachable: Yes" vilken inte ska stämma på denna modellen egentligen.

Men hör gärna av dig igen när du fått den, hade varit grymt kul om det är äkta varan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Det är några missar i beskrivningen, så jag gissar på att det inte är den "riktiga" klockan. Märket är "Interpad" vilket jag aldrig hört tidigare, plus att det står "Band Detachable: Yes" vilken inte ska stämma på denna modellen egentligen.

Men hör gärna av dig igen när du fått den, hade varit grymt kul om det är äkta varan!

Well spotted av dig där måste jag säga med bandet, nu blir jag lite orolig att det är nå skit jag kommer få hem Orkade aldrig kolla så noga för jag var så otroligt sugen på en smartwatch Men kommer bli spännande, återkommer med update!

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk

jag fick min SSD igår eller i förrgår.
hela årdern blev makulerad och hela beloppet återbetalat till mitt kreditkort.

bara synd att jag inte köpte mer random billiga saker som hade blivit gratis

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustforce:

Beställde själv efter ett "mekaniskt tangentbord" få se om kvalitén duger, lär nog vara bättre än mitt nurvarande 6gv2 som är halvtrasigt.

https://www.wish.com/c/596ca4a6ee4336713549b432

Keycapsförslag? Köpte ett Vitt 104 key med blåa brytare.

Har du fått hem tangentbordet? hur verkar det?

Visa signatur

Stationär: NZXT S340, i5 4690K klockad till 4GHZ, MSI Z97M, MSI GTX970 4gb, Corsair Vengeance pro 16gb 2400mhz, Samsung 850 evo 120gb + 840 evo 120gb + 1tb toshiba 7200rpm, Corsair CX750M.
Benq XL2420T 120hz, Ducky G2pro TKL custom, Razer Deathadder 2013, Razer Goliathus Control (största),Sony MDR-XB500 och nån random mic.

Permalänk
Skrivet av fezze:

Har du fått hem tangentbordet? hur verkar det?

Fick det på posten igår, har inte hunnit öppna det än, men kan göra en video-review om det önskas & lägga upp på tuben!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

@Dustforce: Det hade varit kul! jag har beställt 87keys black modellen förra veckan ungefär. Såg på wish att det verkar som att det landat i sverige iallafall!

Visa signatur

Stationär: NZXT S340, i5 4690K klockad till 4GHZ, MSI Z97M, MSI GTX970 4gb, Corsair Vengeance pro 16gb 2400mhz, Samsung 850 evo 120gb + 840 evo 120gb + 1tb toshiba 7200rpm, Corsair CX750M.
Benq XL2420T 120hz, Ducky G2pro TKL custom, Razer Deathadder 2013, Razer Goliathus Control (största),Sony MDR-XB500 och nån random mic.

Permalänk
Skrivet av fezze:

@Dustforce: Det hade varit kul! jag har beställt 87keys black modellen förra veckan ungefär. Såg på wish att det verkar som att det landat i sverige iallafall!

Min första review någonsin, men ändå...:
https://www.youtube.com/watch?v=YVETYMfwyTM

Skakigt som fan, men, hoppas du får en bra helhetsbild iallafall. Lyckades också till slut klura ut CUSTOM-läget, står i description hur du gör.
Allt gott!

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustforce:

Min första review någonsin, men ändå...:
https://www.youtube.com/watch?v=YVETYMfwyTM

Skakigt som fan, men, hoppas du får en bra helhetsbild iallafall. Lyckades också till slut klura ut CUSTOM-läget, står i description hur du gör.
Allt gott!

Snyggt! Men det känns som att videon avbröt mitt i en mening? Fick heller inte se bilderna på kartong m.m som du pratade om i videon. Videon är 9.05min lång. Är den längre egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: NZXT S340, i5 4690K klockad till 4GHZ, MSI Z97M, MSI GTX970 4gb, Corsair Vengeance pro 16gb 2400mhz, Samsung 850 evo 120gb + 840 evo 120gb + 1tb toshiba 7200rpm, Corsair CX750M.
Benq XL2420T 120hz, Ducky G2pro TKL custom, Razer Deathadder 2013, Razer Goliathus Control (största),Sony MDR-XB500 och nån random mic.

Permalänk

@fezze: Japp.. den var längre, orkade inte fixa till det så fick bli sådär.
Kan lösa det med en edit sen! bilder har du i beskrivningen nedan.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk

Jag beställde för första gången från Wish och jag betalade ca 150 kronor för varorna. Ingår moms i den summan?

