Permalänk
Medlem

Har de beslutat något angående släpp på Steam?

Senast jag läste kunde de inte garantera att man skulle få kod där om man redan köpt, varför jag skippat att köpa spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Hittade denna idag.
Bra breakdown av alla ammunitionstyper som finns.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1jjWcIue0_PCsbLQAiL5Vr...

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

Har de beslutat något angående släpp på Steam?

Senast jag läste kunde de inte garantera att man skulle få kod där om man redan köpt, varför jag skippat att köpa spelet.

Har inte hört något gällande steam, varför måste du ha det på just steam?
Deras egna luncher fungerar hur bra som helst, att jämföra deras luncher mot något annat skulle isf vara World of Tanks.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Shakermaker:

Har de beslutat något angående släpp på Steam?

Senast jag läste kunde de inte garantera att man skulle få kod där om man redan köpt, varför jag skippat att köpa spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Planen har varit att släppa på steam när spelet släpps, sen kan jag tänka mig att man är rätt hårt uppvaktade av epic med tanke på hur populärt det är

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Kolla en ryss som spelar på twitch. Quattroace. Han spelar ett annat spel. Sprutfull på adrenalin, hoppar, bryter benen och allt möjligt. Ingen har en chans att ta han. Det går så otroligt fort.

Tvivlar på att det är så dev Nikita vill att spelet skall spelas dock. Kommer nog ändringar på det skulle jag tro.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Vad är det som har gjort EFT så stort just nu? På Twitch t.ex så har det varit rätt få tittare men i skrivande stund är det drygt 65k.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad är det som har gjort EFT så stort just nu? På Twitch t.ex så har det varit rätt få tittare men i skrivande stund är det drygt 65k.

Utmanade och extremt beroendeframkallande spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Utmanade och extremt beroendeframkallande spel!

Ja men det är ju inte precis ett nytt spel utan det verkar vara på sistone som det verkligen har slagit iaf om man ska gå efter tittare på Twitch. Jag kan inte ta gift på det men är rätt säker på att det legat väldigt långt ner i listan om man går efter just tittare och det brukar ju ändå vara en rätt bra måttstock till hur poppis ett spel är även om det finns undantag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad är det som har gjort EFT så stort just nu? På Twitch t.ex så har det varit rätt få tittare men i skrivande stund är det drygt 65k.

Man körde en helg(?) med drops för tittarna och efter det har det exploderat

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av NordhNet:

Man körde en helg(?) med drops för tittarna och efter det har det exploderat

Kul spel dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad är det som har gjort EFT så stort just nu? På Twitch t.ex så har det varit rätt få tittare men i skrivande stund är det drygt 65k.

Shroud förmodligen. Han började spela eft för ett tag sedan sedan hängde alla streamers/youtubers på.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Avstängd

Det var flera stora (och mindre) streamers som började spela relativt samtidigt. Ingen exakt koll på när alla började, men såg att flera av dem jag följde började lägga upp videos.

Shroud, Sacriel, MrGrimmmz, Summit, Aculite, Fugglet.

En till streamer som är väldigt bra och som gjort bra videos för att lära sig är Pestily. Han har en Raid serie där han börjar om på nytt konto och gör alla tasks i turordning.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det var flera stora (och mindre) streamers som började spela relativt samtidigt. Ingen exakt koll på när alla började, men såg att flera av dem jag följde började lägga upp videos.

Shroud, Sacriel, MrGrimmmz, Summit, Aculite, Fugglet.

En till streamer som är väldigt bra och som gjort bra videos för att lära sig är Pestily. Han har en Raid serie där han börjar om på nytt konto och gör alla tasks i turordning.

Lirik körde spelet en hel del precis när det kom ut också och sedan har jag sett honom spela det sporadiskt även om han spelar mycket mer nu än tidigare. Det är lustigt att se hur stor påverkan streamers har på spel egentligen, det är lite som att kolla på reklam för spel.

Men en stor anledning att det blossat upp så nu kan nog bero på dom där dropsen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Dom stora Streamers som spelar det här spelet får nog helt klart betalt för det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dredd:

Dom stora Streamers som spelar det här spelet får nog helt klart betalt för det.

Ja det är lite grejen med att streama...

Pengarna får de dock av subs, ads och donations.

Får de pengar av ett företag för att spela ett specifikt spel så måste de klargöra detta, "sponsored by". Blir ett jävla liv om det kommer fram att att de struntat i det.

Men klart de tjänar på att spela ett spel som exploderat i popularitet också, men det är lite av en höna/ägg diskussion.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Streamers i all ära men spelet är sjukt bra och nivån av stress man upplever när man ser att båda dina teammates är döda och du är bara ensam kvar och ska slåss mot vad du har hört är 4 personer. Den känslan är svår att slå och det är inte många spel som lyckas med det. I alla fall inte på mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Kolla en ryss som spelar på twitch. Quattroace. Han spelar ett annat spel. Sprutfull på adrenalin, hoppar, bryter benen och allt möjligt. Ingen har en chans att ta han. Det går så otroligt fort.

Tvivlar på att det är så dev Nikita vill att spelet skall spelas dock. Kommer nog ändringar på det skulle jag tro.

Vet inte riktigt om jag kan hålla med dig. De flesta spelar med painkillers i förebyggande syfte för att kunna röra sig om de skulle ta skott och inte bli fastlåsta. Sen så har han en jäkla mapknowledge och använder sig av det för att förbrylla sina motståndare så mkt som möjligt. Duktig spelare helt enkelt. Tror inte dev'sen har något emot det.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag lirar escape from tarkov med nedanstående specs, jag ligger mellan 40-50 fps och kommer aldrig över 60 fps... Jag har letat settings på nätet men det känns som om det är något annat..?

