Cyber Monday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Blev precis som man trodde, Black Friday hade ändå vissa hyffsade rabatter men Cyber monday är rena skämtet. Då vet man det till nästa år också, ingen ide att vänta, köp loss på fredagen istället.

Nu är jag inte alls på läst om detta men varför ligger dessa så nära varan för?
Tycker de är som upp dukat att bf tar allt, då alla vill roffa åt sig först och då finns de inget kvar till cm och därav inget att satsa på.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Nu är jag inte alls på läst om detta men varför ligger dessa så nära varan för?
Tycker de är som upp dukat att bf tar allt, då alla vill roffa åt sig först och då finns de inget kvar till cm och därav inget att satsa på.

Meningen är att BF skall vara butikshandel medan CM är näthandel, med en sådan uppdelning spelar det liksom ingen roll om dagarna ligger tätt inpå varandra.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rath:

Skulle gärna vilja ha lite input på detta (GTX 970)...

Tycker ni att man ska köra på detta kort för 3000kr
https://www.dustinhome.se/product/5010887454/xlr8-oc

eller lägga ut ytterligare 600kr för få STRIX?
https://www.dustinhome.se/product/5010883082/strix-oc

Jag hade utan tvekan kört på Strix pga kylaren.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Dags att migrera till Julkalendertråden då (finns det någon sådan?)?

Det finns, dock är den ödsligare än sahara, jag gjorde ett inlägg idag sen utöver det så är det TS inlägg. Hittas här.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

@asnan: beror väl på din budget. Är den begränsad så är nog 4-serien en prisvärd investering. Moderkorten (97) och ramminnen (DDR3) är ju också billigare med väldigt liten prestandaskillnad. Jag byggde nytt, och körde bara DDR4 och 6-serien just pga att det är bättre. Men var jag påväg att bli student i 5 år framöver hade jag nog valt 4-serien och 97 moderkort med DDR3 minnen för prestandaskillnaden är trots allt väldigt liten. Handlar verkligen om grafikkortet.

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem

@pemani: Kul att man gjorde någon nytta idag

Visa signatur

Xiaomi 34" UltaWide | AMD 3600 | BeQuite Black | 16GB DDR4 | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rath:

Skulle gärna vilja ha lite input på detta (GTX 970)...

Tycker ni att man ska köra på detta kort för 3000kr
https://www.dustinhome.se/product/5010887454/xlr8-oc

eller lägga ut ytterligare 600kr för få STRIX?
https://www.dustinhome.se/product/5010883082/strix-oc

Kör på Strix. Mycket bättre kylare som dessutom stänger av sig helt vid låg belastning.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Har ju aldrig varit dyrt heller, så.

Då har du inte ens kikat på ljudkort själv heller, så.

Sedan kan man ju undra varför du tyckte din input gällande om något skulle vara billigt när det ligger i ett väldigt breddat segment är viktigt; utöver det faktum att det inte spelar någon roll ifall det är billigt från första början. Då är det ju onödigt att vad som under 500kr går på rea..?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SUMITOMO:

Men du kan inte begära källa på vartenda påstående du läser.
Antingen tror du på det eller inte.

Så du tror inet gick med vinst på Samsungdiskarna för 499:-?

Har någon sett inpriset så skall man ta print screen och lägga upp på ett forum?

Nej, det är väl klart, men när man skriver något som att det vore det mest självklara i hela världen och något som faktiskt kräver en grund, då tycker jag man kan ge sin källa också.
Annars är det ju inte mycket värt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas15:

Jag har varit på jakt efter ett par hörlurar nu i helgen och har köpt följande
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2358530 (499:-)

Min fundering nu är om jag har köpt den mest prisvärda in-ear luren eller om det finns några alternativ som är mer prisvärd runt 500:-. Finns det några bra trådlösa hörlurar för ca 500:- eller är det mest bara skit i den prisklassen?

Jag har både dom och Philips Fidelio S2 som du kan få för 594 kr på Siba. Mitt val skulle bli dom senare, men allra mest för överlägsen passform och inte så mycket för bättre ljud.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Sjukt sugen på att beställa Sennheiser RS185 från Siba. Landar på 2512kr efter rabatten. Men nu blev det ett par Peak Performance Frost Down Jacket vinterjackor till mig och tjejen från sportamore.se istället. De landade på ca 1980kr/st vilket är grymt bra pris. Får se om man luskar fram lite mer pengar till lurar också.

Hej @Fetskaft
Tack för tipset....men jackorna kostar ju 1745kr och med koden Extra10 blir det 1570kr för jackan.....Köpte en så jag bockar och bugar!

Edit: Jag blandade nog ihop jackorna...... Köpte hood och du jacket........Tack för tipset ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Jag har både dom och Philips Fidelio S2 som du kan få för 594 kr på Siba. Mitt val skulle bli dom senare, men allra mest för överlägsen passform och inte så mycket för bättre ljud.

Inte använt Nitro men kan intyga att S2 är ruggigt bra om de går få för det priset. Kostade 1300 för något år sedan och de var banne mig prisvärda då också.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon redan skrivit att electroworld kör CM. Sorry om det är en dubblepost.

http://www.electroworld.se/cms/cyber_monday/cyber-monday/

Permalänk
Medlem

Fifa 16 till PS3, var hittar jag det billigast? Electroworld enligt prisjakt, någon som vet nåt annat ställe?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LNDL:

Då har du inte ens kikat på ljudkort själv heller, så.

Jo, det har jag. Har haft en satans massa ljudkort ända sen de satt i ISA-porten. Ljudkort har alltid varit en av de billigaste komponenterna i en dator.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Har aldrig provat dessa armband, men får för mig att mer är en gimmick, nån modefluga. Skulle köra på en riktig pulsklocka, om du vill använda den för seriös träning. Har själv en Garmin, några år gammal, ser allt annat än bra ut, stor som en kloss, men förutom att det kan ta lite tid att låsa GPS gör den ett riktigt fint jobb funktionellt sett. Kostade bara runt tusingen också, troligtvis långt bättre än dessa armband.