Permalänk
Avstängd

Köpte BH519 anc bluetooth headphone för 200kr, för det priset var det värt att riskera. Använt dom i 3 dagar och det som förvånar positivt är att ljudet är bra, bekväma, känns inte bräckliga, anc'n är godkänd dämpar givetvis inte lika effektivt som Bose men mycket av oljudet dämpas kraftigt. Detta var ett trevligt köp och rekommenderas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tja, har redan räknat allting som kört på min Grafikkortsorder (Gtx 1080Ti) ,Fick kontot låst några timmar efter att ordern var "bekräftad" och pengarna återbetalda pga "mitt konto" blablabla. Nu till det konstiga, har ett paket från Kina tillagt automatiskt på mitt telefonnummer i Postnord-appen. Jag beställer lite saker från Kina ibland så är inte omöjligt att det kan vara något annat men det konstiga är att jag inte har kunnat hitta en order jag lagt med det sändningsnumret.. Vad tror ni , finns det någon chans att dem skickade iväg det innan kontot blev blockat ?

La ordern den 20e, skickades 31a

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Har det här tåget gått nu?
Funkar det att beställa lite billigare grejer och får 50% rabatt på hela köpet?
max 20 USD rabatt såg jag nån som nämde, är det på en hel order eller på en vara?
tänkte beställa sånt "500 games SNES" nå powerbank, laddare, och liknande

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Tja, har redan räknat allting som kört på min Grafikkortsorder (Gtx 1080Ti) ,Fick kontot låst några timmar efter att ordern var "bekräftad" och pengarna återbetalda pga "mitt konto" blablabla. Nu till det konstiga, har ett paket från Kina tillagt automatiskt på mitt telefonnummer i Postnord-appen. Jag beställer lite saker från Kina ibland så är inte omöjligt att det kan vara något annat men det konstiga är att jag inte har kunnat hitta en order jag lagt med det sändningsnumret.. Vad tror ni , finns det någon chans att dem skickade iväg det innan kontot blev blockat ?

La ordern den 20e, skickades 31a

Hab det ändas till shipping så raderades bara ordern, det som skickats har skickats. Jag fick en jäkla massa saker igår utan att behöva betala

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Min bror köpte en batong, han fick hem ett papper från tullverket, misstänkt smuggling haha, kan säga att han inte får tillbaka den.

För en batong? Den går under knivlagen dvs du ska få ha den hemma men inte på offentliga platser. Det räknas absolut inte som smuggling så tror nog din bror drar en rövare för dig.
Om ni är minderåriga så bör eran vårdnadshavare ha underrättats om det skulle vara någon undre åldersgräns på en batong.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

För en batong? Den går under knivlagen dvs du ska få ha den hemma men inte på offentliga platser. Det räknas absolut inte som smuggling så tror nog din bror drar en rövare för dig.
Om ni är minderåriga så bör eran vårdnadshavare ha underrättats om det skulle vara någon undre åldersgräns på en batong.

han är 21 jag är 25, Det stod tydligt batong i brevet. Jag tycker med det låter skitskumt, hur kan en batong vara smuggling, om det nu är som att köpa kniv så borde det vara lagligt ju.
Han har inte hört av Tullen något mer. Stod bara att det skulle förverkas.

Permalänk
Skrivet av pokerproffset:

han är 21 jag är 25, Det stod tydligt batong i brevet. Jag tycker med det låter skitskumt, hur kan en batong vara smuggling, om det nu är som att köpa kniv så borde det vara lagligt ju.
Han har inte hört av Tullen något mer. Stod bara att det skulle förverkas.

Det är ingen "rövare" som personen ovan nämner. Personen har ingen koll på rådande importlagar.

Det är inte förbjudet att köpa batong i sverige, nej.

Det är där emot förbjudet att importera en utan att ha tillstånd för det.

Permalänk
Medlem

Ni tror inte att ni kommer behöva betala för dessa produkter då som ni har mottagit och som ska ha blivit refunded?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Det är ingen "rövare" som personen ovan nämner. Personen har ingen koll på rådande importlagar.

Det är inte förbjudet att köpa batong i sverige, nej.

Det är där emot förbjudet att importera en utan att ha tillstånd för det.

Då förklarar det saken.

Permalänk
Medlem

Fick hem en del av min beställning igår, Mi Band 2. Ordern i sig är cancellerad sen länge. Fick även en avi om ett annat paket, vet inte om det är något mer från samma beställning eller något annat. Är ju lite spännande att se vad som trillar in, och om de kommer vilja ha betalning för allt, delar eller inget av ordern.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Fick hem min beställning på en hårddisk idag gick mycket snabbare än förväntat också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ni som fått hem grejer. Hamnade er beställning som "skickad" eller fastnade den som behandlas och sedan avbröts den? Samt vad tog ni för betalsätt?

Skickades från m.sweclockers.com