Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickycake:

Jag testade att lägga spelet i varukorgen med VPN (usa) och då verkar det som man slipper 25% moms

Ingen aning om det faktiskt stämmer, men såhär står det längst ner på köp sidan. Kan vara värt att kolla upp innan iallafall

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Ingen aning om det faktiskt stämmer, men såhär står det längst ner på köp sidan. Kan vara värt att kolla upp innan iallafall
https://i.imgur.com/QyMqms7.png

Tack! Jag hade missat det. Luxemburg verkar ha lägst i EU med 17%

Permalänk

Första dagen med EFT och jag är fast.
Svårt och roligt precis som ett spel ska vara.

Permalänk
Medlem

Slog till igår när det var 25% rabatt, det visades sig dock tillkomma konstnader som annars brukar vara inbakat från början, ex Svensk moms och avgift från betaltjänsten. Jag valde att använda Swedbank som hade klart lägst avgift och sen var jag lite inna på att välja annat lan med VPN. Tog en snabb titt på nätet och switzerland verkade ha lägst % inom EU(som innebär att man kan spela Tarkov på vilken server i världen). Men precis som andra skrev så är det "fraud", det är såklart inte troligt att man bli jagad över par 10:or, men just efter som det bara är par 10:or så finns det än mindre anledning att fuska. Jag valde tillslut Sverige även om jag vanligen är snål av mig

Så man kan säga att rabatten blev uppäten av momsen som jag egentligen inte alls räknat med, men å andra sidan är det inga stora pengar oavsett.

Har tyvärr inte hunnit testa än, hoppas på idag =D

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har nu testat spelet lite och har ett par funderingar som ni säkert kan hjälpa till med :

1. Man kan ha isönder fönster men man kan inte klättra in genom dem? Man kan inte häller klättra över lägre skydd? Har jag missat någon knapp kanske?

2. Första gången man börjar så får man något som liknar Kalashnikov, detta förlorar man såklart snabbt när man är nybörjare, nästa gång har man bara en kniv. Hur får man då tag på nya vapen? Jag sprang runt ganska länge på factory o letade men hittade bara delar till vapen och eftersom man inte har någon väska kunde man inte plocka mer sig det?

3. När man blir skjuten börjar man förblada, ibörjan har man så gott som inget att hela sig med. Vad gör man då? Hoppar ut och börjar på ny spelomgång?

4. Det är tokigt segt att ladda in en bana? Är det bara så det är? Detta innebär att om man dör ofta spenderar man nästan mer tid vid laddskärmen än att faktiskt spela?

5. Finns det något vis att veta hur mycket man har kvar i magasinet? Eller det gäller att bara uppsaktta det? Och vad händer egentligen när man laddar om innan man har skjutet upp alla skott? Förlorar man resten i magget? Jag uppfattade inte att jag förlorade några skott alls när jag laddade om med första vappnet?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av Neon:

Har nu testat spelet lite och har ett par funderingar som ni säkert kan hjälpa till med :

1. Man kan ha isönder fönster men man kan inte klättra in genom dem? Man kan inte häller klättra över lägre skydd? Har jag missat någon knapp kanske?

2. Första gången man börjar så får man något som liknar Kalashnikov, detta förlorar man såklart snabbt när man är nybörjare, nästa gång har man bara en kniv. Hur får man då tag på nya vapen? Jag sprang runt ganska länge på factory o letade men hittade bara delar till vapen och eftersom man inte har någon väska kunde man inte plocka mer sig det?

3. När man blir skjuten börjar man förblada, ibörjan har man så gott som inget att hela sig med. Vad gör man då? Hoppar ut och börjar på ny spelomgång?

4. Det är tokigt segt att ladda in en bana? Är det bara så det är? Detta innebär att om man dör ofta spenderar man nästan mer tid vid laddskärmen än att faktiskt spela?

5. Finns det något vis att veta hur mycket man har kvar i magasinet? Eller det gäller att bara uppsaktta det? Och vad händer egentligen när man laddar om innan man har skjutet upp alla skott? Förlorar man resten i magget? Jag uppfattade inte att jag förlorade några skott alls när jag laddade om med första vappnet?

Kolla in dessa,
Guide
EFT wiki

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Har nu testat spelet lite och har ett par funderingar som ni säkert kan hjälpa till med :

1. Man kan ha isönder fönster men man kan inte klättra in genom dem? Man kan inte häller klättra över lägre skydd? Har jag missat någon knapp kanske?

2. Första gången man börjar så får man något som liknar Kalashnikov, detta förlorar man såklart snabbt när man är nybörjare, nästa gång har man bara en kniv. Hur får man då tag på nya vapen? Jag sprang runt ganska länge på factory o letade men hittade bara delar till vapen och eftersom man inte har någon väska kunde man inte plocka mer sig det?

3. När man blir skjuten börjar man förblada, ibörjan har man så gott som inget att hela sig med. Vad gör man då? Hoppar ut och börjar på ny spelomgång?

4. Det är tokigt segt att ladda in en bana? Är det bara så det är? Detta innebär att om man dör ofta spenderar man nästan mer tid vid laddskärmen än att faktiskt spela?

5. Finns det något vis att veta hur mycket man har kvar i magasinet? Eller det gäller att bara uppsaktta det? Och vad händer egentligen när man laddar om innan man har skjutet upp alla skott? Förlorar man resten i magget? Jag uppfattade inte att jag förlorade några skott alls när jag laddade om med första vappnet?

1. Det finns ingen "vault" funktionen utan du får hoppa in/ut ur fönster och över skydd osv.

2. Kör lite scav rundor för att lära dig banorna och om du kommer ut så lär du även få med dig ett nytt vapen ut. Tänk på att inte skjuta AI scavs för de kommer inte att aggra på dig så länge du inte skjutit en AI scav den rundan, Undantag för scav bossar dock jag tror det skjuter allt och alla som inte är AI.

3. Se till att du har rätt meds för att kunna stoppa bleeds. Lättare bleeds stoppas med t.ex IFAK och Salewas "tyngre" bleeds stoppas med de nya medsen som jag inte kan namnet på då jag inte spelat sedan dem införde det. (Tror en är hemostat?) Ha gärna ett IFAK i din pouch så du inte blir av med det om du dör.

4. Ja det kan ta ganska lång tid att ladda in då spelet försöker synkronisera så att alla på den servern ska spawna in samtidigt samt att all loot osv spawnas in under loading screen.

5. Magasinet du byter ifrån kommer att hamna i din rig om du har plats för det, har du inte plats så kommer det att slängas på marken med de skott som finns i det. För att lätt få ett ungefär på hur mycket skott du har så tror jag det är ctrl+t för en magazine check

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Har nu testat spelet lite och har ett par funderingar som ni säkert kan hjälpa till med :

1. Man kan ha isönder fönster men man kan inte klättra in genom dem? Man kan inte häller klättra över lägre skydd? Har jag missat någon knapp kanske?

2. Första gången man börjar så får man något som liknar Kalashnikov, detta förlorar man såklart snabbt när man är nybörjare, nästa gång har man bara en kniv. Hur får man då tag på nya vapen? Jag sprang runt ganska länge på factory o letade men hittade bara delar till vapen och eftersom man inte har någon väska kunde man inte plocka mer sig det?

3. När man blir skjuten börjar man förblada, ibörjan har man så gott som inget att hela sig med. Vad gör man då? Hoppar ut och börjar på ny spelomgång?

4. Det är tokigt segt att ladda in en bana? Är det bara så det är? Detta innebär att om man dör ofta spenderar man nästan mer tid vid laddskärmen än att faktiskt spela?

5. Finns det något vis att veta hur mycket man har kvar i magasinet? Eller det gäller att bara uppsaktta det? Och vad händer egentligen när man laddar om innan man har skjutet upp alla skott? Förlorar man resten i magget? Jag uppfattade inte att jag förlorade några skott alls när jag laddade om med första vappnet?

1. Man kan hoppa igenom fönster och över lägre skydd om dem är tillräckligt låga så du kan hoppa upp på eller igenom dem. Man levlar strength under tiden som gör man kan hoppa lite högre. Hur många kilo du bär på spelar oxå in.

2. Du kan köpa vapen och ammo av dealers/traders. Finns guider för bra budget gear. Bästa är du spelar som scav då får man börja med ett vapen. Smyg omkring loota grejer och extracta, sen lägger du ALL gear från din scav i din kista och för över på din PMC så kan du använda dem där. Det är kämpigt i början helt klart.

3. Du kan köpa meds från Therapist som stoppar bleeds. Kolla in: https://www.tarkov-helper.com/medical för lära din vilka meds som gör vad. Även andra bra saker på den sidan som maps och ammo info.

4. Det tar tid för det letar andra spelare till samma bana. När man börjar är det mellan 5-12 spelare beroende vilken bana man spelar resten är AI scavs. Vissa banor laddar snabbare än andra.

5. Finns en keybind som du kan kolla magasinet på ett ungefär. Laddar du om med kulor kvar, hamnar magasinet i inventoryn med kulorna i. Har du inte plats i inventoryn hamnar magget på marken.

Det är brutalt svårt i början. Kolla guider på youtube och spela som scav så ofta du kan (cooldown efter man dött som scav) och för över grejerna till din main pmc. Jag kräla runt och gömde mig i början tills det det hade lugnat sig och dem flesta hade dödat varandra. Sen loota jag det man kunde och extracta för tjäna ihop lite pengar.

**Såg jag va lite seg och Zippeer hade svarat före

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Har spelat ett par matcher till och det är helt klart svår att hitta hela vappen, har bara lyckats en gång och då var det en liten uzi.

Änså länge så dör jag 98% av scav missions och 100% av riktiga missions. Det innebär att vill jag ha vapen så får jag spela scav, lyckas jag få ut vapen jag kan spela mission updarag och sen vänta till scav blir tillgängligt igen(ca 20 min).

Får hoppas jag luckas få upp skillen så jag faktiskt kan överleva lite längre

Förövrigt fick jag ta bort effekten att huvudet rör sig och ändra FOV till max för att inte bli sjösjuk. Tacksam att det var möjligt, de e inte alla spel som erbjuder den funktionen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Kolla nybörjar guides.
kolla kart guides map knowledge är A & O som vanligt både vad gäller pvp och looting.
Kör scav rundor.
ta det lugnt, smyg mkt undvik att springa då du hörs lätt.
Ammo är mer viktigt än själva vapnet.
Använd singlefire då det bara är meta vapen som är värt i full auto om inte inom 10m från din motspelare.
Customs, Woods är i mina ögon enklare att lära sig än de andra har trots spelat ca 400-600 raids knappt spelat reserve t.ex.
Offline raids! Dock bör du då ha ett ok kitt att spela med.

Några tips iaf, sjukt roligt spel som kan vara sjukt rewarding, frustrerande och verkligen få blodet att pumpa 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Tack för svaren!

Förövrigt fick jag ta bort effekten att huvudet rör sig och ändra FOV till max för att inte bli sjösjuk. Tacksam att det var möjligt, de e inte alla spel som erbjuder den funktionen.

KÄMPA ! ... det tar ett tag , fokusera på en karta i taget , hitta extracts och sånt , loota döingar för vapen (har du tur så är det en fullkittad "Chad" )

MEN .... max FOV dödar din FPS och är inte att rekkomendera , kör själv 1440p ultrawide och maxxade den länge , sänkte till 60 (tror jag det är) , och MYCKET lättare att se gubbar , mycket lättare att träffa , samt jag upplevde FPSen ökade

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Avstängd

Observera att FOV i detta spel mäts vertikalt istället för horisontellt.

Så kör du normalt 90 i FOV ska du ställa in FOV i Tarkov på 59.

Att "maxa" FOV är dåligt då många sikten blir betydligt sämre.

@Neon

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Tack bra att veta! Då ska jag ändra lite på FOV då. Jag märkte ju direkt när jag började spela att jag blev illamående och efter ändringan har jag inte märkt av något mer. Men det finns säkert en lägre gräns jag kan välja utan att bli påverkade av det.

Min plan med spelet är annars att spela Scav så ofta som möjligt och då egentligen främst sikta på att ta mig till extrakt istället för leta grejer. Uppfattningen är att de e svårt att hitta bra grejer i spelet, de e inte direkt som PUBG

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Bra items från AI är bara från bossar/guards eller från raiders. Annars är det från andra spelare. Nu är vi riktigt late i denna wipe så de flesta spelare kör med loadouts för 300-1m kontra 100k om vi hade varit i vecka 1.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neon:

Tack bra att veta! Då ska jag ändra lite på FOV då. Jag märkte ju direkt när jag började spela att jag blev illamående och efter ändringan har jag inte märkt av något mer. Men det finns säkert en lägre gräns jag kan välja utan att bli påverkade av det.

Min plan med spelet är annars att spela Scav så ofta som möjligt och då egentligen främst sikta på att ta mig till extrakt istället för leta grejer. Uppfattningen är att de e svårt att hitta bra grejer i spelet, de e inte direkt som PUBG

Det går att hitta bra armour i hidden stashes, nytt sen senaste patchen.

Men bra vapen är alltid från spelare, alternativt från Scav Boss m. eventuella bodyguards, eller Raiders (endast Reserve och Labs).

Det är dock inte rekommenderat att jaga Scav Bosses som Scav eller med dålig gear, då de dödar dig på 0,1 s Jag lyckades springa runt en hylla och döda Killa med en shotgun scav en gång (sikta på benen), men det var 92 % tur och 8 % skicklighet.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Tack bra att veta! Då ska jag ändra lite på FOV då. Jag märkte ju direkt när jag började spela att jag blev illamående och efter ändringan har jag inte märkt av något mer. Men det finns säkert en lägre gräns jag kan välja utan att bli påverkade av det.

Min plan med spelet är annars att spela Scav så ofta som möjligt och då egentligen främst sikta på att ta mig till extrakt istället för leta grejer. Uppfattningen är att de e svårt att hitta bra grejer i spelet, de e inte direkt som PUBG

Ett bra tips när man kör Scav .... spela just "Scavenger" ... undvik fighter så gott det går , samla grejjer , extracta , engagera bara i nån fight om du är 100% säker (finns ju ofta bra loot på PMC's ) , loota döingar .
Samt Scav play är mycket bra för att lära sig mapsen och samtidigt tjäna lite deg/gear

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Tack för svaren!

Har spelat ett par matcher till och det är helt klart svår att hitta hela vappen, har bara lyckats en gång och då var det en liten uzi.

Änså länge så dör jag 98% av scav missions och 100% av riktiga missions. Det innebär att vill jag ha vapen så får jag spela scav, lyckas jag få ut vapen jag kan spela mission updarag och sen vänta till scav blir tillgängligt igen(ca 20 min).

Får hoppas jag luckas få upp skillen så jag faktiskt kan överleva lite längre

Förövrigt fick jag ta bort effekten att huvudet rör sig och ändra FOV till max för att inte bli sjösjuk. Tacksam att det var möjligt, de e inte alla spel som erbjuder den funktionen.

Håll dig till en karta i början och håll dig ifrån high loot areas. Finns gott om pengar att tjäna på att bara stryka runt i utkanterna av kartan. Ta fram en karta eller kolla youtube på var alla loot caches (nedgrävda gömmor) finns.
Du kan säkert göra 100-200 000 roubles på shoreline bara genom att hålla dig i utkanterna.

Har du tänkt göra quests kan det vara smart att börja med Customs. Nästan den svåraste banan att överleva men nästan alla quests man får i början görs där.
Factory är egentligen en ren PVP map så om målet är att överleva kan du hålla dig borta från den.
Customs och Shoreline är mina tips att börja med. Framförallt Shoreline är ganska lätt att lära sig då du kan gå från spawn till extract enkelt bara genom att följa kanten på kartan. De flesta spelare rusar dessutom mot mitten (resort) direkt vilket gör att större delen av kartan är tom. Framförallt såhär långt in efter wipen då alla gjort sina quests.

Sen är det bara inse att man inte kommer blir bra på alla maps. Denna wipe är min andra och jag spelar bara Reserve och Woods när jag måste för att göra quests. Labs rör jag inte.
Interchange är helt ok men för att få vettig loot måste man in där allt folk rör sig.

Sen ska du inte bry dig så mycket om vapen. Det viktigaste är bra ammunition i vapnet.
Kör en basic AK med ironsight med BP ammo så kommer du långt. Jag tror jag körde så upp till level 25 iaf.
Spelet blir mycket bättre när du får tillgång till flea market (lvl 10).

Lite längre in i spelet får du en THICC case av Therapist som reward. Sälj den, du får allt mellan 13 och 20 mille. Jag fick 17 mille denna patchen för min. Ta en del av pengarna och investera i bitcoinfarmen så kommer inte pengar vara ett problem längre.

Vill man verkligen ha pengar kan man sitta och kolla vad klockan är IRL på olika platser i världen och välja servrar där klockan är 03.00-06.00 på morgonen. Gå in på en sån server och kör night raids så kommer du vara i stort sett ensam på kartan.
Bara rusa till Resort på shoreline och kolla Sanitars rum och rum 222/226 i East wing.
Gör så några gånger så kommer du farma ledx. Tänk bara på att du behöver nycklar till dom rummen.

Sen när du kan kartorna är det bara skaffa dig en rutt som du trivs med. Försök köra samma rutt så mycket som möjligt då lär du dig var andra spelare brukar dyka upp.
Själv tex om jag spawnar på "road to customs" sidan så kör jag nästan alltid weather station > power station > resort.
Visst, den bästa looten kommer vara borta på resort men de flesta har krigat klart och det är betydligt mindre folk att oroa sig för.
Sen är det förvånansvärt många som lootar resort men inte har alla nycklar.

Om jag nu inte får bästa spawn så man kan vara först till resort.

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Tack, har kört par matcher till, kör främst scav, går ofta relativt bra i början, kan mycketväl komma över lite utrustning men jag lyckas inte nå extraction förutom de gånger då man nästan börjar sidan om extraction. Lite märkligt faktiskt att man kan starta så att man kan springa direkt till extraction utan någon större risk ibland.

När jag kör pmc så valde jag att betala för insurance för att få tillbaka vapnen men sen såg jag att man bara fick tillbaka dem om ingen plockade upp dem och man fick inte tillbaka dem direkt. Iallfall lyckades jag skjuta ner 2-3 st och plocka på mig lite grejer men sen blev även jag skjuten.

Ganska ofta blir jag skjuten när jag plockar grejer så en tanke kan vara att lägga sig i bakhåll istället för att loota.

När jag blir skadad vet jag egentligen inte vad jag ska använda eller om jag ens har vad som krävs för att åtgärda skadan. Får ta en närmare titt på den där sidan ni skickade. Dock lite konstigt att inte denna information finns in-game även om det är hardcore.

Den task jag har är på customs där man ska skjuta ut 5 scavs och lämna in 2 shotguns.

En annan sak jag funderat på är att man inte blir helade automatiskt utan man måste manuellt välja att hela. Det står då att detta är gratis fram till lv 5 och jag ser ju att jag levlar upp även om jag inte tar mig ut. Risken är stor att jag hamnar i ett läge där jag inte har tillräkligt med mediciner för att läka mig mellan spelomgångarna eftersom jag inte får med mig ut något.