Mjo, den verkar sakna lite grejer som GPS och pulsmätare men verkar annars helt OK enligt Engadget:

http://www.engadget.com/2014/03/13/garmin-vivofit-review/

Hade gärna sett lite fler finesser på denna, så ska nog ta och kolla annanstans. Tack för din input!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Produkt: Cdon+ fri frakt på ordrar över 100 kr
Länk: http://cdon.se/cdon-plus/cdon-p24610370
Pris: 99kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Som sagt, källa på det?

Det finns en anledning till att det heter black friday, nämligen, och det är inte för att de går förlust.

Som någon skrev så kan jag liksom inte lämna ut en printscreen på inpriser vilket jag trodde var självklart för alla. Jag vet dock marginalerna hos 2 av aktörerna på vår BF lista och dom har små marginaler på ordinarie priser så deras killer deals är back ofta.

Vill du ha fakta så googla valfri webbutik, kolla omsättning, utgifter (löner etc) och så ser du vinsten. Grymt grovt givetvis men då får du ett tummen och pekfinger mått på marginalerna dom jobbar med. Sen lyckas du nog komma fram till att det är inte helt orimligt med dom 10-15% jag pratar om. Räknar du dig fram till 70% marginaler så har du räknat fel.

Bokslut är offentliga så där har du alla källor du vill ha. Sen om du inte orkar och tror att jag ljuger för att jag bara gillar att sympatisera med giriga okända bolag så kan jag nog sova inatt ändå.

/M

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klingen78:

Fint pris! Eller ska man vänta tills julafton (var inte det 49 kr då?)?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Fint pris! Eller ska man vänta tills julafton (var inte det 49 kr då?)?

Tror de brukar vara 99 då med om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klingen78:

Produkt: Cdon+ fri frakt på ordrar över 100 kr
Länk: http://cdon.se/cdon-plus/cdon-p24610370
Pris: 99kr

Den tar vi. Ska ge fan i att vara lat och välja faktura i år, glömde givetvis betala den och fick påminnelseavgift. 50 kr tror ja den var på. Väldigt onödigt.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av klingen78:

Produkt: Cdon+ fri frakt på ordrar över 100 kr
Länk: http://cdon.se/cdon-plus/cdon-p24610370
Pris: 99kr

För klen återbäring på elektronik för att det ska vara lönsamt för mig som just handlar mestadels elektronik hos CDON. Måste ju handla för 10000kr innan man kan börja tjäna något på det. Och fri frakt har jag redan i och med att sambon studerar

Bra tips i alla fall. Lär nog komma till nytta för de som handlar mycket på CDON.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Tjena!
Vet ni något bra tangentbord som är rabatterat?
Tanken är väll att använda det till mitt PS4a.

Har en gammal mus från steelseries o den duger förmodligen om inte det är någon super mus till ett riktigt bra pris som man inte kan tacka nej till

Tips mottages gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av klingen78:

Produkt: Cdon+ fri frakt på ordrar över 100 kr
Länk: http://cdon.se/cdon-plus/cdon-p24610370
Pris: 99kr

Mitt CDON+ går ut i morgon, kan jag förnya redan nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av (SiC):

Mitt CDON+ går ut i morgon, kan jag förnya redan nu?

Skickades från m.sweclockers.com

"Vid förlängning börjar abonnemanget gälla när det gamla löper ut." Så det ska gå bra antar jag. Jag köpte och mitt går också ut imorn.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Skrivet av Icte:

Det är ett bra pris på denna (har en gång varit 249 kr enligt prisjakt men säkert något företag med hög fraktkostnad) men nu finns det även en Vivofit 2 ute för 869 kr (ser dock inte någon skillnad mellan dem). Sedan så har inte Vivofit någon pulsmätare vilket är lite dåligt, hade gärna velat ha detta också! Batteritiden är dock väldigt bra (1 år!) och den har en inbyggd klocka också och är vattentät. Väldigt lockande för det priset, det håller jag med om!

Pulsmätaren bryr jag mig inte så mycket om så det blev en beställning. Priset känns lagom för att testa om det ens är en produkt jag kommer trivas med att använda. För 400 kr kan man ändå känna att det var värt att testa utan att det var en hel katastrof om det inte var vad man väntade sig.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av (SiC):

Mitt CDON+ går ut i morgon, kan jag förnya redan nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det går bra. Dom aktiverar det nya när det andra går ut.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mikaelmannen:

Som någon skrev så kan jag liksom inte lämna ut en printscreen på inpriser vilket jag trodde var självklart för alla. Jag vet dock marginalerna hos 2 av aktörerna på vår BF lista och dom har små marginaler på ordinarie priser så deras killer deals är back ofta.

Vill du ha fakta så googla valfri webbutik, kolla omsättning, utgifter (löner etc) och så ser du vinsten. Grymt grovt givetvis men då får du ett tummen och pekfinger mått på marginalerna dom jobbar med. Sen lyckas du nog komma fram till att det är inte helt orimligt med dom 10-15% jag pratar om. Räknar du dig fram till 70% marginaler så har du räknat fel.

Bokslut är offentliga så där har du alla källor du vill ha. Sen om du inte orkar och tror att jag ljuger för att jag bara gillar att sympatisera med giriga okända bolag så kan jag nog sova inatt ändå.

/M

Ja okej, du bekräftar då att affärerna använder lögner för att slippa leverera produkter?

Och om ingen vinst görs, totalt sett, varför skulle de då driva rean så hårt?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.