Windows 10 Redstone, 2 Augusti ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag förstår inte varför alla här alltid ska ha så bråttom att uppdatera. Visst, det kan vara kul, men när man vet att MS sparkat hela testteamet så vet man ju vad man har att vänta sig.

Jag har då inte haft några problem på de 8 datorerna jag uppgraderat till AU

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Inte jag heller, och för mig har bara uppdateringen varit positiv. Det kan ju vara en anledning till att man vill uppdatera.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har då inte haft några problem på de 8 datorerna jag uppgraderat till AU

Då är jag glad att du inte jobbar som testare Själv tror jag att Microsoft största misstag med Windows 10 var att förlita sig på Insiders istället för den stora skaran användare (eller sin egna expertis för den delen). Vi andra får nu ta del av alla buggar som Insiders missat.

Det är bara att inse att Windows 10 AU är fullt med buggar överallt. Iofs var Windows 10 ganska trasigt redan tidigare.

Tar gärna emot tips på hur man får japanskt, kinesiskt samt svenskt teckenuppsättning att fungera i harmoni utan ständiga utloggningar/omstarter. Att sedan kinesiskan är rent åt helvete är en annan sak... Vet inte om just detta är fixat i AU, då jag dual-bootar med OS X på den maskinen idag och inte vill riskera att partitioner försvinner för mig. Räcker gott och väl med att jag testat Windows 10 AU på andra datorer här.

Permalänk

Fyra burkar uppdaterade nu utan ett enda bekymmer! Är toknöjd!

Permalänk
Inaktiv

Jag har installerat Windows 10 på 834 olika datorer och uppgraderat från både 7 och 8.1 med anniversary update helt utan några problem alls!

Windows 10 måste vara det bästa som hänt pc världen sedan transistorn uppfanns! Microsoft vill oss bara väl med att hålla oss uppdaterade och säkra från allt ont som finns på nätet. Vi användare förstår inte tillräckligt för att ges full kontroll över våra datorer.

Spioneringen existerar inte eftersom inga bevis för detta finns. Edward Snowden snackar skit och viker foliehattar!

Jag mailade Microsoft alla mina lösenord för att de ska kunna se ifall allt jag gör på nätet verkligen är säkert.

En omformatering i veckan gör bara att min dator rensas från allt skräp. Blir det problem så beror det självklart på mjukvaran jag installerar som inte certifierats av Microsoft, eller på mig själv som inte vet vad jag pysslar med...

Permalänk
Medlem

Jag har installerat Anniversary Update på två av mina datorer utan problem. Det nya utseendet på låsskärmen gillas från min sida, och menyn för inställningar är renare nu. Notikfationscentret är dessutom tydligare på att visa missade notikfationer, vilket är väldigt bra.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

Jag har installerat Windows 10 på 834 olika datorer och uppgraderat från både 7 och 8.1 med anniversary update helt utan några problem alls!
...

Tack Crockett! Nu kommer jag somna med ett leende på läpparna!

Permalänk
Inaktiv

@walkir:

Det var så lite så

Trevligt att det finns personer som kan uppfatta ironi i text, vilket inte är helt vanligt.

Sov så gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

Utom LTSB versionen... Kan det vara så att man ännu en gång vill betatesta detta på fårskocken innan man lanserar den enda versionen som är tänkt att vara stabil?

LTSB släpps tydligen 1 oktober tillsammans med server 2016.

Det var detta jag tolkade det som också. Finns tydligen 2 versioner av Enterprise, och ärligt... vilket företag kör något annat än LTSB version!?

Men ja.. de ska "beta" testa på hem användarna först, så de är helt stabila för företagen
(Är MS representants egna ord på IT mässa till mig)

PS. Underbar ironi ovan
Du glömde dock att det är tillverkarens fel att MS tvångsinstallerar defekta drivare... även mot din egen vilja.

Permalänk
Medlem

Någon mer som sitter på en Surface Pro 4 och inte har fått uppdateringen än?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är väldigt nöjd. Men en sak har ballat ur totallt.
Men när det kommer till alternativ där när man ska installera något/Markera något. Tar det år och dar innan markeringen/valet som man gjort blir "aktiverat". Installations menyer kan bli genomskinliga och få väldigt stora fördröjningar.

Nvidia kanske släpper några nya drivare (om det nu är felet). Väldigt skumt.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har då inte haft några problem på de 8 datorerna jag uppgraderat till AU

Skrivet av Rokkoko:

Inte jag heller, och för mig har bara uppdateringen varit positiv. Det kan ju vara en anledning till att man vill uppdatera.

Ni missar dock att det finns miljontals olika dator konfigurationer... Bara för att det verkar fungera fint på 8 st betyder inte det att det kommer fungera fint på resterande 300 miljoner Windows 10 installationer. Alla i olika länder med olika språk, tidszoner, lagar, hårdvara, miljöer, uppkopplingar etc etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

Jag har installerat Windows 10 på 834 olika datorer och uppgraderat från både 7 och 8.1 med anniversary update helt utan några problem alls!

Windows 10 måste vara det bästa som hänt pc världen sedan transistorn uppfanns! Microsoft vill oss bara väl med att hålla oss uppdaterade och säkra från allt ont som finns på nätet. Vi användare förstår inte tillräckligt för att ges full kontroll över våra datorer.

Spioneringen existerar inte eftersom inga bevis för detta finns. Edward Snowden snackar skit och viker foliehattar!

Jag mailade Microsoft alla mina lösenord för att de ska kunna se ifall allt jag gör på nätet verkligen är säkert.

En omformatering i veckan gör bara att min dator rensas från allt skräp. Blir det problem så beror det självklart på mjukvaran jag installerar som inte certifierats av Microsoft, eller på mig själv som inte vet vad jag pysslar med...

*Applåder

Såg att Mint 18 lanserades häromdan, blev riktigt sugen på att uppgradera dit istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ni missar dock att det finns miljontals olika dator konfigurationer... Bara för att det verkar fungera fint på 8 st betyder inte det att det kommer fungera fint på resterande 300 miljoner Windows 10 installationer. Alla i olika länder med olika språk, tidszoner, lagar, hårdvara, miljöer, uppkopplingar etc etc...

Nej, jag missar inte det. Men jag skrev mitt inlägg som svar på ett inlägg där någon frågade hur man överhuvudtaget kunde välja att uppdatera så här tidigt. De problem som jag mest läst om är när folk har olika specialkonfigurationer. Jag tog helt enkelt den chansen och som tur är har jag hittills inte märkt några som helst problem, bara förbättringar.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Den dyker inte upp på WU när jag söker vart fall

Undrar om det är den jag använder (företagsburk). Allt jag kan läsa ut är att det är Enterprise versionen.

http://i.imgur.com/vKQWhs6.png

Kör du enterprise, behöver du ISO av samma spårk för att uppgradera.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ni missar dock att det finns miljontals olika dator konfigurationer... Bara för att det verkar fungera fint på 8 st betyder inte det att det kommer fungera fint på resterande 300 miljoner Windows 10 installationer. Alla i olika länder med olika språk, tidszoner, lagar, hårdvara, miljöer, uppkopplingar etc etc...

Du kan vända på det också.
Det kommer finnas kanske 300 miljoner där det fungerar fint, än finns inga siffror. Alla som har problem skapar inte heller, eller läser för den delen, forum som detta.
Poängen är att inget os, oavsett plattform (Linux, Mac, Windows etc) fungerar felfritt för alla. Kommer alltid finnas folk som har problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Poängen är att inget os, oavsett plattform (Linux, Mac, Windows etc) fungerar felfritt för alla. Kommer alltid finnas folk som har problem.

Visst är det så, men jag tycket det är stor skillnad på rena buggar jfm vad som är "feldesignat".

Att startmenyn slutar fungera, settings visar en blank sida, att det inte går att ändra tangentbordslayout eller att musknapparna slutar fungera ser jag som tydliga buggar. Allt detta har hänt mig i Windows 10.

Visst hade Windows 8/8.1 sina problem, men ofta berodde det på dålig interaktionsdesign och inte buggar i sig.

Har kört mängder med olika OS sedan Commodore 64 och minns väl system som Amiga OS 1.2 - 3.1, DOS 6.22, Windows 3.11, Windows ME, OS/2 Warp, BeOS, Red Hat 3.0 (Picasso), QNX m.fl.

Hittills har jag aldrig varit med om något så buggit som just Windows 10 Home och Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Visst är det så, men jag tycket det är stor skillnad på rena buggar jfm vad som är "feldesignat".

Att startmenyn slutar fungera, settings visar en blank sida, att det inte går att ändra tangentbordslayout eller att musknapparna slutar fungera ser jag som tydliga buggar. Allt detta har hänt mig i Windows 10.

Visst hade Windows 8/8.1 sina problem, men ofta berodde det på dålig interaktionsdesign och inte buggar i sig.

Har kört mängder med olika OS sedan Commodore 64 och minns väl system som Amiga OS 1.2 - 3.1, DOS 6.22, Windows 3.11, Windows ME, OS/2 Warp, BeOS, Red Hat 3.0 (Picasso), QNX m.fl.

Hittills har jag aldrig varit med om något så buggit som just Windows 10 Home och Pro.

Mmm, alla prefersener och uppfattningar är olika.
Jag tycker personligen att det mest stabila os:et dom släppt är 8.1, trors hela tjafset och irritationen ang metro ui.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Visst är det så, men jag tycket det är stor skillnad på rena buggar jfm vad som är "feldesignat".

Att startmenyn slutar fungera, settings visar en blank sida, att det inte går att ändra tangentbordslayout eller att musknapparna slutar fungera ser jag som tydliga buggar. Allt detta har hänt mig i Windows 10.

Visst hade Windows 8/8.1 sina problem, men ofta berodde det på dålig interaktionsdesign och inte buggar i sig.

Har kört mängder med olika OS sedan Commodore 64 och minns väl system som Amiga OS 1.2 - 3.1, DOS 6.22, Windows 3.11, Windows ME, OS/2 Warp, BeOS, Red Hat 3.0 (Picasso), QNX m.fl.

Hittills har jag aldrig varit med om något så buggit som just Windows 10 Home och Pro.

Va, har du redan glömt Windows ME, första versionerna av Windows XP? Det är bara att dra fram sökverktyget här på swec så hittar du nog massor med trådar om folk som ragear över att XP ser ut som någon lekt i paint osv. Det ju samma sak varje gång ett nytt OS släpps. Så detta är inget nytt, du har nog bara förträngt de gamla godingarna

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jag tycker personligen att det mest stabila os:et dom släppt är 8.1, trors hela tjafset och irritationen ang metro ui.

Det håller jag med dig om! Bästa OS:et ifrån Microsoft för mig och Modern UI är ganska enkelt att undvika (eller använda om man nu vill det). Själv har jag lagt startskärmen som "Shift + Win" och använder Classic Shell i övrigt.

Skrivet av Mr_Lazy:

Va, har du redan glömt Windows ME, första versionerna av Windows XP? Det är bara att dra fram sökverktyget här på swec så hittar du nog massor med trådar om folk som ragear över att XP ser ut som någon lekt i paint osv.

Tyvärr har jag alltför gott minne vilket ofta ligger mig till last. I XP var det som tur var möjligt att byta utseende lätt (även officiellt med Royale temat ifrån Media Center). Ikoner var också en barnlek att ändra, samt att jag använde ResHacker för vissa program.

Problemet med ME var främst drivrutiner (liknande problem som 10:an nu) som jag minns det, samt att det kom "för sent", då folk började fly till Windows 2000 istället. Sedan hade jag fått Windows 98 löjligt stabilt genom att själv kontrollera alla DLL:er (verktygen från SysInternals var guld värda). Inget kraschade Windows 95/98 så snabbt som felaktiga DLL:er.

Men där kommer vi till ännu ett problem i Windows 10. Många av problemen som uppstår, har inte ens Microsoft någon lösning på i dagsläget. Ta en titt i Event Viewern och sök på ett par vanliga felmeddelanden. Ofta är lösningen ominstallation eller att skapa ny användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Det håller jag med dig om! Bästa OS:et ifrån Microsoft för mig och Modern UI är ganska enkelt att undvika (eller använda om man nu vill det). Själv har jag lagt startskärmen som "Shift + Win" och använder Classic Shell i övrigt.

Exakt. Hade inte en enda blåskärm eller annat problem med vare sig drivrutiner, spel, program osv med 8.1
Jag måste vara i minoritet som gillar Modern UI
Använde det som standard i både 8.1 och nu iom 10:an, dvs helskärmsläge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jag måste vara i minoritet som gillar Modern UI

Mitt största problem med Modern UI var att det inte fungerade på skärmar med 1280x720 i upplösning, då kravet var 768 pixlar på höjden. Det gjorde exempelvis Netflix värdelös som Modern UI-app till vår gamla LCD-TV i sovrummet. Istället kör jag med ChromeCast och Raspberry Pi 3 idag.

Jag har köpt en handfull appar och hatar att Microsoft inte uppdaterade Windows Store för 8.1 i samband med releasen av Windows 10. Ett par av mina gamla appar/spel ifrån Windows 8.1 buggade även ur ordentligt i Windows 10.

Detta har gjort att jag numera övergett Windows Store och enbart skaffar spel via Steam (då dessa även fungerar på Linux och OS X).

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Mitt största problem med Modern UI var att det inte fungerade på skärmar med 1280x720 i upplösning, då kravet var 768 pixlar på höjden. Det gjorde exempelvis Netflix värdelös som Modern UI-app till vår gamla LCD-TV i sovrummet. Istället kör jag med ChromeCast och Raspberry Pi 3 idag.

Jag har köpt en handfull appar och hatar att Microsoft inte uppdaterade Windows Store för 8.1 i samband med releasen av Windows 10. Ett par av mina gamla appar/spel ifrån Windows 8.1 buggade även ur ordentligt i Windows 10.

Detta har gjort att jag numera övergett Windows Store och enbart skaffar spel via Steam (då dessa även fungerar på Linux och OS X).

Kände inte till problemet med pixlar faktiskt, fungerar det idag?
Rent generellt kan jag tycka att Modern UI gör sig bäst på ex htpc's och liknande datorer.
Måste hålla med dig ang Windows store, många appar finns men först och främst är gränssnittet hemskt....fortfarande. Så mycket döyta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

@MsSmith:

Du kan se version genom att trycka windows+pause/break.

LTSB är bara för företag med licens tyvärr.

Stämmer, hämtade precis hem ISOn via volume licensing center Uppgraderad och redo

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Poängen är att inget os, oavsett plattform (Linux, Mac, Windows etc) fungerar felfritt för alla. Kommer alltid finnas folk som har problem.

Ja och då blir MS idiotiska idé med tvingade uppdateringar ännu mer idiotisk! Som du säger så är det vida känt att uppdateringar - stora som små - kan skapa problem för användare just på grunda av olika HW/SW kombinationer, det har hänt hur många gånger som helst tidigare.

Själv vill jag inte sitta och utföra mitt arbete vid en "tickande bomb" som det bara är en tidsfråga att jag får problem med efter en tvingad uppdatering. Detta bara för att MS får för sig att installera ett nytt Pokemon spel eller ändra något i GUI eller än värre ta bort features som tidigare var där. För att därefter lägga tid på att försöka fixa det och/eller vänta X antal dagar på en ny uppdatering som förhoppningsvis fixar problemet!

Tvingade uppdateringar är bara en del av det jag ogillar med W10 det finns ett antal andra saker som gör att jag säger - tack men nej tack till "gratis" uppdatering till W10.

Har de senaste dagarna följt ett antal forum inklusive SC och det är inte ett litet antal inlägg som indikerar på problem efter AU. Detta för ett OS som de påstar sig vara det "mest testade OS genom tiderna" och dessutom från ett företag som har 30+ års erfarenhet av OS utveckling!

Skall bli intressant och se hur allt det här utvecklar sig framöver...själv anser jag att de redan med W8 påbörjades en ny riktning som jag personligen inte vill ta del av.

Allt ovan är förstås min egen syn på det hela. Det finns inga rätt eller fel utan bara vad man själv föredrar och vill ha.

PS: Gillade inte W8 heller på grund av Metros peka GUI men det var/är ändå överlägset W10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Ja och då blir MS idiotiska idé med tvingade uppdateringar ännu mer idiotisk! Som du säger så är det vida känt att uppdateringar - stora som små - kan skapa problem för användare just på grunda av olika HW/SW kombinationer, det har hänt hur många gånger som helst tidigare.

Själv vill jag inte sitta och utföra mitt arbete vid en "tickande bomb" som det bara är en tidsfråga att jag får problem med efter en tvingad uppdatering. Detta bara för att MS får för sig att installera ett nytt Pokemon spel eller ändra något i GUI eller än värre ta bort features som tidigare var där. För att därefter lägga tid på att försöka fixa det och/eller vänta X antal dagar på en ny uppdatering som förhoppningsvis fixar problemet!

Tvingade uppdateringar är bara en del av det jag ogillar med W10 det finns ett antal andra saker som gör att jag säger - tack men nej tack till "gratis" uppdatering till W10.

Har de senaste dagarna följt ett antal forum inklusive SC och det är inte ett litet antal inägg som indikerar på problem efter AU. Detta för ett OS som de påstar sig vara det "mest testade OS genom tiderna" och dessutom från ett företag som har 30+ års erfarenhet av OS utveckling!

Skall bli intressant och se hur allt det här utvecklar sig framöver...själv anser jag att de redan med W8 påbörjades en ny riktning som jag personligen inte vill ta del av.