Spännande spel att utforksa men också ganska hårt(vilket jag visste).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Att heala sig efter en runda kostar ~5k give or take.

Insurance ska du alltid köra med speciellt när du har sämre gear än 95% av folket som spelar du kommer få tillbaka det mesta.
Om du kör med insurance kan du "insurance frauda" dvs du kastar bort den gear du själv tagit in i raid i en buske så det är svårt att se för andra spelare för att sedan använda den gear du lootat.

Lär dig loota snabbt använd alt+musklick eller ctrl+musklick så dras gearen på dig alternativt in i din bag/rig. Vet inte hur många gånger man dött pga looting och greed. Bättre komma ut med en del gear än att dö lootandes.

Healing använd bandage och den gula osten i början + hemostat för heavy bleed, ha en IFAK eller Salewa i din secure stash.

Permalänk

Någon som vet hur utvecklarnas plan ser ut för wipes, har dom någon tidsplan för när dom ska sluta med det? Hade varit trevligt att kunna börja spela igen någon gång när dom slutar ta bort framstegen man gör i speet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Någon som vet hur utvecklarnas plan ser ut för wipes, har dom någon tidsplan för när dom ska sluta med det? Hade varit trevligt att kunna börja spela igen någon gång när dom slutar ta bort framstegen man gör i speet.

Förhoppningsvis aldrig om du frågar mig.
Man gör ju alla tasks och fixar kappan, lirar i några veckor till sen tröttnar man

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Förhoppningsvis aldrig om du frågar mig.
Man gör ju alla tasks och fixar kappan, lirar i några veckor till sen tröttnar man

Okej får hoppas att dom lägger in en reset av karaktär för såna spelar som dig då som verkar gilla att börja om hela tiden.
Men får dom flesta som kanske bara spelar några timmar i veckan så hinner vi ju aldrig bli klar med att fullt uppgradera hideout eller göra alla task innan nästa wipe har kommit vilket gör att man inte blir så sugen på att lägga ner någon tid alls på spelet. Det känns mer som att man ska behandla spelet som en vanligt FPS spel när framstegen ändå tas bort efter ett tag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Okej får hoppas att dom lägger in en reset av karaktär för såna spelar som dig då som verkar gilla att börja om hela tiden.
Men får dom flesta som kanske bara spelar några timmar i veckan så hinner vi ju aldrig bli klar med att fullt uppgradera hideout eller göra alla task innan nästa wipe har kommit vilket gör att man inte blir så sugen på att lägga ner någon tid alls på spelet. Det känns mer som att man ska behandla spelet som en vanligt FPS spel när framstegen ändå tas bort efter ett tag.

Resetar man inte så kommer alla förr eller senare hamna i ett läge där man inte längre bryr sig om man förlorar något och då tappar spelet en hel del av känslan. Jag spelar inte ofta och har ganska basic grejer vilket gör att man får den där speciella känslan som många andra spel missar, det blir mer verklighet. Visst möter man på någon som har alla tänkbara prylar är man såklart i underläge men även det är väll en del av spelet? Det finns alltid någon som kan ta ut en, spelet bygger ju på rädslan, att skapa någon typ av verklighet i en artificiell miljö.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Utvecklarna har en hel del saker planerade för spelet som inte än har kommit. Själv ser jag fram emot en ny wipe och nya kartan streets of tarkov

Finns en del bra läsning om nya features på wikin
https://escapefromtarkov.gamepedia.com/Upcoming_Features

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Jag har bara kört sedan BF så lite tidigt för mig men ändå roligt!

Permalänk
Medlem

Nya Woods ser helt enorm ut! 😍

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Yeeet! WIPE! super nice xmas day surprise

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem

Helvet va vilse man kan bli på nya Woods ta med vatten och slickers

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Backend error för i helvete. Jag vill bara spela ugh