PSU: EVGA 550 w
MB: asus prime x570-p
GPU: EVGA 980ti
CPU: AMD 3700x
RAM: 32 GB 3200 MHz
Ljud: Asus Xonar DGX ljudkort

1080p

installerat på SSD

Settings är inställt på low med hög FoV

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surdal:

Hej,

Jag lirar escape from tarkov med nedanstående specs, jag ligger mellan 40-50 fps och kommer aldrig över 60 fps... Jag har letat settings på nätet men det känns som om det är något annat..?

PSU: EVGA 550 w
MB: asus prime x570-p
GPU: EVGA 980ti
CPU: AMD 3700x
RAM: 32 GB 3200 MHz
Ljud: Asus Xonar DGX ljudkort

1080p

installerat på SSD

Settings är inställt på low med hög FoV

Jag antar att du ställt upp ”game fps limit” till önskvärd siffra? 😀 är ju en separat för fps i menyn där också.
Lätt att man skummar igenom lite snabbt av vana och drar upp fel mätare för man inte orkade läsa klart.

Kikat nåt på nvidias kontrollpanel annars?

Spelet är ju även i ”beta” (för 4:e året eller nåt) så det finns väl lite att jobba på antar jag. Hur hög fov kör du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Surdal:

Hej,

Jag lirar escape from tarkov med nedanstående specs, jag ligger mellan 40-50 fps och kommer aldrig över 60 fps... Jag har letat settings på nätet men det känns som om det är något annat..?

PSU: EVGA 550 w
MB: asus prime x570-p
GPU: EVGA 980ti
CPU: AMD 3700x
RAM: 32 GB 3200 MHz
Ljud: Asus Xonar DGX ljudkort

1080p

installerat på SSD

Settings är inställt på low med hög FoV

Om jag förstått det rätt är spelet CPU-tungt, genom att höja inställningarna kan du avlasta den och lägga mer på GPU:n.

Sen är FOVn vertikalt istället för horisontellt i detta spel, vilket gör att det inte är jämförbart med andra spel. Kör man normalt ca 90 FOV ska man i Tarkov köra på 61 (från minnet).

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Om jag förstått det rätt är spelet CPU-tungt, genom att höja inställningarna kan du avlasta den och lägga mer på GPU:n.

Sen är FOVn vertikalt istället för horisontellt i detta spel, vilket gör att det inte är jämförbart med andra spel. Kör man normalt ca 90 FOV ska man i Tarkov köra på 61 (från minnet).

Hmm. Good point!
Jag såg ett tips igår om att ändra fläkt rpm kurvan i bios och övervaka temp.
Jag ska testa att köra lägre fov. Jag kör maxxad just nu... Sen högre grafik i förhållande till temp. Jag märkte igår att gpun var lugn igår.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Medlem

Tjena! Söker någon eller några att lira lite Tarkov med. Jag är lvl 34

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EroHebi:

Tjena! Söker någon eller några att lira lite Tarkov med. Jag är lvl 34

Tjena! Jag tog nyligen level 7 så är väl relativt färsk men känner att jag just tagit mig över den största tröskeln av Tarkov där allt kändes väldigt överväldigande och förvirrande. Om min rätt låga level inte avskräcker dig så har du hittat en kumpan. Jag är hyfsat duktig på kommunikation och har aldrig råkat skjuta en teammate än sen har jag ganska bra koll på layouten av kartorna Woods, Factory och Customs.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Lagerlöf:

Om jag förstått det rätt är spelet CPU-tungt, genom att höja inställningarna kan du avlasta den och lägga mer på GPU:n.

Sen är FOVn vertikalt istället för horisontellt i detta spel, vilket gör att det inte är jämförbart med andra spel. Kör man normalt ca 90 FOV ska man i Tarkov köra på 61 (från minnet).

Fast genom att höja grafikinställningarna kan han inte får mer FPS. CPU:n leverera det den kan som mest med lägst inställningar.

Sen är detta spelet embarmeligt optimerat tyvärr.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Fasen , kom upp till lvl 5 och fick tillgång till Flea market .... så höjjer dom till lvl 10

Sjukt segt att gaina lvls när man (nästan) aldrig lyckas extracta levande ... men blir bättre å bättre

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

@Cruiser: Sjukt oförlåtande spel detta.. Men jag har aldrig fastnat så för ett spel, som jag gjort med detta!

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

@Cruiser: Sjukt oförlåtande spel detta.. Men jag har aldrig fastnat så för ett spel, som jag gjort med detta!

//C

Nä det är sjukt oförlåtande ... men det är en del av tjusningen
När både Scav å PMC e på "Cooldown" så passar ett PUBG lir som vanten ... och PUBG känns som en barnlek

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Nä det är sjukt oförlåtande ... men det är en del av tjusningen
När både Scav å PMC e på "Cooldown" så passar ett PUBG lir som vanten ... och PUBG känns som en barnlek

Håller med! Provade att spela PUBG för någon vecka sen, men stängde av efter fem minuter. Inte alls samma klass på spelen!

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Upptäckte att saker i brevlådan försvinner efter ett tag , hadde massa Insurance returns som var puts väck pga att jag inte loggat in och tömt på ca en vecka

Är det som det skall vara eller har jag upptäckt en bugg ?

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Upptäckte att saker i brevlådan försvinner efter ett tag , hadde massa Insurance returns som var puts väck pga att jag inte loggat in och tömt på ca en vecka

Är det som det skall vara eller har jag upptäckt en bugg ?

Ska du ta vara på insurance så måste du in ett par dagar efter du tappat allt för att collecta.
Efter någon dag försvinner "återbäringen"

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB