Virtual Warfighter till Vive - överraskande realistisk FPS i VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fonus:

Singelplayer campaign/banor, bottar, skjutbana ... saker som kan underhålla folk innan servrarna kvittrar av liv?

Skjutbanan och en COOP/singleplayer campaign är på roadmappen. Singleplayer/coop lär dröja (kanske aldrig blir av) men skjutbanan är på G

Vi håller just nu på med en kampanj för att få upp spelarbasen, vi håller på att konktakta Valve/Steam för en Free weekend bla. Multiplayer i VR är ingen dans på rosor, men vi är säkra på vi kommer lyckas!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vi kör 50% rea nu grabbar

http://store.steampowered.com/app/517020

Börjar även bli lite aktivitet i vår discord, så man kan faktiskt lira lite också

discordapp.com/invite/ztu5d9K

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Vi kör 50% rea nu grabbar

http://store.steampowered.com/app/517020

Börjar även bli lite aktivitet i vår discord, så man kan faktiskt lira lite också

discordapp.com/invite/ztu5d9K

Köpte det. Får se när man har tid att köra alla nya spel man köpt på sig nu bara

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Kul! Joina discorden så kan du joina vårt trevliga community

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Kul! Joina discorden så kan du joina vårt trevliga community

Skickades från m.sweclockers.com

Blir nog lite spelande till helgen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Vi kör 50% rea nu grabbar

http://store.steampowered.com/app/517020

Börjar även bli lite aktivitet i vår discord, så man kan faktiskt lira lite också

discordapp.com/invite/ztu5d9K

Köpt, hoppas kunna köra lite till helgen.

Permalänk
Avstängd

Grymt! innan vi når upp till Onwards spelarbas så kan det vara bra att titta in i vår discord och arrangera något.

discordapp.com/invite/ztu5d9K

Vi kan ju sammanstråla via detta forum och discord och hitta en tid!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Börjat så smått titta på first person hands, få till ett snygggt avtryckarfinger blir en utmaning

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vi tänkte spela in en teaser film för nya conquest gamemoden ikväll, om någon är sugen på att ställa upp så hojta gärna. Det är gameplay trailer så inget manus utan bara ren gameplay

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pillade lite i helgen för att få koll på vapenmekanik och förflyttning.

Status/feedback:

- Att det räcker med lätt touch för förflyttning är antagligen rätt men ger ofrivillig förflyttning i nuläget. Undrar om någon slags steg-förflyttning hade funkat (1-2 steg per klick el. dyl.).

- Svårt att plocka upp saker från marken, inget nytt i vr-världen men om man konstant tappar saker så..

- Underbart med kollision på vapen.

- Bra ljus, lite livlöst dock (antar att det är svårt i Unity :-/).

- Mer ljud som klassiska equipment ljud och rikoschett ljud (sitter och matar i en metall kontainer..)

- Hur i h****e får jag nytt mag??

- Något bra sätt att lägga över något i andra handen?

- Hoppas på en trevligare lobby än en båt-flycktning-hideout

- Hud som visar vad man har på sig?

Permalänk
Avstängd

Tack för feedback!

Skrivet av Fonus:

Pillade lite i helgen för att få koll på vapenmekanik och förflyttning.

Status/feedback:

- Att det räcker med lätt touch för förflyttning är antagligen rätt men ger ofrivillig förflyttning i nuläget. Undrar om någon slags steg-förflyttning hade funkat (1-2 steg per klick el. dyl.).

Hänger inte riktigt med, du vill ha en mer digital än analog "joystick" där man hastigheten är mer i steg än steglös? Svårt förklara.

Skrivet av Fonus:

- Svårt att plocka upp saker från marken, inget nytt i vr-världen men om man konstant tappar saker så..

Idag är vi välldigt oförlåtande om man har en dålig floor tracking. Lite balansgång mellan realism och användarvänlighet här, vi kanske får utöka vad som räknas som pickup zone lite.

Skrivet av Fonus:

- Underbart med kollision på vapen.

Kul du gillar det! Den fysiska biten i spelet är lite av vår stolthet ochvad som skiljer oss från de andra. Det ger även en fördel för mindre vapen som kompkta SMGs osv

Skrivet av Fonus:

- Bra ljus, lite livlöst dock (antar att det är svårt i Unity :-/).

Unity 5 är en kraftfull motor och har samma förutsättningar som alla andra när det gäller ljus, dock i VR är det svårt med realtidsljus pga prestanda, man får köra mycket bakat ljus och då tappar man man tex specular-effekten. Vi ska gå upp till 5.6 av Unity nu och då kan man köra mixed mode som det heter och det kan ge lite mer omph i ljuset, dock kostar det lite mer i prestanda. Sedan får man inte sticka under stol med att ljussättning tar tid och vi är ju Indies så det kommer aldrig bli lika snyggt som BF1 (Även om vi med stolthet kan säga att vi nog ligger etta bland de stora VR shooteserna när det gäller ljus och skuggor). Men här kan du se vad som är möjligt med Unity 5

Skrivet av Fonus:

- Mer ljud som klassiska equipment ljud och rikoschett ljud (sitter och matar i en metall kontainer..)

Yes, det är på roadmappen, även ljud när hylsor faller osv.

Skrivet av Fonus:

- Hur i h****e får jag nytt mag??

Det låter som du inte har spawnat utan är i loadouten enbart? Där kan du inte få nytt magg, du måste spawna in i världen, då får du 1 magg i vapnet och 3 magg i "bältet". S&D tillåter inte spawn om du är självm på servern, så välj typ DM eller TDM

Skrivet av Fonus:

- Något bra sätt att lägga över något i andra handen?

Håller du tex ett vapen i handen så hovrar du med andra "handen" över gripzonen på vapnet och trycker trigger, du överför nu vapnet till andra handen. Gäller alla items. Alla vapen så är det greppet på vapnet som räknas som gripzone. Ammo osv så är det hela itemet som räknas

Skrivet av Fonus:

- Hoppas på en trevligare lobby än en båt-flycktning-hideout

Hehe, jo, det där fick jag från någon film där huvudpersonen hade en container full med vapen. Minns inte vilken film Men ska nog fixa något bättre ja

Skrivet av Fonus:

- Hud som visar vad man har på sig?

Vi är ju lite mot en HUD då vi vill vara så realistiska det går. Du kan ju titta ner på kroppen och se vad du har

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Tack för feedback!

Hänger inte riktigt med, du vill ha en mer digital än analog "joystick" där man hastigheten är mer i steg än steglös? Svårt förklara.

Typ: Move Xm OnRelease, dvs. klicka konstant för förflyttning för att simulera steg. Ingen aning om det är bättre men kan tänka mig att det kan minska känslan att man står på en hoverplatta.

Skrivet av CyberVillain:

Idag är vi välldigt oförlåtande om man har en dålig floor tracking. Lite balansgång mellan realism och användarvänlighet här, vi kanske får utöka vad som räknas som pickup zone lite.

Hover over variant i form av hot-spot boll när man är nära med kontrollen, alt. ge mig en invalido griptång.

Skrivet av CyberVillain:

Kul du gillar det! Den fysiska biten i spelet är lite av vår stolthet ochvad som skiljer oss från de andra. Det ger även en fördel för mindre vapen som kompkta SMGs osv

Bidrog till att ge bäst "tyngd-känsla" av de jag testat hittills

Skrivet av CyberVillain:

Unity 5 är en kraftfull motor och har samma förutsättningar som alla andra när det gäller ljus, dock i VR är det svårt med realtidsljus pga prestanda, man får köra mycket bakat ljus och då tappar man man tex specular-effekten. Vi ska gå upp till 5.6 av Unity nu och då kan man köra mixed mode som det heter och det kan ge lite mer omph i ljuset, dock kostar det lite mer i prestanda. Sedan får man inte sticka under stol med att ljussättning tar tid och vi är ju Indies så det kommer aldrig bli lika snyggt som BF1 (Även om vi med stolthet kan säga att vi nog ligger etta bland de stora VR shooteserna när det gäller ljus och skuggor). Men här kan du se vad som är möjligt med Unity 5

https://www.youtube.com/watch?v=GXI0l3yqBrA

Vad jag förstått verkar vissa anse att det kräver mer av studion att få till vissa typer av rendering i Unity även om det är tekniskt möjligt.

Skrivet av CyberVillain:

Yes, det är på roadmappen, även ljud när hylsor faller osv.

Nice

Skrivet av CyberVillain:

Det låter som du inte har spawnat utan är i loadouten enbart? Där kan du inte få nytt magg, du måste spawna in i världen, då får du 1 magg i vapnet och 3 magg i "bältet". S&D tillåter inte spawn om du är självm på servern, så välj typ DM eller TDM

Håller du tex ett vapen i handen så hovrar du med andra "handen" över gripzonen på vapnet och trycker trigger, du överför nu vapnet till andra handen. Gäller alla items. Alla vapen så är det greppet på vapnet som räknas som gripzone. Ammo osv så är det hela itemet som räknas

Ok, skall testa

Skrivet av CyberVillain:

Hehe, jo, det där fick jag från någon film där huvudpersonen hade en container full med vapen. Minns inte vilken film Men ska nog fixa något bättre ja

Vi är ju lite mot en HUD då vi vill vara så realistiska det går. Du kan ju titta ner på kroppen och se vad du har

Håller egentligen med, men ett proffsigt interface kan styra hur en användare bedömer resten av applikationen/spelet.

I mitt fall kan det vara min utrustning, jag hade svårt att se vad bubblorna innehöll.

Permalänk
Avstängd

Nja, visst UE4 tex har ju lite mer effekter påslaget på kameran out of the box osv, en båda kör ju PBR och Enlighten osv..

Vi lade upp en liten teaser inför nästa game mode på tuben, var riktigt kul spela Conquest faktiskt

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hög tid för ny update

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testade lite med den nya precinct banan men jag blir tillbakaslängd i containern efter 10 sekunder?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

@oqvist Tja, missade ditt inlägg sorry. Hmm, kan det vara att du inte kalibrerat din längd korrekt? Vi har en anti cheat där vi kickar folk som inte har korrekt längd kalibrering, men du ska få upp ett felmedlenade. Men om du är server har jag för mig vi har en bugg soim gör att medlenadet inte poppar upp, ska titta på det. Testa gärna igen och återkom hur det gick. Kollaäven in vår discord för att hitta lite spelare

https://discordapp.com/invite/ztu5d9K

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Va bökigt. Så om jag är 187 cm har jag ett handikapp mot spelare som är 220 cm

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Japp så är det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur precist är det? Hur mycket kan jag lura systemet utan att gå runt i högklackat? Det är säkert det jag kolla inte höjden så noga jag bara satte 180 cm och stående då jag är 187 cm. När jag körde med rift kunde jag lira bra fast där kunda jag inte få trackingen att fungera av någon anledning. Hade oerhört svårt att greppa vapnen trots jag inte har några problem i normala fall spåra i 180 grader vevandes i en full cirkel med armarna i andra lir.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

@oqvist:

Vi kickar om du är längre än 1.2 ggr det du angivit nör du startade spelet (du trucler ju avtryckaren och då registreas din längd). Vi väntar 10 sekunder, om du under 10 sekunder varit längre än 1.2 så blir du kickad. så har du kalibrerat 1.8m så får du itne vara längre än 216cm i 10 sekunder. Det är för att du inte ska springa runt som en midget på 1.4

Hur menar du med trackingen? Vi använder ju SteamVR apiet så inget vi har kontroll över. Har du bra tracking i Vive homescreen ska det vara samma i vårt spel. När det gäller grabba items så är vi ganska oförlåtande, du måste hålla kontrollen över itemets pickup zone. PÅ vapen är det greppet på vapnet. På mindre items som tex kikarsikte eller andra attachments är det hela itemet. Funderat på om vi ska fixa ett tutorial-läge där greppzonerna blir highlitade.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Pillar med first person händer nu (Work in progress)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ni funderat på att switcha pekfingerknappen för att greppa saker med greppknappen för touch? De flesta använder greppknappen och jag måste säga det känns mer naturligt för allt annat än dra granatpins. Har kalibrerat om höjden nu så nu blir jag inte kickad längre. Nu kör jag 3 kameror och har inga problem med trackingen.

Finns det några planer på AI så man kan leka loss lite. En del vapen hajar jag bara inte hur det fungerar finns det någon tutorial någonstans?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Har ni funderat på att switcha pekfingerknappen för att greppa saker med greppknappen för touch? De flesta använder greppknappen och jag måste säga det känns mer naturligt för allt annat än dra granatpins. Har kalibrerat om höjden nu så nu blir jag inte kickad längre. Nu kör jag 3 kameror och har inga problem med trackingen.

Finns det några planer på AI så man kan leka loss lite. En del vapen hajar jag bara inte hur det fungerar finns det någon tutorial någonstans?

Yes, rift ska få sig en total omgörning, snap turn ska göras om och greppet som du nämner och lite andra grejer.

Vi måste ta tag i ingame tutorial, varit på tapeten länge men alltid något annat som får högre prio, men denna guide finnes, http://steamcommunity.com/app/517020/discussions/0/1368380934...

Saknar SMG och hagelgevär annars är den up to date

Yepp, bottar är i pipen, kommer efter first person händer

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vi avslutar sommarsemestern med en liten devlog

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ny update ute!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

En Svensk Rainbow Six-spelare som intresserar sig, alltid roligt när lite andra målgrupper får upp ögonen för spelet

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

En av våra speltestare leker att han har Call of Duty perken Martyrdom, där man droppar en cooked grenade när man dör, fan vad jag lackade

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

En Svensk Rainbow Six-spelare som intresserar sig, alltid roligt när lite andra målgrupper får upp ögonen för spelet

https://www.youtube.com/watch?v=WVBJe39Hfsk

Skulle hellre ha S. W. A. T 5 kan tyckas lite märkligt de är inte gjort än. Förvisso nischhenre i nischhenre

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Skulle hellre ha S. W. A. T 5 kan tyckas lite märkligt de är inte gjort än. Förvisso nischhenre i nischhenre

Älskar SWAT 4. Vi kommer stödja C4 osv senare, om budget finns kan jag tänka mig ett COOP-spelläge inspirerat av SWAT4 men det är inget vi kan lova. Först ut är Bots, så kan vi ta det därifrån

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ny update ute, nyheter är bättre stöd för Rift (Men även positivt för Vive, då man kan styra hur man vill greppa saker helt custom). Vi har även stabiliserat fysiken, så nu är det riktigt snappy när man kolliderar med andra prylar i världen. Sedan som bonus vårt första Battle rifle samt ett nytt rödpunktsikte

Visa signatur