Windows 10 Redstone, 2 Augusti ??

Permalänk
Medlem

Windows 10 Redstone, 2 Augusti ??

Visst är det imorgon den nästa stora Service pack uppdateringen kommer.

Vad innehåller denna update ??

Kommer ni uppdatera på en gång eller vänta ut och se om denna uppdatering innehåller massa buggar ?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Rekordmedlem

Ny startmenydesign är en av de viktigaste sakerna tycker jag.
Troligen så kommer nya buggar att visa sig när de rullar ut det till många fler än oss som kört insider för konstigt vore det annars.
http://www.windowscentral.com/windows-10-anniversary-update#s...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kul att prova så kör den så fort det går, sen kan man väl alltid backa
om det inte funkar som det skall .

Visa signatur

PC 1: AMD Ryzen 9 7900X ROG STRIX B650E-E Gaming WIFI, Ram Kingston 32GB 6000 Mhz
Gpu ASRock RX 7900 XTX Phantom OC Lagring: PNY CS3140 2TB, WD Black SN850X, 2TB Kingston FURY Renegade 4TB, Skärm Asus Rog Strix XG43V

PC 2: i9 10900x, MSI X299 Pro, Gpu: Msi Rtx 370Ti Ram 32GB. M2 980 Pro1TB,
PS5 Disc Edition PNY CS3140 2TB + VR

Permalänk
Medlem

Kommer dra in det direkt, har redan insider previewn på min Windows surfplatta

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ubuntus bash-skal tycker jag är rätt coolt. (Kör insider så jag har haft det ett bra tag).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Väntar ut, tills dom backar om policyändringarna i Proversionen.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått den? Via WU?
Finns det några tider för release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kommer dra in det direkt, har redan insider previewn på min Windows surfplatta

Kommer att installeras på direkten här med!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Installerade imorse, riktigt nice fungerar fint än så länge

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Kommer att installeras på direkten här med!

Ska bli trevligt o använda Edge mer, då den får stöd för tillägg

Skrivet av Oneone:

Installerade imorse, riktigt nice fungerar fint än så länge

Hur gjorde du det? Min Windows Update hittar inget än (sökte precis efter uppdateringar).

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Väntar ut, tills dom backar om policyändringarna i Proversionen.

Kommer inte hända, det har med licenser och funktionalitet i Enterprise att göra, de flyttar mycket av kontrollen som fanns i Pro till Enterprise , försvinner mer och mer det har jag sett sedan en tid tillbaka.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ska bli trevligt o använda Edge mer, då den får stöd för tillägg
Hur gjorde du det? Min Windows Update hittar inget än (sökte precis efter uppdateringar).

tankade ner iso ifrån VLSC sidan. Du måste ha företagskonto för det.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Någon som har fått den? Via WU?
Finns det några tider för release?

Iallafall när det var så att Microsoft hade sin "patchday Tuesday" så skickade de ut uppdateringarna 10AM PST (alltså Kalifornien tid) vilket här i Sverige då blir 19:00 på kvällen, så jag skulle anta att det fortfarande är 19:00 på kvällen som den kommer, men det var ju en här ovanför mig som redan hade lyckats dra in den, men hur vet jag inte än

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

tankade ner iso ifrån VLSC sidan. Du måste ha företagskonto för det.

Jaha..

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ooo tack för varningen. Ska stänga av Windows update helt nån månad eller så. Jag är inte beta-testare av MS så jag avstår från fler buggar

Men snälla ni, berätta om alla problem och säg till mig när de är fixade

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ska bli trevligt o använda Edge mer, då den får stöd för tillägg
Hur gjorde du det? Min Windows Update hittar inget än (sökte precis efter uppdateringar).

Den rullas ut på WU över dagar eller veckor, så alla kommer inte att få den i dag. Media Creation Tool är heller inte uppdaterad än.

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Hur gjorde du det? Min Windows Update hittar inget än (sökte precis efter uppdateringar).

Det kommer så småningom, alla får inte möjlighet att hämta uppdateringen på samma gång.

edit: jag är långsam...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Den rullas ut på WU över dagar eller veckor, så alls kommer inte att få den i dag. Media Creation Tool är heller inte uppdaterad än.

Jasså? Är den en sån utrullning? Det har jag inte läst att det ska vara, men okej. Jag väntar dock på att Media Creation Tool är uppdaterad, för jag ska ominstallera en dator som har haft W10 på sig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kommer inte hända, det har med licenser och funktionalitet i Enterprise att göra, de flyttar mycket av kontrollen som fanns i Pro till Enterprise , försvinner mer och mer det har jag sett sedan en tid tillbaka.

Spelar ingen större roll, det innebär bara att jag går tillbaks till 7;an (eller Ubuntu) på den burken, i vilket fall som helst överger jag 10;an.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Spelar ingen större roll, det innebär bara att jag går tillbaks till 7;an (eller Ubuntu) på den burken, i vilket fall som helst överger jag 10;an.

ok nice för dig. går säkert med reghack endå skulle jag gissa, vilka settings är det du vill ändra?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jasså? Är den en sån utrullning? Det har jag inte läst att det ska vara, men okej.

http://www.windowscentral.com/are-you-getting-windows-10-anni...

Permalänk
Medlem

Ah, de gör en Google. Google gör samma sak gällande uppdateringar till Nexus enheter

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Behöver verkligen göra en ominstallation men då kanske det är bäst att vänta till efter uppdateringen släppts så man kan tanka ner en korrekt ISO?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Ooo tack för varningen. Ska stänga av Windows update helt nån månad eller så. Jag är inte beta-testare av MS så jag avstår från fler buggar

Men snälla ni, berätta om alla problem och säg till mig när de är fixade

Alltså, det är därför MS kör insider programmet, de har kört och testat så att förhoppningsvis allt ska funka iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Behöver verkligen göra en ominstallation men då kanske det är bäst att vänta till efter uppdateringen släppts så man kan tanka ner en korrekt ISO?

Ja eller uppdatera och använd den inbyggda ominstallationsfunktionen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Oneone:

tankade ner iso ifrån VLSC sidan. Du måste ha företagskonto för det.

Är det nu du ger oss en mega länk ?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Behöver verkligen göra en ominstallation men då kanske det är bäst att vänta till efter uppdateringen släppts så man kan tanka ner en korrekt ISO?

Om du behöver göra en ominstallation, så hade jag definitivt väntat åtminstone 1 dag så att Media Creation Tool hinner bli uppdaterad med den nya versionen som börjar släppas idag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

ok nice för dig. går säkert med reghack endå skulle jag gissa, vilka settings är det du vill ändra?

Inte så mycket specifika settings utan mera principen. Jag vill bestämma hur min dator ser ut, hur den beter sig och framför allt vad den innehåller.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Alltså, det är därför MS kör insider programmet, de har kört och testat så att förhoppningsvis allt ska funka iaf

Efter att ha själv kört insider programmet, själv ha använt Win 10 sedan 2014 kan jag bara säga... Bull-Shit, rakt ut.

Insider programmet borde vara beta versionen, ja. Men så mycket dumma fel, tekniska problem och rent helvete samtliga "nya" versioner av Windows 10 har gett första tiden, till slutanvändare, så gör jag detta av erfarenhet. MS representanter har tom sagt till mig att detta görs för företagen ska få en ännu mer testad version (som de får flera månader efter konsumenterna).

Att behöva bråka i flera timmar med Windows 10 för att den envisades med att installera drivrutiner (trots detta var avstängt i flera nivåer ska meddelas) som totalt brickade laptopen är inte vad jag kallar "testat". Att inte enkelt kunna säga till Windows 10: "denna drivrutin fungerar ej, installera den inte", är bara löjligt dåligt. När de nu valt att göra så många saker "automagiskt" så har deras brist på kvalitetskontroll också visats, och än värre, hur lite kontroll man faktiskt har för att stänga av automatiken när det går fel, och detta på en version som idag ska vara "stabil" enligt MS.

Om du bara anar hur många sätt jag redan lärt mig hur man kan totalt förstöra en Windows 10 maskin, utan ens admin rättigheter så hade du blivit rädd. Jag väljer dock att inte sprida det, då det skulle ge problem. Det roliga är, många gånger kan du som användare inte ens laga dem, pga MS nekar dig access för att ens laga dem (trots att du är admin).

Så jag väljer hellre att låta andra uppleva problemen och felen, så kan jag lära mig av dessa misstag, då detta OS är minst sagt bråkigt när man får problem med det.

Det går att få detta OS att göra "nästan" vad man vill, men man måste ha tålamod och gå omvägar för att hitta lösningar på en hel del problem.

Permalänk
Medlem

Kommer personligen inte alls installera denna "uppdatering"
Enbart skräp som medföljer den, absolut noll saker jag vill ha och mer mög som tvingas på en.