Allt ovan är förstås min egen syn på det hela. Det finns inga rätt eller fel utan bara vad man själv föredrar och vill ha.

PS: Gillade inte W8 heller på grund av Metros peka GUI men det var/är ändå överlägset W10.

Vad för andra OS har du använt som inte använder påtvingade alt rekommenderade uppdateringar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Vad för andra OS har du använt som inte använder påtvingade alt rekommenderade uppdateringar?

DOS/Windows 2.11/3.0/3.1/95/98/98SE/OS2/BeOS/NT/2000/XP/W7/W8 och givetvis olika distar av Linux.

Alla har gett en möjlighet att själv bestämma när/om man vill installera uppdateringar.

Med W10 är man under MS kontroll så om de vill installera/ta bort något så har de all makt att göra så och alla W10 användare har accepterat detta genom att acceptera EULA'n vid installation.

Ett prakt exempel är senaste AU uppdateringen som tog bort möjligheten att disabla ett antal saker och detta även på Pro versionen som folk betalt pengar för.

Läs även om detta skräckexempel...om det stämmer att han förlorat 8TB data efter uppdateringen kan jag bara säga - OTROLIGT - MS har skjutit sig själv i foten utan dess like!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1437384-varning-for-windows-10-anniversary-update-raderade-data?p=1

Edit: OS2/BeOS/W8 körde jag endast på en test dator under mycket begränsad tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Ja och då blir MS idiotiska idé med tvingade uppdateringar ännu mer idiotisk! Som du säger så är det vida känt att uppdateringar - stora som små - kan skapa problem för användare just på grunda av olika HW/SW kombinationer, det har hänt hur många gånger som helst tidigare.

Själv vill jag inte sitta och utföra mitt arbete vid en "tickande bomb" som det bara är en tidsfråga att jag får problem med efter en tvingad uppdatering. Detta bara för att MS får för sig att installera ett nytt Pokemon spel eller ändra något i GUI eller än värre ta bort features som tidigare var där. För att därefter lägga tid på att försöka fixa det och/eller vänta X antal dagar på en ny uppdatering som förhoppningsvis fixar problemet!

Tvingade uppdateringar är bara en del av det jag ogillar med W10 det finns ett antal andra saker som gör att jag säger - tack men nej tack till "gratis" uppdatering till W10.

Har de senaste dagarna följt ett antal forum inklusive SC och det är inte ett litet antal inlägg som indikerar på problem efter AU. Detta för ett OS som de påstar sig vara det "mest testade OS genom tiderna" och dessutom från ett företag som har 30+ års erfarenhet av OS utveckling!

Skall bli intressant och se hur allt det här utvecklar sig framöver...själv anser jag att de redan med W8 påbörjades en ny riktning som jag personligen inte vill ta del av.

Allt ovan är förstås min egen syn på det hela. Det finns inga rätt eller fel utan bara vad man själv föredrar och vill ha.

PS: Gillade inte W8 heller på grund av Metros peka GUI men det var/är ändå överlägset W10.

*bugar och bockar, håller helt med till 100% och spammar "Bra inlägg"*...
Klockren beskrivning på problemet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

LTSB släpps tydligen 1 oktober tillsammans med server 2016.

Jag trodde den fanns redan ute? Är det nåt som privatperson kan testa när det släpps?

Permalänk
Medlem

Har nu även uppdaterat min (hybrid 2-in-1) surfplatta av budgetmodell. Inga konstigheter. Allting fungerar perfekt.

Förbättringarna blev också mera tydligt på plattan kan jag tycka. Användarvänligheten i operativsystemets ”Surfplatteläge” har gagnats väldigt mycket av exempelvis ikonerna i menylistor osv.

Input av det ytterligare triviala slaget är att ”Alarm & Klocka”, ”Kalendern”, ”Väder” samt ”E-post” har uppdaterats och fått likadan funktionalitet samt användargränssnitt som i WP10. atGmail-användare kanske inte använder dessa appar i samma utsträckning, men som atOutlook-användare och med flesta enheter i W10-kretsloppet så är dessa uppdateringar mycket trevliga. Världsklockan i Alarm & Klocka är ingen transistor men tillsammans med Väder i Kalendern en mycket användbar automagi när kollegor flyger in från fjärran för konferens, golf och.. vatten.

Gött att Microsoft kölhalade alla med Metro och galopperade ifrån CapsLock-riddarna för det är nu en fantastisk produkt. Too much?

Visa signatur

Citera för svar :)